• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.980 votes
Profile

Waar erger je je aan in de videotheek?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Daarom verkopen ze hem ook. Had ik pas ook. Ik ging netjes rapporteren dat de dvd vast liep en stikte van de krassen. Een weekje later zag em in de verkoopbak staan.

Vind ik toch wel naaierij.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Gewoon videotheken boycotten. Zaken als Mediamarkt en heel soms Free Recordshop hebben vaak zat leuke films tussen de 2,50 en 5 euro liggen.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Ik vraag ook 7 tot 9 Euro voor een rental die nieuw nog 15 á 20 euro kost. Oude rental's gaan weg voor 3.99. De prijzen die hier op MM vindt zijn meestal veel te laag en lijken meer op vrienden prijsjes dan op handel.

Zelfde als op internet een film huren/kijken die 48 uur geldig is. Je betaalt daar tussen 3 á 4 euro voor. Bij de eplaza, blokker of MM liggen de films er voor 5 voor 5 of 6 voor 10. Gewoon dvd's kopen, kom je heel vaak goedkoper uit.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Dat zijn films die zich in hun 10e levenscyclus bevinden op een aantal commerciele flops na.

Sommige videotheken hebben een hoop nieuwe ex/rental´s voor vijf euro p.stuk ivm hun freeshare systeem. Echte koopjes zijn dat en vaak nog splinternieuw.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

Moet jullie eens bij de Hollywood Factory in Rotterdam langsgaan, bakken met ex-rentals en zelfs nieuwe (gesealde) films 3 voor 1 euro.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Te weinig blu-rays

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Gister bij FRS.

Ik had een paar films gekocht van 2,50 euro. Waaronder Memories of Murder. Nou ik naar de kassa. De bediende was in de laden aan het spitten om de schijfjes te zoeken. Ineens legt ie Memories of Murder opzij en zegt: Ja, sorry ik kan die dvdtje niet zo 1 2 3 vinden tussen al die 20.000 dvd's.

Tjonge jonge jonge. Luie flikkers.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

dat is echt asociaal.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Waar ik me ook aan irriteer in de videotheek is dit:

Ik was een tijd geleden in de Videotheek en toen vroeg ik of ze de film 'The shawshank Redemption' hadden. Ik zag hem niet staan en toen ging ik naar de vrouw achter de balie:

Ik: Hebben julie hier ook de film 'The Shawshank Redamption'?

Die vrouw: Welke film???

Ik: The shawshank Redamption.

Die vrouw: Nog nooit van gehoord het is zeker een oude film.

Ik: ja hij is al een paar jaar oud ja.

Die Vrouw: Ja de oude films gaan na een tijdje uit de schappen en we plaatsen alleen de nieuwe films erin.

Ik:

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Tja, mensen in de videotheek iets vragen over films is net zoiets als bij een Dixons iets over computers vragen. Compleet nutteloos.

aunuscus

• 591 messages
  • 115 votes

wie de videotheek haat koop een videorecorder prettig weekend iedereen(ookal heb ik 2 maanden vakantie)

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

?

aunuscus

• 591 messages
  • 115 votes

waarom die ? walkure

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Oh ja, vroeger ergerde ik me ook aan videotheekmedewerkers die geen zak wisten van de films die ze uitleenden.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Dat zijn films die zich in hun 10e levenscyclus bevinden op een aantal commerciele flops na.

Sommige videotheken hebben een hoop nieuwe ex/rental´s voor vijf euro p.stuk ivm hun freeshare systeem. Echte koopjes zijn dat en vaak nog splinternieuw.

In de plaatselijke videotheken liggen er ex-rentals voor €10,- terwijl je ze bij de e-plaza voor €8,- nieuw in seal kunt kopen. Daarom heb ik tot nu toe ook maar 1 ex-rental gekocht bij een videotheek, videotheken zijn in 95% veel te duur, ex-rentals die videotheken verkopen zijn in 99% van de gevallen niet in nieuw staat, dus sowieso wel met een aantal krassen.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Kraay wrote:

Moet jullie eens bij de Hollywood Factory in Rotterdam langsgaan, bakken met ex-rentals en zelfs nieuwe (gesealde) films 3 voor 1 euro.

Ook bij Videoland.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

aunuscus wrote:

waarom die ? walkure

Het is je misschien ontgaan maar de videobanden zijn er onderhand uit en alles is tegenwoordig op dvd. Bovendien slaat je bericht nergens op.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Dat die dingen niet op alfabet liggen! Daar word ik zo doodmoe van, je zou maar op zoek zijn naar een film. Het ligt uiteraard op Genre, maar toch is het niet makkelijk.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Eigenlijk maar aan één ding. Als de medewerkers hun mond opentrekken met allerlei goedbedoeld advies.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Tegenwoordig ga ik niet meer zo vaak, zonde van mijn geld. Koop ik liever dvd's!!

Waar ik zelf last van had was meestal dat ik alle dagfilms al had gezien, waardoor je drie kwartier in de videotheek staat.

Ben je uren op zoek naar een redelijke film om te huren, ook de alfabetische volgorde zou wel handig zijn ja!

Gruwelijk irritant!!!

ezra1971

• 185 messages
  • 93 votes

gewoon downloaden heb er ontussen al 1250

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

ezra1971 wrote:

gewoon downloaden heb er ontussen al 1250

Stoerrrrr!

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ik snap het gezaag hier niet zo, vind de videotheek toch nog steeds de beste methode om wat recentere films te kunnen zien (ik ga niet meer naar de bioscoop, is me te duur, en downloaden vind ik idioot) die ze in de bibliotheek nog niet hebben. Mijn videotheek in Leuven heeft een permanente actie 7 films voor 7 euro voor 7 dagen, is helemaal perfect.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

sinterklaas wrote:

Gister bij FRS.

Dat hele gebruiken bij FRS heb ik nooit begrepen. Ik denk dat als ze net zo doen als bij V&D en Mediamarkt dat ze aardig wat op tijd kunnen besparen.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Nou, maar even goed is het wel zware gemakzuchtigheid. En dat maar voor een schijfje. Moeten ze maar niet te lui zijn om te zoeken.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik heb met recies dezelfde film als die jij eerder noemde hetzelfde gehad. En dit was op de morgen dat de nieuwe reeks dvd's allemaal net binnen waren. In dit geval te wijten aan de slechte sortering bij levering aan de vestiging. Om dat weer goed zien te krijgen is dan best lastig. Dus of het dan aan de luiheid van een medewerker ligt is niet helemaal zeker. Wel mag je verwachten dat ze dat zo snel mogelijk proberen het goed op te bergen.

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

Een reden waarom ik een broertje dood heb aan videotheken. Het lijkt meer op een avondwinkel met snoep, frisdranken en ijsjes. En waarom hebben ze altijd van die domme rekken, waar er op ooghoogte alles netjes naast mekaar ligt, maar op de onderste rekken ligt alles maar naast elkaar gestapeld, hartstikke slecht voor je knieen joh. En lekker effectief als ik op de normale rekken vier keer dezelfde zie liggen en de rest moet je maar zoeken tussen de "stapels". En verder, niet specifiek een videotheek klacht, maar wel bij mijn lokale videoboer telkens raak: als het buiten 30 graden was, was het bij hem 40 graden, probeer dan maar eens op je gemak een film uit te zoeken.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

PEN15 wrote:

Een reden waarom ik een broertje dood heb aan videotheken. Het lijkt meer op een avondwinkel met snoep, frisdranken en ijsjes.

Iets van de laatste jaren vooral. Proberen teruglopende inkomsten ergens anders vandaan te halen.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Helaas zijn de videotheken bij mij in de buurt alle 3 falliet, bij 1 van deze videotheken heb ik zelf een tijdje gewerkt, wat mij daar vooral iriteerde is dat de meeste mensen allemaal smachtend binnen kwamen voor de meest domme films, in de film Clerks zit een scene die precies uitbeeld wat ik bedoel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.