• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.388 votes
Profile

Waar erger je je aan in de videotheek?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

kos wrote:

Ik kan er ook wel een uur rondlopen zonder uberhaupt iets te huren. .

Heb ik ook ja. En zelfs twee keer de rekken afgaan. En dan nog niks interessants vinden.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Heb ik ook ja. En zelfs twee keer de rekken afgaan. En dan nog niks interessants vinden.

Lol. Kos bedoeld het wat anders dan jij zo te zien.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Misschien begin ik een oude lul te worden maar vond alle videotheken leuker in de tijd dat ze alleen nog maar videobanden hadden, kom er dan ook vrijwel nooit meer.

Beto

• 20 messages
  • 124 votes

Ik werk (op dit moment zelfs) in een videotheek. En ik merk dat mijn klanten alleen van mij verwachten dat ik de nieuwste dagfilms heb gezien. Er wordt vaak gevraagd of ik nog een aanrader heb op het gebied van actie/comedy/thriller enz. en dan adviseer ik gewoon een film die ik zelf goed vind of waar ik goede reacties over heb gehoord.

Het fijnst vind ik gewoon als mensen hun eigen gang gaan en gewoon zelf films uitzoeken. Alleen als mij naar mijn mening wordt gevraagd geen ik die. Ik ben zelf niet echt een filmkenner ofzo, maar ik ben wel in staat om in te schatten wat de gemiddelde videotheek bezoeker leuk vind.

En net als een supermarkt medewerker de klant moet kunnen aanwijzen waar de vleeswaren staan, kan ik elke klant aanwijzen waar een film staat. Bij ons staan ze op genre gerangschikt, dus ik kijk op de computer tot welk genre een bepaalde film hoort en help de klant zoeken.

Sinds kort had ik ook nog nooit van Seven Samurai gehoord, maar dat soort films daar zit de gemiddelde videotheek bezoeker ook niet op te wachten. De mensen willen films als Bourne Ultimatum en Die Hard 4 zien. Zolang ik dat soort films ken, functioneer ik prima in mijn videotheek.

lucdecoster

• 1644 messages
  • 6323 votes

Ik erger mij voornamelijk in het Brusselse : Amerikaanse films met Franstalige versie en de DVD-hoes is ook Franstalig en ook de filmtitel is Franstalig. Op den duur weet je niet meer welke film dit juist is in het Engels. Je moet dus steeds goed kijken naar een geel ticket : Nl of Fr en dan heb je zeker Nederlandse ondertitels en is de film ook in Engelse versie. Echt een gekke boel daar rond het Brusselse. Laatst was ik zo in de war dat ik de film "Das Boot" in Engelse versie hebt gezien

Baksteen

• 720 messages
  • 748 votes

Als de film er niet blijkt te zijn die ik graag wil huren, zijn vaak geen meerdere dvd's van. Of als de film weken bij de dagfilm sectie blijft staan.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Goodfella_90 wrote:

Wat zijn er toch veel mensen die verheven doen en vervolgens afgeven op een categorie mensen waartoe zij zelf behoren.

Hoop dat dit niet op mij gericht was.

Het was namelijk gewoon een statement en verder niks.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Een maand geleden niet in een videotheek in de FRS Den Helder, ongelofelijk zeg wat kunnen sommige mensen toch dom zijn.

Ik wil 3 films kopen voor 25 Euro. Blue Velvet, A Bittersweet Life en Once A Thief. Nou ik naar de kassiere (vast een nieuwkomer) en leg ze op de toonbank. Nou heel lang zoeken naar het dvdtje van A Bittersweet Life. Krijg ik na een tijdje te horen dat ze wel het hoesje hebben maar niet de DVD!!!!!???? WTF?? Nou, ze zou de andere 2 appart leggen en ik zoek een andere dvd. Kom ik weer terug bij de kassa die ondertussen wat andere mensen heeft geholpen. Is de appart gelegde hoes van Blue Velvet ineens pleite!!!!!!!!! Nou ik een hele lange tijd staan wachten en dat mens zegt na een half uur (heeft tussendoor wat mensen geholpen) Nou kan hem niet vinden, het spijt me. Tjonge jonge jonge

Nou daar heb ik dus 2 dvd's voor opgeofferd. De enige wat dus fouloos ging was Once A Thief. Ik heb daarbij dan Platoon en Reincarnation gekozen en het zijn prima films. Maar ik blijf toch wel geirriteerd aan de slordigheid.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Wat een raar verhaal zeg, dan mag je toch wel spreken van een schandaal. Niet perse van dat de DVD ontbreekt (gebeurt wel vaker, hoe belachelijk het ook is) maar dat hij plotseling die Blue Velvet DVD kwijtraakt is echt te stom voor woorden.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ja, en daar was ik nou net nog erg benieuwt naar. Naar Blue Velvet.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb ook al een paar serieuze ergernissen in de FRS gehad. Ik wou 3 hitchcocks kopen en het waren speciale versies met nog een kartonnen hoes er rond. Ik kom dus bij de kassa en vraag van 'Die hoezen zitten er toch rond hé?' De kassierster antwoordt :'Aah, horen die er bij? Een klant had ze ooit is zonder kartonnen hoesje gevraagd dus heb ik heb alle hoezen in de vuilbak gegooid.'

Dat was ergernis één, nu komt nummer twee.

Toen hier in België The Assassination of Jesse James uitkwam ging ik hem ook halen in de FRS maar ik wou de speciale 2disc edition maar die zat in de plastiek. Ik vraag aan die kerel 'Is het de 2disc edition?' De kerel antwoord 'Geen idee' en begint met scannen... Ik voelde al wat nattigheid en vroeg voor de zekerheid 'Als het nu niet klopt, mag ik hem dan nog wisselen?' De kerel kijkt mij aan en zegt droog 'Alleen als de plastiek er nog aan zit...'

Dan kan ik natuurlijk wel controleren of het de 2disc edition is als ik hem ineens nog niet mag openen .

De service soms in de FRS... Een schandaal.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Inderdaad, verschrikkelijk.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Krassen op de DVD en daar pas na een hele tijd achter komen. Ze zijn wel zo coulant om de film te vervangen, maar het haalt je wel uit een film.

Baksteen

• 720 messages
  • 748 votes

Of als een dvd te erg beschadigd is zodat ik hem niet over kan nemen.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Dat als je vraagt of het een leuke film is als antwoordt krijgt:

Geen idee heb hem niet gezien lol.

Ook de films die ze vaak aanraden zijn klote.

Zeg dan gewoon dat je geld wil verdienen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Raffael77 wrote:

Dat als je vraagt of het een leuke film is als antwoordt krijgt:

Geen idee heb hem niet gezien lol.

Waarom zou je überhaupt waarde hechten aan het oordeel van een videotheekmedewerker?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Laatst de film Hot Fuzz bij de videotheek gehuurd. Uiteraard onder de krassen en een vingerafdruk, maar ok. Liep de film halverwege dus steeds vast, dus kon ik 'm terugbrengen met een tegoed van 4 euro als gevolg.

Mensen met zo'n mentaliteit van 'het zijn mijn spullen niet, dus kan ik er makkelijk mee omgaan', om te kotsen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Sinds ze bij de MovieMax twintig exemplaren (of meer) per film hebben zijn er hier nauwelijks nog krassen op dvd's.

Veel ex-rentals zijn vaak nog als nieuw.

Ik heb gelukkig een dvd-speler die aardig krasproof is. Heb zelden problemen met krassen op dvd's.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Waarom zou je überhaupt waarde hechten aan het oordeel van een videotheekmedewerker?

Aan het oordeel misschien niet, maar een goede medewerker zou iemand wel films moeten kunnen aanraden die de klant wel zou kunnen waarderen. Als je zelf als medewerker niet houdt van Adam Sandler films, moet je wel met gemak wat andere titels kunnen aanraden aan iemand die zijn films wel leuk vindt.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

neo wrote:

(quote)

Aan het oordeel misschien niet, maar een goede medewerker zou iemand wel films moeten kunnen aanraden die de klant wel zou kunnen waarderen. Als je zelf als medewerker niet houdt van Adam Sandler films, moet je wel met gemak wat andere titels kunnen aanraden aan iemand die zijn films wel leuk vindt.

Precies. Iedereen is verschillend maar ik geef altijd neutraal een ordeel over films. Dus veel films die ik aanraad zijn zeker 8/10 leuk.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

dat ze allemaal falliet gaan hier in Purmerend!

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Niet zo vreemd met al dat pindakazen.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

de prijs...

in Roxy Gent zijn ze helaas slim genoeg geweest om ook een hele afdeling koopdvds aan minder dan 10euro te plaatsen, waardoor ik zelden met lege handen vertrek...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Is het normaal dat een videotheek maar 2 exemplaren van een film als There Will Be Blood in huis heeft? Verbaasde mij een beetje vandaag.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Ramon K wrote:

Is het normaal dat een videotheek maar 2 exemplaren van een film als There Will Be Blood in huis heeft? Verbaasde mij een beetje vandaag.

Hangt ervan af hoe groot die videotheek is. Kleine videotheken kunnen het zich niet veroorloven om van alle films tientallen exemplaren te hebben. There will be blood krijgt dan wel steengoeie kritieken maar is nu niet direct een film voor een heel groot publiek. In de videotheek waar ik ga staan er 3 van, en ze zijn nooit allemaal verhuurd dus dat zegt ook al genoeg.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Klopt, wij hebben er aan 1 ,als de voorspelling goed is, genoeg.

Er zijn steengoede films die zelden verhuren zoals The Fountain,

London 2 Brighton, My blueberry nights(volgens mij nog nooit verhuurd).

En op deze gang van zaken zijn er dus een hoop videotheken die dit soort films niet ophoeven te nemen helaas.

Zo zien veel videotheek eigenaren inc. personeel de mooiste kleine films voorbijschieten en daar heb ik ook last van.

Heel irritant!

Het beinvloedt zeker mijn kijkgedrag, maar sinds MM heb ik daar lak aan en bestel ik films uitsluitend voor mijzelf.

En laat ik daar ondertussen al 16 jaar last van hebben, snif.

Ik weet een nog smeuiger verhaal wat ik het liefst voor mijzelf hou.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Wie van jullie heeft vroeger in nog in "illegale videotheken" filmpies

gehuurt?

Nog vóór het illegale circuit moch ik al videobanden (zonder doos)

meenemen uit een fotozaak die ze "achter de balie" hadden liggen.

Heb toen veel westerns en horror meegekregen, zeg maar de klassiekers van nu.

De films die toen het meeste indruk maakten waren Raiders of the lost ark en Goldfinger en natuurlijk grijsgedraaid.

Ik moet ongeveer 8 jaar zijn geweest en heb daardoor nooit last gehad van strenge ouders die mij daarvoor behoed hebben. Sterker nog, mijn Pa was vooral een horror liefhebber. Wat dat betreft heb ik een geweldige opvoeding gehad !

Het vreemde van dit alles is, is dat ik nu horror films liever niet alleen kijk en er daarom niet meer zo snel aan toe kom.

Dus ontwijk ik dat griezelgebeuren en zie ik het liefste dromerige of keiharde drama movies.

Conclusie imo is dat ik horror films nog net zo eng vind als vroeger

en liever een ander genre kies. Dus toch een beetje bang.

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6588 votes

In een "illegale videotheek" niet maar deze videotheek, Premiére genaamd, verhuurde wel piraatfilms. Ik weet nog dat een van hun banden mijn videospeler compleet verneukt had. Toen ik hem vroeg hoe het kwam dat deze film geen zilvere stikker van video veilig had, bood hij mij een compleet nieuwe videospeler aan. No questions asked! Ja mensen, op jong leeftijd was Mr. Confused al zeer manipulatief.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Zo dan!Waren ze even bang dat het anders misschien gemeld werd natuurlijk!

Lovebreeze

• 201 messages
  • 8 votes

ik erger me eraan dat sommige over je schouder meekijken welke film je kiest en dan afkeurend nee knikken

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.