• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.556 votes
Profile

Free Record Shop / Boekenvoordeel

lars-pixar

• 1460 messages
  • 3939 votes

93.9 wrote:

Op de site, die is redelijk actueel.

Helaas heeft heel Rotterdam ook geen Free meer. Voorheen in Polare maar ondanks die weer open, geen FRS meer daar in...

Nee! Dat is vreselijk!!

Gaat Polare eindelijk open, is de Free Record Shop daar weer dicht.

Hopelijk gaat die nog open, het is de laatste dichtstbijzijnde filiaal waar ik terecht kon.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Amsterdam heeft nu ook helemaal geen FRS meer.

lars-pixar

• 1460 messages
  • 3939 votes

Vindt ik jammer hoor, het lijkt wel of er nu helemaal niks meer over is of langzaam weg valt..

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Tilburg volgens mij ook niet meer. De laatste keer dat in bij de Freerecordshop in Tilburg was zei de filiaalmanager dat ze hoogstwaarschijnlijk 1 maart (vandaag) definitief dicht gaan.

Breda voorlopig nog wel. De laatste FRS in Breda stond in het centrum. Die zijn verhuisd naar een ander pand.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Nou, kom net in de stad, FRS Apeldoorn stopt er ook mee. Vond het er al druk en leeg, tot ik die borden buiten zag staan: sluitingsverkoop. Wat een armoeiige zooi zo. Eerst al de Plato, nu deze, al zal ik de FRS dan wel veel minder gaan missen. Enkel de Libris heeft nog een afdeling met klassieke muziek, pop/rock/indie en wat art-housefilms en dan houdt het wel op.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Lijkt me niet een heel kansrijke strategie: een outlet voor magazijn voorraden. Witte Boekhandel - Part II zeg maar.

Alleen oude cd's bij Free Record Shop - NOS Nieuws

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

FRS outlet

Ze houden het nog lang vol...

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Mm. Ik ben niet eens zo heel sceptisch. Juist die stervensdure bluray combo meuk (2D + 3D + dvd) van soms wel boven de 30(!) euro lijkt me moeilijk te verkopen..

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Dat liep anders vaak wel lekker, wat vrij bizar is. Ik zelf ben in ieder geval wel blij met deze verandering (als ze ook nog eens langdurig blijven..). Zag leuke titels hier in Veenendaal. Verrassende (oude, cult) horror en bijvoorbeeld wat blaxploitation!

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik ben er ook wel blij mee. Koop namelijk sowieso geen dvd's of cd's die meer dan een tientje kosten.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Was gisteren toevallig in de FRS. Zag daar een grote bak met DVD's liggen tegen 50% korting. Gelijk 5 DVD's meegenomen voor totaal €€ 18,50. Zat trouwens ook Vital tussen van Shinya Tsukamoto. , een film die al lange tijd op mijn verlanglijstje stond.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Zit een boel leuks tussen ja, ook veel Asiamania (Vital idd!!) e.d

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Toch maar weer eens een FRS opzoeken binnenkort dan.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Dus het is nu gelijk al aangevuld? Van t weekend maar eens langs dan.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Lijkt me een goede zet, wie weet wordt het toch weer een enigszins interessante winkel.

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Ik was gisteren in een FRS. Er lagen best veel goede titels tussen, meeste ervan had ik al of ooit al eens gezien, dus heb niks gekocht.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Gwen80 wrote:

Er lagen best veel goede titels tussen, meeste ervan had ik al of ooit al eens gezien, dus heb niks gekocht.

Dus niet goed genoeg om nog eens te zien, toch?

In het begin gaat zoiets goed, op gegeven moment blijft er weer steeds meer onverkoopbaar spul liggen.... dat was vroeger met cd's ook al.

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Ja, zo gaat dat inderdaad en dat zal dan op het laatst 1 euro kosten misschien.

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Dk2008 wrote:

Dus niet goed genoeg om nog eens te zien, toch?

Sommige wel, andere niet, maar ik hoef/wil niet alles in bezit te hebben. Er zaten op zich wel een paar titels tussen die ik vroeger eens gezien heb en best wel nog eens zou willen zien, maar als ik die dan had gekocht had ik daar ook weer een plekje voor moeten zoeken, snap je.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Je praat net of je er tienduizenden hebt.... (waar heb ik dat meer gelezen )

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Haha nee ik heb er eigenlijk maar best weinig. Er is veel doorstroom, alles wat geen herkijkwaarde heeft doe ik weg, en wat tegenvalt ook. Ik kijk wel elke film vanaf een fysieke dvd.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik probeer ook zoveel mogelijk originele DVD's te hebben, maar sommige zijn gewoon veel te moeilijk te vinden in België-Nederland ofwel veel te duur. In deze gevallen durf ik me wel eens aan een download te wagen, maar die zet ik dan ook op een schijfje. Een harde schijf volpompen zoals sommigen doen, vind ik te riskant. Bovendien stapel je dan kijkachterstand enkel op en ben je meer aan verzamelen bezig dan film kijken, hetgeen toch de bedoeling is. Een film die nooit meer opgezet wordt, vind ik zonde, die geef ik liever door aan iemand die er wel wat aan heeft. Mijn nichtje is iemand die dankbaar thrillers en horror aanvaard die ik niet meer moet hebben. Ze houdt totaal niet van romantische

Oh ja, in België is de Free Record Shop al enkele maanden verdwenen...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

‘Free Record Shop Nederland is failliet en sluit alle winkels’ - nrc.nl

Reden dat het bedrijf vandaag alsnog failliet ging is dat “de markt voor fysieke entertainmentproducten wederom sterk is gekrompen”, en de vooruitzichten eveneens somber zijn.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Dan weer wel, dan weer niet. Het wordt er voor de consument ook niet echt duidelijker op zo.

Het "outlet" concept zijn ze nu al mee gestopt dus?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Alles is nu gestopt. Ik denk niet dat een nieuwe investeerder zijn vingers hier nog aan durft te branden. Dus ik denk voorgoed einde oefening voor Free Record Shop...

Bij Selexyz had je nog een doorstart via levensvatbare zelfstandige winkels die zijn doorverkocht aan lokale ondernemers, dat zie ik bij afzonderlijke FRS winkels niet gebeuren. Boekhandels hebben nog zoiets als goodwill en een trouw publiek.

• 22396 messages
  • 5068 votes

En de goodwill-platenzaken die er nog zijn, zijn zelfstandig of iets als Velvet/Sounds/Plato/Concerto/Kroese. Die goodwill heeft FRS nooit gehad.

Dit zat er aan te komen. De winkels lagen er vreselijk bij. Hadden slechte voorraden en waren met nieuwe titels na het eerste faillissement veel te duur. (25 euro voor de Blu Ray van de nieuwe wildernis, die echt overal voor 20 lag en op enkele plekken voor 18 toen die net uit was). Ik ken de wereld een beetje en ik denk dat dat kwam omdat ze die wegens slecht betaalgedrag niet meer rechtstreeks van DFW geleverd kregen, maar via een tussenhandelaar tegen een hogere inkoop.

Het is al misgegaan toen ze dik tien jaar geleden op de verkeerde manier ingrepen en nog altijd op een veel te jong publiek mikten. Begin van het einde. FRS winkels die meer als de Fame-instores of oude Van Leest-winkels waren geweest hadden heel misschien wel toekomst gehad.

Dat outlet-idee kwam ook alleen maar omdat er waarschijnlijk nog een magazijn vol ouwe voorraad was en nauwelijks meer aanvoer van nieuwe titels.

De DVD/Blu-ray markt in NL zat al bepaald niet in de lift, maar dat is er sinds het eerste faillissement van FRS niet beter op geworden. Er gaan meer titels OOP als dat er uitkomen. Er komt slechts een handjevol oudere films op Blu uit en vrijwel geen meer op DVD. De markt is op wat uitzonderingen na nu vooral rereleases en recente bioscooptitels (en zelfs die komen niet altijd meer uit). We hadden ooit best een aardige catalogus voor een niet al te groot land, maar dat is er wel af. In andere landen wordt het ook niet meteen beter, maar ik heb de indruk dat het hier wel extreem hard ingezakt is.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik lees trouwens her en der ook (en dat zou me niet verbazen) dat Procures hier waarschijnlijk op aangestuurd heeft. Ze schijnen wel aan FRS te hebben verdiend maar zo ongeveer niets te hebben geinvesteerd en toen ze er niks meer uit konden wringen hebben ze het laten klappen.

lars-pixar

• 1460 messages
  • 3939 votes

Helaas, ben teleurgesteld, maar het was inderdaad te verwacht.

Was vandaag toevallig op zoek naar de nieuwe Fame winkel in Schiedam en zag twee mensen lopen met een Free Record Shop tasjes, dus schakelde ik om en ging ik zoeken naar het filiaal.

Kwam het Frs filiaal als snel tegen in het overdekte centrum en ik was weer zo blij als een kind.

Ik was erg blij om te zien dat er nog een winkel open was in de buurt waar ik woon!

Ik heb me er een klein uurtje kunnen vermaken en wat dvdtjes kunnen kopen.

Daarna nog een enorm leuk en positief gesprek gehad met de meneer die daar werkte.

Het gesprek ging over de nieuwe inhoudelijke formule en over het nieuws van afgelopen jaar.

We haalde wat leuke dingen naar boven, en ik eindigde met de zin dat ik zeker nog een keer zou langs zou komen en wenste hem nog een fijne werkdag.

Kom ik thuis, is het eerste wat ik hoor (op de radio) dat de Free Record Shop weer failliet is en deze keer er echt eind aan vast zat.

Maar ik heb nog wel leuke herinneringen aan dit concept!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Jammer maar zat er natuurlijk wel in. Markt is gewoon ingestort. Boeken is dan toch wel wat anders.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Dk2008 wrote:

Markt is gewoon ingestort.

Zoiets is ook maar relatief. Verbaasde me nog altijd over de hoeveelheid klanten, zeker in de tijden dat het minder ging bleef het altijd redelijk (althans hier in Veenendaal). Er zat gewoon teveel fout achter de schermen en ze hadden zich wel eens beter op 2ehands films mogen richten, dat blijft een gat in de markt.

De vraag is er genoeg, het aanbod hield de moderne eisen gewoon niet bij (denk aan; niet té duur, inwissel mogelijkheden, oude films).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.