• 177.953 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.755 votes
Profile

Bol.com

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Bij mij was dit nu de 2e keer (de vorige keer was het boek van The Warriors en de film The Rocky Horror Picture Show) en toen volgens mij ook geen problemen gehad. Vind het alleen belachelijk dat er overduidelijk staat 3-4 leverdagen en dat dat uiteindelijk compleet niet lijkt te kloppen. Zeker wanneer Bol de reclame overheerst met hun reclame dat je iets besteld, dat het de dag later in de bus ligt..

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Kijk, ik heb vandaag onderstaande boeken besteld iets voor de middag. Ik zal hier posten wanneer ze aankomen.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Maar ik geloof je hoor speedy Misschien is het een zeldzaam euvel en heb ik gewoon enorm veel pech gehad maar het is in ieder geval niet echt leuk.

edit: en ik vermoed dat onder andere de George R.R. Martin boeken populairder zijn dan 5 boeken die Agatha Christie onder het pseudoniem Mary Westmacott heeft geschreven dus daar zullen ze er wel meer van in voorraad hebben? Zeker als er het volgende bijstaat:

Vandaag voor 20:30 uur besteld is morgen in huis

bol.com | Game of Thrones 5-Copy Boxed Set, George R. R. Martin | Boeken

(afgaande op je afbeelding)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Dat zal dan zo zijn.

Maar ik heb nog nooit langer dan vier dagen moeten wachten op mijn volledige bestelling. Ik heb ze wel al in twee drie zendingen ontvangen, maar altijd binnen het beloofde tijdstip.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

het hangt er ook vanaf wat je bestelt he?

die drie dingen die jij nu bestelt vliegen er met pallets uit, dus daar is (vaak) wel voorraad van. Ik kijk wel eens bij Bol om te vergelijken, maar 9 van de 10 keer is het boek wat ik wil daar 2-10 euro duurder dan bij amazon.de of bookdepository en die rekenen ook als je één boek bestelt geen verzendkosten. Ja, het duurt weken maar als ik daardoor 8 euro inc betaal ipv 18 euro inc maakt me dat niet uit. Pak ik wel een van de 500 boeken uit mijn kast die ik nog niet gelezen heb :-P

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

speedy23 wrote:

Kijk, ik heb vandaag onderstaande boeken besteld iets voor de middag. Ik zal hier posten wanneer ze aankomen.

En aangekomen om 13u05, een dikke 25 uur na het plaatsten van mijn bestelling.

Edit: er even bij vertellen dat het verzonden wordt vanuit Nederland.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

John Milton wrote:

het hangt er ook vanaf wat je bestelt he?

die drie dingen die jij nu bestelt vliegen er met pallets uit, dus daar is (vaak) wel voorraad van. heb

Als je minimum 20 bestellingen doet per jaar en altijd meerdere artikelen, films én boeken (hoofdzakelijk Engelstalig), is het niet altijd zo dat er hopen van klaar staan. Zelfs de wetenschappelijke werken voor mijn dochter zijn binnen de afgesproken tijd, wat bij andere leveranciers niet dikwijls zo is.

Telkens men mij beloofd dat er binnen de 3-4 dagen geleverd wordt, is dit zo geweest, zonder uitzondering. Voor mij is bij bol.com de prijs/lwaliteit/levertijd verhouding eersteklas.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Maar de bestellingen die jij hier een paar dagen geleden hebt gepost hebben natuurlijk allemaal de vermelding Vandaag voor 20:30 uur besteld is morgen in huis maar ik weet natuurlijk niet of dat met al je bestellingen zo is Begrijp me trouwens niet verkeerd speedy, het is niet dat ik je niet geloof maar dit is nu mijn 2e bestelling bij bol.com en ze zit toch echt wel vol met fouten zoals levertijden die verschillen van wat je op de site ziet en wat je in de bevestigingsmail ziet.

En er zijn blijkbaar wel meer mensen die problemen (Kappeuter zijn opmerking bijvoorbeeld waarin je de levertijd van 3-4 dagen wel eens met een korrel zout moet nemen, de vriendin van John Milton en de Godfather DVDs van j0enne) dus misschien heb jij gewoon errug veel geluk

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Metalfist wrote:

dus misschien heb jij gewoon errug veel geluk

Misschien wel.

Maar de bestellingen die jij hier een paar dagen geleden hebt gepost .

Giisterennamiddag

Maar ik ben ook bezig met nieuwgaarsgeschenken aan het bestellen en onderstaande bestelling wordt maandag doorgegeven, en ik ben er zeker van dat ik deze boeken ten laatste einde van de week in mijn bezit heb, allemaal, alhoewel er zijn aangegeven met een wachttijd van 5-7 dagen.

Er zit geen enkele film bij en slechts één boek in het Nederlands.

- Animal Farm - George Orwell, R. Carter & Jim Taylor

- Beautiful Darkness - Margaret Stohl

- Beautiful Redemption: The Caster Chronicles Volume 4 - Kami Garcia

- A Dangerous Method - John Kerr

- De vraagprijs - Sophie Kinsell

- Beautiful Creatures - Margaret Stohl

- Beautiful Chaos - Kami Garcia & Margaret Stohl

- The Curious Case Of Benjamin Button - F. Scott Fitzgerald

- The Notebook - Nicholas Sparks

- The Lucky One - Nicholas Sparks

- Eline Vere - Louis Couperus

- The Duchess - Amanda Foreman

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ik ben blij dat je zo vaak je spul snel hebt, dat betekent dat er hoop is Ik heb zelf ook 9/10 keer dat ik iets bij Bol bestelde het op tijd gehad, maar dat was ook omdat dat allemaal dingen waren met de melding morgen in huis, die 3-4 dagen vertrouw ik nooit zo

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

gisteren bij vrienden op bezoek die uit zich zelf opeens over BOL begonnen te spuwen. hadden afgelopen maandag een boek besteld (vandaag voor 21.30 besteld, morgen in huis) omdat zij vandaag 2 dec een verjaardag heeft. Toen het vrijdag nog niet binnen was had ze gebeld naar BOL, was nog niet lang genoeg om als wkijt te beschouwen en het enige dat ze kon doen was het vrijdag nòg een keer bestellen. Zou dan gewoon zaterdag bezorgd moeten worden. ook dit pakketje is niet bezorgd. Dus zij heeft nu geen cadeau en gaat asl ze pech heeft volgende week 2 pakjes krijgen. Uiteraard met extra verzendkosten in rekening gebracht waarvoor ze weer kon bellen.

One happy customer

conclusie: dit gebeurt ook met de volgende dag in huis artikelen, één keer kan gebeuren door een TNT fuck-up maar dit staat dus gewoon verkeerd op de site en in de systemen van BOL lijkt mij.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Ja hoor, The Godfather trilogy is dan eindelijk binnen! Ook nog eens op 5 december, dat kan geen toeval zijn!

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Iemand nog een gratis verzenden code?

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Die bestaan denk ik niet meer na die bij 20 euro gratis verzending.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Slechte zaak dan, aangezien ze het meeste voor 19,99 verkopen en dus als nog die verzendkosten berekenen..

Oja, en cadeau bonnen kun je zo duur kopen als je wilt, maar ook daar is het geen gratis verzenden.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

ik herhaal het nog een keer, zoveel mogelijk bestellen bij webwinkels die geen verzendkosten berekenen, hopelijk voert BOL dit dan ook in.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik vind het heel normaal dat men een bepaalde som vraagt voor het verzenden van een kleine bestelling. Of denk je nu dat wanneer je een filmpje besteld van € 6,99 of € 9,99 ze zoveel winst maken dat ze ook nog de verzending op zich kunnen nemen? Dan vind ik € 1,95 een zeer redelijke prijs.

In heb al verschillende leveranciers hun website moeten zien sluiten of met een andere samenmelten omdat ze gratis verzendkosten gaven. Maar bij het grootste gedeelte van de 'gratis verzendingssites' heb je je verzending al gewoon meebetaald in het artikel zelf.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Maar ik vind 't zo ontzettend belachelijk dat je bij 19,99 geen gratis verzending krijgt, in 't echt is dat namelijk gewoon 20 euro.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

j0enne wrote:

Maar ik vind 't zo ontzettend belachelijk dat je bij 19,99 geen gratis verzending krijgt, in 't echt is dat namelijk gewoon 20 euro.

Naaierij is dat.

speedy23 wrote:

Ik vind het heel normaal dat men een bepaalde som vraagt voor het verzenden van een kleine bestelling. Of denk je nu dat wanneer je een filmpje besteld van € 6,99 of € 9,99 ze zoveel winst maken dat ze ook nog de verzending op zich kunnen nemen? Dan vind ik € 1,95 een zeer redelijke prijs.

In heb al verschillende leveranciers hun website moeten zien sluiten of met een andere samenmelten omdat ze gratis verzendkosten gaven. Maar bij het grootste gedeelte van de 'gratis verzendingssites' heb je je verzending al gewoon meebetaald in het artikel zelf.

Normaal is het berekenen van verzendkosten misschien wel, maar het werkt allesbehalve drempelverlagend... dan mag dat bedrag redelijk zijn, dat boek van 9,99 exclusief verzendkosten kost in de winkel waarschijnlijk ook 9,99. Natuurlijk is dat je er niet uit hoeft een goede reden om te denken, wat maakt mij die 2 euro nu uit. Kost datzelfde boek bij een andere webwinkel als play of bookdepository 6 euro incl verzenden dan is voor mij als consument de keuze snel gemaakt, je betaald immers 6 euro ipv van 12 (9,99 plus 2 verzendkosten). Ze mogen wat mij betreft deze kosten trouwens best in de prijs inrekenen, je ziet zo wel snel wat je kwijt bent, niet pas aan het eind van je bestelproces, dus het is een stuk praktischer en overzichtelijker. Bovendien wordt je minder gepushed om maar meer te gaan bestellen om aan die 20 euro oid te komen.

Uiteraard ga ik ervan uit (misschien ten onrechte) dat mensen 1 of twee minuten spenderen om prijzen te vergelijken voor ze iets kopen. 9 euro gratis verzenden of 7 euro exclusief is inderdaad niet erg spannend. Ik koop persoonlijk niets (tenzij het een bus deo is ofzo) zonder even te vergelijken. bij kleine dingen als boeken of dvd's scheelt dat al vaak een paar euro, variererend tussen tientje inc verzenden en 15 exclusief bij bepaalde webshops scheelt toch 7,50 op één dvd'tje.

Maar er zijn ook mensen die dat niet doen, zelfs niet bij grotere aankopen als een tv. 'Ik bestel gewoon bij Zercom, want die staan goed te boek en daar bestel ik altijd' (ik bestel daar zelf echt vaak iets, m.n. computerdingen, topwinkel dus ik zou dat zo kunnen zeggen) philips plasma tv mooie tv, best schappelijk, 1328 euro, toch?

zelfde tv bij Bobshop, 569 inclusief verzenden. Extreem voorbeeld, maar gaat ook in het klein vaak op.... achter dit prijsverschil komen kostte ongeveer 30 seconden door even op Tweakers de Pricewatch te bekijken.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Nu zo'n 200 dvd's in de 3 voor 10.

Helaas heb ik de meeste goede films al.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

D'r zitten weer een aantal nieuwe films in, o.a. films als Festen en Das Leben der Anderen!

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Moonrise kingdom is momenteel 9,99 euro bij bol.com, is soort van een weekaanbieding ofzo. Dat is bijna 10 euro goedkoper dan de meeste sites.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Nog steeds zo'n €9 te duur dus.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Aziatische DVD's 2 halen 1 betalen bij bol.com. Niet allemaal goedkoop geprijsd, maar je kunt best goede duo's maken.

Ik Doe Moeilijk

• 1145 messages
  • 197 votes

Dank starbright boy, goed tip. Heb een mooie aankoop kunnen doen met o.a. de Tsai Ming-Liang collection.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Ik had d'r pas Ip Man trilogy en Serbuan Maut besteld. 4 blu-rays voor €16 is natuurlijk een koopje!

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

John Milton wrote:

Normaal is het berekenen van verzendkosten misschien wel, maar het werkt allesbehalve drempelverlagend... dan mag dat bedrag redelijk zijn, dat boek van 9,99 exclusief verzendkosten kost in de winkel waarschijnlijk ook 9,99. Natuurlijk is dat je er niet uit hoeft een goede reden om te denken, wat maakt mij die 2 euro nu uit.

Dat er 2 euro aan verzendkosten boven op de prijs komt zou voor mij wel een doorslaggevende reden te zijn om het boek niet online, maar voor dezelfde prijs exclusief verzendkosten in de winkel te halen.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ja voor mij ook... Maar ik woon in de stad en kom toch elke dag door het centrum. Dus is voor mij geen moeite.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Bij bol: Alleen dit weekend 5 euro korting op Muziek en Dvd!‏ Bij minimale besteding van 40 euro.

Al moet ik zeggen dat de prijzen dermate hoog zijn dat je via andere opties veel goedkoper uit bent dan die 5 euro.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.