Bol.com
eddie010
-
- 22 messages
- 0 votes
Volgens mij doet Bol niet meer aan 3 voor 25. Sinds de jaarwisseling is het ineens verdwenen. Bij Boekenvoordeel doen ze nog wel aan 3 voor 25 maar het aantal titels is een stuk beperkter helaas.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sinds de coronacrisis doet bol.com geloof ik niet meer aan dvd/bluray acties...
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Moeten jullie ook zo hard lachen wat BOL in de 'Altijd Scherp Geprijsd' categorie durft te stoppen? Of huilen kan natuurlijk ook. 22 euro voor de nieuwe Star Wars film vragen is 1 ding... Dat ze hem ook nog in die categorie durven te plaatsen. Maar de lijst is eindeloos.
eddie010
-
- 22 messages
- 0 votes
Er is me opgevallen dat de 3 voor 25eu actie weer aanwezig is op bol.com al zou het om een tijdelijke actie kunnen gaan in verband met Vaderdag wat eraan zit te komen.
eddie010
-
- 22 messages
- 0 votes
Vanaf 3 mei is er geen tweedehands verkoop van films meer mogelijk op bol.com door particulieren. Heel jammer, want soms pluk ik daar nog wel wat van weg.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Huh, wat een rare actie zeg. 
Vele titels zijn out-of-print, wat zonde dat particulieren dat niet meer mogen verkopen, dat drijft de prijs alleen maar verder op. En winkels mogen die 2e hands titels nog wel verkopen?
40 euro voor een OOP titel is niet zeldzaam. Als er minder concurrentie op de prijs is doordat alleen een winkel het kan aanbieden, dat lijkt me niet gunstig. Of ze moeten nu een maximale prijs aan dvd's gaan vaststellen.
Bijvoorbeeld:
bol.com | Safe (Dvd), Susan Norman | Dvd's € 40,78 via DVDIGITAL.NL 
eddie010
-
- 22 messages
- 0 votes
Tweedehands films kunnen nog steeds aangeboden worden, maar het verkopende account moet een kvk-inschrijving hebben en dus verkooppartner zijn van bol.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Ik zie dit niet als louter negatief.
Misschien dat er wat minder idiote prijzen gevraagd worden als die particulieren via Marktplaats gaan verkopen...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik vind het geen probleem. Een site als deze is al jaren veel en veel te duur, net als vele anderen. Fysiek (tweedehands) aankopen, hoewel nu wat moeilijker, is ook al vele jaren zoveel goedkoper. Het enige dat je moet accepteren is dat je gewoon per dag moest kijken wat per winkel beschikbaar is. Een online winkel als Bol.com schiet werkelijk alle kanten op.
Ik kan nu, en al veel jaren geleden honderden/duizenden titels noemen die ik in een fysieke winkel veel goedkoper kon krijgen als een Bol.com.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bedoel je bijvoorbeeld kopen via Marktplaats?
Het aantal oplichters en afhakers is mij daar te groot.
Ik heb geen zin in bekraste dvd's.
Zaken als Used Products hebben al jaren geen interessant aanbod meer.
Ik heb wel begrepen dat bepaalde lokale kringloopwinkels nog wel eens wat leuks hebben, maar dan moet je het wel net treffen en niet per se op zoek zijn naar een bepaalde titel.
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2569 votes
Ik koop heel veel op marktplaats. Wel vaak bij dezelfde aanbieders (die ik inmiddels genoeg vertrouw op een serieuze bestelling te plaatsen).
Bij bol.com koop ik nooit meer dvd's/blu-ray (behalve als ik een cadeaubon heb).
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik heb wel begrepen dat bepaalde lokale kringloopwinkels nog wel eens wat leuks hebben, maar dan moet je het wel net treffen en niet per se op zoek zijn naar een bepaalde titel.
Het vereist inderdaad wel een andere manier van 'denken'. Vooral vaak langsgaan en eigenlijk op voorhand niks verwachten of specifieke titels zoeken.. Of het nu een Plaatboef is, of een kringloopwinkel, beiden verrassen mij vrijwel altijd. Ik ben de gekste dingen tegengekomen bij kringloopwinkels; vorig jaar een heel groot pakket (zo'n 50) Homescreen dvd's voor een tientje. Op Marktplaats zou ik het niet hebben aangedurfd om te kopen. Zo zijn er er honderden voorbeelden. Terwijl de gemiddelde andere kringloopwinkel gerust 7,50 vraagt voor een dvd met drie afleveringen van de Smurfen. Ik ben de tel kwijt, maar ik heb vele, vele duizenden films zo gekocht. Ondertussen al zo'n jaar of 7 geleden, mede dankzij de alsmaar groeiende hoeveelheid tweedehandswinkels, mijn filmcollectie moeten gaan opbergen in een souterrain en kelder.
eddie010
-
- 22 messages
- 0 votes
Weer terug van weggeweest; de 3 voor 25 actie. Zelf onder andere Tenet en The Lighthouse op de kop getikt
(En nog wat 2de hands DVD's nu het nog kan (en bij gebrek aan aanbod op mp))
eddie010
-
- 22 messages
- 0 votes
Dit is de laatste week dat particulieren films 2de hands kunnen aanbieden op Bol. Komende maandag wordt het aanbod verwijderd.
Lang Poot
-
- 204 messages
- 0 votes
Dit is de laatste week dat particulieren films 2de hands kunnen aanbieden op Bol. Komende maandag wordt het aanbod verwijderd.
Hier had ik nog niet over gehoord, enig idee waarom?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er staat geen valide reden bij:
Per 3 mei 2021 stopt bol.com met de verkoop door particulieren van tweedehands boeken, muziek en films. Er is veel veranderd in de afgelopen jaren. Inmiddels worden 60% van alle artikelen op ons platform verkocht via onze zakelijke partners. Het particulier verkopen vraagt daarnaast om een andere verkoopomgeving dan voor zakelijke verkooppartners. Omdat de zakelijke verkoopomgeving zo hard groeit is er daarom voor gekozen om hier volledig op te focussen.
bol.com | Klantenservice | Tweedehands particulier verkopen stopt
M.a.w. BOL geeft niets om de particuliere verkopers. Ze zijn die liever kwijt dan rijk, want via zakelijke verkopers verdienen ze makkelijker meer en hoeven ze hier minder moeite voor te doen.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
O.a. in de aanbieding op dit moment:
https://i.ibb.co/Y84qNff/Tbox-BR-1.jpg
(€ 27,99, wel netjes voor 5 van zulke titels)
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Lieve bol.com ... je kunt wel een opvallend rood label plaatsen met scherp geprijsd of zelfs altijd scherp geprijsd en op de homepage onder de aandacht brengen.... Maar dan is het niet opeens scherp geprijsd. Om dat te realiseren moet je je producten daadwerkelijk .... juist. Hoe dan! (voorbeeld)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bol heeft nu 5 Blurays voor 30 Euro. Zitten best een stel behoorlijke titels bij.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ahold Delhaize wil Bol.com over een jaar naar beurs brengen | NOS
Ik denk dat BOL de hete adem van Amazon in de nek voelt en zich in wil dekken tegen toekomstige tegenslagen, zodat het het eigen moederbedrijf niet teveel zal raken.
Nou ben ik verder wel positief gestemd over de klantenbinding en het succes van BOL, maar BOL heeft geen VOD-dienst waar mensen 4 euro per maand voor neertellen, waardoor ze automatisch ook meer gaan bestellen via Amazon.
Daarom heb ik al eens gezegd; BOL neem Cinemember over en bied mensen voor 4 euro per maand een VOD dienst en gratis verzending. Cinemember is zowel actief in NL als in België en volgens mij is dat een prima match.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In aanloop naar beursgang meldt webwinkel bol.com krimpcijfers - NRC
Nu webwinkels niet meer profiteren van coronamaatregelen, stokt de groei. Bij bol.com daalde de verkoop vorig kwartaal 7 procent.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Waarom Bol.com zijn Select-abonnement 20 procent duurder maakt - adformatie.nl
Ik denk dat ik het Select abonnement maar weer ga opzeggen. Zoveel geld zijn mij die extra's niet waard.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ahold Delhaize blaast beursgang Bol.com af - Emerce
De voorgenomen beursnotering van Bol,com, die stond gepland voor de tweede jaarhelft, gaat niet door. Mogelijk dalen de verkopen van de marktplaats toch sneller dan gehoopt. Zo daalden de verkopen van Bol.com in het eerste kwartaal met 7 procent.
De webwinkel is volgens analisten onder de huidige (weinig gunstige) beursomstandigheden nog maar 1,6 miljard tot 2,7 miljard euro waard, terwijl dat eind vorig jaar nog 5 tot 7 miljard was.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Opmerkelijk, wellicht mede door de komst van Amazon:
Webwinkel Bol.com moet de komende drie jaar flink bezuinigen, waarbij driehonderd banen verloren gaan; ongeveer 10 procent van het personeelsbestand. Dat zegt het bedrijf na een bericht van het Financieele Dagblad, dat een opname in handen heeft van een personeelsbijeenkomst. Volgens de krant gaat het om een bezuiniging van 225 miljoen euro, al wil het bedrijf dat niet bevestigen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Toch vind ik Bol.com erg fijn vanwege hun grote aanbod, handige site, regelmatige kortingen, prima wijze van verzending en ook prettige klantenservice. Kan er niks slechts over zeggen en koop er dan ook regelmatig.
Alleen waren ze jarenlang alleenheerser. Sites als Coolblue en Amazon zijn forse concurrentie ja.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja het is een heel fijne winkel. Ik bestel er ook graag. Maar niet alle artikelen die ik zoek heeft BOL in het assortiment.
Kritiekpuntje is dat je niet met Paypal kunt betalen.
De Bijenkorf geeft nog meer flexibiliteit daar kun je zelfs kiezen tussen bezorgdienst Post NL of DHL.
De prijzen bij Amazon zijn laag maar de levertijd is vaak langer.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Door de hoge omzet tijdens de coronacrisis valt de omzet dit jaar weer wat lager uit en er zijn er ook minder mensen nodig. De winsten voor Ahold Delhaize blijven in ieder geval royaal.
Sowieso een bedrijf wat zich mooi heeft verrijkt door de coronacrisis en de stijgende inflatie. Nog niet te spreken over de zogenaamde "duurzaamheid" van de Albert Heijn.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Het jammere is alleen wel de wildgroei van derde partij verkopers die hun producten ook op Bol.com aanbieden, waardoor je goed moet filteren om een product echt rechtstreeks bij Bol te bestellen.