• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.375.988 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

OT_Stijn

• 129 messages
  • 522 votes

Een voor mij onbegrijpelijk iets: Hooligans (2005) zal weldra in de top 250 (zelfs 200) binnenkomen. Zelf op imdb heeft hij 7,4/10

Daarmee komt hij op gelijke hoogte met oa Kill Bill Vol1

En zelfs boven oa The Untouchables, A beautiful Mind, ...

Ik begrijp echt niet waarom deze zo hoog wordt gewaardeerd

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ja Hooligans! Dat is waarschijnlijk de meest belachelijk overgewaardeerde film op deze site. Ik kon er totaal niets in vinden wat ook maar echt goed is. Ik snap ook niet waarom die zo hoog moet.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

OT_Stijn wrote:

Een voor mij onbegrijpelijk iets: Hooligans (2005) zal weldra in de top 250 (zelfs 200) binnenkomen. Zelf op imdb heeft hij 7,4/10

Ik zou je daar niet zoveel zorgen over maken. In principe zal het gemiddelde nog een paar honderste dalen tot die datum en bij een tv-uitzending zal het gemiddelde waarschijnlijk wel onder de benodigde 3.76 zakken.

X__Liesjj

• 329 messages
  • 586 votes

The Big Lebowski:

totaal niet mijn humor, maar wel leuke film opzicht maar 3,88 is wel erg hoog.

Trainspotting:

wel goede film maar zo geweldig is die nou ook goed weer niet.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

X__Liesjj wrote:

The Big Lebowski:

totaal niet mijn humor, maar wel leuke film opzicht maar 3,88 is wel erg hoog.

Ja

Trainspotting:

wel goede film maar zo geweldig is die nou ook goed weer niet.

Nee. Die is zelfs nog ONDERgewardeerd.

OT_Stijn

• 129 messages
  • 522 votes

Knisper wrote:

Ik zou je daar niet zoveel zorgen over maken. In principe zal het gemiddelde nog een paar honderste dalen tot die datum en bij een tv-uitzending zal het gemiddelde waarschijnlijk wel onder de benodigde 3.76 zakken.

Met zijn 1300 stemmen heeft hij toch al een vrij groot publiek weten te bereiken en dus een stevige basis voor bijkomende quotaties,Dan verwacht ik toch niet zo'n straffe daling bij een eventuele tv-uitzending...

Hopelijk wel, want die is het zelfs onwaardig om in de top van 2005 te staan!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Knisper wrote:

(quote)

Die film staat al vrij lang stabiel en zal niet gemakkelijk meer zakken. Zeker niet omdat het aantal stemmen heel hoog is.

Bob Gray

• 1222 messages
  • 2048 votes

Blood Diamond is way overrated hier. Staat over een aantal jaar heel hoog in de top 250.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

OT_Stijn wrote:

Met zijn 1300 stemmen heeft hij toch al een vrij groot publiek weten te bereiken en dus een stevige basis voor bijkomende quotaties,Dan verwacht ik toch niet zo'n straffe daling bij een eventuele tv-uitzending...

Hopelijk wel, want die is het zelfs onwaardig om in de top van 2005 te staan!

Wel veel stemmen ja, maar ik herinner me wel dat toen The Notebook op tv kwam, de flim in een week tijd een paar honderdste daalde.

Het gemiddelde van Freedom Writers is trouwens ook schrikbarend hoog, maar dat komt voornamelijk doordat de film blijkbaar haar doelgroep goed heeft weten te vinden. Ik neem aan dat hij veel gaat zakken als hij te huur is en op tv komt.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Scarface!!! Belachelijk verhaal, slechte muziek, totaal over de top einde en een belachelijke relatie met zijn zus.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

W.M.J.M wrote:

en een belachelijke relatie met zijn zus.

Wat is daar zo belachelijk aan?

606

• 23876 messages
  • 12266 votes

W.M.J.M wrote:

Scarface!!! Belachelijk verhaal, slechte muziek, totaal over de top einde en een belachelijke relatie met zijn zus.

je vind het duidelijk niet leuk maar ik snap er niks niet waarom je het zo slecht vind het is gewoon perfect.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4234 votes

Ik vind Tony Scott films hier op MM erg overgewaardeerd. Man On Fire en True Romance zijn wel redelijk goede tot erg goede films, maar in mijn ogen zeker geen films voor in de top 250.

clintgodfather

• 250 messages
  • 596 votes

Blood Diamond heeft hier een gemiddelde van 4,11 (!), het zou dus in de top 30 komen, terwijl het een 'aardig' filmpje is. Straf!

Rik^

• 140 messages
  • 1235 votes

clintgodfather wrote:

Blood Diamond heeft hier een gemiddelde van 4,11 (!), het zou dus in de top 30 komen, terwijl het een 'aardig' filmpje is. Straf!

Mee eens! De film is wel erg aangrijpend en gruwelijk, maar als je al hoog kan komen door enkel te laten zien dat handen en armen eraf worden gehakt is dat wel heel erg low imo )= Moet ook bekennen dat ik geen grote fan ben van Leo =S

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Seven en Green mile zijn beide top films maar ik vind niet dat ze boven Lotr moeten staan in de lijst.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

Derailed (2005)! Wat een raar gemiddelde!

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

overgewaardeerde films:

ocean's thirteen

ocean's eleven

ocean's twelve

finding nemo

300 (leuke film maar te hersenloos om zo hoog te mogen staan)

A beatiful Mind

Problem Child 3 (hoort in de flop maar heeft te weinig stemmen)

a sound of thunder (hoort in de flop)

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4896 votes

Er zijn zoveel films overgewaardeerd naar mijn idee. Zo staat Man on Fire zeker te hoog, ook Saw staat te hoog vind ik. Het zijn leuke films, maar niet goed genoeg om zo hoog te staan.....

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

Apocalypto. Daaaaaawn!

Pacino88

• 608 messages
  • 1480 votes

The Shawshank redemption: prima gevangenisfilm (3,5*)

maar zeker niet meer.

Usual Suspects: matige en saaie praatfilm. Het kan geholpen hebben dat een idioot op een ander forum me de clue op het einde verklapte in een algemeen topic.

Hoe Man on Fire in de top 250 is gekomen, vraag ik me al helemaal af.

FinkPloyd

• 643 messages
  • 1964 votes

WTF staat the green mile op 5 te doen? Das voor mij echt wel de vreemde eend in de bijt in de toplijst.

Ik vind het persoonlijk een nipt bovengemiddelde film, en dat is het dan ook. Zou hem zeker niet aanraden. Er zijn vlotjes 100 betere films te noemen (waarvan de meesten lager in de lijst staan).

Eerste keer dat ik de film zag vond ik hem wel ok, maar zeker geen topper. Iets te oversentimenteel en te obvious op het gevoel gericht naar mijn smaak.

De film had ook best wat kernachtiger gekunnen, nu duurde hij voor mij echt veel te lang. Tweede keer dat ik hem zag ben ik dan ook in slaap gevallen.

Voor de volgende overgewaardeerde films zou ik al naar gladiator (20) en saw (33) moeten. Vond het allebei zeer goede films, maar ze mogen gerust allebei 100 plaatsen lager staan, want zeer veel films die lager in de lijst staan vind ik gewoon nog een heel stuk beter.

FinkPloyd

• 643 messages
  • 1964 votes

OT_Stijn wrote:

Ik begrijp echt niet waarom deze zo hoog wordt gewaardeerd

Ben het hier ook volledig mee eens. Als je een goede hooliganfilm wilt kijken, kijk dan naar Football Factory. Knal dezelfde thematiek (duh), veel realistischer, peilt veel dieper in de geest van de hooligan, en een jaar eerder uit dan hooligans...

Vond hooligans echt een rotfilm trouwens. Vertelt totaal niets nieuws over het hooliganisme als fenomeen, Wood speelt zijn allerslechtste rol ooit en is volgens mij echt totaaaaaal miscast. Het allerbelachelijkste is echter wel het einde, waar die vrouw MET KIND in babywagen nota bene !!!! eventjes zomaar op de knokpartij verschijnt. Totaal belachelijke ingreep om wat extra drama te creëren vond ik, de film kreeg er ineens een enorm hoog soapgehalte van.
Nog andere momenten waar de regisseur in de fout ging, vond ik de scène waar Wood bedreigt wordt om zijn glimlach wat breder te maken met behulp van een bankkaart. Vond ik typisch zo iets van een straf toogverhaal even in de film verwerken om het wat cooler te maken.
Ook het feit dat de broer van die stoere kale uiteindelijk 'The major' bleek te zijn vond ik vrij onnozel. Wederom extra familiedrama-gehalte

Heh, ben ik even blij dat ik mn gal heb kunnen spuwen!

FinkPloyd

• 643 messages
  • 1964 votes

Verder horen Boondock Saints en Pirates of the Caribian voor mij niet thuis bij de 250 beste films, daarvoor zijn ze te middelmatig.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Football Factory is in alle opzichten een mindere film dan Hooligans. En al helemaal niet realistischer.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

The Shawshank redemption: is trash, zeker na het zien van en in vergelijking met de andere "bajusfilms": BRUTE FORCE en vooral CAGED!

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Het is wel een topfilm, maar geen nr.1 film. Zeker geen trash.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Ik blijf the Notebook zwaar overgewaardeerd vinden.

Visueel is het redelijk in orde, maar het verhaal is zo VRESELIJK cliché.

FinkPloyd

• 643 messages
  • 1964 votes

kos wrote:

Football Factory is in alle opzichten een mindere film dan Hooligans. En al helemaal niet realistischer.

Kan je uitleggen waarom?

De term realistischer is misschien slecht gekozen door mij trouwens. Realistisch zijn beide films waarschijnlijk niet echt. Ik bedoelde er eerder mee dat hooligans voor mij gewoon een artificieel en stom verhaal heeft met een Amerikaan die zich wat gaat inwerken in de Britse hooliganscène. Ook lijken de personages op geen enkel moment overtuigend te twijfelen over waar ze mee bezig zijn, wat bij Football factory wel was vond ik. Hooligans lijkt soms wel reclame voor het wereldje.

Maar het belangrijkste blijf ik het einde vinden, waar ze van hooligans echt wel een soap-onding maken. Nu ja, vind ik toch.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Ach ja, ik bedoel met realistisch niet zozeer de verhaallijjn, maar hoe het wereldje zelf is neergezet. Bij Hooligans is de hele hierarchie, kleding, sociale leven etc. erg zoals het in het echt is.

Bij Football Factory gaat het eigenlijk gewoon over een stel criminelen die af en toe naar voetbal gaan. Heeft weinig met hooligans te maken maar meer met drugsdealers enzo.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.