- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
* Scarface (...) plat spel van Hoffman.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Kijk, Wouter geeft tenminste een redelijke verantwoording 
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
uit de IMDB-Top100 :
- Memento (de meest overschatte film allertijden)
- Some like it hot (niet mijn ding)
- The Matrix (zonder Keanu was ie veeeeel beter geweest)
- Singin' in the rain (geen musicals voor mij)
- Wizard of Oz (hou dus niet van dit soort zeemzoete musicalgedoe)
- La Vita è bella (vreselijke irritante Benigni)
- Amadeus (irritante Tom Hulce, al is dit misschien de bedoeling ...)
- Braveheart (FREEEEEEEEEEDOOOOOOOOOM!!!)
- Donnie Darko (goeie muziek, zwakke plot)
- The Searchers (pangpang, wat is Dzjaaan Weeeijn toch een stoere Amerikaan)
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Dat The Matrix veel wordt genoemd in deze topic... 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
ben het helemaal met Tony eens wat betreft Amadeus, dat stomme gehinnik van Hulce irriteert me zo dat het me elke keer weer verbaast dat mijn tv nog heel is.
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Road to perdition
Blood simple
Festen
Crouching tiger, hidden dragon
Leaving las Vegas
Leon
There's something about Mary
Irreversible
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
* Scarface
Moet hem maar eens herzien, maar vond destijds het een geforceerde hysterische film met slechte muziek en plat spel van Hoffman..
vdc
-
- 825 messages
- 618 votes
Ik vind mezelf eerder een 'beginnend filmliefhebber' (ongeveer de helft van de films uit de top 100 nog niet gezien) en gebruik de Moviemeterlijst nu als leidraad voor het huren van video's.
Algemeen kan ik stellen dat ik hierbij nog maar weinig voor verrassingen kwam te staan.
Eigenlijk nog maar één film als sterk overgewaardeerd bevonden : A Clockwork Orange.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Pfffffff, dat zijn er zoveel. Een paar films die me te binnen schieten:
-Signs: Te veel thema's in 1 film, vergezochte verwijzingen, bepaalde plotwendingen die een loopje nemen met de intelligentie van de kijker.
-David Lynch: Hoewel ik Mulholland Drive in mijn 5 sterren-lijstje heb staan vind ik dat er 4 van zijn films sterk overgewaardeerd worden........
Eraserhead: vies, vies en nog eens vies...naar achterliggende gedachten en betekenissen wilde ik niet zoeken. Met veel moeite uitgekeken.
Wild At Heart: Nietszeggend, saai en een hele foute adaptatie van The Wizard of Oz.
Lost Highway: Mooie scene's, maar alleen te volgen met een walkthrough. Ik voelde me weinig betrokken bij de hoofdpersonen.
Blue Velvet: Heel aardig, maar plaats in top 100 is zeer onterecht.
-Meet Joe Black: Ik kijk nog liever 3 uur naar een koelkast.
- Hable Con Ella: Aardig. Mooie plaatjes verbergen de inhoud, die trouwens bar weinig voorstelt
- Todo Sobre Mi Madre: idem in mijn ogen evenals Lucia Y El Sexo.
-Rocky IV: 2,44 gemiddeld hier??? Hoort in de top 10 van de flop 100 te staan. Tenenkrommende Sylvester en Dolf, ongelooflijk fout patriotisme en de domste uitbeelding van de Koude Oorlog ooit.
-Erin Brockovich: Saai, standaard en een onverdiende Oscar voor Roberts.
-Bridget Jones's Diary: Flauw, "romantisch" geneuzel.
-Man Bites Dog: 1 gimmick, dan een moord, dan een moord, dan een moord, dan..he?..twee moorden....pfffff
-Henry, Portrait of a Serial Killer: Waar is het portret, de karakterbeschrijving? Veel moorden, slechte dialogen en weinig diepgang.
-The Hurricane: standaard, oversentimenteel en geen goede geschiedenisles denk ik.
En nog vele anderen.......
A Beautiful Mind
L'Avventura
Casablanca
One Hour Photo
Christiane F
etc etc etc....
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
-Meet Joe Black: Ik kijk nog liever 3 uur naar een koelkast.
Dan wel een film waarin een koelkast een cursus breien en haken begint en ondertussen ook nog worstelt met opkomende homoseksuele gevoelens stammend uit de tijd dat ie het gedaan had met een magnetron 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik kijk nog liever 3 uur naar een koelkast.
dttom
-
- 2146 messages
- 2156 votes
hehe dat dacht ik nou ook
en dan natuurlijk twee keer achter elkaar kijken 
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Christiane F
Ga je mond spoelen, man 
Verder nog:
-Pulp Fiction (een beetje)
-Reservoir Dogs
-Big Lebowski (nog maar eens noemen)
-The Devil's Advocate
goga
-
- 33 messages
- 0 votes
LOTR 1 en 2 - horen niet in de top 250
Shawshank Redemption - hoort niet eens in de top 1000
Donnie Darko - stommere film heb echt niet gezien.
Requiem for a Dream - Trainspotting is veel en veel beter
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik was er trouwens nog 1 vergeten.....Fear and Loathing in Las Vegas. Zeer irritante film.
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Fightclub, Memento, John Q, Meet Joe Black en Mulholland drive. Beetje onpopulair om dit te zeggen, maar wel mijn mening. 
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
John Q krijgt geen voldoende hier...
Helaas wel bij Imdb.
pinky
-
- 373 messages
- 1999 votes
Ha! En die onvergetelijke scène dan waarin Hoffman met Maurice Chevalier bij de vertrekkende Titanic staat en dan heel cool tegen Ingmar Bergman zegt "We'll Always Have Philadelphia"?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ingmar Bergman
aburefan
-
- 430 messages
- 952 votes
C'era una Volta il West - nog nooit zo'n langdradige film gezien, maar nog niet zo slecht als Once Upon a Time in America.
Fight Club - een paar slimme vondsten maar voorderest een overdreven en ongeloofwaardige film
LOTR - snap niet wat hier zo bijzonder aan is
Rear Window - saai en ongeloofwaardig
Fargo - aardige film maar achterlijk hoog genoteerd.
The Matrix - leuke effecten maar verder niks bijzonders. sommige vechtscenes vond ik vreselijk nep. een beetje teveel 'Mortal Kombat' style.
Taxi Driver: Ik heb nooit wat gehad met deze film.
Once upon a time in America - saai en verschrikkelijk langdradig.
Zo ken ik eigenlijk nog wel een tijdje doorgaan 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Alle films die een hoger cijfer hebben dan ik heb gegeven

mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
Lord of the rings: the fellowship of the ring
leuk fantasiespektakel, maar veeeel minder dan het boek
Lord of the rings: The Two Towers
2e deel, ietsjes beter dan deel 1 vond ik,en hoewel hij absoluut niet slecht is, vind ik hem Veeeeeel te hoog genoteerd in de lijst.. Leuke veldslagen, maar mooie plaatjes vullen geen gaatjes
Donnie Darko
leuk verhaal, maar wel heeel erg vaag allemaal. Sterk acteerwerk van Jake Gyllenhaal, maar ik vond het einde nou ook niet zo heel erg opzienbarend, en ook niet zo goed om in de top 100 beste films te komen.
Star Wars: alle delen
Deze hele filmserie heeft mij nog nooit kunnen boeien, het is mij allemaal TE flashy, te veel spektakel, en alhoewel dit een klassieker in het genre is, vind ik de films simpelweg niet goed.De laaste 2 delen vond ik volledig overbodig, maar die zijn dan ook niet hoog gewaardeerd 
Terminator 2
Gave actiefilm, ik heb me prima vermaakt, maar hoort deze nou echt in de top 100 thuis?
Any Given Sunday
Sowieso niet erg hoog gewaardeerd, maar toch nog 2 sterren teveel voor deze overbodige film.
aburefan
-
- 430 messages
- 952 votes
pff idd star wars ja, hoe kon ik die vergeten. Alleen al 'The Force', wie verzint er nou zoiets stompzinnings. gewoon lachwekkend is het eigenlijk.
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Stompzinnig of niet, de zin May the Force be with you is klassiek geworden.
Ik roep het regelmatig als ik iemand gedag zeg (en zo'n uitgesproken Star Wars-fan ben ik ook weer niet).