• 178.256 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.375.880 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

fkb

• 12 messages
  • 6 votes

Ik begrijp nog steeds niet wat een film als American Beauty doet in de lijsten en heeft gedaan bij de Oscar-uitreiking.

Ik heb de film uitgekeken om erachter te komen waarom iedereen dit saai gedrocht de hemel inprijst en ik ben er nog steeds niet achter.

groeten,

Frans

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

fkb wrote:

Ik begrijp nog steeds niet wat een film als American Beauty doet in de lijsten en heeft gedaan bij de Oscar-uitreiking.

Ik heb de film uitgekeken om erachter te komen waarom iedereen dit saai gedrocht de hemel inprijst en ik ben er nog steeds niet achter.

groeten,

Frans

Vond je hem alleen saai of ook echt slecht? Hij is namelijk erg goed geschoten, geschreven en geacteerd en weet komedie en tragiek uitstekend te combineren. Verdiend toch wel iets van waardering lijkt mij En zelf vind ik hem dus ook totaal niet saai, maar dat terzijde.

(en trouwens, zoveel zegt een oscar nou ook weer niet)

fkb

• 12 messages
  • 6 votes

laat ik het zo zeggen: de tragiek wist me niet te raken en dat geldt ook voor het komische gedeelte. Zal best mooi geschoten zijn en de score is volgens mij een klassieker geworden. Het was gewoon niet mijn 'ding' om het maar eens zo te zeggen.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Met stip Dead Calm

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5748 votes

Ik kan er genoeg noemen, maar de allergrootste is dan toch wel de Pirates reeks. Ik weet dat veel tienermeisjes er om gillen, maar dat op MM en IMDb ook zo teleurstellend hoog ligt, verbaast me. Naast veel actie en spektakel heeft de film absoluut geen inhoud. Dan kunnen we allemaal net zo goed ook een *5 geven voor Spiderman 3?

P8rb

• 10773 messages
  • 1821 votes

fkb wrote:

Frans

2e keer dat ik hem keek vond ik hem veel beter, de film gaf echt een goed gevoel zeg maar.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

matthijs_013 wrote:

Ik kan er genoeg noemen, maar de allergrootste is dan toch wel de Pirates reeks. Ik weet dat veel tienermeisjes er om gillen, maar dat op MM en IMDb ook zo teleurstellend hoog ligt, verbaast me. Naast veel actie en spektakel heeft de film absoluut geen inhoud. Dan kunnen we allemaal net zo goed ook een *5 geven voor Spiderman 3?

Niks mis met deel 1, imo. Juist een uitzondering tussen vele Hollywood-actiefilmpjes. Deel 2 vind ik ook niks, maar Spider-Man 3 is weer een heel ander verhaal. Ook slecht, niet daarvan.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

matthijs_013 wrote:

Naast veel actie en spektakel heeft de film absoluut geen inhoud.

De bedoeling is ook dat je naar Pirates of the Caribean gaat vanwege het actie en spektakel (vlak ook de humor niet uit). Ik denk dat een diepere boodschap de film niet meteen beter zou maken. Voor mij is de eerste film een schoolvoorbeeld van fantastisch popcornvermaak. Inhoudloos? Zeker, maar dat mag natuurlijk.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

matthijs_013 wrote:

En nu het verschil met je nummer 1 noemen?

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

Ik zou zeggen The Matrix....

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

shawshank uiteraard...

Rik^

• 140 messages
  • 1235 votes

Requiem for a Dream is voor mij niks bijzonders. Mensen die er zo gek om doen omdat er een paar aparte scenes inzitten als ze weer eens drugs nemen en alleen daarom er een 5 voor geven... Voor mij is het de zoveelste cultfilm die over drugs gaat. Het verhaal vind ik totaal niet boeiend en heeeeel erg standaard. Trainspotting idem!

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

Blijkbaar houd je niet van apart camerawerk en editing? Want deze films zijn heus niet goed puur door het drugsgebruik.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

gondwana wrote:

shawshank uiteraard...

maxcomthrilla

• 15579 messages
  • 2845 votes

Van wat ik laatst gezien heb:

- Hotel Rwanda

- 21 Grams

- Million Dollar Baby

Absoluut niet top 250 waardig. Degelijk uitgewerkt, meer niet. Nergens bijzonder. Typisch Hollywood werk.

OT_Stijn

• 129 messages
  • 522 votes

Dat Shawshank Redemption op zoveel plaatsen als nummer 1 wordt aangehouden vind ik zo vreemd. Oké het is een supergoede film, maar er zijn imo toch nog vele betere films.

Misschien omdat hij voor een heel breed publiek toegankelijk is, is een verstaanbare reden, maar toch. Top 10 waardig, maar om zo lang op 1 te staan?

Verder vind ik het dan weer vreem dat scarface ook in die top 10 staat. Hij staat bij mij ook in mijn top10, maar dan vooral omdat ik hou van het genre, en scarface dat perfect uitbeeld. Maar ik kan moeilijk begrijpen dat zoveel mensen daar net hetzelfde over denken, vooral omdat hij toch zeker zijn onvolmaaktheden heeft. En bij momenten gewoonweg saai overkomt.

wapper

• 131 messages
  • 1349 votes

- shrek reeks

-spider-man reeks

- pirates reeks

- Boondock saints: hier erger ik mij nog het meeste aan

Rik^

• 140 messages
  • 1235 votes

Gizzmann wrote:

Blijkbaar houd je niet van apart camerawerk en editing? Want deze films zijn heus niet goed puur door het drugsgebruik.

Idd, iedere keer als die lui drugs nemen zie die reeks shots achter elkaar van het innemen. Ik vind dit niet zo bijzonder. Qua orginaliteit vind ik het wel wat, maar omdat ik het verhaal zo standaard vind heft dat het niet op...

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

- Shawshank Redemption .

Denden 100 Piek

• 397 messages
  • 121 votes

The Shawshank Redemption. Een prachtige film, maar die heeft helaas de pech om op nummer 1 te staan. Films die op nummer 1 staan krijgen standaard gezeik over zich heen, omdat iedereen wel een andere mening over de nummer 1 heeft. Maar sowieso staat die veel te hoog genoteerd in de lijst. Om te beginnen staat die boven The Green Mile, dat vind ik niet kunnen.

Het is mij een raadsel wat iedereen toch ziet in Star Wars Episode III en al helemaal wat die in de top 250 doet. Ik vond Episode II ondanks de mislukte romantiek qua actie en perosnages toch een stuk interessanter en veel leuker om naar te kijken. Zelfs de achtbaanrit die Episode I gerust genoemd mag worden is nog beter te pruimen.

Ik was stomverbaasd toen ik Man on Fire op nummer 116 zag staan, een gave film maar toch niks voor de top 250? Daarvoor is het verhaal toch een beetje erg standaard.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Denden 100 Piek wrote:

The Shawshank Redemption. Een prachtige film, maar die heeft helaas de pech om op nummer 1 te staan. Films die op nummer 1 staan krijgen standaard gezeik over zich heen, omdat iedereen wel een andere mening over de nummer 1 heeft. Maar sowieso staat die veel te hoog genoteerd in de lijst. Om te beginnen staat die boven The Green Mile, dat vind ik niet kunnen.

the green mile is nog erger qua ergerlijke meligheid en hij hoort inderdaad hoger te staan dan shawshank, maar op kots-niveau dan...

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

Denden 100 Piek wrote:

Het is mij een raadsel wat iedereen toch ziet

Hij krijgt ook erg veel negatieve reacties hier hoor. Maar Star Wars heeft nou eenmaal het geluk een grote fanbase te hebben, waar ik zelf toch ook wel toe behoor. Vond het zelf een prachtige film en snap juist niet waarom sommige dat niet vinden.

Deftones_JP

• 40 messages
  • 14 votes

Gizzmann wrote:

(quote)
Hij krijgt ook erg veel negatieve reacties hier hoor. Maar Star Wars heeft nou eenmaal het geluk een grote fanbase te hebben, waar ik zelf toch ook wel toe behoor. Vond het zelf een prachtige film en snap juist niet waarom sommige dat niet vinden.

Heb je op zich gelijk in maar er zijn toch ook wel aardig wat storende factoren. Ik ben ook fan van Star Wars maar ik kan de humor in de films niet echt waarderen zo vind ik die twee robots absoluut niet grappig. Dat is een smaakding maar wel een reden om de films minder hoog te waarderen.

Cybo

• 3 messages
  • 0 votes

Ik vind alle films, tenminste die ik ken, wel terecht in de top 100 staan. Er staat in ieder geval geen matige film op een hoge positie.

Van de moviemeter top 10 vind ik het wel jammer dat the Godfather niet op 1 staat, verder staat Scarface wat te hoog.

gideonvdb

• 1795 messages
  • 0 votes

Cybo wrote:

Ik vind alle films, tenminste die ik ken, wel terecht in de top 100 staan. Er staat in ieder geval geen matige film op een hoge positie.

Van de moviemeter top 10 vind ik het wel jammer dat the Godfather niet op 1 staat, verder staat Scarface wat te hoog.

ik weet bijna zeker dat shawshank op 1 staat doordat een aantal mensen met verschillende profielen hebben gestemd (Godfather haters zeg maar)niet dat shawshank slecht is overigens.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

Ik denk dat het aantal Godfather-haters een beetje overschat word Valt in het niet bij de Shawshank-haters, welke natuurlijk weer in het niet vallen bij de Shawshank-liefhebbers (waarvan blijkbaar dus een groot deel de Godftaher gewoon niet hebben gezien).

gideonvdb

• 1795 messages
  • 0 votes

wel toevallig dan dat ie de meeste stemmen heb van alle films?

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

Nee hoor. Dat ligt vooral aan de populariteit. Pulp Fiction heeft nog meer stemmen dan The Godfather bijvoorbeeld, Fellowship of the Ring ook en Gladiator ook. Allemaal populaire films. Dat Shawshank zo ontzettend veel stemmen heeft komt waarschijnlijk wel een beetje omdat hij op 1 staat en veel mensen er dan ook gelijk op stemmen of hem dan graag willen zien. Dat hij veel meer stemmen heeft dan de Godfather toont alleen maar aan dat die niet op 2 staat puur door allemaal tegenstemmers. Of ze met meerdere profielen stemmen weet ik niet, maar dat zou echt heel overdreven zijn Zo belangrijk is deze lijst toch ook weer niet?

Deftones_JP

• 40 messages
  • 14 votes

De godfather is natuurlijk ook een vrij langdradige film die erg veel in detail treedt. Dat maakt de film goed voor de liefhebbers maar minder toegankelijk voor de 'main-stream' filmliefhebber. Zo heb ik zwaar genoten van de boeken van Puzo maar de godfather verfilmingen vond ik niet zo heel boeiend. De shawshank remdemption is weer een verassende film zonder geweld die wat meer 'main-stream' gedragen wordt. En bovendien eerste staan met zo'n titel (het spellen is al een opgaaf) is toch zeer knap of niet?

gideonvdb

• 1795 messages
  • 0 votes

dat die meer stemmen hebt dan de godfather tot daar aan toe, maar meer stemmen dan pulp fiction? maak dat de kat wijs!!!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.