• 178.229 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.400 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

JoeCabot wrote:

(laten we eerlijk zijn) oersaai!

Zullen niet veel met je eens zijn.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

JoeCabot wrote:

2001: A Space Odyssey: erg mooie symboliek, alleen verouderd en (laten we eerlijk zijn) oersaai!

Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik 2001 alles behalve saai vind.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Kijk, dat zijn er al twee.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Gelukkig zijn jullie het met me eens dat ie verdouderd is

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Nee ook niet mischien een beetje gedateerd maar de SE zijn geweldig.

robin00787

• 322 messages
  • 750 votes

Heb je even:

The Shawshank redemption (leuke film hoor maar nr 2 allertijden, bedankt maar nee bedankt, geef mij maar PB.

Lord of the Rings Trilogie (hoop CGI, weinig wol)

Reservoir dogs (leuke film maar te simpel om zo hoog in de lijsten te staan)

Das Boot (Traaaaaaaaaaag 3 uur lang)

The boondock Saints (pijnlijk slechte poging om Snatch na te doen, vooral veel irritante acteurs)

The sixth Sense (Best een aardige film maar vooral door dat einde te overgewaardeerd, dat einde zegen we 6 jaar eerder ook al in Jacob's ladder)

Platoon (allesbehalve slecht maar toch iets te overgewaardeerd)

Fabuleux Destin d'Amélie Poulain (ook echt helemaal niks voor mij, maar wat een afschuwelijke film)

Doet dan toch pijn als dit soort films wel hoog staan in de top 250 en films als T2, gattaca, falling down en Rocky zo laag of er helemaal niet in staan.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2864 votes

robin00787 wrote:

The boondock Saints (pijnlijk slechte poging om Snatch na te doen, vooral veel irritante acteurs)

Tof, Troy Duffy kan tijdreizen

Of bedoel je dat het van Lock, Stock nageaapt is?

Ik vind zelf dat Boondock Saints best nog een eigen stijl heeft en in ieder geval zeker een paar unieke scenes.

Nu weet ik zelf ook niet of hij wel in de Top 250 hoort, maar het is toch echt een prima film.

Mister Blue

• 12 messages
  • 19 votes

De lord of the rings films:

ik vind er echt niets aan die films. Mooie regie en beeld wel maar om nu elke keer drie uur lang naar te kijken...

Kdenk niet dat Tolkien content zou geweest zijn met de merchandising die er zo hand was/is ten tijde van lotr.

Mister Blue

• 12 messages
  • 19 votes

[quote]robin00787 wrote:

Heb je even:

The Shawshank redemption (leuke film hoor maar nr 2 allertijden, bedankt maar nee bedankt, geef mij maar PB.

Reservoir dogs (leuke film maar te simpel om zo hoog in de lijsten te staan)

]

Dat simpele bij reservoir dogs maakt het zo schitterend dat je eigenlijk twee uur zit te kijken naar een film dat zich puur afspeelt in een loods.

De plot is typisch tarantinostijl. Een uur is het rustig en dan laatste half uur overweldigt door de plot.

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Voeg Saw III maar aan het lijstje toe, overgewaardeerde ordinaire pulp dat het is.

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

L. luchtloper wrote:

Voeg Saw III maar aan het lijstje toe, overgewaardeerde ordinaire pulp dat het is.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2864 votes

Day of the Jackal, The (1973)

...saaaai

Bob Gray

• 1222 messages
  • 2048 votes

- Scarface: Te geforceerd met foute muziek.

- Once Upon a Time in America: laaaangdradig en saai.

- Pulp Fiction: Goede film maar staat te hoog.

- Boondock Saints: Snap werkelijk niet wat hier zo goed aan is aan dit niemandalletje.

- Pirates of the Caribbean: Zie boven

- The Butterfly Effect: Zie boven.

Lost In Translation

Schuco

• 105 messages
  • 0 votes

Mc wrote:

(quote)

Daar ben ik het ook mee eens, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat de shots goed gedaan zijn, lekker snel en flitsend.

gentenaar

• 162 messages
  • 172 votes

Overgewardeerde film, vind ik zonder twijfel "one flew over the cuckooks nest, vond ik allesbehalve, maar kan natuurlijk persoonlijk zijn. Ik vind er maar weinig aan

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Je vond 'One flew over the Cuckook's Nest' allesbehalve een overgewaardeerde film, maar je vind er maar weinig aan ?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Geen twijfel mogelijk:

The Shawshank Redemption

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Geen twijfel mogelijk:

The Shawshank Redemption

Zeker weten nog wel meer maar deze zeker.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Scarface als onbetwiste nr. 1

The Shawshank Redemption

Happiness

Goodfellas

American History X ook een klein beetje

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Dat moeten toch wel die 2 films zijn die op 1 en 2 in de Tiplijst staan.

Nick4

• 38 messages
  • 652 votes

Mojo Pin wrote:
Vooral Pulp Fiction en Amélie.

Ik ben het met je eens, beide films zijn overgewaardeerd. Pulp Fiction is niet heel erg, maar de film bevatte, naar mijn mening, teveel langdradige dialogen.
Amélie is wel echt erg, ik heb me heel erg geirriteerd aan die actrice en het zeer vage verhaal.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

basketballerke wrote:

Scarface als onbetwiste nr. 1

Je bedoelt ondergewaardeerd ( IMDB) ?

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Op IMDB is het een heel stuk respectabeler in ieder geval.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

robin00787 wrote:

Das Boot (Traaaaaaaaaaag 3 uur lang)

das geen reden...verhaal is wel onderhoudend en in mijn ogen zeker niet saai. Jij kan gewoon niet 3 uur je aandacht ergens bij houden.

robin00787 wrote:

Deze film heeft niets maar dan ook helemaal niets met snatch te maken. En als jij Dafoe een slechte acteur vind..tja. En plek 135 is niet overgewaardeerd, het is in zijn genre gewoon een heel leuke en onderhoudende film die iedereen aanspreekt en daarom zal niemand em echt slecht waarderen en dus...idd

robin00787 wrote:

Fabuleux Destin d'Amélie Poulain (ook echt helemaal niks voor mij, maar wat een afschuwelijke film)

Deze film ligt je of niet.

Zijn zat films die mijns inziens te hoog staan, vooral de klassiekers en buitenlandse parels sneeuwen vaak onder. Gladiator is ook een mooi voorbeeld van een overgewaardeerde film, maar ja iedereen vind em wel ok tot goed en dus staat hij hoog

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

Nick4 wrote:

(quote)

Amélie is wel echt erg, ik heb me heel erg geirriteerd aan die actrice en het zeer vage verhaal.

vaag ?? dan heb je niet op zitten letten. Maar kan ook met je leeftijd te maken hebben

maxcomthrilla

• 15579 messages
  • 2845 votes

maxcomthrilla wrote:
Meest overgewaardeerde films:
1. Mystic River
2. The Pianist
3. Pi
4. Reservoir Dogs
5. Pulp Fiction
6. The Usual Aspects
7. Alien
8. Sideways
9. Aliens
10. Memento

Even een update `tje:

( 1 ) 1. Mystic River

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit in de IMDB top 250 staat. Saaie filmstijl, saai verhaal met ongeloofwaardig slot.

( - ) 2. La Meglio Gioventu

Zelf vind ik de film wel een voldoende waard maar ik vind dat men op deze site wel erg veel veren in de kont steekt bij deze film. Gewoon een lange soapaflevering, die richting het einde steeds meer flair verliest en eendemensionaler wordt.

( 5 ) 3. Pulp Fiction

Slaapverwekkende film, nergens echt grappig of grof. Het camerawerk en de muziek werken ook niet echt mee.

( 8 ) 4. Sideways

Een komedie, over iemand die gedurende de hele film chagrijnig voor zich uitkijkt en nooit enig initiatief neemt en toch succes krijgt. Geen bijtende humor en visueel slaapverwekkend.

( 2 ) 5. The Pianist

Sentimentele draak van een film.

( - ) 6. The Godfather Trilogie
( - ) 7. Alles wat met Star Wars te maken heeft
( - ) 8. Dances With Wolves
( - ) 9. The Matrix
( - ) 10. Smoke

De meest overgewaardeerde klassiekers vind ik toch wel The Philadelphia Story en Casablanca. Die films deden mij vrij weinig.

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

maxcomthrilla wrote:
( 8 ) 4. Sideways

Een komedie, over iemand die gedurende de hele film chagrijnig voor zich uitkijkt en nooit enig initiatief neemt en toch succes krijgt. Geen bijtende humor en visueel slaapverwekkend.

Nick4

• 38 messages
  • 652 votes

Wouters wrote:

(quote)

vaag ?? dan heb je niet op zitten letten. Maar kan ook met je leeftijd te maken hebben

Ai, daar maak je net een verkeerde opmerking. Ik kon het vage (en toch -naar mening- enigzins idiote) verhaal van Amélie gewoonweg niet waarderen, en geloof me, dat ligt niet aan mijn leeftijd.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Nick4 wrote:

(quote)

Ai, daar maak je net een verkeerde opmerking. Ik kon het vage (en toch -naar mening- enigzins idiote) verhaal van Amélie gewoonweg niet waarderen, en geloof me, dat ligt niet aan mijn leeftijd.

Mee eens, ik heb me zitten verbijten aan het artificiele sfeertje in die film en het o zo olijke en dartele franse grietje wat in haar naiviteit zulke nobele dingen doet. De trukendoos begon me na een uurtje kijken al ernstig te vervelen zodat ik het laatste stuk zelfs zappend heb afgekeken. Maar het zal wel een film zijn die je ligt of niet..

Wat een standaardfilm als American History X zo hoog in de lijst te zoeken heeft is me ook een raadsel. Typisch zo'n rtl4 drama.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.