- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
in Mystic river wordt bijvoorbeeld wel redelijk geacteerd, maar laat dat nou zijn enige wapenfeit zijn.
Nietes! 
@ el-diego
Ik begreep wel wat je bedoelde hoor, het kwam er alleen wat ongelukkig uit. 
die Lange
-
- 228 messages
- 0 votes
Léon
Monty Python and the holy grail
Scarface en Goodfellas ook wel een beetje.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Scarface en Goodfellas ook wel een beetje.
In z'n genre zijn het toch wel een van de beste die er zijn.
die Lange
-
- 228 messages
- 0 votes
Het zijn ook geen slechte films, maar ze staan wel veel te hoog in de top 250
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
The Green Mile (veeeeeel te hoog
)
The Shawshank Redemption (Nummer een...
)
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
seven, usual suspects, shawshank redemption allemaal kei goeie films maar na 1 keer gekeken te hebben weet je hoe het eindigd en maakt het een stuk minder intressant, helemaal als je ze een paar keer gezien hebt.
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
Dat is toch bij alle films zo?! Of blijven de eindes bij de films in je top 10 jou verrassen? 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
seven, usual suspects, shawshank redemption allemaal kei goeie films maar na 1 keer gekeken te hebben weet je hoe het eindigd en maakt het een stuk minder intressant,
Geldt niet voor Usual Suspects, die vond ik de 2e keer zelfs beter als je weet hoe het in elkaar steekt en je ziet hoe hij de hele boel voor de gek houdt, meesterlijk. Ook zie je dan hoe ingenieus het in elkaar steekt.
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
Dat is toch bij alle films zo?! Of blijven de eindes bij de films in je top 10 jou verrassen? 
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
Geldt niet voor Usual Suspects, die vond ik de 2e keer zelfs beter als je weet hoe het in elkaar steekt en je ziet hoe hij de hele boel voor de gek houdt, meesterlijk. Ook zie je dan hoe ingenieus het in elkaar steekt.
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
ik wil nog wat kwijt wat waarschijnlijk niet hier hoort, namelijk, het lijkt wel of kevin spacey een patent hebt op films met een verassend eind, american beauty, seven, usual suspects, pay it forward. meesterlijke acteur trouwens.
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
eerste drie ben ik met je eens. Maar Pay it Forward... 
Wel meesterlijke acteur inderdaad! 
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
eerste drie ben ik met je eens. Maar Pay it Forward...

Wel meesterlijke acteur inderdaad!

Karin1991
-
- 4 messages
- 0 votes
Se7en met stip op 1 de meest overgewaardeerde film. Ik persoonlijk vond het bagger!
En ook O brother where art Thou, die was echt niet lollig hoor!
Karin1991
-
- 4 messages
- 0 votes
Ik weet er nog een paar:
Big Lebowski
Requiem for a dream
Fight Club
Sixth sense
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Uhm.. Allemaal films die ik een 4.5 of hoger heb gegeven 
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
ik wil nog wat kwijt wat waarschijnlijk niet hier hoort, namelijk, het lijkt wel of kevin spacey een patent hebt op films met een verassend eind, american beauty, seven, usual suspects, pay it forward. meesterlijke acteur trouwens.
Kan iemand me uitleggen wat er nou precies zo verrassend is aan het einde van Seven? Ik hoor het hartstikke veel maar ik heb verrassendere eindes meegemaakt.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
http://www.moviemeter.nl/forum/3/1487
Als men zo graag wil spoileren...
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Schindler's list.
- Duitsers die niet Duits spreken maar Engels met een vreemd accent. Erg storend en misplaatst in een serieuze film.
-Spielberg verklaart op geen enkel moment waarom de Joden zich lieten doen. Erg jammer dat hij hier niet verder op inging.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
-Spielberg verklaart op geen enkel moment waarom de Joden zich lieten doen. Erg jammer dat hij hier niet verder op inging.
Wat bedoel je?
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Donnie Darko is dan voor mij juist weer een voorbeeld van een film waarvan ik niet snap dat hij zo hoog gewaardeerd wordt. Een emotieloze, sfeerloze film, met karakterloze personages vertolkt door een slechte cast met een ernstig gekunselt verhaal dat expres zo vaag mogelijk doet (dit is waarschijnlijk de reden dat het zo goed scoort). Ik kan er niks mee.
Maar een film als Lost in Translation vond ik ook niet boeiend, maar daarvan kan ik nog begrijpen dat mensen hem goed vonden.
Ik ben nog niet vaak het zo oneens met iemand geweest. 
- Donnie Darko is voor mij juist een voorbeeld van een film waarvan ik niet snap dat hij maar rond plek 40 bungelt in de top 250.
- Geen emotie? Elke scene raakt me diep in m'n hart.
- Geen sfeer? Ik verkeerde 2 dagen in shock toen ik de film heb gezien alleen al vanwege het einde.
- Hebben de personages geen karakter?
Begrijp ik het begrip karakter dan verkeerd? Eens even kijken:
1 de innerlijke eigenschappen die de ene persoon van de andere onderscheiden
Ah, dan had ik het dus niet mis. In deze film zijn werkelijke alle personages uniek door hun karakter.
- Slechte cast? Ik heb van iedereen erg goed acteerwerk gezien, alles kwam geloofwaardig op mij over.
- Dan het verhaal; vaag inderdaad, maar tevens briljant. Origineel, verrassend, sfeervol(ondanks dat deze er al hartstikke in zat door de locaties, beelden, muziek, personages enz.), nog redelijk ingewikkeld(er zijn niet voor niks zoveel theorieen over) maar waarover iedereen z'n eigen kloppende mening op verschillende manieren kan geven.
Bij mij heeft het een snaar geraakt waar geen 1 andere film ook maar in de buurt van is gekomen.
Lost in Translation is een goed filmpje maar waar niks bijzonders aan is, een 3,5 kan ik begrijpen maar alles daarboven?
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
1) Pirates of the carribean: the curse... 
2) The pianist : gebeurt niet veel boeiends maar is
maar is herziening ward
3) Dr. Mulholland: ook wel een beetje overgewardeerd
maar is ook herziening waard
4) Stalag 17 : komedie en oorlog gaan moeilijk samen...
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
De Joden verliezen alles wat ze bezitten (huis, geld, machtposities,...). De normale menselijke reactie lijkt mij hier tegen in opstand te komen.
In de film zie je dat de Joden ongelukkig waren, maar nergens zie je dat Joden zich verenigden om dit onheil aan te vechten of een verklaring waarom ze dit niet deden.
En dat is wat ik in deze film miste.
(Met hun geloof heeft dit niets te maken, de Palestijnen hebben al meermaals getoont dat ook zij "mogen" vechten.)
Hopelijk ben ik nu wat duidelijker.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Er zit nota bene een enorme opstand in het ghetto in
.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
De Joden verliezen alles wat ze bezitten (huis, geld, machtposities,...). De normale menselijke reactie lijkt mij hier tegen in opstand te komen.
In de film zie je dat de Joden ongelukkig waren, maar nergens zie je dat Joden zich verenigden om dit onheil aan te vechten of een verklaring waarom ze dit niet deden.
En dat is wat ik in deze film miste.
Feit is dat er maar weinig verzet kwam van Joodse kant. Mensen wilden tot op het laatste moment gewoon niet geloven wat er gebeurde, dat er uberhaupt vernietigingskampen bestonden.
Daarnaast gaat het om gewone mensen, families, kinderen. Mensen zonder wapens die plotseling worden afgevoerd door getrainde militairen. Nogal lastig om dan een opstand te organiseren.
Dus waar jij het over hebt kwam in de werkelijkheid nauwelijks voor. Niet een terecht kritiekpunt op deze film in ieder geval.
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
."Ik zou toch maar eens herkijken, weinig opstand hoor.
Goede reply eRCee.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Goede reply eRCee.

In The Pianist zit wel een opstand, vanuit een ghetto, waar natuurlijk meer tijd is om je te organiseren. Ik denk dat kos daar op doelt.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Sorry, ik dacht dat je The Pianist bedoelde inderdaad. Vreemd.