• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.097 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11913 messages
  • 5317 votes

Inmiddels wordt de score van High School Musical ook steeds groter en groter...aardig om een keer gezien te hebben, maar voor de rest blijft het sentimentele, commerciële zooi. Al die bakvisjes die 5* blijven geven moesten verboden worden...!

Hodgepodge

• 57 messages
  • 61 votes

Vind eigenlijk geen enkele film overgewaardeerd. Die ratings op IMDb is toch wat de mensen zelf vinden, als er honderd duizenden mensen op een film stemmen dan geloof ik die waardering wel. Natuurlijk is mijn persoonlijke waardering soms heel anders, maar dat zegt denk ik meer over mij dan over die IMDb waardering. Ieder zijn eigen smaak en ik geef er niets om als de mijne afwijkt van het wereldgemiddelde.

Wat ik wel overwaardering vind is bijvoorbeeld de oscars. Daarbij zijn er een paar onafhankelijke(?) 'kenners' die bepalen wie de oscars krijgt. Als je die lijstjes gaat bekijken zie je dus Ben Hur en Titanic ver bovenaan staan, terwijl de Titanic meer een hype bleek en de houdbaarheid van de film zeer laag is. Zoals bij haast alle films die het volledig moeten hebben van de special effects en mooie beelden. Ben Hur heb ik zelf nooit gezien, maar dit was natuurlijk een hele andere tijd waarin enerzijds minder oscars werden uitgerijkt, maar natuurlijk ook een stuk minder goede films uitkwamen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Hodgepodge wrote:

Ben Hur heb ik zelf nooit gezien, maar dit was natuurlijk een hele andere tijd waarin enerzijds minder oscars werden uitgerijkt,

Dit is niet echt waar hoor. Vrijwel alle Oscars die nu uitgereikt worden, bestonden in 1959 ook al.

maar natuurlijk ook een stuk minder goede films uitkwamen.

Klopt ook niet, al is dat gedeeltelijk afhankelijk van mening.

Hodgepodge

• 57 messages
  • 61 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Dit is niet echt waar hoor. Vrijwel alle Oscars die nu uitgereikt worden, bestonden in 1959 ook al.

(quote)

Klopt ook niet, al is dat gedeeltelijk afhankelijk van mening.

Ik dacht toch echt dat er nu wel wat oscars bij zijn gekomen (voor speelfilms dan, bedoel niet de animatie oscars e.d.).

Maar dan moet ik hem dus toch een kans geven, ondanks dat die film mij in eerste instantie niet aanspreekt en ik toch vrij overtuigt ben dat hij mbt de oscars overgewaardeerd is. Misschien dat er toch echt in dat jaar minder goede films uitgekomen zijn, want de oscars zijn natuurlijk alleen een vergelijking met films uit het zelfde jaar.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Hodgepodge wrote:

Ik dacht toch echt dat er nu wel wat oscars bij zijn gekomen (voor speelfilms dan, bedoel niet de animatie oscars e.d.).

Ik heb het even gecontroleerd en de enige Oscar die in 1959 nog niet bestond en nu wel is die voor animatiefilms, waar Ben-hur niks mee te maken heeft. Ook wordt tegenwoordig de categorie sound in tweeën gesplists. Er waren indertijd zelfs meer Oscars, want de categorieën kostuums, cinematografie en art direction werden indertijd ondergedeeld in kleur en zwart-wit.

Maar dan moet ik hem dus toch een kans geven, ondanks dat die film mij in eerste instantie niet aanspreekt en ik toch vrij overtuigt ben dat hij mbt de oscars overgewaardeerd is.

Dat hangt er ook maar vanaf hoe je ernaar kijkt. De meeste Oscars voor Ben-Hur gingen naar technische prestaties en puur technisch gezien is Ben-Hur een sterke film.

Misschien dat er toch echt in dat jaar minder goede films uitgekomen zijn, want de oscars zijn natuurlijk alleen een vergelijking met films uit het zelfde jaar.

Persoonlijk vind ik wel dat 1959 betere films heeft voortgebracht dan Ben-Hur (North by Northwest en Rio Bravo bijvoorbeeld), maar ik vind Ben-Hur verder wel een zeer goede film. Je moet Oscarfilms ook niet echt bekijken met de vraag of het de beste film van het jaar is.

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

The Seven Samurai!!!

Hodgepodge

• 57 messages
  • 61 votes

Silvio Dante wrote:

The Seven Samurai!!!

Vond ik een mooie film hoor. Natuurlijk is de techniek e.d. van zo'n oude film moeilijk te beoordelen, mede doordat het beeldmateriaal wat er van die film bewaard is gebleven niet van denderende kwaliteit is. Ik bedoel hiermee dus de dvd-kwaliteit, niet de opnamekwaliteit.

Ook zijn al de dvd's volgens mij de 187 minuten versies, wat eigenlijk veel te lang is voor die film.

Neemt niet weg dat het verhaal erg leuk en boeiend is en er ook wel aardige muziek in zit. Ik kan me helemaal voorstellen dat zo'n film toendertijd echt geweldig was. Ik zeg niet dat er niet meer goede films uit die tijd waren, maar ik denk eerder dat veel oude films ondergewaardeerd zijn dan dat 7 samurai overgewaardeerd is.

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Hodgepodge wrote:

(quote)

Vond ik een mooie film hoor. Natuurlijk is de techniek e.d. van zo'n oude film moeilijk te beoordelen, mede doordat het beeldmateriaal wat er van die film bewaard is gebleven niet van denderende kwaliteit is. Ik bedoel hiermee dus de dvd-kwaliteit, niet de opnamekwaliteit.

Ook zijn al de dvd's volgens mij de 187 minuten versies, wat eigenlijk veel te lang is voor die film.

Neemt niet weg dat het verhaal erg leuk en boeiend is en er ook wel aardige muziek in zit. Ik kan me helemaal voorstellen dat zo'n film toendertijd echt geweldig was. Ik zeg niet dat er niet meer goede films uit die tijd waren, maar ik denk eerder dat veel oude films ondergewaardeerd zijn dan dat 7 samurai overgewaardeerd is.

Een oude film weet ik zeker wel te waarderen, maar het was inderdaad de vreselijk lange speelduur van niet 187 maar wel 207 minuten...

De versie van 160 minuten had er bij mij wellicht beter ingegaan, maar dan nog had ik niet hoger uitgekomen dan 2.5*, een nummer 10 positie in de top 250 vind ik dan ook ronduit belachelijk.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Overgewaardeert (in willekeurige volgorde): Mullholand Drive, Scarface, La Vita est Bella, Seven Samurai, What's eating Gilbert Grabe, The Longest Day, Spiritet Away, A beautifull Mind, Titanic en Hotel Rwanda.

Hodgepodge

• 57 messages
  • 61 votes

Silvio Dante wrote:

(quote)

Een oude film weet ik zeker wel te waarderen, maar het was inderdaad de vreselijk lange speelduur van niet 187 maar wel 207 minuten...

De versie van 160 minuten had er bij mij wellicht beter ingegaan, maar dan nog had ik niet hoger uitgekomen dan 2.5*, een nummer 10 positie in de top 250 vind ik dan ook ronduit belachelijk.

Idd, 207 minuten was het.

Maar ik vond het verhaall boeiend, de acteurs best goed en de muziek was ook goed. Rekening houdend met dat de techniek ook goed was voor die tijd, ondanks dat je het er niet vanaf ziet vind ik 4* ofzo wel op zijn plaats. Nr 10 is misschien ietswat overdreven inderdaad.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

Van A Love Song for Bobby Long had ik veel meer verwacht. Hier en daar een paar mooie scenes, maar absoluut niet bijzonder en zeker niet bovengemiddeld. De poster is eigelijk mooier dan de film.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Gizzmann wrote:

maar absoluut niet bijzonder en zeker niet bovengemiddeld. De poster is eigelijk mooier dan de film.

De spijker op de kop!

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Overgewaardeerd:

Snel even een top tien:

Simon - 0.5*

Fa Yeung Nin Wa - 1.0*

Maltese Falcon - 1.0*

City Lights - 1.5*

Seven Samurai - 1.5*

The Great Dictator - 1.5*

Lawrence Of Arabia - 2.0*

Mar Adentro - 2.0*

Stalingrad - 2.0*

Star Wars V - 2.0*

murtcelP

• 393 messages
  • 962 votes

- The Shawshank Redemption, mooie film, maar toch niet de nummer 1??!!

- Lord of the Rings Trilogie, mooi om een keer in de bios te zien, maar elke keer dat je ze vaker ziet worden ze ook saaier.

- Gladiator, goede film, maar staat ook wel erg hoog in de lijst...

dr maikel

• 37 messages
  • 93 votes

Resevouir Dogs

De hype heb ik nooit zo begrepen . Pulp Fiction en Kill Bill waren super maar om dan gelijke elke film van Quinten Tarentino zo de hemel in te prijzen. Nee ik heb deze film nooit speiaal gevonden.

Lord of the rings 1 2 en 3

Leuk voor een keertje maar net als Starwars los stelt het niet zo veel voor.

FinkPloyd

• 643 messages
  • 1964 votes

dr maikel wrote:

Resevouir Dogs

De hype heb ik nooit zo begrepen . Pulp Fiction en Kill Bill waren super maar om dan gelijke elke film van Quinten Tarentino zo de hemel in te prijzen. Nee ik heb deze film nooit speiaal gevonden.

Voor mij is het net omgekeerd. De hype is net met RD en PF ontstaan (deze twee zullen volgens mij ook het best de tand des tijds doorstaan en overeind blijven als zijn beste werk).

Daarna is men begonnen met alles van Tarantino de hemel in te prijzen, terwijl zijn werk merkbaar achteruit is gegaan.

Jackie Brown viel nog mee maar was al ietsje minder, beide Kill Bills konden mij als grote fan toch maar matig bekoren (Vreselijk die artificiële dialogen, mr haren gingen overeind staan. Thruman acteerde ook gigantisch veel slechter dan in PF) en Death Proof was ook niet bepaald je dat.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Quinten Tarentino is in mijn ogen sowieso al erg overgewaardeerd. Films als Pulp Fiction en Resevouir Dogs zijn best degelijk, echter niet meesterlijk. Ook kan ik het meesterwerk in Kill Bill niet echt zien. Een schandalig slecht stukje cinema. Wel ben ik nog benieuwd naar de nieuwste film van Tarentino; Death Proof. Misschien heeft hij meer kaas gegeten van horror films. De trailers zijn in ieder geval erg hoopgevend!

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5748 votes

In Film > Toplijsten en favorieten > Slechtste film met een gemiddelde boven 3,00:

Ik vind die floplijsten altijd wel interessant, maar meestal komen d'r dezelfde lijstjes uit met titels uit de flop 100. Ik vraag me af wat in jouw ogen de meest geflopte film is, maar hier toch een filmwaardering heeft van boven de 3,00

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11913 messages
  • 5317 votes

Silvio Dante wrote:

Overgewaardeerd:

Simon - 0.5*

Maltese Falcon - 1.0*

Lawrence Of Arabia - 2.0*

Mar Adentro - 2.0*

!

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Zeker eens met Maltese Falcon uit dat lijstje. Erg irritante Bogart.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Volgens mij bedoel je dat The Maltese Falcon eigenlijk hoger in de lijst moet en dat Bogart fantastisch is in die film, maar ben je te trots om het toe te geven

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

W.M.J.M wrote:

Overgewaardeert (in willekeurige volgorde): Mullholand Drive, Scarface, La Vita est Bella, Seven Samurai, What's eating Gilbert Grabe, The Longest Day, Spiritet Away, A beautifull Mind, Titanic en Hotel Rwanda.

Mullholland Drive: Op zich nog een goede film, maar het laatste half uur ruïneert de film.

Donnie Darko: Nog vager (lees slechter) als mullholand drive

Scarface: Verschrikkelijk over the top, vooral op het eind word het echt TE erg.

La Vita est Bella: Sentimentele rotzooi met maar 2 grappige scenes

7 Samurai: Minufe is gewoon verschrijkelijk irritant.

What's eating Gilbert Grabe: Na herziening toch niet zo slecht, (vond DiCaprio nog steeds irritant, maar ja). Deze kan dus uit mijn lijst.

The Longest Day: Te hail hail America!

Spiritet Away: Te vaag!!!!

Titanic: Enkel de Special effects zijn te pruimen. Wat een kleffe film zeg.

Hotel Rwanda: Te sentimentele stukken erin.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Spider-Man 3 heeft ook een belachelijk hoge score. Echt een prutfilm, schande dat die nog boven de 3* uitkomt. Met mijn 2,5* ben ik nog mild geweest, grote kans op afwaardering.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

W.M.J.M wrote:

(quote)

Mullholland Drive: Op zich nog een goede film, maar het laatste half uur ruïneert de film.

Scarface: Verschrikkelijk over the top, vooral op het eind word het echt TE erg.

What's eating Gilbert Grabe: Na herziening toch niet zo slecht, (vond DiCaprio nog steeds irritant, maar ja). Deze kan dus uit mijn lijst.

Vreemd rijtje. Ik vond Scarface, La Vita E Bella, What's Eating Gilbert Grape en Titanic al bij de eerste keer kijken geweldig.

Donnie Darko was idd erg vaag, maar bij de 2e keer kijken vond ik hem veel beter.

7 Samurai, Mullholland Drive en Hotel Rwanda heb ik nog steeds op dvd liggen. Ik moet ze nog eens snel gaan kijken, maar ze lijken me echt geweldig.

The Longest Day wil ik sowieso nog graag een keer zien.

Spiritet Away lijkt me idd niks.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4896 votes

W.M.J.M wrote:

(quote)

Echt een vreemd rijtje jah.......

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

veron35 wrote:

(quote)

Spiritet Away lijkt me idd niks.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5748 votes

Redelijk irritant dat niemand lijkt te accepteren hoe sommige mensen "relatief goede" films barslecht vinden. Ik vond zelf The Godfather niet te doen, echt een tenenkrommend slechte film.

Een andere slechte film (imo): Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The. Fantasy is niets voor mij en deze trilogie vind ik ook een beetje...nerderig (sorry voor de fans).

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Man on Fire staat veel te hoog.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.