- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Niet echt neen, maar toch is een film met de status van 'Scarface' altijd mooi megenomen, in tegenstelling tot 'Serpico' (waar ik nog nooit van gehoord had
) of 'Dog Day Afternoon'...
Ik zou maar snel Serpico gaan kijken als ik jou was! Geweldige film, staat in mijn top tien! 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
The Godfather is qua verhaal niet eens geweldig bijzonder en ook qua spanning en sensatie niet.
Spanning en sensatie is ook niet helemaal waar The Godfather op uit is volgens mij. Je moet de film natuurlijk niet als een blockbuster beoordelen.
Ook erg overgewaardeert is The Butterfly Effect. Een film met zeldzaam veel fouten in het script. Vreemd dat zo weinig dit opvalt.
die Lange
-
- 228 messages
- 0 votes
Pirates of the Carribean: The curse of the Black Pearl: niets meer dan een standaard Hollywood blockbuster.
Good night and good luck: slecht uitgewerkt verhaal, ontzettend saai
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Good night and good luck: slecht uitgewerkt verhaal,
.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5747 votes
Pirates of the Carribean: The curse of the Black Pearl: niets meer dan een standaard Hollywood blockbuster
inderdaad
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Pirates of the Carribean, idd overschat. Maar zeker geen slechte film!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Spanning en sensatie is ook niet helemaal waar The Godfather op uit is volgens mij.
Het was een wilde gok waar de film op doelde, want zeker weten doe ik het niet
.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Ook erg overgewaardeert is The Butterfly Effect. Een film met zeldzaam veel fouten in het script. Vreemd dat zo weinig dit opvalt.
Blijkbaar is een halfwassen scriptje wat van een of andere sf-serie is gejat en een nietszeggend hoofd met emo-haar van iemand die kut van zijn achternaam heet al genoeg bij het gemiddelde filmpubliek om te gaan juichen. Maargoed, het is niet de enige slappe drol van een film die in de lijst staat 
wimpie 0
-
- 14 messages
- 15 votes
Beste forumbezoekers, ik zou eens graag willen weten wie er the lord of the rings trilogie overgewaardeerde films vindt. Vermeld er ook alsjeblieft bij waarom. Ik zou dan graag mijn commentaar erop geven.
alvast bedankt.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Ik, waarom? Omdat ik niet echt fan ben van de films. Het verhaal kan me niet boeien, de films zijn op veel momenten saai......
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
idem hier. Het ligt dus eigenlijk niet echt aan de film, maar aan onszelf. Buiten dan de dialogen, die zijn slecht, maar dat is altijd zo bij fantasy, dus daar kijk ik wel over.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Waarom moet het allemaal uuuren duren in die films? Films van elk anderhalf tot 2 uur had ik veel beter getrokken, maar dat zweverige gelul van die elfen en kabouters en ook die eindeloze reeks shots met tienduizenden poppetjes of de zoveelste zoom-in op een bad guy of het oog van sauron houdt die films ongelooflijk op... er zit geen tempo in
Trager dan films uit de jaren 50 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik ben ook geen liefhebber van de LOTR-films. Gewoonweg omdat die fantasieverhalen en -karakters er bij mij niet in gaan. Ik hou meer van realistische verhalen met dito personages. LOTR - heb alleen deel 1 af kunnen kijken overigens omdat Sean Bean me daarin nog een beetje wakker hield... - is heel mooi gemaakt en ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen de trilogie geweldig vinden. Maar als het genre je niet ligt - zoals het in mijn geval is - dan heeft het geen nut de films te kijken...
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Sterk overgewaardeerd:
Proefkonijnen, De (1979)
Vacances de Monsieur Hulot, Les (1953)
Deliverance (1972) (
orbit)
Easy Rider (1969) (" ")
The Diary of Anne Frank (1959)
Excalibur (1981)
The Goonies (1985)
Meet the Fockers (2004)
Ta'm e guilass (1997)
True Lies (1994)
Back to the Future (1985)
The Breakfast Club (1985)
The Color Purple (1985)
Ghost Busters (1984)
Heavenly Creatures (1994)
Innocence (2000)
Kiss of the Spider Woman (1985)
The Ladykillers (2004)
Osama (2003)
Rabbit-Proof Fence (2002)
Rebel Without a Cause (1955)
The Terminator (1984)
We Were Soldiers (2002)
Ali Zaoua, prince de la rue (2000)
Aventures de Rabbi Jacob, Les (1973)
Bend It Like Beckham (2002)
Body Heat (1981)
Born on the Fourth of July (1989)
The Caine Mutiny (1954)
Don't Look Now (1973)
Dr. No (1962)
Enemy of the State (1998)
Enter the Dragon (1973)
Gabrielle (2005)
GoldenEye (1995)
The Last Emperor (1987)
The Magdalene Sisters (2002)
Office Space (1999)
On Golden Pond (1981)
Rat Race (2001)
Silverado (1985)
The Spanish Prisoner (1997)
Their First Mistake (1932)
Whale Rider (2002)
Zamani barayé masti asbha (2000)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Sterk overgewaardeerd:
The Ladykillers (2004)
Deze film wordt toch niet hoog gewaardeert?
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Neen, ik vind hem echter gewoon barslecht: die 2,?? is nog te hoog...
wimpie 0
-
- 14 messages
- 15 votes
Ik kan jullie wel begrijpen nu, ik begrijp wel dat je ofwel ervoor bent ofwel ertegen, maar waar ik gewoon niet tegen kan is dat ze hen afbreken op gebied van filmen, acteerwerk, kleding,...
wimpie 0
-
- 14 messages
- 15 votes
Ik zou het ook eens willen hebben over die hersensloze films zoals :american pie, scary movie,..
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Ik zou het ook eens willen hebben over die hersensloze films zoals :american pie, scary movie,..
Scary Movie is slecht én puberaal, American Pie is niks meer dan puberaal...
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
American Pie vind ik niet overgewaardeerd, hoor. Scary Movie wel
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
zegt iemand van 15 
Als ik mensen over 'American Pie' bezig hoor, dan vinden ze het altijd zo super hoe geslachtsgemeenschap en de taboes daarrond uitgebuit worden. Een verstandig mens kan deze onzin toch niet erg goed vinden?
Toch breek ik de films daarom niet af, zo mikken juist op een bepaald doelpubliek dat ze goed weten te bespelen, dus eigenlijk kunnen we van een geslaagde film spreken. Al ben ikzelf er dan weer niet zo voor te vinden, denk ik...
wimpie 0
-
- 14 messages
- 15 votes
The Godfather is qua verhaal niet eens geweldig bijzonder en ook qua spanning en sensatie niet. Het is meer de sfeer van de film die hem het kijken waard maakt. Maar écht boeiend is hij niet, vind ik dan, daar zullen veel mensen het wel met me oneens zijn, maar antwoord dan a.u.b mijn vraag waarom The Godfather níet overgewaardeerd is?
The Shawshank Redemption is goed, dat zal ik niet ontkennen, sterke ontwikkelingen en acteurs en een mooie film in het algemeen. Maar echt geniaal kan ik hem niet noemen. Hij wordt geprezen, maar om wat precies?
En vraag a.u.b. niet welke films dan niet overgewaardeerd of juist ondergewaardeerd zijn (ookal hoort Titanic wél in de top 250), want ik heb het tegenwoordig toch niet meer zo met die lijst.
Helemaal mee eens!
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik kan jullie wel begrijpen nu, ik begrijp wel dat je ofwel ervoor bent ofwel ertegen, maar waar ik gewoon niet tegen kan is dat ze hen afbreken op gebied van filmen, acteerwerk, kleding,...
Oh nee, op die gebieden die je daar noemt is LOTR een uitstekende film. Het acteerwerk is redelijk tot goed (niet alle acteurs zijn even sterk, maar over het algemeen wordt er een heel aardig niveau gehaald, wat deel 1 betreft dan, de andere twee heb ik niet gezien). De aankleding van de film - decor/locaties, kleding en grime - is tot in de puntjes verzorgd en ook de regie is in orde. Wat de productie betreft kunnen mensen denk ik weinig aan te merken hebben op LOTR. Alleen, wat ik al zei, het verhaal en de fantasy-stijl spreekt niet iedereen evenveel aan.
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Scarface, ik weet niet wat ik er mee moet, die scènes met dat overdreven geweld zoals die schietscènes en die idiote scène waar die man uit de helikopter met een touw rond zijn nek wordt uitgegooid.
Klote mafiafilm, ik kan hem niet waarderen.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Mijn echte nummer 1 op dit vlak is toch wel Forrest Gump.
Echt zware ondermaatse film.
XZtephan
-
- 60 messages
- 254 votes
- Apocalypse Now
- One flew over the cuckoos nest
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
- Lord of the rings trilogy
- the butterfly effect
- taxi driver
- predator
- scarface
- fight club
- gone with the wind
- the green mile
- saving private ryan
- shrek
En nog veel meer, maar dit zijn degene die zo snel in me opkomen.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
lord of the rings en the butterfly effect z\ijn erg overgewaardeerd ja maar predator vind ik wel goed zo.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Vindt ik juist een baggerfilm, heb hem zelfs 0.5* gegeven.