- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
Ik kan het alleen met The Green Mile eens zijn. Taxi driver moet ik nog zien (schaam schaam...), maar voor de rest vind ik het stuk voor stuk prima films.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Veel films die volgens mij voornamelijk alleen bij tieners populair zijn:
Saw
The Butterfly Effect
Hooligans
The Notebook (geen slechte film, maar vrij standaard uitwerking)
Niet zozeer de slechtste films die ik ken, maar wel films waarvan ik de hoge score niet begrijp, met uitzondering van misschien die laatste.
Ook de populariteit van The Motorcycle Diaries snap ik niet helemaal, maar goed...
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Saw is idd. ook erg overgewaardeerd, een 3 is wel genoeg vind ik. Maar zeg a.u.b. niet dat alleen tieners dat soort films goed vinden, straks ga ik me nog schamen dat ik een tiener ben.
Chavez
-
- 112 messages
- 198 votes
Hooligans is vind ik echt geen tiener film, ik als tiener vond hem wel geweldig maarja, ik denk dat dat komt omdat ik vrij geintereseerd ben in hooliganisme enzo..(daar gaan we maar ff niet verder op in..;)).
Ik weet dat het raar klinkt dat een jochie van 13 zich intereseerd in hooliganisme, maar het is toch echt zo.
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
Saw
The Butterfly Effect
Hooligans
Niet zozeer de slechtste films die ik ken, maar wel films waarvan ik de hoge score niet begrijp, met uitzondering van misschien die laatste.
Ook de populariteit van The Motorcycle Diaries snap ik niet helemaal, maar goed...
Met je eens.
The Butterfly Effect is een makkelijkere te begrijpen variant op donnie darko
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Saw
The Butterfly Effect
Hooligans
Dan ben je Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl duidelijk vergeten te noemen. Dat is pas een tienerfilm. Overigens wel vermakelijk, maar ik snap niet dat die film bij jou dan niet overgewaardeerd is. De film blinkt nou niet uit door een origineel verhaal, goede acteerprestaties en en zijn vele originele vondsten. Bij bovengenoemde films gaf je vaak aan ze wel vermakelijk te vinden. Wat onderscheidt POTC:COTBP dan van die films?
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5747 votes
Ik vind alle films van Tim Burton niet meer dan redelijk. Bijvoorbeeld Corpse Bride; aardig filmpje met mooie beelden, maar echt origineel is het niet. en dan meer dan een 3,6 gemiddeld?!
Vond ook Edward Scissorhands niet zo leuk.
MXO
-
- 1449 messages
- 532 votes
Ik vind the Gladiator zwaar overgewaardeerd. Ook saw en Pirates of the Caribbean vind ik ondermaatse films.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes

JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Moest je dan niet huilen toen Ché als ultieme daad van idealisme de rivier trachtte over te zwemmen, zijn latere wandaden vergetend, gefilmd in die mistige, romantische, natuurlijke omgeving, met de camera losjes vanuit het water?
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Ik kan het alleen met The Green Mile eens zijn.
Jij mist de emotie, alles wat ik zeggen kan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Saw is idd. ook erg overgewaardeerd, een 3 is wel genoeg vind ik. Maar zeg a.u.b. niet dat alleen tieners dat soort films goed vinden, straks ga ik me nog schamen dat ik een tiener ben.
Ik zeg dat deze film voornamelijk door tieners goed gevonden wordt, wat niet wil zeggen dat ze door alle tieners goed gevonden worden. Net zo min als dat volwassenen de film ook kunnen waarderen. Alleen valt de grote fanclub van die film toch wel bij de ongeveer 16-jarigen.
Hooligans is vind ik echt geen tiener film, ik als tiener vond hem wel geweldig maarja, ik denk dat dat komt omdat ik vrij geintereseerd ben in hooliganisme enzo..(daar gaan we maar ff niet verder op in..;)).
Ik weet dat het raar klinkt dat een jochie van 13 zich intereseerd in hooliganisme, maar het is toch echt zo.
Hooligans worden juist voornamelijk door de jeugd stoer gevonden. Ook de filmstijl deed een beetje tienergeneratie aan, maar dat is mijn mening.
Dan ben je Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl duidelijk vergeten te noemen. Dat is pas een tienerfilm. Overigens wel vermakelijk, maar ik snap niet dat die film bij jou dan niet overgewaardeerd is. De film blinkt nou niet uit door een origineel verhaal, goede acteerprestaties en en zijn vele originele vondsten. Bij bovengenoemde films gaf je vaak aan ze wel vermakelijk te vinden. Wat onderscheidt POTC:COTBP dan van die films?
In ieder geval heeft PotC Geoffrey Rush en Johnny Depp, die beiden geweldig zijn. Maar wat het verder onderscheid… Tja, het verhaal zit wellicht iets beter in elkaar, maar briljant is het niet. Ik vond het alleen een stuk vermakelijker dan de andere films die ik noemde. Een film waar ik met veel plezier naar gekeken heb. Het blijft een mening. Hij staat inderdaad wel een beetje te hoog.
Moest je dan niet huilen toen Ché als ultieme daad van idealisme de rivier trachtte over te zwemmen, zijn latere wandaden vergetend, gefilmd in die mistige, romantische, natuurlijke omgeving, met de camera losjes vanuit het water?
Dat is zo’n beetje de enige scène die ik me nog herinner. Maar ik herinner me vooral verveling, dus dat moment kon de film niet meer redden. Het liet me vrij koud. Belangrijke opmerking die ik even moet plaatsen over mijn waardering over deze film is dat ik totaal niets heb met Ché Guevera. Iets wat misschien mijn kijk op de film beïnvloedde, want ik wist niets meer van hem dan dat hij een revolutionair was. En na de film was ik nog niets wijzer.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
update:
predator (0.5*)
alien resurrection (0.5*)
the butterfly effect (1*)
event horizon (1*)
the blair witch project (1.5*)
E.T. (1.5*)
independence day (1.5*)
L'appartement (2*)
bridget jones diary (2*)
con air (2*)
dead calm (2*)
die hard 2 (2*)
das boot (2.5*)
miller's crossing (2.5*)
la vita e bella (2.5*)
saw (3*)
lord of the rings 1 (3.5*) en 2 en 3 (3*)
En nog veel meer.
deStef
-
- 255 messages
- 607 votes
memento, american beauty, the incredibles, elephant man, donnie darko, before sunset, shawshank redemption
Ik kan het begrijpen dat veel ze wel 'geweldig!!' vinden. Maar deze films wil ik niet nog een 2e keer te zien.
SniPes
-
- 786 messages
- 1724 votes
Green Street Hooligans!
vooral hier op MM. niet normaal.
Eigenwijs
-
- 26 messages
- 53 votes
al die tering manga's en animatie trash uit japan. Zal wel een dragonball Z trauma achter zitten, maar ik snap werkelijk niet waarom een overgrote meerderheid van die kleuters hier dat genre de hemel in prijst. Wat een laffe hap!! Welk tekenfilm script overstijgt nou een imdb top 250 film?
Afgezien van het verhaal, wat vaak ook flinterdun is bij die manga onzin, ziet het er gewoon niet uit. Afgeraffelde tekenfilm shit waar iedereen blijkbaar genoegen mee neemt. Ghost in the shell bijvoorbeeld....wat voor een pulp bagger is dat dan? Dan mag het verhaal misschien ok zijn, maar mag het oog ook wat misschien?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Heb je in het algemeen dan wel wat met animatie?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Vreemd statement van Eigenwijs, omdat Japanse animatie qua tekenstijl net zover uiteen kan lopen als bijvoorbeeld Westerse strips. Je moet echt totaal niks met animatie hebben om al die totaal verschillende stijlen lelijk te vinden.
Pellie
-
- 78 messages
- 1006 votes
Petete y Trapito (1975) - 4,60 *
deze verdient toch echt maar 4,50 naar mijn mening 
Uier
-
- 2006 messages
- 3749 votes
Hooligans vond ik geweldig. Heerlijke film en zeker mijn 5* waard.
Hetzelfde geldt voor Predator. Da's vroeger ook altijd mijn favoriete film geweest. The Butterfly Effect begint inderdaad een beetje overrated te lijken ja. In eerste instantie vond ik hem ook erg sterk, maar ik heb niet echt meer de neiging gehad om hem nog eens te kijken, terwijl 'ie wel op de plank ligt.
Goede reden voor puntaftrek, dacht ik zo.
Ik vind trouwens dat de jappenfilms overrated zijn, maar dat zijn alle hypes.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik zie geen werkelijk gehypte Japanse films in de top 250 staan anders. Hoogstens Spirited Away, die een minihype had. De rest is niet echt bekend.
ToshiroMifune
-
- 20 messages
- 1147 votes
wat is dit nu weer voor'n onzin...
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13407 votes
'Jappenfilms'? 
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Beetje meer respect mag ook wel.
tukkerstein
-
- 2218 messages
- 3468 votes
Finding Nemo is zwaar overgewaardeerd.
Net als Snatch.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Lock, stock and two smoking barrels, snatch is stukken beter.