- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
La Meglia Gioventu is hard op weg dat te worden. Die langzaam voortkabbelende soap staat nu al in de top 10!

Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
nua la ik de top 10! 
Je zou van minder verward worden 
bebdn
-
- 1884 messages
- 1148 votes
Misschien wel door de schoonheid van Jasmine Trinca (Giorgia) 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
La Meglia Gioventu is hard op weg dat te worden. Die langzaam voortkabbelende soap staat nua la ik de top 10!

Ja inderdaad belachelijk 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hooligans is wellicht de meest overgewaardeerde film op deze site. Als hij nou al twee jaar uit was had hij de 123ste plaats in de top 250 gehad. De film hoort in geen enkele toplijst thuis. Als ik nou nog begreep waarom de film zo hoog scoorde zou ik wellicht logica vinden in zijn hoge waardering, maar verder dan opmerkingen als 'vet cool' en stemmen van de Elijah Wood-fanclub kom ik niet. De film is nergens speciaal in en in mijn ogen een overbodige toevoeging aan de top 250.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Reservoir Dogs
De allercoolste gangsterfilm aller tijden, door schitterend camerawerk, erg sobere bekleding en magnifieke acteerprestaties. Een synthese, en meteen hét hoogtepunt, van alles wat reeds gedaan was binnen het genre. En natuurlijk enorm grappig (bv. de begindiallog.
) Voor 'Pulp Fiction' gaat dat ook op. Zó pretentieloos, en zó raak!
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
De allercoolste gangsterfilm aller tijden, door schitterend camerawerk, erg sobere bekleding en magnifieke acteerprestaties. Een synthese, en meteen hét hoogtepunt, van alles wat reeds gedaan was binnen het genre. En natuurlijk enorm grappig (bv. de begindiallog.
) Voor 'Pulp Fiction' gaat dat ook op. Zó pretentieloos, en zó raak!
En tóch kon het mij niet boeien.
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Ik denk de scary movies, reservoir dogs, blade etc.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Wil iemand zijn 'Reservoir Dogs' motiveren, aub?
(Of hebben jullie iets tegen de "coole" gangsterfilm? Aangezien ook 'Snatch.' een schandelijk lage score toegedaan krijgt van jullie beiden...)
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Omdat het Tarantino is.
m.a.w. omdat een geniaal iemand hem regiseert?
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Tarantino geniaal noemen is naar mijn mening wel een beetje te veel eer. Ik denk bij geniale regisseurs toch eerder aan David Lean enz.
Zwaar overgewaardeerde films vind ik:
-The Godfather trilogie
-Reservoir Dogs
-The Shawshank Redemption
-C'era una Volta il West
-Ben-Hur
-The Truman Show
-Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Zwaar ondergewaardeerd vind ik:
-Dangerous Liaisons
-Ladies in Lavender
-Vera Drake
-Gosford Park
Allen zouden een plaats in de top 250 moeten hebben.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
-Reservoir Dogs
Doet men dit om me te pesten? 
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Misschien, misschien.
Voornamelijk omdat ik de film niet echt kan waarderen, mijn tweelingbroer echter wel, vandaar de ****sterren. Ik houd persoonlijk van films met een ander onderwerp/boodschap.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Ik houd persoonlijk van films met een ander onderwerp/boodschap.
Is de film daarom overgewaardeerd? Niet meteen, lijkt me, omdat je het hele genre niet kan pruimen...
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Is de film daarom overgewaardeerd? Niet meteen, lijkt me, omdat je het hele genre niet kan pruimen...
De film is overgewaardeerd omdat het mij niets zegt en ik me daarom ernstig afvraag wat anderen er dan zo goed aan moeten vinden. Het acteerwerk mag dan aardig goed zijn, maar daar red je zo'n hoge waardering niet mee. Kijk Dangerous Liaisons maar eens, uitmuntende acteerprestaties en een heel goed verhaal.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik kan me voorstellen dat je Dangerous Liaisons beter vind dan Reservoir Dogs, maar je kunt bij RD toch moeilijk dezelfde eisen leggen als bij DL? Zijn twee totaal verschillende films, zowel qua verhaal, setting, acteurs en wat al niet meer.
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Ik kan me voorstellen dat je Dangerous Liaisons beter vind dan Reservoir Dogs, maar je kunt bij RD toch moeilijk dezelfde eisen leggen als bij DL? Zijn twee totaal verschillende films, zowel qua verhaal, setting, acteurs en wat al niet meer.
Je kunt ze idd moeilijk vergelijken. Maar ik vraag me wel af wat Reservoir dogs in de top 250 doet.
Mojo Pin
-
- 291 messages
- 0 votes
m.a.w. omdat een geniaal iemand hem regiseert?
Geniaal in welk opzicht?
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Filmisch sober en héél erg raak, verhaaltechnisch ongeloofelijk meeslepend. Het voelt alsof je alle karakters al jaren kent, en eigenlijk zie je hun hoofd voor het eerst. Ook als ze beginnen te sterven voel je medeleven, met... criminelen!
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Is dat zo bijzonder dan?
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Is dat zo bijzonder dan?
Natuurlijk, ik ken weinig films die sympathie oproepen met de bad-guy... En nog minder die dat niet uitgesproken doen, want in Reservoir Dogs heb je de keuze.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Reservoir Dogs is een stylistisch meesterwerkje, dat ik zeker niet van de volle vijf sterren zal ontdoen.
Gewoon een heerlijke film. Helaas kunnen er maar 10 films in mijn top 10, konden er 20 in dan had ie er zeker bij gestaan.
Maar sympathie kan ik voor geen van de personages opbrengen. (Is ook niet noodzakelijk).
basketballerke
-
- 4727 messages
- 0 votes
Ik moet zelf zeggen dat ik Scarface heel erg overgewaarderd wordt. Niet heel slecht, maar absoluut niet een top tien plaats waard.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
(Scarface) Niet heel slecht, maar absoluut niet een top tien plaats waard.
, maar eigenlijk was het wel de finale bevestiging van Al Pacino's acteertalent...
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
, maar eigenlijk was het wel de finale bevestiging van Al Pacino's acteertalent...
Had ie na The Godfather I & II, Serpico, Dog Day Afternoon een finale bevestiging nodig dan?
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Had ie na The Godfather I & II, Serpico, Dog Day Afternoon een finale bevestiging nodig dan?
Niet echt neen, maar toch is een film met de status van 'Scarface' altijd mooi megenomen, in tegenstelling tot 'Serpico' (waar ik nog nooit van gehoord had
) of 'Dog Day Afternoon'...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hebben Dog Day Afternoon en Serpico dan geen hoogewaargde films? Ze zijn beide best bekend en Pacino kreeg er veel waardering door.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Sterker nog: Hij kreeg er veel meer waardering voor dan voor Scarface. Zeker voor Dog Day Afternoon.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik denk dat zowel The Godfather als The Shawshank Redemption de eerste plaats niet verdienen, welke dan wel? Vraag het niet aan mij, zoveel films heb ik ook niet gezien.
The Godfather is qua verhaal niet eens geweldig bijzonder en ook qua spanning en sensatie niet. Het is meer de sfeer van de film die hem het kijken waard maakt. Maar écht boeiend is hij niet, vind ik dan, daar zullen veel mensen het wel met me oneens zijn, maar antwoord dan a.u.b mijn vraag waarom The Godfather níet overgewaardeerd is?
The Shawshank Redemption is goed, dat zal ik niet ontkennen, sterke ontwikkelingen en acteurs en een mooie film in het algemeen. Maar echt geniaal kan ik hem niet noemen. Hij wordt geprezen, maar om wat precies?
En vraag a.u.b. niet welke films dan niet overgewaardeerd of juist ondergewaardeerd zijn (ookal hoort Titanic wél in de top 250), want ik heb het tegenwoordig toch niet meer zo met die lijst.