- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
DRJeFF
-
- 604 messages
- 0 votes
-Lotr 1,2,3
Een typische film voor de fans.Had je nooit iets met lotr,krijg je `t hier ook niet door.Meer iets voor kuddevee.
-Donnie Darko
Verhaal heeft me van begin tot einde niet kunnen boeien.Misschien iets te veel van verwacht.
-The Matrix
Ook een typische kuddevee-film.Je wordt doodgegooit met commercials,games,speelgoed,maar dat is deze film niet waard.
-Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Leuk in zn soort maar dan ken ik nog wel 826 "leuke"films
-Boondock saints
Geen vervelende film maar is qua verhaal en acteren niet bepaald geloofwaardig
-L.A. Confidentia
Erg saai
-Blade Runner
Was voor die tijd erg goed gemaakt.Maar een topfilm hoort nog jaren mee te kunnen ,terwijl bij deze t effect snel al achteruit ging.
-Bowling for Columbine
Leuke opzet maar veeels te langdradig
-Lion King, The
Absoluut niet mijn ding,Heeft er ook mee te maken dat ik disney niet trek.
-Road to Perdition
Te veel op t vals sentiment gespeeld.Niet onaardig maar zo top onwaardig.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
-Lotr 1,2,3
Meer iets voor kuddevee.
-The Matrix
Ook een typische kuddevee-film.
En dat gebruik je als argument tegen die films? In dat geval zou ik je top 10 maar even nakijken.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Als ik heel eerlijk ben vind ik Pulp Fiction overgewaardeerd (kom maar op met dat commentaar!
). Het is een goede film, zeker. Maar velen op dit forum noemen deze film de beste die ze ooit gezien hebben en dat ben ik zeker niet met ze eens. Het sterkste aan zo'n beetje alle Tarantino films zijn de dialogen...
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Oh, en de LOTR-trilogie heeft me ook nooit kunnen boeien (hmm... alleen de scènes met Sean Bean dan). Mooie setting enzo, maar verder vind ik het niks. Je moet ervan houden, van fantasy. En ik hou er kennelijk totaal niet van.
DRJeFF
-
- 604 messages
- 0 votes
En dat gebruik je als argument tegen die films? In dat geval zou ik je top 10 maar even nakijken.
Hehehehe 
Ik heb je pijn gedaan met Donnie Darko he ? 
Maargoed,je doelt denk ik op Blair witch?Die film heb ik er in gezet omdat ik in de bios niets wist van deze film en me toch als een van de weinige films ooit op het puntje van mn stoel heeft laten zitten.Dat is voor mij wel degelijk een argument.Een tweede keer blair witch is al veel minder vermakelijk,dat klopt.
Wat ik bedoel met kuddevee films is dat je er bijna niet aan onkomt om iets van die films te zien en dat je er mee wordt doodgegooit.
En ach,maak ik het niet een beetje goed met een film als man on the moon? 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Nee hoor
. Je mag van mij alles overgewaardeerd vinden maar ik vind het nogal raar dat je 2 films verwijt voor kuddevee te zijn terwijl er in je top 10 toch vrij veel van dat soort films instaan.
Paalhaas
-
- 1582 messages
- 2569 votes
1. Shawshank redemption 3,5/5
2. The green mile 2,5/5
3. LOTR 3/5
4. Scarface 3/5
5. Cidade de deus 3/5
6. American history X 3/5
7. Gladiator 3/5
8. The pianist 3,5/5
9. The matrix 3,5/5
10. Se7en/Usual suspects 4/5
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
3. LOTR 3/5
7. Gladiator 3/5
10. Se7en 4/5

Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Memento (3.0), Brazil (2.5) en Tillsammens (2.5) vind ik wel erg overgewaardeerd.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
10. Se7en/Usual suspects 4/5
Als een film bij mij 4 sterren scoort mag hij van mij zeker in de top 250.
Paalhaas
-
- 1582 messages
- 2569 votes
Als een film bij mij 4 sterren scoort mag hij van mij zeker in de top 250.
Van mij ook.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Maar toch geef je Se7en en The Usual Suspects een 4 en noem je ze overgewaardeert. Of zou je ze misschien wat lager zien staan (kan ik bij The Usual Suspects wel inkomen)?
Paalhaas
-
- 1582 messages
- 2569 votes
Lager ja. Ze staan allebei in de top 10.
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
The Shawshank Redemption staat volledig onterecht op de eerste plaats in de top 250, een klucht van een film!
Ik heb hem gezien omdat ik hem gratis ergens bijkreeg, zo goed verkoopt hij!
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Easy Rider
The Ring
Donnie Darko
Vreselijk overgewaardeert allemaal.
erwku
-
- 529 messages
- 2482 votes
shawshank redemtion
seven
usual suspects
fight club
wel, vind ze alle drie steen goed, maar zo hoog in de top lijst aller tijden vind ik absurd
hoger dan casablanca, 2001, citizen kane, LAWRENCE OF ARABIA en noem die oude klassiekers maar op,
deze films zijn gewoon erg populair, misschien in de lijst van poplairste films onder films fans allertijden, kunnen ze zo hoog staan
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Lord of the rings: the return of the king(3.5*)en the two towers(3*)
the boondock saints(2*),
21 grams(3*),
the ring(2.5*),
before sunrise(3*),
amélie(3*)(deze moet ik wel eens herbekijken), mulholland drive(3*),
ikiru(2.5*)(nog het zwaarste, deze),
la vita è bella(2.5*),
elephant(2*),
spirit: stallion of the cimarron (0.5*)
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
-Shawshank Redemtion
-LOTR trilogy(zowat de meest overgewaardeerde trilogie ooit)
-Memento
-Matrix
-Chinatown
-L.A Confidential
-Braveheart
-Kill Bill 2
-Fargo
-Batman Begins
-Sixth Sense
-Green Mile
-Garden state
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Zitten veel favorieten van me tussen 
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Van mij ook, maar Batman Begins, Kill Bill 2 en Marix ben ik het wel roerend mee eens
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
En zo hebben we allemaal onze mening, kill bill vol 2 vind ik niet overgewaardeerd, en Green Mile vind ik belachelijk zwaar overgewaardeerd 
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Braveheart kan ik snappen, maar chinatown, Kill Bill en Fargo vond ik allemaal geniaal!
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
LOTR trilogie inderdaad heel erg overgewaardeerd
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Zo, heb even de MovieMeter toplijst 250 doorgenomen en genoteerd welke ik zeer overgewaardeerd vind. Ik vind ze zelfs niet in de top250 thuis horen, totaal niet!
10. Green Mile, The (1999)
16. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001)
19. Reservoir Dogs (1992)
21. Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002)
27. American Beauty (1999)
35. Taxi Driver (1976)
79. Big Lebowski, The (1998)
173. Groundhog Day (1993)
248. As Good as It Gets (1997)
----
Vooral films als Taxi Driver en American Beauty kan ik niet uit staan, van die langzame saaie drama films waar eigenlijk bijna niks in gebeurd.
Ik kan wel begrijpen dat sommige mensen het goed vinden, maar is gewooon niet mijn ding. Ik vind deze bovenstaande films dus gewoon zeer overgewaardeerd.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
In Taxi Driver gebeurt er net heel veel. Het is een innerlijk proces dat Travis Bickle doormaakt.
Nee, ik heb Taxi Driver onlangs nog opnieuw bekeken en ik vind niet dat er niets in gebeurt, en de dingen die gebeuren hebben toch enorm veel impact? Taxi Driver is overigens net niet in mijn top 10 beland. 
DRJeFF
-
- 604 messages
- 0 votes
LOTR trilogie inderdaad heel erg overgewaardeerd
Jaaaaaah ! 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
In Taxi Driver gebeurt er net heel veel. Het is een innerlijk proces dat Travis Bickle doormaakt.
Nee, ik heb Taxi Driver onlangs nog opnieuw bekeken en ik vind niet dat er niets in gebeurt, en de dingen die gebeuren hebben toch enorm veel impact? Taxi Driver is overigens net niet in mijn top 10 beland. 
Hmm ja, dat is een terrechte mening die ik opzich wel kan begrijpen. Zelf heb ik het eigenlijk niet zo op die langzame drama films, is mij allemaal echt te slaapverwekkend.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13405 votes
Drie woorden: The. Princess. Bride.
Staat momenteel op 3,55. Zo rond de 0,79 was ook wel voldoende geweest.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Shrek 1 en 2. Alsof het de beste animatie/komedie is, bij lange na niet. Tenminste dat is mijn mening als ik het ga vergelijken met 'Chicken Run' en 'Ice Age'.