• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.196 actors
  • 9.373.663 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

ik vind (nu al kan nog veranderen natuurlijk) dat Herbie Fully Loaded sterk word overgewaardeerd het is helemaal geen 3.36 waard, hij is wel grappig maar dat is de film egt niet waard

erwku

• 529 messages
  • 2482 votes

shawshank redemption

Leon (vooral op imdb)

green mile

seven

fightclub

toystory 2 (imdb)

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Beetje onnodig topic.

Het is gewoon je eigen mening van een film maar weer eens uit de kast halen.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Fight Club

Green Mile

Alien

FARGO!!!!!(wat zien mensen toch in deze film?)

Here I am

• 26 messages
  • 0 votes

Ik vindt Fight Club eerder ondergewaardeert

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Hoe kan een film met een score rond de 4,1 na bijna 2000 stemmen nou ondergewaardeert zijn

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Ja dat lijkt mij ook sterk, 4.1 is een score waar veel films hier over kunnen dromen..

The Green Mile is idd ook zeer over-rate.... Vooral het begin is slaapverwekkend, zoiets kan niet bij een topfilm.

En het einde maakt echt niks goed hoor, is gewoon geen topfilm voor mijn gevoel, overgewaardeerd dus.

knowledge

• 178 messages
  • 0 votes

Pieter Montana wrote:

FARGO!!!!!(wat zien mensen toch in deze film?)

humor?

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

knowledge wrote:

(quote)

humor?

Toch niet die irritante "Ja" scene?

wapper

• 131 messages
  • 1349 votes

-boondock saints : deze film zou al overrated zijn moest hij op plaats 250 staan, maar plaats 98???

-the green mile

Toon1

• 497 messages
  • 2798 votes

wapper wrote:

-boondock saints : deze film zou al overrated zijn moest hij op plaats 250 staan, maar plaats 98???

-the green mile

Boondock Saints is inderdaad veel te overgewaardeerd. Zou helemaal niet in de top 250 moeten staan.

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Vanilla Sky

Eyes wide shut

Schindlers List

The Pianist

The Matrix

The Big Lebowski

Allemaal heel erg overgewaardeerd op Moviemeter.

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Goodfella_90 wrote:

Alien en Aliens zijn redelijke films, maar hadden van mij niet in de top250 gehoeven.

Van mij hadden deze topfilms juist hoger mogen staan.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Een gemiddelde van 3,23 is toch niet echt hoog?

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Zonder enige twijfel zwaar overgewaardeerd :

The Green Mile

Vlgns de Moviemeter-bezoekers de 10de beste film aller tijden voor een melig, moraliserend fantasy drama, dat zo een hele reeks top-klassiekers voorafgaat. Jammer

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Een gemiddelde van 3,23 is toch niet echt hoog?

Wel als je weet hoe ik tegenover die film sta. Maar ik probeer het onderwerkp Vanilla Sky een beetje te laten rusten, en me te concentreren op films die de moeite waard zijn.

Basto

• 11938 messages
  • 7406 votes

Green Mile, Shawshank Redemption, Resevoir Dogs en the Pianist staan veel te hoog.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Basto wrote:

Green Mile, Shawshank Redemption, Resevoir Dogs en the Pianist staan veel te hoog.

Green Mile en Reservoir Dogs volkomen mee eens, de andere niet

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Green Mile vind ik ook wel overschat. De film was wel goed, maar ik heb er al veel beter gezien.

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13404 votes

The Green Mile is erg overgewaardeerd, maar op imdb spant The Princess Bride de kroon wat mij betreft. Staat gewoon op 115 in de top 250, terwijl het naar mijn mening een ondraaglijk slechte, vervelende en irritante film is.

Schizonoid

• 356 messages
  • 188 votes

Ik vind Fargo wel erg hoog staan.......

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Zat nog eens even de MM top 250 na te kijken of ik er rare dingen tussen zag staan.

- Monsers Inc. was binnengeslopen op #250 vond dit een belabberde film, en hoop dat ie er snel weer uit is.

- Soldaat van Oranje op #119 is ook te gek voor woorden, maar gezien mijn afkeer voor 2e wereld oorlog films zal ik niet teveel klagen.

- The Big lebowski waar iedereen lierisch over blijkt te zijn op #78 vind ik veels en veels te hoog. Vond het een irritante film.

- Casablanca op #38 vind ik ook zeer overgewaardeerd, ook al is het een klasieker.

- Godfather II op #3 is toch ook wel iets teveel van het goede.

Ja en voor mij persoonlijk alle overige films over de 2e wereldoorlog. Maar dat is slecht op persoonlijke voorkeur gebaseerd. (Behalve Schinlers List, die ik echt slecht vond)

- Alien op #86 is gewoon veel te hoog, en deze film mag al helemaal niet hoger dan het brilljante vervolg staan. (en dat staat hij met maarliefst 40 plaatsen, pure waanzin)

- Blade Runner op #145. Weer een klasieker, maar ik vond hem zeer matig.

En tot slot ben ook ik van Mening dat "The Green Mile" sterk wordt overgewaardeerd.

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

Ja en voor mij persoonlijk alle overige films over de 2e wereldoorlog. Maar dat is slecht op persoonlijke voorkeur gebaseerd.

Mag ik vragen waarom je zo'n afkeer tegen WOII-films hebt?

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Ergens had ik dat gepost, weet alleen niet meer waar.

Ik vind dat hele onderwerp gewoon zoooooooo saai. Mede omdat ik het van mijn 5e tot zeker mijn 14e ofzo elk jaar op school heb moeten aanhoren, suffe zwart wit info filmpjes over heb moeten zien, en alle suffe jaartallen en feiten erover heb moeten leren.

Ik begrijp best dat het een van de belangrijkste (mischien niet het goede woord maar je weet wat ik bedoel) gebeurtenissen is uit de geschiedenis. Maar als je er zoveel mee bent doodgegooit ga je er een afkeer van krijgen. (zeker als het allemaal op een jeugdige leeftijd gebeurt waneer dit soort dingen het laatste zijn waar je interesse in hebt, en op zit te wachten)

Op vietnam na krijgen de andere oorlogen toch ook amper aandacht meer. Maar deze blijft maar tot vervelings toe besproken en verfilm worden.

Mede hierdoor zal ik al die 2e wereld oorlog films wel saai vinden (vooral als ze ook nog eens zwart wit zijn :O). Gezien de rest ze zo geweldig vind moet het wel aan mij liggen.

Basto

• 11938 messages
  • 7406 votes

En wat heeft dat te maken met het beoordelen van een film. Thge Pianist, S.v. O. Der Untergang, SPR en Casablanca zijn allemaal films die zich tijdens w.o. 2 afspelen, maar totaal verschillend en bijn geen zwart wit.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Casablanca niet in zwart-wit? Ik zal m'n tv eens nakijken...

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Mischien met zo een 3D brilletje die je vroeger wel een bij die plakboekies kreeg haha.

Maar dat had betrekking op Schindlers List.

Het gaat toch om wat ik vind van de films. Ik ga toch niet beoordelen hoe mensen in het algemeen een film vinden. Ik hou niet van die films. Er werd mij vervolgens gevraagd hoe dit zou kunnen komen, en daar gaf ik antwoord op. Iedereen heeft wel vooroordelen bij bepaalde genres waardoor de inhoud wat minder wordt bestudeerd en een sneller oordeel wordt gevormd, bij mij is dit het geval bij die films die jij opnoemt.

Basto

• 11938 messages
  • 7406 votes

Bijna...

V

• 8369 messages
  • 3365 votes

- Idi I Smotri

- Kikujiro

- Mulholland Drive

- Lost Highway

- Hable con Ella

- Marathon Man

- Lola Rennt

- Blood In, Blood Out

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Wat mij betreft wint de Shawshank Redemption hier toch met vlag en wimpel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.