- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
ik vind (nu al kan nog veranderen natuurlijk) dat Herbie Fully Loaded sterk word overgewaardeerd het is helemaal geen 3.36 waard, hij is wel grappig maar dat is de film egt niet waard
erwku
-
- 529 messages
- 2482 votes
shawshank redemption
Leon (vooral op imdb)
green mile
seven
fightclub
toystory 2 (imdb)
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Beetje onnodig topic.
Het is gewoon je eigen mening van een film maar weer eens uit de kast halen.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Fight Club
Green Mile
Alien
FARGO!!!!!(wat zien mensen toch in deze film?)
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Hoe kan een film met een score rond de 4,1 na bijna 2000 stemmen nou ondergewaardeert zijn 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ja dat lijkt mij ook sterk, 4.1 is een score waar veel films hier over kunnen dromen..
The Green Mile is idd ook zeer over-rate.... Vooral het begin is slaapverwekkend, zoiets kan niet bij een topfilm.
En het einde maakt echt niks goed hoor, is gewoon geen topfilm voor mijn gevoel, overgewaardeerd dus.
knowledge
-
- 178 messages
- 0 votes
FARGO!!!!!(wat zien mensen toch in deze film?)
humor?
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
humor?
Toch niet die irritante "Ja" scene?
wapper
-
- 131 messages
- 1349 votes
-boondock saints : deze film zou al overrated zijn moest hij op plaats 250 staan, maar plaats 98???
-the green mile
Toon1
-
- 497 messages
- 2798 votes
-boondock saints : deze film zou al overrated zijn moest hij op plaats 250 staan, maar plaats 98???
-the green mile
Boondock Saints is inderdaad veel te overgewaardeerd. Zou helemaal niet in de top 250 moeten staan.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Vanilla Sky
Eyes wide shut
Schindlers List
The Pianist
The Matrix
The Big Lebowski
Allemaal heel erg overgewaardeerd op Moviemeter.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Alien en Aliens zijn redelijke films, maar hadden van mij niet in de top250 gehoeven.
Van mij hadden deze topfilms juist hoger mogen staan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Een gemiddelde van 3,23 is toch niet echt hoog?
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Zonder enige twijfel zwaar overgewaardeerd :
The Green Mile
Vlgns de Moviemeter-bezoekers de 10de beste film aller tijden voor een melig, moraliserend fantasy drama, dat zo een hele reeks top-klassiekers voorafgaat. Jammer
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Een gemiddelde van 3,23 is toch niet echt hoog?
Wel als je weet hoe ik tegenover die film sta. Maar ik probeer het onderwerkp Vanilla Sky een beetje te laten rusten, en me te concentreren op films die de moeite waard zijn.
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
Green Mile, Shawshank Redemption, Resevoir Dogs en the Pianist staan veel te hoog.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Green Mile, Shawshank Redemption, Resevoir Dogs en the Pianist staan veel te hoog.
Green Mile en Reservoir Dogs volkomen mee eens, de andere niet 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Green Mile vind ik ook wel overschat. De film was wel goed, maar ik heb er al veel beter gezien.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13404 votes
The Green Mile is erg overgewaardeerd, maar op imdb spant The Princess Bride de kroon wat mij betreft. Staat gewoon op 115 in de top 250, terwijl het naar mijn mening een ondraaglijk slechte, vervelende en irritante film is.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Zat nog eens even de MM top 250 na te kijken of ik er rare dingen tussen zag staan.
- Monsers Inc. was binnengeslopen op #250 vond dit een belabberde film, en hoop dat ie er snel weer uit is.
- Soldaat van Oranje op #119 is ook te gek voor woorden, maar gezien mijn afkeer voor 2e wereld oorlog films zal ik niet teveel klagen.
- The Big lebowski waar iedereen lierisch over blijkt te zijn op #78 vind ik veels en veels te hoog. Vond het een irritante film.
- Casablanca op #38 vind ik ook zeer overgewaardeerd, ook al is het een klasieker.
- Godfather II op #3 is toch ook wel iets teveel van het goede.
Ja en voor mij persoonlijk alle overige films over de 2e wereldoorlog. Maar dat is slecht op persoonlijke voorkeur gebaseerd. (Behalve Schinlers List, die ik echt slecht vond)
- Alien op #86 is gewoon veel te hoog, en deze film mag al helemaal niet hoger dan het brilljante vervolg staan. (en dat staat hij met maarliefst 40 plaatsen, pure waanzin)
- Blade Runner op #145. Weer een klasieker, maar ik vond hem zeer matig.
En tot slot ben ook ik van Mening dat "The Green Mile" sterk wordt overgewaardeerd.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Mag ik vragen waarom je zo'n afkeer tegen WOII-films hebt?
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Ergens had ik dat gepost, weet alleen niet meer waar.
Ik vind dat hele onderwerp gewoon zoooooooo saai. Mede omdat ik het van mijn 5e tot zeker mijn 14e ofzo elk jaar op school heb moeten aanhoren, suffe zwart wit info filmpjes over heb moeten zien, en alle suffe jaartallen en feiten erover heb moeten leren.
Ik begrijp best dat het een van de belangrijkste (mischien niet het goede woord maar je weet wat ik bedoel) gebeurtenissen is uit de geschiedenis. Maar als je er zoveel mee bent doodgegooit ga je er een afkeer van krijgen. (zeker als het allemaal op een jeugdige leeftijd gebeurt waneer dit soort dingen het laatste zijn waar je interesse in hebt, en op zit te wachten)
Op vietnam na krijgen de andere oorlogen toch ook amper aandacht meer. Maar deze blijft maar tot vervelings toe besproken en verfilm worden.
Mede hierdoor zal ik al die 2e wereld oorlog films wel saai vinden (vooral als ze ook nog eens zwart wit zijn :O). Gezien de rest ze zo geweldig vind moet het wel aan mij liggen.
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
En wat heeft dat te maken met het beoordelen van een film. Thge Pianist, S.v. O. Der Untergang, SPR en Casablanca zijn allemaal films die zich tijdens w.o. 2 afspelen, maar totaal verschillend en bijn geen zwart wit.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Casablanca niet in zwart-wit? Ik zal m'n tv eens nakijken...
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Mischien met zo een 3D brilletje die je vroeger wel een bij die plakboekies kreeg haha.
Maar dat had betrekking op Schindlers List.
Het gaat toch om wat ik vind van de films. Ik ga toch niet beoordelen hoe mensen in het algemeen een film vinden. Ik hou niet van die films. Er werd mij vervolgens gevraagd hoe dit zou kunnen komen, en daar gaf ik antwoord op. Iedereen heeft wel vooroordelen bij bepaalde genres waardoor de inhoud wat minder wordt bestudeerd en een sneller oordeel wordt gevormd, bij mij is dit het geval bij die films die jij opnoemt.
V
-
- 8369 messages
- 3365 votes
- Idi I Smotri
- Kikujiro
- Mulholland Drive
- Lost Highway
- Hable con Ella
- Marathon Man
- Lola Rennt
- Blood In, Blood Out
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Wat mij betreft wint de Shawshank Redemption hier toch met vlag en wimpel.