• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.201 actors
  • 9.373.940 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

shawshank redemption. Het is geen slechte film, maar dat hij op nummer 1 van de top 100 staat had ik nooit verwacht.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Querelle wrote:

shawshank redemption. Het is geen slechte film, maar dat hij op nummer 1 van de top 100 staat had ik nooit verwacht.

Yep net zoals met The Godfather en Pulp Fiction.

mike643

• 6 messages
  • 0 votes

Dat is duidelijk voor mij:

The Shawshank Redemption en Fight club

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Als er een film is imo die van alle 250 films het meest verdient om erin te staan is het wel Fight Club. Nog nooit heb ik een film gezien die met zo veel zorg en bedachtzaamheid is gemaakt. Het is niet eens mijn favoriete film (staat niet in mijn top 10). Maar het is gewoon geniaal gemaakt, en ik begrijp ook niet dat iemand die overschat kan vinden.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

SuperSideSwipe wrote:

Als er een film is imo die van alle 250 films het meest verdient om erin te staan is het wel Fight Club. Nog nooit heb ik een film gezien die met zo veel zorg en bedachtzaamheid is gemaakt. Het is niet eens mijn favoriete film (staat niet in mijn top 10). Maar het is gewoon geniaal gemaakt, en ik begrijp ook niet dat iemand die overschat kan vinden.

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Gewoon alle pagina's even doorlezen bij de film, dan snap je het misschien .

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Precies

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

One Flew over the Cuckoo's Nest (1975) , niet slecht maar zeker geen Topflm...

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Films die niet in een top10 thuishoren :

Shawshank Redemption

Godfather 2

Pulp Fiction

Usual Suspects

Seven

Schindlers List

Film die zou moeten verdwijnen uit de hele lijst:

Green Mile

Films die hoognodig de lijst in moeten:

Texas Chain Saw Massacre

Halloween

Irreversible

Meest overgewaardeerde film op IMDB:

Casablanca

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Je bedoelt dat Casablanca juist hoger gewaardeert moet worden op MovieMeter?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Haha nee persoonlijk zou ik 3,5 sterretjes wel ok vinden. (7 op imdb)

Bas17

• 986 messages
  • 1010 votes

Shawshank, Fight Club, Goodfellas, Shindlers List, Green Mile, Usual suspects, American History X ... moet ik nog doorgaan? Kan er van de top 20 alleen al 10 noemen die ik er niet in vind thuis horen

YuLaw16

• 605 messages
  • 976 votes

Saw, ongetwijfeld

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

Ik zie dat Dogville gemiddeld een 3,66 heeft. Dat is 1,16 te hoog.

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

YuLaw16 wrote:

Saw, ongetwijfeld

Precies!

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Werwolf wrote:

(quote)

Precies!

Hoezo?

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Training day

Saw

Dark City

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

Precies![/quote]

Hoezo?[/quote]

4,11 sterren?????

Kom op zeg, veel te hoog voor zo'n film. Begin vond ik ook leuk en het einde was geweldig. Maar het middenstuk, om het maar even te noemen, was bagger. Het raden van wie is de moordenaar; bah bah. Heel flauw en clichematig in beeld gebracht als je het mij vraagt.

Maar goed, het is mijn mening...

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ok ik kan inzien dat mensen 4,11 net wat te hoog vinden maar Saw was voor mij, ondanks wat schoonheidsfoutjes, een frisse wind in thriller/horrorland na alle shit die ik toegesmeten heb gekregen de laatste jaren. Zeer sterke sfeer, een originele killer (wordt dit een nieuwe jason of freddy?), sterk einde, lekker bruut en ongeremd zoals het hoort vergeleken met veel hollywoodtroep, gewoon een film die bijblijft. Maar goed, dat is ook maar mijn mening .

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

dutchtuga wrote:

Ok ik kan inzien dat mensen 4,11 net wat te hoog vinden maar Saw was voor mij, ondanks wat schoonheidsfoutjes, een frisse wind in thriller/horrorland na alle shit die ik toegesmeten heb gekregen de laatste jaren. Zeer sterke sfeer, een originele killer (wordt dit een nieuwe jason of freddy?), sterk einde, lekker bruut en ongeremd zoals het hoort vergeleken met veel hollywoodtroep, gewoon een film die bijblijft. Maar goed, dat is ook maar mijn mening .

En een mening waar ik me bijna volledig bij aan sluit.

Saw is in mijn ogen zeker wel een 4.11 waard, het is gewoon een zeer goede horror film die van het begin tot eind gruwelijk spannend is. De sfeer die in Saw wordt gecreeerd is ook erg goed.

Dankzij dit soort films gaat het horror genre eindelijk zijn originaliteit wat terug krijgen. Is maar goed hoor want die standaard teen slashers begon te eentonig worden.

Ravenstein

• 1524 messages
  • 518 votes

Hier volgen er enkelen die erg hoog gewaardeerd worden, maar waarvan ik nu niet meteen helemaal ondersteboven was (wat niet wil zeggen dat ik dit allemaal slechte films vind):

Pirates of the Caribbean, The Killer, Road to Perdition, The Godfather, Scarface, de 3 Lord of The Rings-films, Fight Club, Silence of the Lambs, Platoon, Casablanca, Blue Velvet, True Romance, Kill Bill 1 & 2, Rear Window, Saving Private Ryan,...

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

4 top tien films van me zitten ertussen

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Kill Bill vind ik erg matig en Rear Window matig

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

scarface

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13405 votes

1. The Searchers

2. The Princess Bride

3. Kill Bill 1&2

4. Saw

5. The Green Mile

6. Kung Fu

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Memento, Donnie Darko, Fargo, Saw, The Green Mile, ... om er maar enkele te noemen.

Ik ga hier niet beweren dat het stuk voor stuk slechte films zijn, maar zeker geen meesterwerken zoals hier en daar wordt beweerd.

koreaan

• 256 messages
  • 643 votes

SuperSideSwipe wrote:

Deze film behoort naar mijn mening niet eens in de top 250 lijst

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13405 votes

Poisonthewell wrote:

1. The Searchers

2. The Princess Bride

3. Kill Bill 1&2

4. Saw

5. The Green Mile

6. Kung Fu

Nog twee erbij:

-Die Blechtrommel

-1900

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

The hele Godfather reeks.

Kijk dan Goodfella's.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.