- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
American Beauty (1999)
Ghost Busters (1984)
Star Wars serie
Harry Potter serie
Mulholland Dr. (2001)
Titanic (1997)
I am Legend (2007)
Bambi (1942)
Big Fish (2003)
Buried (2010)
audio.
-
- 100 messages
- 1060 votes
"No country for old men", omg wat een saaie en hopeloze film. Kan niet wachten tot hij uit de top 250 gaat. Ik vond het verhaallijn niet boeiend genoeg en misschien komt het omdat er weinig gezegd wordt , maar dat had ik bij "hunger" bijvoorbeeld geen last van. Ik wachtte op een WTF momentje maar dat kwam gewoon niet. Ik heb mn best gedaan om deze film helemaal af te kijken want ik heb wel "the big lebowski" in mn top 10 staan. helaas tevergeefs
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Bambi (1942)
En The Lion King (1994) zeker niet?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik vind Lion King ook niet het meesterwerk zoals sommigen het noemen, maar tov van Bambi vind ik het toch leukere muziek hebben en een interessanter verhaal. Bij Bambi erger ik me vooral aan het gebrek aan verhaal of interessantere gebeurtenissen.
Lion King heeft wel een groot pluspunt voor mij door de aanwezigheid van Timon en Pumba, wat mij betreft het grappigste tekenfilmduo. Ze zijn de enige reden dat ik deze film nog eens opzet.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik vind Lion King eerder overgewaardeerd dan Bambi. Die laatste heeft minder last van verjaring dan de leeuwenfilm.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Er zijn wel meer films die ik niet zo goed vind, maar waarvan ik wel begrijp dat die een public bereiken. Deze vind ik echter wel overgewaardeerd:
Apocalypto
The Big Lebowski
The Departed
Life of Pi
Rocky
True Romance
The Hangover
The Green Mile
En ook te noemen als geheel: Quentin Tarantino. Vooral Django Unchained, Grindhouse en Inglourious Basterds zijn veel te hoog gewaardeerd.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Zeer gewaardeerde films, die ik vrij waardeloos vind (misschien omdat ik ze niet begrijp) zijn o.a.
Lolita (1962)
Trainspotting (1996)
Sin City (2005)
Superbad (2007)
Mr. Nobody (2009)
+ de meeste films van Jean-Luc Godard, Christopher Nolan en Quentin Tarantino.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Top 10 overgewaardeerde films - MovieScene
(Niet op MM, maar om niet meteen een nieuw topic te openen hiervoor)
Zelden ben ik het zo oneens met een lijstje, of vind ik de keuze behoorlijk onbegrijpelijk, laat staan de redenering.
' Pan's Labyrinth gaat over een groep fascisten die in 1944 tijdens de beginperiode van Franco op razzia-achtige wijze trachten hun politieke tegenstanders uit te roeien.'
Hieruit kan ik al concluderen dat de schrijver deze film duidelijk niet gezien heeft, het is idioot om het zo te omschrijven. Had hij de titel weggelaten dan zou niemand geloven dat hij het over deze film heeft. Ook blijkt uit dit zinnetje dat deze persoon van de Spaanse burgeroorlog en de periode erna geen kaas heeft gegeten. En... razzia's, in deze film...?
De laatste opmerking en conclusie, 'Del Toro's representatie van het fascisme is zeker niet de beste of meest unieke.' verliest niet alleen daardoor alle waarde, maar is ook onzinnig op zich. Want sinds wanneer is een film een flop omdat er geen of weinig Spaans fascisme in zit? Sinds wanneer is dat een voorwaarde voor een goede film? Sterker nog, wie alleen denkt fascisme in die film te zien heeft echt liggen slapen, of wat ik vermoed, heeft de film helemaal niet gezien.
De redenering bij vrijwel alle andere films die worden aangehaald is net zo onzinnig. Inderdaad gewoon een artikeltje om aandacht te trekken, qua inhoud nutteloos.
johndoe7
-
- 14 messages
- 189 votes
- A beautifull mind
- The untouchables
- Blood diamond
- Skyfall
- American gangster
- The usual suspects
- Elysium
- Man of steel
johndoe7
-
- 14 messages
- 189 votes
Die laatste twee zijn niet bijzonder hoog beoordeeld, maar alles positiever dan een priemende middelvinger is nog te veel voor die gedrochten.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Shutter Island
Lucky Number Slevin
The Departed
The Prestige
Bound By Honor
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Chingoo (2001) mag er ook bij. Bijna een 3.5* gemiddeld. Onbegrijpelijk.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Je halve 5* lijst staat er nochthans in.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Quasi de hele top 250 lijst.
Ja dat vind ik ook. Het nadeel is niet de hoge waardering op zich. Maar wel de overdreven (eenzijdig genre gerichte) aandacht die er naar uitgaat, dit ten koste van vele andere ook (zeer) goede films. En dat geldt voor alle gemeenschappelijke lijsten. Hier, bij IMDb, maar bijvoorbeeld bij I check movies zie ik het ook.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja dat vind ik ook. Het nadeel is niet de hoge waardering op zich. Maar wel de overdreven (eenzijdig genre gerichte) aandacht die er naar uitgaat, dit ten koste van vele andere ook (zeer) goede films.
Spijker op de kop. Ik mijd veel films die in de top 250 lijst staan, ondertussen weet ik het wel dat het 9/10 een ontgoocheling zal zijn. Er zitten op zich wel verschillende genres in, maar toch weinig die me echt aanspreken. Het zijn ook nogal veel wat ik noem "speciallekes" die voor de echte fans een oneindige herkijkwaarde lijken te hebben gezien de vele reacties en discussies, maar voor mij is de herkijkwaarde 0 als ik de eerste keer al het einde haal van de film.
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Je halve 5* lijst staat er nochthans in.
Heb hier amper op iets gestemd.
timmienoelie
-
- 1518 messages
- 4265 votes
Het zijn ook nogal veel wat ik noem "speciallekes" die voor de echte fans een oneindige herkijkwaarde lijken te hebben gezien de vele reacties en discussies, maar voor mij is de herkijkwaarde 0 als ik de eerste keer al het einde haal van de film.
Dat zijn ze eigenlijk meestal niet hoor. Behoorlijk mainstream en saai werk in de top 250 die juist volledig de herkijkwaarde mist. Absoluut geen ''speciallekes''. De top zit vol met films die behoorlijk zakken in waardering als je ze (per ongeluk) opnieuw ziet. Of misschien is dat eerder omdat ik als filmliefhebber de afgelopen jaren 'de top 250' nogal 'ontgroeid' ben... 
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Sterk voor een achttienjarige!
En ik ben er zelf maar 23 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat zijn ze eigenlijk meestal niet hoor. Behoorlijk mainstream en saai werk in de top 250 die juist volledig de herkijkwaarde mist. Absoluut geen ''speciallekes''. De top zit vol met films die behoorlijk zakken in waardering als je ze (per ongeluk) opnieuw ziet. Of misschien is dat eerder omdat ik als filmliefhebber de afgelopen jaren 'de top 250' nogal 'ontgroeid' ben...
Ja, als het films zijn waar veel op wordt gestemd lijken ze inderdaad in het mainstream departement te vallen. Ik ben nu heel wat films aan het ontdekken uit de jaren 50 en 60, soms jaren 70 die hier nauwelijks reacties of stemmen hebben. Ik vind ze alvast een verademing al zijn ze natuurlijk niet zo op spektakel gericht.
Ik ken het fenomeen van herkijken van een hoog gewaardeerde film en dan het gevoel van hebben van bwah eigenlijk toch saai, misschien probeer ik het nog wel eens als ik oud en versleten ben. Maar als je bij dat soort films zo een reactie plaats van herkijkwaarde is 0, krijg je niet begrijpende reacties van fans die vaak vinden dat je een te lage score hebt gegeven. Ik snap eigenlijk niet dat sommige mensen zo in discussie kunnen gaan over een (meestal naar hun mening te lage) waardering wanneer je die persoon toch niet van mening kan doen veranderen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
die hier nauwelijks reacties of stemmen hebben.
Dat bedoelde ik vooral te zeggen. Films met veel stemmen zijn ook overgewaardeerd. Er staan duizenden films op de site met 0 stemmen of geen berichten. Wat is er mis met die films?
Ik neem even "2008" als voorbeeld. Aantal films met 0 stemmen: 972.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat bedoelde ik vooral te zeggen. Films met veel stemmen zijn ook overgewaardeerd. Er staan duizenden films op de site met 0 stemmen of geen berichten. Wat is er mis met die films?
Ik neem even "2008" als voorbeeld. Aantal films met 0 stemmen: 972.
Ik denk niet dat er iets mis is met die films, ze hebben volgens mij een gebrek aan bekendheid in onze streken. Ik heb verschillende films die ik dankzij Amazon.co.uk (en aanbevelingen op imdb) heb ontdekt die weliswaar een stuk minder stemmen hebben op imdb , maar wel vaak een gemiddelde hebben tussen de 7 en 8. En in de meeste gevallen vond ik die film ook die score waard na het bekijken.
Films die in de imdb top 250 terechtkomen en nieuwe films uit Hollywood die zullen hier heel makkelijk verkrijgbaar zijn, dus hun bekendheid zal groot zijn. Gevolg is dat films die niet in dit straatje passen (en daar horen vooral oudere films bij jaren 50, 60 ,70 die geen klassiekers zijn) onbekend blijven omdat ze via de lokale markt bijna niet te verkrijgen zijn.
Bovendien zit er ook maar een kleine fractie van de Nederlandse en Vlaamse bevolking op MoMe. En als ik hoor dat de gemiddelde leeftijd vrij laag is hier...
Daarom ben ik zo blij dat het tegenwoordig mogelijk is om films te kopen via online webshops over de landsgrenzen heen.
Geen of weinig stemmen of reactie, het zal me niet weerhouden om te stemmen en te reageren als ik de film gezien heb. Misschien leest iemand het toch wel op een keer.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De site kent veel bezoekers, dus ik vermoed dat het toch wel wordt gelezen.
Commentaren bij Amazon, Bol, ....geven inderdaad ook wel een ander beeld.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
O wacht, overgewaardeerd is te hoog gemiddelde volgens jezelf.
Film >> Toplijsten en favorieten >> Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Nou ja, dat met die lijsten klopt dan toch wel.
John Barry
-
- 3410 messages
- 638 votes
Inglourious Basterds is een film die met een gemiddelde van 3,95 naar mijn mening flink word overgewaardeerd. Sommige dingen in die film zijn wel aardig verzonnen maar dat hoge gemiddelde verdient die film wat mij betreft niet.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Films van Tim Burton, visueel meestal heel mooi en bij een eerste kijkbeurt wel leuk. Bij iedere volgende kijkbeurt valt het me op hoe zwak het verhaal eigenlijk is.
Edward Scissorhands
Sleepy Hollow
Big fish
Corpse Bride
Alice in Wonderland
Enkel Beetle Juice en James and the Giant Peach blijven voor mij overeind staan.
Films van David Lynch, er wordt eindeloos over al die scènes gediscussieerd en voor mij slaan ze gewoon nergens op
Eraserhead
Mulholland Dr.
En hoewel The Elephant Man een normale film lijkt, vind ik deze ook overgewaardeerd omdat die toch weinig trouw blijft aan het echte verhaal.
NYSe
-
- 1749 messages
- 1611 votes
En hoewel The Elephant Man een normale film lijkt, vind ik deze ook overgewaardeerd omdat die toch weinig trouw blijft aan het echte verhaal.
Moet een biografische film trouw zijn aan de waarheid om een goede film te zijn? Ik heb The Elephant Man nog niet gezien *schaam* maar dit lijkt me niet.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Moet een biografische film trouw zijn aan de waarheid om een goede film te zijn? Ik heb The Elephant Man nog niet gezien *schaam* maar dit lijkt me niet.
Neen, dat hoeft niet maar ik had deze wat meer geapprecieerd als deze op een eerlijkere manier was gebracht.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Neen, dat hoeft niet maar ik had deze wat meer geapprecieerd als deze op een eerlijkere manier was gebracht.
Zul je bij dit subgenre bedrogen uitkomen. Is het eerlijk om dingen erbij te verzinnen zodat meer mensen erop afkomen. En wat voeg je als regisseur/scriptschrijver er aan toe, dan wel laat je weg.
Sanderkeuh
-
- 582 messages
- 2953 votes
Natural Born Killers (1994) vond ik niet veel aan.