- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ben het met je eens Boogeyman. Vind Ils ook een van de engste films die ik ooit gezien heb. Komt vooral door het onderwerp (inbrekers) en het enorm spannende sfeertje.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
HA! Die heb ik klaar liggen voor herziening. Introduceren aan vriendlief.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Moet Ils ook maar eens een keer herzien. Vond hem eigenlijk niet zo bijzonder toen, vooral het einde viel tegen.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Ben het met je eens Boogeyman. Vind Ils ook een van de engste films die ik ooit gezien heb. Komt vooral door het onderwerp (inbrekers) en het enorm spannende sfeertje.
Precies. De directheid, die de wanhoop schetst en de ballen met spanning op tafel gooit. Speelt heerlijk in op de emoties van de mens. Althans, mijn emoties. 
@Eline: Vrienlief, heb ik iets gemist? hoe dan ook, have a nice fright.
@Shadowking: Ga je mond spoelen, doe je zelf een plezier en kijk de film. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik ben mijn vriend aan het introduceren in het horrorwereldje. Zowel wat een relatie met mij hebben betreft als de horrorfilms zelf. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Precies. De directheid, die de wanhoop schetst en de ballen met spanning op tafel gooit. Speelt heerlijk in op de emoties van de mens. Althans, mijn emoties. 
Mijne ook. Ook de opbouw van de spanning vond ik erg goed en de manier waarop de daders neergezet worden maakte het ook allemaal lekker spannend.
@Jordy: Ik weet niet hoe lang dat geleden is, maar ik denk dat je hem wel kan waarderen. 
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
@ Eline: Inderdaad. Beter maar meteen werk van maken, stel dat hij het genre niet waardeert! In ieder geval blij dat ik iets aangewakkerd heb, het is met afstand toch wel de film met het hoogste spanningsniveau wat mij betreft.
@Melvvdonk: blij dat er meer mensen zo over denken. 
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ga Ils zo kijken over kwartiertje, ben benieuwd...
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Awesome, dat verdient een high five. Doe wel je nachtlampje uit a.u.b
.
Althans, de film in het donker kijken komt (logischer wijs) zeker de spanning ten goede.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
@Jordy: Ik weet niet hoe lang dat geleden is, maar ik denk dat je hem wel kan waarderen.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
En ik maar zoeken naar een post van Jordy.
Maar, het einde een afbreuk? Vond het juist een perfect einde. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
O, ik heb dat niet eens in de gaten gehad. Ik zal voortaan netjes FillumGek zeggen, dan snapt de rest ook tegen wie ik het heb. 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Nee, zeg maar FG, dat klinkt gangster. Ik haat mijn nickname! 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Dat staat voor F*cking Grenade?
lol addict
Maar goed, dan ga ik over een paar minuten Ils maar aan een herziening onderwerpen.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Good. Licht uit, popcorn in je snufferd, en griezelen die hap!
En daarna uiteraard een vermelding in dit topic. 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Nee, geen popcorn anders hang ik om de 5 minuten boven de wc 
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Yep FG, ook ik ben er stil van. Laten we maar gewoon doen alsof. 
Spoiler: (klinkt wel verschrikkelijk lekker overigens)
rsca3x
-
- 25 messages
- 19 votes
Wat is er nou zo eng aan deze film dan?
Je zou het maar moeten voorhebben... Wanneer je je DAT inbeeld, is hij eng 
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ils begon goed, maar vanaf het midden viel hij maar tegen hoor. Geef hem niet meer dan 3.5 
Ben nu Bereavement aan het kijken
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ben ook bijna op het einde met Ils. Denk dat ie op een 3,5 blijft staan.
Wilde Bereavement vandaag gaan kijken maar zag dat het een prequel op Malevolence was dus die heb ik eerst bekeken. Echt een boutfilm, dus hoop dat Bereavement stukken beter is.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ben ook bijna op het einde met Ils. Denk dat ie op een 3,5 blijft staan.
Aah, dan had ik het mis. Had echt verwacht dat ie wel met een half puntje omhoog zou gaan bij jou.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Aah, dan had ik het mis. Had echt verwacht dat ie wel met een half puntje omhoog zou gaan bij jou.
SPOILER Ils: Het einde was gruwelijk omdat het toch over jonge kinderen gaat. Hoe kunnen zij tot zulke dingen in staat zijn? Daarom vind ik films als The Children en Eden Lake ook erg leuk. Maar omdat ik wist dat het kinderen waren deed het spannende middenstuk me niet zo veel meer. Sowieso, al waren het volwassen inbrekers, dan nog zie ik liever een occult filmpje waarin mysterie een grotere rol speelt. Maar natuurlijk wordt er goed omgesprongen met de locatie en lichtval wat een zekere spanning creëert. Zit allemaal toch wel goed in elkaar.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Bereavement is wel een stuk beter. Ik verlaag mijn cijfer voor Ils naar 3 en geef Bereavement 4.