• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.925 votes
Profile

Jouw minst favoriete genre

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Chick flicks, of hoe die dingen ook heten. Brrr. En musicals hoeft van mij ook niet, op een paar klassiekers na (bv. Wizard of Oz vind ik wel erg leuk)

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Horror, romantische komedies en musicals

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

01. Westerns - Als in 1 genre de tijd stil is blijven staan, dan is het wel het Western - genre. Zelfs recent gemaakte westerns worden nog langs de meetlat gelegd van dat duffe, lelijke, altijd redelijk hetzelfde jaren `60 spul. Ik mis creativiteit, frisheid, gestileerdheid en bovenal durf.

02. Waargebeurde verhalen - misschien niet echt een genre an sich, ken wel genoeg mensen die deze films achteloos slikken omdat het waargebeurd is en dus automatisch indrukwekkend?! Ik vind het vaak eenvoudige, sentimentele en nogal onartistieke pogingen tot tranentrekkerij. Vooral als een film compleet op een waargebeurd verhaal gebaseerd is en niets om de vormgeving geeft, heb ik al snel het idee dat men het beter bij een nieuwsitem kon laten.

03. Amerikaanse gangsterfilms - Het pretendeert allemaal zoveel voor te stellen op psychologisch vlak bij voorbaat in een tijd lang voordat wij geboren waren. Terwijl het de ware essentie van zulke films 'gave actie, spanning, ongemak' vaak aan zich voorbij laat gaan en blijft steken in onnozel stoerdoenerij en een hoop geneuzel. Daarbij gaat ook altijd maar weer hetzelfde tijdsbeeld, het liefst gebracht in een epos dat meer dan 3 uur duurt, snel vervelen. Sferisch nogal snel te verwaarlozen dus.

04. Documentaires - Het is vooral het feit dat ik nooit echt warmloop om een documentaire te gaan zien, waarschijnlijk vanwege de non - fictie lijn die zij uiterst serieus bewandelen. Vaak valt het allemaal nog wel mee, de natuurdocumentaires vind ik nog het meest interessantst. Buiten de natuurdocu `s zijn er slechts 1 of 2 docu `s die echt een bepaalde vorm van aantrekkingskracht op mij uitoefenen, wat mij genoeg zegt.

05. Musicals - Vaak te melig, repetitief, ouderwets, houterig, niet creatief danwel als onderbreker van een aardige film gebruikt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zoals films met een verfrissende aanpak binnen het genre: Moulin Rouge, The Happiness of the Kakaturis.

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Oorlog, western en aziatische horror

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Western, Avonturen films, en Japanse vechtfilms. Kan ik me helmaal aan irriteren.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

maxcomthrilla wrote:

04. Documentaires - Het is vooral het feit dat ik nooit echt warmloop om een documentaire te gaan zien, waarschijnlijk vanwege de non - fictie lijn die zij uiterst serieus bewandelen. Vaak valt het allemaal nog wel mee, de natuurdocumentaires vind ik nog het meest interessantst. Buiten de natuurdocu `s zijn er slechts 1 of 2 docu `s die echt een bepaalde vorm van aantrekkingskracht op mij uitoefenen, wat mij genoeg zegt.

Misschien beetje useless in dit topic, maar...

Documentaires is juist één van mijn favorieten . Als je toch nog een beetje interesse kan opwekken, probeer dan eens wat documentaires van ZED. Meestal gratis te bekijken op internet, in degelijke fullscreen kwaliteit. http://www.zed.fr/

Zie ook mijn berichten bij o.a. deze, deze of deze

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Ik had het kunnen weten, je bent Mongolië weer schaamteloos aan het promoten! In het weekend notabene.

Het werk van Byambasuren Davaa vond ik wat tegenvallen. Maar ik zal mij er zeker nog wel eens aan wagen hoor.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Ha ha! Maar er is veel meer te vinden hoor.

Check www.babelgum.com eens, veel docu's van o.a. ZED.fr te vinden. De moeite waard, vind ik. En gratis. Zoals het hoort.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Actiefilms en de meeste Comedy's.

( uitzonderingen nagelaten )

lordhagus

• 12 messages
  • 13 votes

Romantische comedy's, niet zozeer om de 'stoere bink' uit te hangen, maar omdat in dit genre tegenwoordig de slechtste films gemaakt worden, naar mijn mening. Al die amerikaanse zogenaamde humorfilms...Yech.

Een uitzondering is bv. Shaun of the dead. Als je het zombie-element wegneemt is dit gewoon een romantische comedy.

En engelse humor vind ik zondermeer leuker...

bild

• 318 messages
  • 0 votes

- Rampenfilms. Rampenfilms bevatten vaak de meeste clichés en is vaak niet echt spannend. (aftershock: earthquake in NY en dergelijke)

- Romantiek. De romantische films blijven steeds hetzelfde en zorgt de laaste tijd niet echt veel voor vernieuwing. (a cinderella story)

- Vechtfilms. De gevechten zijn vaak totaal niet spannend omdat de winnaar van op voorhand al bekend is. (kickboxer)

- Horrorkomedies. Bij horrorkomedische verzwakt het genre horror vaak door de humor. (scary movie)

- Fantasy en Science Fiction. Vaak leef ik niet genoeg mee. (chronicles of riddick)

- Actie met lederen vesten en zonnebrillen. Het stoer gedoe werkt daarbij echt te veel op mijn zenuwen. (blade)

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

bild wrote:

- Horrorkomedies. Bij horrorkomedische verzwakt het genre horror vaak door de humor. (scary movie)

Inderdaad, ook niet meteen een favoriete variant van mij die humor in horror. Scary Movie valt nog mee omdat deze nergens de intensie heeft om ook maar eng of au serieux te zijn. Eerder een ode aan griezelfilms, maar het blijft een komedie. Het zit dan wel weer anders met films zoals de latere delen van A nightmare on Elmstreet die de enge status van hun icoon willen behouden met flauwe oneliners en oerslechte grappen.

Wat ik ook persoonlijk niet vlug zal kijken zijn films zoals cannibal holocaust, nekromantik....je weet wel van die films die er enkel zijn om zieke beelden te tonen. Dit gaat erover op horrorvlak, maar ik kan wel begrijpen dat bepaalde mensen dit kunst en artistiek vinden.

gillette

• 314 messages
  • 575 votes

Horror en Drama

MR APOCALYPSE

• 610 messages
  • 0 votes

musicals,films waarin word gezongen hoef ik niet te zien

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Musical

Westerns(the quick and the dead vind ik dan nog wel om aan te zien, maar dat komt meer door Sharon Stone denk ik)

Horror vind ik een heel leuk genre, er is alleen haast geen vernieuwing meer in in deze films. Alles is al uitgemolken; geesten, zombies, seriemoordenaars met rare maskertjes. Als kind vond ik nightmare on elmstreet en hellraiser gewoon nog echt eng. Dit genre wordt naarmate je zelf ouder wordt steeds minder.

Aziatische gedoe. Ik denk ook dat ik graag gewoon engels gesproken films wil zien. Cultuur staat te ver van mij af.

Science fiction; Starwars en Startrek en zo boeit me absoluut niet

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Musical is ook zeker niet mijn favoriete genre.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Kostuumdrama's en historische films.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

bild wrote:

Dat is inderdaad het geval vaak bij zo een films, maar toch zijn er goeie. Films die wat meer tongue-in-cheeck zijn in tegenstelling tot films als Scary Movie die het gewoon in het belachelijke trekken. Kijk maar is naar Night of the Creeps, Tremors, Gremlins, Fright Night en vooral Shaun of the Dead. Dat zijn een paar uitstekende films in dat genre.

supermovieman

• 177 messages
  • 551 votes

Romantische komedies kan ik gewoon echt niet hebben! Ten eerste zijn de verhalen nogal eens ongeloofelijk dom, goed acteerwerk zit er ook bijna nauwelijks in! Nee, als het om romantiek gaat moet er van mij wat drama bij zitten, zoals in Moulin Rouge en Titanic, wat ik dan wel weer geslaagde films vind. Maar verder heb ik met andere genres niet echt problemen!

powerman

• 1226 messages
  • 3230 votes

-musicals

-romantiek

-docu's

Xx_se7en_xX

• 575 messages
  • 495 votes

1. Romantiek

2. Musical

---

3. Stomme Films

4. Familie

---

5. Animatie

6. Fantasie

13woutie13

• 4384 messages
  • 0 votes

Musical,

mamma mia

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

maxcomthrilla wrote:

02. Waargebeurde verhalen - misschien niet echt een genre an sich, ken wel genoeg mensen die deze films achteloos slikken omdat het waargebeurd is en dus automatisch indrukwekkend?! Ik vind het vaak eenvoudige, sentimentele en nogal onartistieke pogingen tot tranentrekkerij. Vooral als een film compleet op een waargebeurd verhaal gebaseerd is en niets om de vormgeving geeft, heb ik al snel het idee dat men het beter bij een nieuwsitem kon laten.

Klopt als een deurklink.

Daarnaast de romcom. Volgens mij wel het meest voorspelbare, nietszeggende, en kwaliteitsloze genre.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

VanRippestein wrote:

Daarnaast de romcom. Volgens mij wel het meest voorspelbare, nietszeggende, en kwaliteitsloze genre.

Ja en bovendien een gevaar voor de mentaliteit van opgroeiende meisjes die zulke films verafgoden.

Romcoms stralen namelijk een ontzettend vertekend beeld van relaties uit.

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

yeyo wrote:

Romcoms stralen namelijk een ontzettend vertekend beeld van relaties uit.

En van humor.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Ook nog: satire's.

Popeye Doyle

• 276 messages
  • 0 votes

Romantiek en komedie.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Absurde of zogezegd psychedelische films zijn niet echt mijn ding. Wat fantasy kan nog wel, maar als het helemaal geen steek houdt en de absurditeit het belangrijkste van de film is dat niet mijn ding. Films als dit bvb: Naked Lunch, Blueberry, La cité des enfants perdus, Dugeons & Dragons, ... Tenzij ze echt wel mooi in beeld gebracht zijn als Big Fish of Tideland.

Ook een irritant genre is de 3D animatie. Vooral in tv-reeksen gebruikt, maar meer en meer in langspeelfilms. Beowulf bvb is niet echt mijn ding.

En tot slot de MTV-films met een enorm flashy tempo of er gewoon over qua onozel humor: Moulin Rouge, Jackass, Costa, ...

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

Film Pegasus wrote:

En tot slot de MTV-films met een enorm flashy tempo of er gewoon over qua onozel humor: Moulin Rouge, Jackass, Costa, ...

MTV brengt anders ook nog genoeg kwalitatieve films uit op dvd, getuige de MTV Asiamania reeks die overigens ook uitgezonden werd op MTV op bepaalde dagen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

MNV2 wrote:

(quote)

MTV brengt anders ook nog genoeg kwalitatieve films uit op dvd, getuige de MTV Asiamania reeks die overigens ook uitgezonden werd op MTV op bepaalde dagen.

Ik heb het daar ook niet op. 't Is een beetje moeilijk om de categorie te omschrijven die ik bedoel. Vandaar de voorbeeldjes. MTV heeft uiteraard goeie films, zoals de Asiamania. Maar de tienertrendgevoelige films zoals ik die opnoemde zijn niet echt mijn ding.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.