- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Jouw minst favoriete genre
Jouw minst favoriete genre
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Er hoeft van mij niks verdoezeld te worden en iedereen is wat mij betreft vrij om te maken wat hij of zij wil. Zolang niemand maar van mij verlangt dat ik er naar ga kijken, want dat wil ik niet.
Ok,
Het gaat om afkeer, niet om verbod.
Dat is zo.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Niet echt onder een genre te scharen, vrees ik. Maar waaraan ik echt een enorme hekel heb, is: wreedheid, sadisme en geweld in koelen bloede... Iets wat ik absoluut in geen enkele film accepteer.
Audition!
. Ik kan me er iets bij voorstellen, maar als het nou een beetje goed in beeld gebracht is, zoals bij genoemde film, kan ik het nog wel accepteren, maar die Jess Franco-films zijn echt 3x niks...trouwens het beste voorbeeld van sadisme dat ik echt geweldig vind, is de scene in Interview with the Vampire met de 'mortal women on stage'. Sadisme a la Cannibal Holocaust met dieren zou verboden moeten worden. Ik las hier eergister iemand die over deze film schreef: 'En tussendoor mishandelt de crew nog wat dieren.' Hoe kan je daar nou zo simpel over spreken? Dat is echt gewoon ZIEK, het laagste van het allerlaagste van het aler-aller-allerlaagste.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Sadisme a la Cannibal Holocaust met dieren zou verboden moeten worden. Ik las hier eergister iemand die over deze film schreef: 'En tussendoor mishandelt de crew nog wat dieren.' Hoe kan je daar nou zo simpel over spreken? Dat is echt gewoon ZIEK, het laagste van het allerlaagste van het aler-aller-allerlaagste.
Inderdaad, dierengeweld of echt geweld (snuff) in beeld brengen gaat te ver. Toch moet ik je wat Cannibal Holocaust betreft lichtjes tegenspreken. Hoewel die film inderdaad zieke en ethisch onverantwoorde scenes bevat vind ik het toch een waar meesterwerk. Ik kijk er dan niet alleen naar als zijnde een film, maar eerder als historisch document. Het dierenleed in Cannibal Holocaust verafschuw ik, maar (en nu moet ik opletten wat ik zeg) het "past" wel binnen de film. Het is een registratie van extreme rituelen van kannibalenstammen, met als doel de kloof tussen hun maatschappij en de onze aan te tonen. Het enorme verschil in normen en waarden is dan ook zo shockerend dat het ons in dit geval iets bijleert. Het dierenleed had dan misschien wel afwezig kunnen blijven, het versterkt alleszins deze leerervaring.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
-Oorlogsfilms
-Melige familiedrama's
-Komedies (maar dan enkel omdat ik een heel moeilijk mens ben wat komedies betreft, ofwel vind ik het erover ofwel gewoon niet grappig, het is heel moeilijk om een komedie te vinden die er voor mij 'net op' zit)
-Zinloze actiefilms (ik denk dan aan de meeste JC van Damme en Steven Seagal films)
- Misdaad/maffia (omdat het me gewoon geen fluit interesseert)
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Science Fictions films, westerns, vechtfilms en sentimentele dramafilms.
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
sentimentele dramafilms. Ik kan er geen minuut naar kijken
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
- Muziek
- romantiek
En somige westerns. Ik word gek van al dat zand en die paarden.
Mojo Pin
-
- 291 messages
- 0 votes
De romcom en de blockbuster. Hartje winterverhalen zijn ook niet echt mijn ding.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
- actie: tenminste het hersenloze werk, zonder verhaal maar voornamelijk knallen.
- romantische komedie: altijd hetzelfde betekent eentonig, eentonig betekent vaak saai.
- science-fiction: Hierin moet wel onderscheid gemaakt worden; aliens vind ik wel oke maar een hyper-gemoderniseerde aarde vind ik dan helemaal niks.
- musicals, ik haat dat irritante gezang en gedans... 
- arthouse- en oorlogsfilms: Kunnen me meestal niet zo aanspreken, arthouse-films veelal omdat ik me grotendeels niet kan identificeren met de personages, en oorlogsfilms niet omdat dat gewoon niet m'n favoriete genre is, al begin ik oorlogsfilms volgens mij wel meer te waarderen dan eerst het geval is, ik merk een stijgende lijn. 
In het algemeen: Voorspelbare films
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Vind alle genres even interessant en heb eigenlijk niet echt voorkeur. Het enige genre dat ik minder vind is de romantische komedie. En ook daar zijn goede films in te vinden.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Overduidelijk oorlog. Heb nog nooit een oorlogsfilm leuk gevonden
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Dat zijn juist de beste aktiefilms. Zodra ze proberen een 'verhaal' te hebben word het al vaak sentimenteel gezeik.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Hersenloze actie...
Levert inderdaad vrijwel altijd lage cijfers op, maar het kan toch erg vermakelijk zijn voor een avondje? (geen kritiek)
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Actie-, Horror- en comedyfilms kijk ik als ik niets te doen heb en me ''gewoon'' wil vermaken.
Voor de genres: Mysterie, Thriller, Fantasy en geloofwaardige Science-Fiction (klinkt raar, maar goed. vb: Butterfly Effect, Donnie Darko) heb ik veel interesse voor, omdat ze me meestal laten nadenken.
Van Oorlog en Drama hou ik wel, als het maar goed is. Dus geen oorlogfilm met slechtacteurenden en een stom verhaal of een jankerig drama.
Braveheart en American Beauty zijn voorbeelden van films die ik wel goed vind.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Actiefilms en Western kunnen me gewoon niet boeien. En maffiafilms al helemaal niet.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Actiefilms en Western kunnen me gewoon niet boeien. En maffiafilms al helemaal niet.
Maffiafilms konden mij ook nooit boeien... totdat ik verslaafd raakte aan Omerta; een maffiagame. Ik kon me helemaal inleven in films als Scarface, Goodfellas en The Godfather, en zo waren deze films ook voor mij een uitermate goede filmervaring.
Dus wil je ook graag maffia-films appreciëren is het misschien een idee dat je in de vakantie(als je tijd hebt want het is écht heel verslavend) je gaat verdiepen in barafranca.nl 
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Horror films en komedies kan ik het minst waarderen, alhoewel ik eigenlijk elk genre goed kan waarderen of juist slecht, als de uitvoering maar goed is...
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Die weerzin tegen westerns herken ik wel, want ik kon ze ook niet pruimen. Desondanks heb ik als niet-liefhebster toch drie tips om eens te proberen. Westerns voor niet-liefhebbers van westerns dus 
- The Outlaw Josey Wales (1976)
Een keertje proberen kan zeker geen kwaad.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
- actie: tenminste het hersenloze werk, zonder verhaal maar voornamelijk knallen.
- romantische komedie: altijd hetzelfde betekent eentonig, eentonig betekent vaak saai.
- science-fiction: Hierin moet wel onderscheid gemaakt worden; aliens vind ik wel oke maar een hyper-gemoderniseerde aarde vind ik dan helemaal niks.
Kan ik me in vinden , wil ik ook nog even Westerns toevoegen.
In het algemeen: Voorspelbare films
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
- tienerhorror
- tienerkomedie
- romantiek
- science-fiction
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Dat zijn ook drie geweldige films die je daar noemt Dustyfan!
Latesta
-
- 408 messages
- 146 votes
Oorlogsfilms. Allemaal hetzelfde en nooit een oorlogsfilm gezien die niet cliché was.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Die weerzin tegen westerns herken ik wel, want ik kon ze ook niet pruimen. Desondanks heb ik als niet-liefhebster toch drie tips om eens te proberen. Westerns voor niet-liefhebbers van westerns dus 
- The Outlaw Josey Wales (1976)
Een keertje proberen kan zeker geen kwaad.
Inderdaad, toegankelijke films voor de niet-liefhebber. Probeer misschien ook eens Shane.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
komedie.
romantiek.
muziek
daar houd ik echt niet van.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Je valt niet op een slechte beoordeling te betrappen.