• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.970 votes
Profile

Jouw minst favoriete genre

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Westerns. Heb er maar een stuk of drie gezien, maar het interesseert me gewoon weinig. Opgeblazen gedoe van stoere mannetjes. Science fiction - The Matrix uitgezonderd - doet me ook weinig.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

- Westerns

- Oorlog (de drama kant is leuk, zooitje mannetjes in groene pakken niet.)

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Jammer dat zoveel mensen een hekel hebben aan SF. Vind het wel wat hebben.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik heb eigenlijk niks tegen geen enkel genre, je kunt wel zeggen dat er van een bepaald genre naar mijn mening een hoop slechte films zijn. Zo vind ik SF-films vaak zo uitgemolken, zo'n voorspelbare toekomstvisie gecombineerd met een hoop robots en onwaarschijnlijkheden. Het is 9 van de 10 keer geen aangename kijkervaring, dus ook niet in positieve zin. De wereld wordt er zo'n beetje per definitie slechter op. Daar is op zich niks mis mee, maar het is na een paar keer gewoon niet meer origineel.

En horror is ook niet echt mijn genre, vooral omdat de ENIGE reden dat die films gemaakt worden is om je bang te maken. En ja, een 2e keer is dat dan al niet boeiend meer. Uitzonderingen als de eerste Saw daargelaten, ook al is dat ook geen film die ik in mijn collectie zou willen hebben. Horror is toch nooit in staat geweest het soort kick te geven dat andere genres wél kunnen geven.

Maar verder kent ieder genre of subgenre wel zijn uitzonderingen. Een hoop tienerkomedies vind ik ook maar crap, terwijl ik niks tegen het genre komedie op zich heb.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Ik heb een vrij grote hekel aan tienerkomedies(freaky fryday,cheaper by the dozen,...) Horror en SF is ook niet echt mijn ding

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik vind veel mooi, maar het horror-genre ga ik denk ik het meest uit de weg. Vooral films met veel gore die zich afspelen binnen een serieuze context. Ik kan daar niet eens voorbeelden bij halen. Als het wat cheesy is dan kan ik het wel hebben. Films als Cannibal Holocaust zal ik waarschijnlijk nooit zien.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

En ik heb nogal een hekel aan biopics. Doet me niets zo'n levensverhaal van 1 of andere bekende mens. Films als Ray en Walk The Line mijd ik als de pest. Voor die Oscar-winnaar over Piaf wil ik misschien een uitzondering maken.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

serpico wrote:

Horror is toch nooit in staat geweest het soort kick te geven dat andere genres wél kunnen geven.

Integendeel Als ik nu nog een echte adrenalinestoot wil hebben met films moet dat van een horrorfilm zijn. Hoewel het nog maar zeldzaam is dat ik echt bang ben, helaas. Maar die woensdagavondopersvoorstelling van [REC] op het IFFR blijft onovertroffen .

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Actie Komedie (Lethal Weapon, Rush Hour, Bad Boys...)

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Dansfilms/musicals. Met uitzondering van enkele kinderfilms als Mary Poppins. Films als Grease waarin om de haverklap mensen beginnen te zingen en dansen... vreselijk.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Zoals Djelle,, musical- en dansfilms,Historische films in de trend van Gladiator, Kingdom of Heaven, Troy en romantische komedies vind ik ook minder. Westerns weten mij ook zelden te boeien.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

de meeste SF films vindt ik niet leuk en de meeste horror ook niet.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

tukkerstein wrote:

Historische films in de trend van Gladiator, Kingdom of Heaven, Troy

Kan ik me ook wel in vinden. Wordt ik absoluut niet warm van.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Vind eigenlijk alles wel leuk behalve musical nieuw of oud ik vind het gewoon verschrikkelijk en als er dan een keer een klassieker op tv komt of heel hoog in de top staat ga ik er altijd met tegenzin naar kijken vooral van die oude mgm shit word ik van tien minuten naar van die tapdansende nichten en zoetsappige liedjes te kijken/luisteren al doodmoe (al vond ik singin in' the rain wel leuk)...

Hopenlijk kom ik er ooit nog overheen...

Criticism

• 3011 messages
  • 1443 votes

Ik ben geneigd om meteen Science Fiction te zeggen, maar ik kies toch voor Horror. Al heeft Science Fiction een mooie tweede plaats. Mijn reden hiervoor is dat Horror vaak zo goor mogelijk moet zijn, en daar hou ik absoluut niet van.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Romantiek.. soms kijk ik weleens een romantiek filmpje.. maar vind het een beetje te zoet sappig.. beetje te voorspelbaar.. en erg standaard 9 van de 10 x

Ook Historische films maken mij niet echt warm..

Horror soms.. maar niet tevaak

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Dan moet je romeo and juliet (de 1968 versie) gaan bekijken romantiek en historie door elkaar, houd er normaal ook niet van maar deze film is werkelijk schitterend...

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Is idd nou niet echt een film waarvan ik zeg.. jaaa! die koop ik.. haha

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

Vroeger was ik verzot op horrorfilms... Nu totaal niet meer! Waarom weet ik zelf niet echt maar sinds ik me echt bezighoud met films kijken enzo bekijk ik eigenlijk nooit meer een horrorfilm..enkel in de bioscoop af en toe...

Oorlogsfilms,maffia en westerns zie ik in het algemeen ook niet echt graag. Al zijn er natuurlijk wel uitzonderingen

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

- science fiction

- western

- maffia

- oorlog

- animal horror films

- historische films

- films over politiek

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

- comedy

- horror

- dansfilms/musicals

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik heb helemaal niets met films waarin Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone of Bruce Willis spelen.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Er is eigenlijk geen enkel genre wat me op voorhand totaal niet aanspreekt.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Bij mij ook niet.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Musicals en verder rest sta ik voor alles open.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

De tienerfilm trekt mij nog altijd niet en documantaires zet ik ook niet snel zo maar aan.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Tienerfilms sta ik niet om te springen inderdaad.. baseerde mijn uitspraak ook op de genres die op MM gehanteerd worden.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Goodfella_90 wrote:

Er is eigenlijk geen enkel genre wat me op voorhand totaal niet aanspreekt.

Idem voor mij. Een echte omnivoor.
Goodfella_90 wrote:

Tienerfilms sta ik niet om te springen inderdaad.. baseerde mijn uitspraak ook op de genres die op MM gehanteerd worden.

Zelfs die kijk ik. Deze week nog een best aardige met Linsay Lohan op de tv geweest.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Mean Girls jah, die is heerlijk Clueless is ook geweldig trouwens. Dikke aanrader voor diegenen die 'm nog niet gezien hebben

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

En er zijn nog zoveel meer aanraders als je die twee goed vond, echt je hoeft het maar te vragen hoor.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.