- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Jouw minst favoriete genre
Jouw minst favoriete genre
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Westerns. Heb er maar een stuk of drie gezien, maar het interesseert me gewoon weinig. Opgeblazen gedoe van stoere mannetjes. Science fiction - The Matrix uitgezonderd - doet me ook weinig.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
- Westerns
- Oorlog (de drama kant is leuk, zooitje mannetjes in groene pakken niet.)
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Jammer dat zoveel mensen een hekel hebben aan SF. Vind het wel wat hebben.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ik heb eigenlijk niks tegen geen enkel genre, je kunt wel zeggen dat er van een bepaald genre naar mijn mening een hoop slechte films zijn. Zo vind ik SF-films vaak zo uitgemolken, zo'n voorspelbare toekomstvisie gecombineerd met een hoop robots en onwaarschijnlijkheden. Het is 9 van de 10 keer geen aangename kijkervaring, dus ook niet in positieve zin. De wereld wordt er zo'n beetje per definitie slechter op. Daar is op zich niks mis mee, maar het is na een paar keer gewoon niet meer origineel.
En horror is ook niet echt mijn genre, vooral omdat de ENIGE reden dat die films gemaakt worden is om je bang te maken. En ja, een 2e keer is dat dan al niet boeiend meer. Uitzonderingen als de eerste Saw daargelaten, ook al is dat ook geen film die ik in mijn collectie zou willen hebben. Horror is toch nooit in staat geweest het soort kick te geven dat andere genres wél kunnen geven.
Maar verder kent ieder genre of subgenre wel zijn uitzonderingen. Een hoop tienerkomedies vind ik ook maar crap, terwijl ik niks tegen het genre komedie op zich heb.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Ik heb een vrij grote hekel aan tienerkomedies(freaky fryday,cheaper by the dozen,...) Horror en SF is ook niet echt mijn ding
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik vind veel mooi, maar het horror-genre ga ik denk ik het meest uit de weg. Vooral films met veel gore die zich afspelen binnen een serieuze context. Ik kan daar niet eens voorbeelden bij halen. Als het wat cheesy is dan kan ik het wel hebben. Films als Cannibal Holocaust zal ik waarschijnlijk nooit zien.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En ik heb nogal een hekel aan biopics. Doet me niets zo'n levensverhaal van 1 of andere bekende mens. Films als Ray en Walk The Line mijd ik als de pest. Voor die Oscar-winnaar over Piaf wil ik misschien een uitzondering maken.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Horror is toch nooit in staat geweest het soort kick te geven dat andere genres wél kunnen geven.
Integendeel
Als ik nu nog een echte adrenalinestoot wil hebben met films moet dat van een horrorfilm zijn. Hoewel het nog maar zeldzaam is dat ik echt bang ben, helaas. Maar die woensdagavondopersvoorstelling van [REC] op het IFFR blijft onovertroffen
.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Actie Komedie (Lethal Weapon, Rush Hour, Bad Boys...)
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Dansfilms/musicals. Met uitzondering van enkele kinderfilms als Mary Poppins. Films als Grease waarin om de haverklap mensen beginnen te zingen en dansen... vreselijk.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Zoals Djelle,, musical- en dansfilms,Historische films in de trend van Gladiator, Kingdom of Heaven, Troy en romantische komedies vind ik ook minder. Westerns weten mij ook zelden te boeien.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
de meeste SF films vindt ik niet leuk en de meeste horror ook niet.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Historische films in de trend van Gladiator, Kingdom of Heaven, Troy
Kan ik me ook wel in vinden. Wordt ik absoluut niet warm van.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Vind eigenlijk alles wel leuk behalve musical nieuw of oud ik vind het gewoon verschrikkelijk en als er dan een keer een klassieker op tv komt of heel hoog in de top staat ga ik er altijd met tegenzin naar kijken vooral van die oude mgm shit word ik van tien minuten naar van die tapdansende nichten en zoetsappige liedjes te kijken/luisteren al doodmoe (al vond ik singin in' the rain wel leuk)...
Hopenlijk kom ik er ooit nog overheen...
Criticism
-
- 3011 messages
- 1443 votes
Ik ben geneigd om meteen Science Fiction te zeggen, maar ik kies toch voor Horror. Al heeft Science Fiction een mooie tweede plaats. Mijn reden hiervoor is dat Horror vaak zo goor mogelijk moet zijn, en daar hou ik absoluut niet van.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Romantiek.. soms kijk ik weleens een romantiek filmpje.. maar vind het een beetje te zoet sappig.. beetje te voorspelbaar.. en erg standaard 9 van de 10 x
Ook Historische films maken mij niet echt warm..
Horror soms.. maar niet tevaak 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Dan moet je romeo and juliet (de 1968 versie) gaan bekijken romantiek en historie door elkaar, houd er normaal ook niet van maar deze film is werkelijk schitterend...
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Is idd nou niet echt een film waarvan ik zeg.. jaaa! die koop ik.. haha 
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Vroeger was ik verzot op horrorfilms... Nu totaal niet meer! Waarom weet ik zelf niet echt maar sinds ik me echt bezighoud met films kijken enzo bekijk ik eigenlijk nooit meer een horrorfilm..enkel in de bioscoop af en toe...
Oorlogsfilms,maffia en westerns zie ik in het algemeen ook niet echt graag. Al zijn er natuurlijk wel uitzonderingen 
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
- science fiction
- western
- maffia
- oorlog
- animal horror films
- historische films
- films over politiek
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
- comedy
- horror
- dansfilms/musicals
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik heb helemaal niets met films waarin Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone of Bruce Willis spelen.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Er is eigenlijk geen enkel genre wat me op voorhand totaal niet aanspreekt.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Musicals en verder rest sta ik voor alles open.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
De tienerfilm trekt mij nog altijd niet en documantaires zet ik ook niet snel zo maar aan.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Tienerfilms sta ik niet om te springen inderdaad.. baseerde mijn uitspraak ook op de genres die op MM gehanteerd worden.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Er is eigenlijk geen enkel genre wat me op voorhand totaal niet aanspreekt.
Tienerfilms sta ik niet om te springen inderdaad.. baseerde mijn uitspraak ook op de genres die op MM gehanteerd worden.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Mean Girls jah, die is heerlijk
Clueless is ook geweldig trouwens. Dikke aanrader voor diegenen die 'm nog niet gezien hebben 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
En er zijn nog zoveel meer aanraders als je die twee goed vond, echt je hoeft het maar te vragen hoor.