- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Nog even wat mensen nieuw/nog een keer taggen. Ik heb het vluchtig gedaan, dus excuus als je al een lijst hebt ingeleverd of al eerder hebt gereageerd op een tag.
magdiragdag The One Ring alexander038 Van Bommel remorz Montorsi Paalhaas Filmkriebel clubsport Kuck-x eldorado shimahero jordidj1
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
Ook even de landen uit mijn lijst onder de loep genomen:
Verenigde Staten: 184
Japan: 83
Frankrijk: 54
Italië: 27
Verenigd Koninkrijk: 23
Canada: 15
Sovjet-Unie: 9
Denemarken: 9
Hongarije: 8
België: 7
Taiwan: 6
Spanje: 6
Duitsland: 6
Zweden: 5
West-Duitsland: 5
Nederland: 5
Zuid-Korea: 4
Thailand: 4
Chili: 4
Polen: 3
Oostenrijk: 3
Noorwegen: 3
Iran: 3
Hongkong: 3
Rusland: 2
Mexico: 2
Georgië: 2
Vietnam : 1
Slovenië : 1
Senegal: 1
Roemenië: 1
Oekraïne: 1
Nieuw-Zeeland: 1
Indonesië: 1
India: 1
IJsland: 1
Griekenland: 1
Colombia: 1
Bulgarije: 1
Brazilië: 1
Bosnië-Herzegovina: 1
Australië: 1
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Mwah, geduchte concurrentie van onder andere Drive My Car, Close, Un Monde, Top Gun: Maverick en Avatar. Gaat nog een zware kluif worden.
Nog nooit gehoord van Un Monde, even toegevoegd aan mijn watchlijst, maar dat zou mij verrassen mocht die hoger eindigen dan Aftersun.
Ik denk dat The Banshees of Inisherin en Everything, Everywhere All At Once misschien wel de twee voornaamste kandidaten zullen zijn voor hoogste nieuwkomer. Een film als Dune was twee jaar geleden ook nog niet uitgebracht, dus dat lijkt ook een grote kanshebber voor die titel. Films als Titane, Nope en The Northman zijn ook voorbeelden van films die het hier doorgaans goed doen in zo een type eindlijst. Geen idee hoe een film als The Power of the Dog hier geliefd is ook. Er zijn wel redelijk wat kanshebbers.
Ik heb wel minder recente films dan doorgaans gezien, dus ik loop nog wat achter, al heb ik wel een deel van de achterstand tegenover vorige keer, met name voor 2017, 2018 en 2019 nu wel goedgemaakt. En daar staat ook tegenover dat ik eind 2021, 2022 en begin 2023 toch een stuk meer gezien heb dan tijdens dezelfde periode tussen 2019 en 2021, alleen dan wat meer verspreid en gevarieerd qua type film en niet enkel recente uitgebrachte films.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Nog nooit gehoord van Un Monde, even toegevoegd aan mijn watchlijst
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Night on Earth (Film, 1991) - MovieMeter.nl
De afgelopen twee edities stond Night on Earth niet in de top 1000, en dat is wel een jammerlijke omissie. Wat een geweldige film. Jarmusch zorgt ervoor dat alle vijf de verhalen interessant zijn om te volgen, zelfs een voortdurend kwebbelende Roberto Benigni. De gedeeltes in New York en Helsinki vond ik het best, maar het verhaal dat zich afspeelt in Parijs is ook klasse.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik ben op de helft van mijn lijstje, er is wat tussen gekomen maar gaat nu rap met invullen. Was alleen even vergeten hoeveel werk het ook alweer was.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
En hoe gaat het met de lijstjes van Graaf Machine en alexspyforever
?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik zal nog wel zien of ik er eentje indien, ik mis de motivatie maar ik doe mijn best om alsnog eentje klaar te stomen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
En hoe gaat het met de lijstjes van Graaf Machine en alexspyforever
?
30 mei is nog ver weg, ik heb nog 14 dagen om in tijdnood te komen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik zal nog wel zien of ik er eentje indien, ik mis de motivatie maar ik doe mijn best om alsnog eentje klaar te stomen.
Ik zou een lijst van jou heel fijn vinden, al is het maar om de beste horrors een duwtje in de rug te geven 
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Wat Tornado zegt. Zie maar.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik zou een lijst van jou heel fijn vinden, al is het maar om de beste horrors een duwtje in de rug te geven
Dank u maar ik vrees dat jouw smaak qua horror en de mijne toch redelijk ver uit mekaar gaan liggen. Dus of de beste horrors volgens het grote publiek erin komen bij mij is maar zeer de vraag. Er zijn nogal wat klassiekers in het genre die ik niet zo goed kan pruimen hetgeen van mij soms wel eens een afvallige maakt bij andere die hard horror fans 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
zelfs een voortdurend kwebbelende Roberto Benigni
Toevallig laatst Down By Law gezien, en ik ben best een Jarmusch fan. Maar oh oh die Benigni hè.... 
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Ja, ik dacht ook dat het onmogelijk was haha. Maar het is in Night on Earth maar een korte periode dat je Benigni moet tolereren/doortaan.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Fair enough. Dan ga ik hem ook zien. No promises voor deze editie, maar het komt.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Night on earth is één van de spaarzame Jarmusch' die mijn lijstje niet zullen halen. Geen fan van omnibusfilms en niet van Benigni.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Nog 2 weken te gaan en al mooi 27 lijstjes binnen van volgende filmliefhebbers (waarvoor dank!)
Arjan van Dijk - Beavis - Cinemanukerke - Dick2008 - Dievegge - Dopke - DVD-T - Edamboy - Film Pegasus - Fisico - Gish - horizons - IH88 - Ikkegoemikke - joachimt - joolstein - Karl van H - madmadder - MovieMind - Movsin - MRDamman - Onderhond - SimonSav - Soom - Theunissen - wendyvortex - Zjokke
Er mogen er uiteraard nog bijkomen, en hopelijk nog meer nieuwe deelnemers. Dat kleurt de lijst toch altijd wat meer tegenover vorige editie.
Op nr 1.000 staat nu Mysterious Skin (2004), maar je geraakt nu nog in de lijst met maar 1 (weliswaar hoog genoteerde) stem. Vanaf 967 heb je al 2 minstens 2 stemmen nodig. Met de lijstjes van de 27 deelnemers kan ik nu al een top 5.397 maken, dus we hebben sowieso genoeg titels voor een top 1.000. Elk lijstje kan alles nog door elkaar schudden.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Oh dat zou deze editie wel eens lichtjes een heel andere richting uit kunnen sturen met jouw bijdrage.
Gewoon doen man. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Oh dat zou deze editie wel eens lichtjes een heel andere richting uit kunnen sturen met jouw bijdrage.
Gewoon doen man.
Zoals ik al zei ik doe mijn best. Hoeveel moeten het er ook weer minstens zijn?
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Zoals ik al zei ik doe mijn best. Hoeveel moeten het er ook weer minstens zijn?
Ik meen 250 (ik heb er destijds ook 250 ingediend).
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Dank u maar ik vrees dat jouw smaak qua horror en de mijne toch redelijk ver uit mekaar gaan liggen. Dus of de beste horrors volgens het grote publiek erin komen bij mij is maar zeer de vraag. Er zijn nogal wat klassiekers in het genre die ik niet zo goed kan pruimen hetgeen van mij soms wel eens een afvallige maakt bij andere die hard horror fans
Als elk lijstje dezelfde zou zijn, en iedereen houdt van dezelfde films, dan was er ook weinig reden om zo een lijst te organiseren natuurlijk. Dus daar moet je absoluut niet naar kijken, gewoon jezelf zijn en voor de 250 films gaan die je de leukste of beste vind.
Minstens 250, maximaal 500. Alles daar tussen is dacht ik ook goed.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Minstens 250, maximaal 500. Alles daar tussen is dacht ik ook goed.
Dat klopt. Een rond getal is wel mooier maar,
Ik heb eergisteren gevraagd of een top 260 bijvoorbeeld ook mag, dat was geen enkel probleem. Minimaal 250 maximaal 500 maar daartussen mag alles dus bijvoorbeeld je hebt twee films teveel en het wordt een top 252 mag ook.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De lijstjes die ondertussen zijn opgestuurd zitten tussen 250 en 500, en sommige zijn helemaal niet afgerond. Sommige mensen gaan bvb in hun lijst met al hun films die 4*, 4.5* of 5* krijgen. Als dat geen rond getal is, dan is dat zo.
En zeker geen probleem, je kiest zelf hoeveel films je instuurt. Minstens 250 films, de opzet vanaf het begin. Omdat je dan lijsten krijgt van mensen die toch al voldoende films hebben gezien. En max 500 omdat ik anders nog heel lang bezig ben met lijstjes te verwerken. 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Maar wat gaat er gebeuren als ik 501 films op stuur FP?
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De 501e film wordt gewoon verwijderd.
Geen uitzonderingen! 
De max staat op 500. Het is ook al meerdere keren gezegd, dus ik ga niet nog eens over en weer mailen voor die ene film. Er kruipt al veel werk in. Maar gelukkig heeft nog niemand een te lang lijstjes opgestuurd. 
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2203 votes
Ik heb mijn lijstje al wel klaar staan, maar ik moet er nog even doorheen om te finetunen. En wellicht (ik vermoed van niet, want al 2 maanden een heuse filmdip) dat ik toch nog een pareltje zie die er écht in moet.
En om Film Pegasus te plagen zal ik mijn laatste film in de lijst alsnog verwijderen en er een top-249 van maken 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
De 501e film wordt gewoon verwijderd.
Geen uitzonderingen! 
De max staat op 500. Het is ook al meerdere keren gezegd, dus ik ga niet nog eens over en weer mailen voor die ene film. Er kruipt al veel werk in. Maar gelukkig heeft nog niemand een te lang lijstjes opgestuurd.
Shit! Deze film dan maar niet in mijn lijstje zetten!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
En wellicht (ik vermoed van niet, want al 2 maanden een heuse filmdip) dat ik toch nog een pareltje zie die er écht in moet.
Dat blijf je toch wel houden. Zo heb ik wel het idee dat ik mijn lijst te vroeg heb ingeleverd want nadien heb ik films gezien die ik er veel beter in had kunnen zetten. Periodes dat ik even geen zin heb in films komt ook regelmatig voor andere activiteiten of iets wat niet zoveel tijd kost bijvoorbeeld een aflevering van een serie of documentaire. Een speelfilm ben je toch gauw weer 2 uur kwijt.
Verder blijf ik gewoon bezig met mijn lijst, veel films die ik kijk maken een kans op een plaatsje, alleen 3 maanden terug was ik wel erg inspannend bezig en nu is het gewoon relaxed.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Film Pegasus of iemand anders. Vraag: kun je als het project is afgelopen ook je lijst op de site plaatsen. Ik heb nu een link bij mijn naam van ingeleverde lijst (ICM) maar wil dan weer link van mijn huidige lijst (IMDb) neerzetten.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Ah, weer veel mensen die de naam 'Sjaak Uitstel' eer aandoen. Sommige dingen veranderen nooit
.