- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik heb ze ook alle twee gepindakaast hoor. Omdat ik geen DVD speler heb en te lui was om de PS3 aan te slingeren
.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik heb eergisteren gevraagd of een top 260 bijvoorbeeld ook mag, dat was geen enkel probleem. Minimaal 250 maximaal 500 maar daartussen mag alles dus bijvoorbeeld je hebt twee films teveel en het wordt een top 252 mag ook.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Kondoro Generation War staat op MM omschreven als serie hé. Dus die wordt niet meegenomen. Wel zonde voor de nummer 251 in je lijst
.
Ik heb Mangrove (van de Small Axe films) in mijn top 500 staan, maar vreemd genoeg staan die vijf (best verschillende) films hier omschreven als serie. Terwijl de Black Mirror afleveringen weer als films staan omschreven. Op Wikipedia staan ze beide trouwens omschreven als 'British Anthology (film) series'. Maar goed, dat is een discussie voor een ander topic.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat weet ik. Was ook meer een 'courtesy tag'
. En een kleine hoop dat onze 'horrorman' het genre een steuntje in de rug wilde geven haha.
Horrorman, hola denk dat er andere meer in aanmerking komen voor die titel, maar ik snap het wel en thx voor het compliment. Hier heb je mij wel een idee gegeven voor een challenge 
Misschien dat ik toch maar eens een poging waag. Wat is het minimum aantal voor een geldige lijst?
edit: ik zie dat Dick die vraag al heeft beantwoord 250 dus...
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Kondoro Generation War staat op MM omschreven als serie hé. Dus die wordt niet meegenomen. Wel zonde voor de nummer 251 in je lijst
.
Ik meende dat die in een eerdere editie wel was meegenomen maar, ik zag je ook al in de vorige editie zeggen dat die niet meer mee genomen werd omdat het hier blijkbaar als serie rondgaat. Heeft dat te maken met die klote fusie? En dat belachelijke nieuwe lay-out waardoor alles samen komt? Ik gebruik zelf vertrouwd de oude versie nog, en ga niet uit mij zelf veranderen.
Ik zet hem trouwens gewoon in mijn top 25(1)0 en stuur hem ook op naar Pegasus, om mijn loyaliteit aan 'Generation War' te waarborgen
.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
IH88hoe heb je eigenlijk zo snel mijn stemmen weten te tellen?
Stemmen van Dick2008 - MovieMeter.nl stemverdeling. 86 + 164= 250.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ok. Dan ben ik er 1 vergeten in de lijst te zetten. Ik heb ook wel eens gehad dat ik een film 2x erin had gezet. En eenmaal opgestuurd kun je het niet meer corrigeren, voor als je toch nog een film tegenkomt die je er graag in had willen hebben. Dus daarom doe ik rustig aan
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Inderdaad lekker rustig aan doen. Je hoeft geen 'Sjaak uitstel' te zijn zoals John Milton
, maar we hebben allemaal de tijd.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Zoals ik ook al zei. Mijn lijst is af maar ik wacht tot medio mei met inleveren. Zodat ik de aankomende maanden nog wat films kan kijken die ik wil zien, en in de top 1000 staan maar; die ik nog niet heb gezien. Of andere films die op mijn pad komen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Met challenges ben ik geen Sjaak uitstel overigens, dan ga ik als een speer 
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Mijn Duits is vrij aardig als Texelaar, opgegroeid met Noordrijn-Westfalen in mijn achtertuin, den ganzen Sommer. Duits spreken was handig voor je weekend job, maar ik heb het ook met plezier tot 6V in mijn vakkenpakket gehouden op de middelbare school. Een van mijn schaarse achten op het eindexamen, misschien toch teveel met andere dingen bezig 
Bedankt voor het aanbod voor de dvd, dat is aardig. Maar JM heeft behoorlijke pindakaas skills: als het ooit op dvd is verschenen, kan ik het in 99% van de gevallen opscharrelen. Ik zie in mijn pinda-history dat ik Hunde, Wollt Ihr Ewig Leben al eens had, maar die heb ik kennelijk daarna weer verwijderd. Ik zal hem opnieuw op de lijst zetten!
Und jawohl, ich erinnere mich an den Kapitän!
"Hunde, Wollt Ihr Ewig Leben" valt inderdaad gewoon nog te pindakazen en o.a. via "Spot the Looney" (waarbij je "The Looney" moet aanpassen voor drie andere letters en dan vastplakken aan "Spot"
).
En anders moet je hem maar bij Theunissen komen kijken, want het is 1 van de 14 films die ik nog bewaard heb (net zoals "Stalingrad (1993)", "Idi i Smotri (1985)", "Der Hauptmann (2017)", "The Bunker (1981)", de onderschatte voorloper van "Der Untergang (2004)", "Der Untergang (2004)" en "Street of a Thousand Pleasures (1972)" welke natuurlijk een topper is in een ander genre, ik noem het ook wel het "Theunissen-genre").
Liefhebbers van de Tweede Wereldoorlog zullen deze Duitse "Hunde, Wollt Ihr Ewig Leben" (min of meer een antioorlog film) zeker waarderen. Staat bij mij ook op nummer 3 in mijn "Top 10 films" en zelfs de eerste drie plaatsten zijn volledig Duits
Moet daarbij wel zeggen dat ik die "Top 10 films" al jaren niet meer heb aangepast. Het fictieve "Cross of Iron" staat overigens op de 10e plaats met 4,5* (0,5* aftrek omdat hij in het Engels is, maar dat kon ook niet anders, want als men andere acteurs had gekozen voor James Coburn en James Mason, dan was het waarschijnlijk nooit zo'n goede film geweest).
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Horrorman, hola denk dat er andere meer in aanmerking komen voor die titel, maar ik snap het wel en thx voor het compliment.
Misschien bedoelde hij wel je uiterlijk 
https://pbs.twimg.com/media/AwBPB1vCAAAORJn.jpg
Het is bijna carnaval, ik kon het niet laten 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Mooie selfie Theunissen, heb je er meer?
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Met challenges ben ik geen Sjaak uitstel overigens, dan ga ik als een speer
Ja, dat heb ik al gemerkt 
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Mooie selfie Theunissen, heb je er meer?
Ik hoop niet dat het ooit een selfie zal worden, want dan ben ik waarschijnlijk aan de crack.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik hoop niet dat het ooit een selfie zal worden, want dan ben ik waarschijnlijk aan de crack.
Nuja je avatar heb ik anders ook wel gebruikt voor een horror avatar KO in het verleden
Maar toen kende ik je nog niet.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Theunissen, doe je ook mee?? Denk dat jij aardig wat interessante inbreng hebt.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik had gisteren alweer dat er een film 2x in mijn lijst stond. Dat komt ook omdat ik mijn lijst met tussenpozen steeds langer heb gemaakt. Volgens mij is het nu wel goed. Maar is er een tip om dit te voorkomen.
Verder zaten er ook wat verschillen tussen hoogte in stemmen tussen hier en IMDb. Dat was wel eenvoudig te corrigeren. Zie daar hoe moeilijk ik het vind.
Maar het heeft ook wel zijn voordeel. Ik loop mijn hele filmverzameling langs kan ik meteen weer wat opschonen.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Nuja je avatar heb ik anders ook wel gebruikt voor een horror avatar KO in het verleden
Maar toen kende ik je nog niet.
Ja kan ik me nog herinneren, toen lag mijn avatar er ook snel uit (ik meen al na één ronde).
Stond ik daar met de mond vol tanden 
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Theunissen, doe je ook mee?? Denk dat jij aardig wat interessante inbreng hebt.
Ik denk het niet, ik heb eigenlijk geen zin om te puzzelen om een lijst met minimaal 250 films (zo'n beetje al mijn 5,0* en 4,5* films en circa 100 4,0* films) samen te stellen. Deze vorm van een Top 1000 vind ik ook niet echt interessant, ik zie dan liever een soort van Top 1000 (liever veel minder) met "aparte" films. Dus het soort van films dat eigenlijk niet in de bioscoop is geweest.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik denk het niet, ik heb eigenlijk geen zin om te puzzelen om een lijst met minimaal 250 films (zo'n beetje al mijn 5,0* en 4,5* films en circa 100 4,0* films) samen te stellen. Deze vorm van een Top 1000 vind ik ook niet echt interessant, ik zie dan liever een soort van Top 1000 (liever veel minder) met "aparte" films. Dus het soort van films dat eigenlijk niet in de bioscoop is geweest.
Nou ja, zeker in het begin van de lijst (de eerste 300/400 films) staan toch wel aardig wat films die ik niet als "mainstream" zou willen beschouwen. En daarna ook nog wel.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Nou ja, zeker in het begin van de lijst (de eerste 300/400 films) staan toch wel aardig wat films die ik niet als "mainstream" zou willen beschouwen. En daarna ook nog wel.
Er zullen zeker een aantal "aparte" films tussen staan, maar deze top 1000 is niet echt mijn ding (die staat op nummer 119 in de editie van 2022
).
Maar mocht ik me bedenken, dan zal ik een lijstje insturen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Als je geen zin hebt moet je natuurlijk niet doen maar het is toch niet erg als films slechts laag scoren dan wel helemaal niet in de lijst komen.
Daar heb ik over getwijfeld. Ik heb de eerste twee edities zeer nauw gevolgd en daarna helemaal niet meer.
Stel slechts 30 films (eigenlijk al best veel
) uit mijn lijst halen het eindresultaat dan is het jammer maar verder totaal niet erg daar heb ik al rekening mee gehouden. Het kan wel heel verrassend zijn dat een film die ik niet verwacht er wel instaat. Er wordt ook vermeld wie die nog meer in zijn lijst heeft staan, dat kan eveneens leuk zijn.
Ik heb bijvoorbeeld veel "kinder" films (familiefilms eigenlijk) in mijn lijst staan. Nou je hoeft alleen de floplijst hier maar te bekijken.
Voor mij is het vooral een heel lang verlengstuk van mijn top 10. Verder is mijn smaak in al die jaren niet heel erg veel veranderd. Wel mijn interesse, dus ik heb een keuze gemaakt welke soort films ga ik wel kijken en welke niet. Mijn oordeel/houding bij films is wel erg veranderd, eigenlijk meer zoals vroeger toen je alleen bioscoop en een heel klein beetje tv had. Leuk of mooi, zulke termen vind ik beter dan goed of slecht. Voor kinderen was er op filmgebied ook niet zo veel. Disney-films heb ik nooit zo leuk gevonden, hier en daar een uitzondering. Computeranimaties vond ik eerst ook maar niks en games doe ik helemaal niet. Toen de Blokker (nog heel veel) dvd's verkocht zag ik Shrek en dat vond erg leuk en zo is het verder gegaan met nog veel meer van zulke films. Ik vind eigenlijk dat ik een beetje tekort ben gekomen in jeugd op filmgebied maar nu toch weer ruim goed gemaakt. Ik merk dat alles wat nu uitkomt wel weer steeds minder wordt. Verder hou ik van veel soorten muziek maar ja musicmeter waar ik een half jaar ben geweest vond ik toch ook niet iets voor mij. Dus combineer dit met de vele muziekfilms op de site. Het woord "musical" vind ik ook niet zo'n prettige term maar valt bij het kijken wel mee. Zoals het hier staat muziek + ander genre dat is juist goed.
Sorry dat het heel lang bericht is geworden maar als toelichting op mijn lijst kan het misschien ook wel weer handig zijn.
Films korter dan 45 minuten, documentaires en miniseries die laat ik er allemaal uit.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik maak een lijstje via Letterboxd, Dick2008. Daar worden duplicaten automatisch genegeerd.
Dat ging goed, 10 minuten, account aanmaken, import IMDb, klaar.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Heerlijk he? Toen ik hier kwam in 2012 heb ik met de hand duizenden stemmen moeten toevoegen, vanaf mijn IMDb. Dat duurde wel even. Imports zijn geweldig.