- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Zeker weten John Milton. Toen ik in 2008 hier een account aanmaakte kreeg ik al heel snel het advies het daar ook te doen en daar te stemmen. Als er wat gebeurt met Moviemeter dan heb je daar alles nog. MM draait gelukkig nog maar had ook niet gekund want dat heb ik wel eens aan Jordy gevraagd.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik heb ook alles met de hand moeten doen hoor. Dat omdat de overdacht van MM naar Letterboxd niet werkte. Dan maar handmatig. Toen destijds maar 1300 films moeten doen, was dus niet extreem veel.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik denk het niet, ik heb eigenlijk geen zin om te puzzelen om een lijst met minimaal 250 films (zo'n beetje al mijn 5,0* en 4,5* films en circa 100 4,0* films) samen te stellen. Deze vorm van een Top 1000 vind ik ook niet echt interessant, ik zie dan liever een soort van Top 1000 (liever veel minder) met "aparte" films. Dus het soort van films dat eigenlijk niet in de bioscoop is geweest.
Zou het juist wel tof vinden als je een lijstje dropt en ik denk meerderen hier wel. Een excentriekere kijk op films en daardoor ook een lijstje maakt soms wel wat verschil, en daardoor maak je een toplijst als dit juist niet meer mainstream. Sowieso is deze lijst niet al te mainstream hoor. Kijk maar naar mij, volgens mij heb ik nog geen 300 films uit de lijst zelf gezien.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Zou het juist wel tof vinden als je een lijstje dropt en ik denk meerderen hier wel. Een excentriekere kijk op films en daardoor ook een lijstje maakt soms wel wat verschil, en daardoor maak je een toplijst als dit juist niet meer mainstream. Sowieso is deze lijst niet al te mainstream hoor. Kijk maar naar mij, volgens mij heb ik nog geen 300 films uit de lijst zelf gezien.
Ik ben al bezig, ik ben bij nummer 114. Ik krijg pijn aan mijn handen van het vele kopiëren naar een Excel document 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik ben al bezig, ik ben bij nummer 114. Ik krijg pijn aan mijn handen van het vele kopiëren naar een Excel document
Tof man, leuk om te zien! Je hebt nog tot en en met mei hé, ik wil natuurlijk geen kramp veroorzaken in je rechter arm
.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik heb ook alles met de hand moeten doen hoor. Dat omdat de overdacht van MM naar Letterboxd niet werkte. Dan maar handmatig. Toen destijds maar 1300 films moeten doen, was dus niet extreem veel.
En bij IMDb zit je ook? Zo niet doen, echt.
Een aantal jaren geleden toen ging het over I Check Movies. Precies hetzelfde verhaal.
Ik wilde vanochtend een series top 10 invullen maar toen was het al heel snel laat maar. Moviemeter is al heel erg volledig maar toch niet helemaal.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
En bij IMDb zit je ook? Zo niet doen, echt.
Een aantal jaren geleden toen ging het over I Check Movies. Precies hetzelfde verhaal.
Ik wilde vanochtend een series top 10 invullen maar toen was het al heel snel laat maar. Moviemeter is al heel erg volledig maar toch niet helemaal.
Nee, ik doe eigenlijk alles via MM en Letterboxd. ICM heb ik een tijdje gedaan maar, na een filmdip in 2019 ergens heb ik die site eigenlijk nooit echt meer op gepakt. Ik heb toen ook wel de keuze gemaakt het alleen bij die twee te houden tot er eentje wegvalt.
MovieMeter is al bijna tien jaar dagelijkse kost maar, de nieuwe beheerders maken het allemaal niet meer makkelijk. De site is soms wat sfeerloos aan het raken, zeker in de zomertijden als iedereen zit te genieten van het weer en vrij weinig films kijkt. Een enkele die-hard is hier nog te vinden en daar blijft het wel bij. Ik ben blij dat leden als IH88, Theunissen, Alexspy etc. hier nog wel actief op is, er zijn al genoeg vertrouwde gezichten verdwenen, en dat is spijtig, heel spijtig.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes

Quo Vadis, Aida? (2020) is mijn kijktip van deze zondag als potentiële kanshebber die je wellicht nog niet gezien hebt.
(afbeelding)
Maar Dune gaat zeker in mijn lijst komen met 4,5*, dat staat vast!
Ik zag net dat deze vanaf a.s. vrijdag te zien is op HBO Max. Na jouw kijk tip ben ik er toch wel nieuwsgierig naar geworden.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Nice!
Zondagmiddag is ideaal. Geen vrijdag- of zaterdagavond film, wellicht 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Zaterdagavond sta ik tussen de dames in Hengelo JM, dan heb ik geen tijd voor een film
.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Tof man, leuk om te zien! Je hebt nog tot en en met mei hé, ik wil natuurlijk geen kramp veroorzaken in je rechter arm
.
Nou ja, er zijn mensen (ik noem geen namen
) die, als ze niet gelijk gaan beginnen met hun lijst, uiteindelijk toch vergeten om een lijst in te leveren rond mei. Dan maar gelijk beginnen haha.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Toen ik de aankondiging zag, toen schrok ik wel een beetje, wat nu al? Maar het is goed om het ruim van te voren aan te kondigen, vooral omdat veel mensen niet meer actief zijn op de site. Voordat die hebben gereageerd, als ze dat al doen, ben je toch weer een tijdje verder.
Wat ook gebeurt is dat er na afloop een reactie komt, ik had ook graag mee willen doen? Antwoord, dat kan over 2 jaar. Tsja het is wel zo langzamerhand een traditie geworden dit megaproject maar is dat wel zo?
2 jaar is best lang en er kan van alles gebeuren in die tijd. Kortom ik heb best diverse zaken afgewogen, alvorens ja te zeggen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb al enkele lijstjes binnen en sommige gebruikers wachten liever tot de deadline. Voor mij is het vooral leuk dat het verspreid binnen komt natuurlijk, maar ieder moet gewoon zien hoeveel tijd die nodig heeft.
Voor mezelf begin ik altijd aan een eerste versie en dan merk ik wel of er nog films bij zitten die ik wil herzien of titels die volgens mij kans hebben om er mee in te geraken. Als steek ik iets minder tijd in al te veel nieuwe titels, omdat er altijd wel nieuwe films zullen bijkomen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Film PegasusAls ik het opstuur, ik wacht niet tot het laatste moment maar hoe dan verder als het fout is krijg ik bericht en als het goed is eveneens.???
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Zo doe ik het ook. Nu alvast een eerste versie maken, en dan kijken wat er nog bij kan komen. Ik neem me altijd voor om voor deze lijst films te gaan herzien, maar het komt er bijna nooit van haha. En bij nieuwe films wacht ik even. Films als Aftersun, Babylon, Banshees en Decision to Leave wil ik eerst even laten bezinken (en misschien nog één keer herzien) voordat ik die eventueel in mijn lijst opneem. Met oude films die ik nu pas voor het eerst zie doe ik hetzelfde. Even laten bezinken. Tenzij ik nu al 100% weet dat de film erin komt (zoals The Cranes Are Flying die ik in januari pas voor het eerst heb gezien).
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Voor mij geldt hetzelfde alleen we hebben het allemaal druk dus ik ook en mijn lijst is in beweging vooral nu die zo lang is en niet zoals die Toplijst hier die vastgeroest zit. Eenmaal opgestuurd dat telt maar tijdens de presentatie is hij waarschijnlijk toch al weer wat anders misschien ook niet dat weet ik niet. Het kijken naar films moet wel leuk blijven. Ik maak nog klein lijstje, dat en dat kijken maar als het niet lukt dan jammer.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Film PegasusAls ik het opstuur, ik wacht niet tot het laatste moment maar hoe dan verder als het fout is krijg ik bericht en als het goed is eveneens.???
Het is best natuurlijk dat je zelf even kijkt of er geen dubbele titels in staan. Maar ik laat altijd wel iets weten als je een lijst doorstuurt. Als je niets hoort is het in orde, anders laat ik wel iets weten.
In dat geval is het voor mij het gemakkelijkste dat ik die dubbele film er uit haal en dat alle films eronder dan een plaats naar boven schuiven. Als je wil kan je dan nog een film aanvullen. Maar hopelijk niet te veel veranderingen natuurlijk.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik doe het zelfde. Laat mijn lijst even onaangeraakt tot ik een nieuwe film zie waarvan ik vind dat hij er sowieso nog even bij moet, ik stuur hem denk ik begin mei op. Alles wat ik dan toch nog zie komt wel in de volgende editie.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
OkFilm Pegasus is duidelijk. Na de tip van Kondoro zal het wel goed gaan. Succes met het vele werk verwerking/presentatie.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Als iemand vragen heeft, gooi het hier gerust in de groep. Zeker voor nieuwe 'spelers' is het misschien wat zoeken voor het lijstje. Maar dat komt ongetwijfeld goed. 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik heb al enkele lijstjes binnen en sommige gebruikers wachten liever tot de deadline.
Zo, die zijn wel heel snel. Leuk om te zien het enthousiasme!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Film PegasusHoe lang doe je ongeveer voor je een lijst hebt verwerkt, doe maar gewoon een lijst van 250 films.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Film PegasusHoe lang doe je ongeveer voor je een lijst hebt verwerkt, doe maar gewoon een lijst van 250 films.
Goeie vraag, het is weer 2 jaar geleden dus dat verwerken is er nog wat inkomen. En als het een lijstje is dat perfect is aangeleverd (inclusief de MM code dus) dan gaat het relatief snel. Gaandeweg doe ik ook 3/4 lijstjes tegelijk.
Ik schat een half uur voor een lijstje van 250, maar zal wel iets sneller gaan als ik het terug in mijn vingers heb.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik schat een half uur voor een lijstje van 250, maar zal wel iets sneller gaan als ik het terug in mijn vingers heb.
) waren er nog maar weinig deelnemers. Goed dat je daarom meldt dat als het kan gespreid in te leveren.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Mijn lijstje met 250 films is min of meer gereed (misschien hier en daar nog wat aanpassen) en daarin staan o.a. 5 films waar maximaal 10 personen op hebben gestemd. Zijn eigenlijk allemaal (op eentje na dan) films die meer stemmen verdienen. En dan heb ik het over:
Street of a Thousand Pleasures (1972), 2,58*;
Der Letzte Akt (1955), 3,83*, slechts 6 stemmen;
Strafbataillon 999 (1960), 3,86*, slechts 7 stemmen;
Westerplatte (1967), 3,50*, slechts 8 stemmen;
Der Fall Gleiwitz (1961), 3,40*, slechts 10 stemmen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Even offtopic is bij jullie de achtergrond bij Letterboxd.ook donkergrijs. Zoals hier en bij IMDb is het gewoon wit, dat is wat prettiger. Edit dat klopt dus.
Ik doe eerst gewoon via IMDb en dan nieuwe lijst bij Letterboxd en dan opsturen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Mijn lijstje met 250 films is min of meer gereed (misschien hier en daar nog wat aanpassen) en daarin staan o.a. 5 films waar maximaal 10 personen op hebben gestemd. Zijn eigenlijk allemaal (op eentje na dan) films die meer stemmen verdienen. En dan heb ik het over:
Street of a Thousand Pleasures (1972), 2,58*;
Der Letzte Akt (1955), 3,83*, slechts 6 stemmen;
Strafbataillon 999 (1960), 3,86*, slechts 7 stemmen;
Westerplatte (1967), 3,50*, slechts 8 stemmen;
Der Fall Gleiwitz (1961), 3,40*, slechts 10 stemmen.
Ik betwijfel of je veel gegadigden gaat vinden voor Street of Thousand Pleasures, maar als je een constante stroom wilt aan vrouwelijk naakt met minimum plot, beter dan die film ga je niet vinden denk ik. The Incredible Torture Show (Film, 1976) kan misschien nog een beetje wedijveren als ik me goed herinner zijn de dames daar ook voortdurend naakt.
Dat gezegd zijnde vind ik het geweldig dat je het lef hebt om die film in je lijstje op te nemen 
Ik ga straks eens door mijn filmcollectie en dan zie ik of ik een lijstje van 250 haal.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Ik betwijfel of je veel gegadigden gaat vinden voor Street of Thousand Pleasures, maar als je een constante stroom wilt aan vrouwelijk naakt met minimum plot, beter dan die film ga je niet vinden denk ik. The Incredible Torture Show (Film, 1976) kan misschien nog een beetje wedijveren als ik me goed herinner zijn de dames daar ook voortdurend naakt.
Dat gezegd zijnde vind ik het geweldig dat je het lef hebt om die film in je lijstje op te nemen 
Ik ga straks eens door mijn filmcollectie en dan zie ik of ik een lijstje van 250 haal.
"Street of a Thousand Pleasures" kreeg van mij maar liefst 5.0* Dus niet vreemd dat die in mijn lijstje is gekomen
Staat in mijn lijstje nu op de 50e plaats. "The Incredible Torture Show" staat niet in mijn lijstje (kreeg 3,5* van mij), maar wel een aantal andere "Torture" films, zoals natuurlijk "Slow Torture Puke Chamber".
Het lijstje samenstellen was opzicht niet eenvoudig (ik ben er uren mee bezig geweest). Ik heb vooral gekeken bij de films (ik heb niet gekozen voor mini-series of documentaires) die 4,0* en hoger hebben gekregen (door mijn 3,5* films ga ik niet bladeren, want dat zijn er meer dan 1000) van mij en ook voor films die indruk op mij hebben gemaakt. Het gaat vooral om horror- en oorlogsfilms. De oudste films (2 stuks) in mijn lijstje stammen uit 1930 en de jongste film uit 2021 ("Willy's Wonderland").
Mijn lijstje is nog niet definitief, dus misschien ga ik nog wat aanpassingen doen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
De onvolprezen DVD-T doet dit altijd MovieMeter Top 1000 (2021), a list of films by Dennie van der Tuuk • Letterboxd

Zal ik hem anders dit jaar doen DVD-T, nee toch?