• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.356 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

John Milton wrote:

(quote)
Onze Dennie heeft overigens nog niet bevestigd, al was hij wel online

Zal ik hem anders dit jaar doen DVD-T, nee toch?

Het "echte" leven staat al een langere periode wat in de weg van mijn hobby/passie. Ik doe ik dit jaar zeker weer mee. Ik ga ook traditie getrouw de Letterboxd lijst weer op me nemen

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik ken het man. No worries, fijn dat je er weer bij bent!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik lever of volgende week anders ergens begin maart mijn lijst in. Ik vind dat ik er teveel mee bezig ben. Ik deed eigenlijk eerst andere hobbies en ook opruimen, nou ja goed, dat doe ik nu met het maken van de lijst ook wel een beetje. Ik ben nu al een aantal keren mijn lijst van boven naar beneden aan het af lopen en posities veranderen. Ik popel gewoon om die er hoog in staan allemaal weer te zien maar zullen toch even moeten wachten. Toch handig dan heb ik een soort up-to-date keuzelijst, wat gaan we vandaag zien. Ik dacht Film Pegasus wel eens een aantal keren heeft gezegd kwaliteit voor kwantiteit, dat geldt (misschien in een ander context) voor mij ook.

Dk2008 wrote:

Films korter dan 45 minuten, documentaires en miniseries die laat ik er allemaal uit.

04 Aug 2015 ben ik bij IMDb met mijn top 30 begonnen. De harde eis van Moviemeter films korter dan 40 minuten (bij mij 45 minuten) mogen niet heb ik toen ook al snel gehanteerd. Ik heb meer dvd's met shorts en documentaires dan speelfilms maar goed laat ik er allemaal uit. En miniseries is een term ???? zoals The sound of music, The longest day, dat zijn bij mij 2 uur versies geworden maar 3 uur (als ik er al bij een voor mij nog onbekende film aan begin) toch alweer gauw dat ik die in 2 delen bekijk dus ook een soort miniserie dan. En met films ben je toch nooit klaar als je ziet wat er ieder jaar uitkomt en dat zijn dan nog langere (bioscoop/direct to video) films. De tijd van de rommelmarkten, vrijmarkt, komt er allemaal weer aan nou jammer dan zie het begin van mijn bericht. De ingeleverde lijst die telt gewoon.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Hij zal nooit perfect zijn, op een gegeven moment moet je er gewoon vrede mee hebben Dick. En idd weer andere leuke dingen gaan doen, tot de publicatie van de resultaten. En op dat moment zul je alsnog af en toe je wenkbrauwen optrekken bij je eigen plaatsingen, vermoed ik. ‘Oef, had ik die zo laag staan’ of ‘waarom had ik die eigenlijk niet in mijn lijst’ kan optreden hoeveel tijd je er ook insteekt. En dat hoort erbij.

Moet wel leuk blijven natuurlijk!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Je haalt de woorden uit mijn mond JM. Het is nooit perfect. Zeker als je rond plaats 450 komt (200 als je een top 250 inlevert) moet je echt gaan kijken welke films je er in wilt hebben. Een bloedbad . Maar daarna moet je er ook klaar mee zijn en niet meer naar omkijken. Want anders blijf je bezig.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Het is ook een klote keuze op welke positie je bepaalde films wilt hebben. Je bent altijd met jezelf in een strijd welke film je boven welke je wilt plaatsen, en dat hij dan ook weer niet boven bepaalde andere films mag eindigen. Je eerste ingeving (zoals vaker) is dan gewoon het beste, als je gaat schuiven ben je eindeloos bezig.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Jup. En ik kom er tijdens het slepen nog wel eens achter dat ik denk 'jaaaa die moet absoluut boven deze titel', en dat ik er dan achter kom dat ik een film die ik 4* heb gegeven eigenlijk inmiddels wil plaatsen boven een film die 4,5* gaf. Ik ga ze dan niet plots herzien voor deze lijst, dan maak ik gewoon een gevoelskeuze, en bepaal of ik de rating aanpas zonder de films te hebben herzien. Meestal pas ik de rating niet aan, en heb er vrede mee dat ze zo staan. Die rating komt dan bij herziening wel.

Ik ga er niet meer te zwaar aan tillen, dat hij ergens in een bepaalde buurt staat vind ik belangrijker dan op welke exacte plaats. Op die manier is de klus ook stukken beter te volbrengen

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Milton wrote:

Hij zal nooit perfect zijn, op een gegeven moment moet je er gewoon vrede mee hebben Dick. En idd weer andere leuke dingen gaan doen, tot de publicatie van de resultaten. En op dat moment zul je alsnog af en toe je wenkbrauwen optrekken bij je eigen plaatsingen, vermoed ik. ‘Oef, had ik die zo laag staan’ of ‘waarom had ik die eigenlijk niet in mijn lijst’ kan optreden hoeveel tijd je er ook insteekt. En dat hoort erbij.

Moet wel leuk blijven natuurlijk!

Met perfectie daar ben ik jaren geleden al van afgestapt. Het kan natuurlijk altijd beter en met films, muziek, kunst... zal dat altijd blijven met vooral voor makers allerlei gevolgen. Maar ik als kijker hoef alleen maar mijn oordeel te geven, er is mij niet gevraagd is het einde zo goed of toch anders. Die film is af, klaar.

Ik vind het vervelend maar ook weer prettig dat allerlei berichten blijven staan dan kan je het nog eens nalezen wat je er toen van vond. En dan straks van zomer dan heb ik allerlei informatie snel bij de hand en gaat beslist leuk worden, weet ik nu al. Als ik allerlei berichten van mezelf bij films teruglees heb ik nu ook al en allerlei andere smileys. Precies hetzelfde verhaal. Moet leuk blijven dat is het belangrijkste met alles dus het hele gebeuren op de site. Als het je werk is dan is het anders maar voor mij geldt dat niet.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Kondoro wrote:

Het is ook een klote keuze op welke positie je bepaalde films wilt hebben. Je bent altijd met jezelf in een strijd welke film je boven welke je wilt plaatsen, en dat hij dan ook weer niet boven bepaalde andere films mag eindigen. Je eerste ingeving (zoals vaker) is dan gewoon het beste, als je gaat schuiven ben je eindeloos bezig.

Helemaal gelijk maar ben het wel gewend als lijstjesliefhebber. Films zijn dingen geen mensen. Eerlijk is het niet, maar over het woord "eerlijk" daar kan je eindeloos over doorgaan, dus jij op 1 en jij op 2 en zo verder. Op papier kan je nog wel twee of meer films op 1 zetten maar internet is een stuk moeilijker dat is bij enquêtes bijvoorbeeld ook is het invullen verplicht ppfff, meestal is het gewoon vrijwillig. Vul ja in of nee. Tsja allebei eigenlijk. Verder. Kan niet, ja of nee. Dan is het bij mij, doei. Leeftijd, waarom wil je dat weten. Doei. Dat schuiven heeft zijn voor en nadelen. Beter was geweest dat de afspraak was gemaakt zoals nu ook weer bij het inleveren. Je hebt de film gezien, wil je een stem geven, goed maar dat is dan definitief wijzigen is niet meer mogelijk en met het bericht schrijven is net zo. Maar dat is hier niet zo bijna alles is mag je zelf weten. Je blijft eindeloos bezig, vandaar dat ik alleen nog stem/berichten update die ik in bezit heb.

oup

• 586 messages
  • 3178 votes

Is het al een beetje inzichtelijk welke users er allemaal van plan zijn om een lijst in te sturen? Wellicht een geinig idee om aan dit topic een poll te hangen (als dat mogelijk is). Dan heb je een voorlopige groep deelnemers in beeld. En die kun je dan ongeveer twee weken voor de deadline een privébericht sturen.

Zelf heb ik het tijdig indienen van de lijst wel scherp, maar je ziet helaas toch altijd weer users die (net) te laat zijn met indienen. Een (vastgepind) nieuwsbericht met aankondiging top 1000 op de homepage gaat hier natuurlijk ook bij helpen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

oup wrote:

Is het al een beetje inzichtelijk welke users er allemaal van plan zijn om een lijst in te sturen? Wellicht een geinig idee om aan dit topic een poll te hangen (als dat mogelijk is). Dan heb je een voorlopige groep deelnemers in beeld. En die kun je dan ongeveer twee weken voor de deadline een privébericht sturen.

Zelf heb ik het tijdig indienen van de lijst wel scherp, maar je ziet helaas toch altijd weer users die (net) te laat zijn met indienen. Een (vastgepind) nieuwsbericht met aankondiging top 1000 op de homepage gaat hier natuurlijk ook bij helpen.

Goed zo die vraag had ik ook. Als ik dit project zou organiseren en dat kan ik toch niet dan zou ik doen, aanmelding dat je mee kan doen kan tot, en je lijst inleveren kan (een tijd later) tot dan.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

oup wrote:

Nee joh, zoals het nu wordt georganiseerd is prima. Er komt ook een bericht op de hoofdpagina, en iedereen heeft wel een berichtje/tag gehad. Twee jaar geleden zijn er ook in de laatste week zo'n 30/40 lijsten ingeleverd, dus zo'n privébericht is ook een beetje zinloos. En de mensen die het echt vergeten zijn om een lijst in te leveren zijn op één hand te tellen. Er zijn altijd mensen die een editie overslaan of zich hebben uitgeschreven. Met (twee) deadlines werken of aanmeldingen werkt niet.

Pegasus komt ook ergens in mei wel met een overzichtje wie al een lijst hebben ingeleverd. Dat hoef ik niet nu in februari al allemaal te weten. En ik vind Pegaus heel aardig, maar ik hoef twee weken van te voren geen privébericht van hem als ik mijn lijst al heb ingeleverd . Lijkt me een beetje overbodig.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

IH88 wrote:

Twee jaar geleden zijn er ook in de laatste week zo'n 30/40 lijsten ingeleverd, dus zo'n privébericht is ook een beetje zinloos.

O dat wist ik niet dan heeft het geen zin inderdaad.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

En het is vrijdagmiddag. Hup, aan het bier allemaal . Films rangschikken kan altijd nog.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

"Sorry schat, het mocht van IH88..."

-van WIE!?!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Er verdwijnen volgens mij steeds meer delen van het forum, site/filmrelateerd bleef eerst allemaal staan dat heb ik toen nog allemaal doorgelezen. Maakt verder niet uit maar het project is wel behoorlijk gegroeid. Het allereerste project, dus met The One Ring, toen deden nog niet zoveel mee. Ik kan het alleen niet meer terugvinden, alleen de opstart en vragen.

edit: klopt niet. Ligt aan of je huidige of klassieke modus gebruikt. 37 deden er eerst mee.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Ik dacht Film Pegasus wel eens een aantal keren heeft gezegd kwaliteit voor kwantiteit, dat geldt (misschien in een ander context) voor mij ook.

Volgens mij is de context het gemiddelde. Dus bij de toplijsten het gaat niet om hoeveel mensen er op gestemd hebben maar de waardering. Niet? als dat klopt dan heb ik toch ook wel veel films in mijn lijst die weinig mensen hebben gezien. Die maken dan wel heel weinig kans voor het eindresultaat, maar kan ook verrassing zijn als blijkt dat ik toch niet de enige ben.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Een handjevol mensen dat een film hoog heeft kan genoeg zijn

Daardoor eindigde An Cailín Ciúin (2022) dit jaar in de MovieMeter top 100 - 2022. Daar hadden slechts 7 mensen op gestemd, maar wèl hoog.

En laat je niet weerhouden. Ik blijf stug Princess Cyd (2017) in mijn lijst zetten, ook al gaat hij niet halen. Een belangrijk deel van de challenge is ook films aan elkaar tippen. "Hee, Dick heeft zus en zo op nummer 4, daar heb ik nog nooit van gehoord. Even kijken wat dat is...."

Dat hij niet in de buurt van de eindlijst komt, boeit dan niet! Het is leuk als sommige van je lievelingen een hoge klassering halen, maar je gaat meer lol halen uit andere zaken verwacht ik

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja staat hier dan ook wel

MovieMeter top 1000 project - Editie 2013 - Gebruikers: Toplijsten en favorieten - filmforum

Waarom dit project? Omdat het leuk is om te zien wat eruit komt. Daarnaast is het een alternatief van de top 250, waar al langer de vraag is wat de lijst zou zijn als eendagsvliegen niet zouden meedoen. Wat me het meest aanspreekt aan dit project is dat MovieMeter een site is met gebruikers die op zijn zachtst gezegd een uiteenlopende smaak hebben. Zo'n top 1000 op deze manier zou dat kunnen reflecteren, wat deen excentrieke lijst zou opleveren.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

heb een top 300 ingeleverd

oup

• 586 messages
  • 3178 votes

IH88 wrote:

(quote)

Er komt ook een bericht op de hoofdpagina, en iedereen heeft wel een berichtje/tag gehad.

Ah check, dat is dan inderdaad voldoende. Volgens mij was er vorige editie geen aankondiging bij de nieuwsberichten, alleen een bericht met de uitslag.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik herinner me wel een aankondiging op de voorpagina, toen nog iets best nieuws!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

JM is onze guy voor de aankondigingen, dat deed je ook zo goed met de horror challenge.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Ik heb eergisteren gevraagd of een top 260 bijvoorbeeld ook mag, dat was geen enkel probleem. Minimaal 250 maximaal 500 maar daartussen mag alles dus bijvoorbeeld je hebt twee films teveel en het wordt een top 252 mag ook.

Ik hou het toch bij een top 250. Bij IMDb edit blijft het op 1 pagina, daarna komt de volgende pagina. Na save daarna scrollen en dat het dan op meer pagina's komt dat is niet zo'n probleem. Meestal is het toch voor alleen de hoog genoteerden. Dit blijft zo langer gaat hij niet worden dus stel over 2 jaar wordt het weer gehouden maar minimaal 300 films is dan de eis dan is het gelijk nee want dat zou kunnen.

Dat staat in hetzelfde bericht van The One Ring

Maar vooral was ik blij over de balans die de lijst vond tussen ontzettend veel smaken. Daarvoor heb ik veel geluk gehad met de selectie van 37 gebruikers die meededen, dus allemaal nogmaals bedankt! Ook het aantal deelnemers zat goed volgens mij. 25 was denk ik net te weinig geweest. 50 had misschien nog gegaan, maar ik denk dat 75 of 100 de lijst zal doen vervlakken, zoals helaas al een beetje gebeurt is met de reguliere top 250 van deze site.

Ook staat boven mijn lijst al toen het een top 100 was The Longest Day 1962 and Babes In Toyland 1934 are the colorized versions. Op de vraag (die al eens is gesteld) wat ik zou stemmen als het de zwartwit versie is, dat is 3 sterren. Dat betekent dat ze dan niet in mijn lijst voorkomen maar nu in mijn top 30.

Twee andere The Flying Deuces (1939) Holiday Inn (1942) Visueel maakt de kleurversie wel degelijk verschil uit maar voor het vermaak niet. Deze staan niet in mijn top 100.

Ik weet niet of het gebeurt maar stel iemand zegt leuk dat je die ook in je lijst heb staan. Dan is het bij de eerste twee knip plak bij mij is het de kleurversie. En de ander twee reageer ik niet of met leuk/smiley.

En mocht daaruit weer een discussie voortvloeien dan reageer niet meer dat is hetzelfde als bij de film, wat stem je hoog/laag

Bij familie animatie heb je dan weer Nederlands of Engels, op de Duitse tv had je dan weer een Duitse John Wayne dat zijn allemaal weer dingen dat ik denk laat maar zitten. Visueel is het belangrijkste en de spraak komt op de tweede plaats.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik ga mij van discussie over hoog en laag stemmen zeker onthouden. Er zullen altijd wel van die mensen zijn die zich druk en dik maken als hun favoriete film een laag cijfer krijgt en aan argumenten dat het een klassieker, top 250 op imdb is of een hoog gemiddelde heeft heb ik geen boodschap. Dat zegt enkel dat het een groot publiek oftewel liefhebber van het genre of de filmstijl aanspreekt. Ik ga een poging doen namiddag. 250 lijkt me erg veel, maar dat moet toch kunnen lukken.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik deed in 2017 voor het eerst mee met 250 films. Dacht ook dat het een enorme klus zou worden, maar het viel ontzettend mee. Alleen de MM codes erbij zoeken is wat werk, maar dat ligt vooral aan mijzelf. Echt een 'Excel digibeet' .

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Ik heb mijn lijstje met 250 films zonet gemaild naar Film Pegasus. Ik verwacht dat circa 50 films een kans zullen maken om in het "Top 1000 project - Editie 2023" te zullen komen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Theunissen wrote:

Ik heb mijn lijstje met 250 films zonet gemaild naar Film Pegasus. Ik verwacht dat circa 50 films een kans zullen maken om in het "Top 1000 project - Editie 2023" te komen.

Ik verwacht wel dat door jou het 'functioneel naakt' gehalte wat wordt opgekrikt. Kan de Top 1000 wel gebruiken .

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

IH88 wrote:

Ik verwacht wel dat door jou het 'functioneel naakt' gehalte wat wordt opgekrikt. Kan de Top 1000 wel gebruiken .

Dat kan flink worden opgekrikt als er meer stemmen komen op o.a.:

- Caligola;

- Slow Torture Puke Chamber;

- Srpski Film;

- Street of a Thousand Pleasures.

Die staan o.a. in mijn Top 50 en zijn veel punten waard.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Dat kan flink worden opgekrikt als er meer stemmen komen op o.a.:

- Caligola;

- Slow Torture Puke Chamber;

- Srpski Film;

- Street of a Thousand Pleasures.

Die staan o.a. in mijn Top 50 en zijn veel punten waard.

Ah is het Caligola en niet Caligula?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.