• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.992 actors
  • 9.370.973 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Ah is het Caligola en niet Caligula?

Officieel is het meen ik "Caligula", maar op MovieMeter is het "Caligola" (Caligula is dan de alternatieve titel).

Film heeft vroeger indruk op me gemaakt. Destijds in de videotheek gehuurd (waren 2 videobanden), en 's avonds gekeken met mijn ouders, maar volgens mij hebben we het einde niet gezamenlijk gehaald

Cast was best indrukwekkend met o.a. een jonge en naakte Helen Mirren.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Leuk om oude users hier weer terug te zien!

Ik keek net naar de lijst van 2021 en blijkt dat ik na het zien van Y Tu Mamá También (Film, 2001) vandaag (long overdue) toevallig de 500 checks heb aangetikt

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

alexspyforever wrote:

Ik ga mij van discussie over hoog en laag stemmen zeker onthouden. Er zullen altijd wel van die mensen zijn die zich druk en dik maken als hun favoriete film een laag cijfer krijgt en aan argumenten dat het een klassieker, top 250 op imdb is of een hoog gemiddelde heeft heb ik geen boodschap. Dat zegt enkel dat het een groot publiek oftewel liefhebber van het genre of de filmstijl aanspreekt.

Je moet inderdaad gewoon individueel te werk gaan, niet kijken, naar andere mensen, gemiddelden, veel, weinig, hoge, lage stemmen, maar deze film vind ik goed/mooi/leuk/interessant..... en als het goed is gaat dan wordt dit van 1 tot minimaal 250 steeds minder. Dit is niet de Lotto, maar het eindresultaat van allerlei verschillende lijstjes.

Ik heb zelf altijd wel een soort van "schaamte" gehad en nooit willen meedoen. Maar dit keer zit ik er niet mee, ik heb er maling aan wat mensen er van vinden. Maar het blijft moeilijk op een site als deze.

Als ik op een platenbeurs, rommelmarkt, loop en iemand zegt een elpee klinkt toch echt beter dan een cd maar ik reageer ja maar een cd is weer gemakkelijker in gebruik en het formaat is een stuk kleiner dan is zo'n gesprek bijna altijd snel afgelopen. Maar hier zijn er weer mensen en reageren van zoiets als, als ik zeg dat de elpee beter is dan de cd dan is dat zo, dus rot op met je cd's. En zo is dus het bij de films ook, heb je gezopen of zo dat je deze film leuk. De twee eerste edities was het nog een kleine groep, leuk en gemoedelijk. Maar dat was Moviemeter ook, iemand begint als hobby en toen kwamen er steeds meer mensen bij. Dat is in dit project niet anders. Ik weet niet hoe het in juni, juli,augustus...gaat want vaak blijven de reacties nog tot lang doorgaan.

Het is nu geen 2008 meer anders was mijn eerste vraag, wat verstaan jullie onder discussiëren maar dat kan nu niet meer bovendien is Moviemeter nu steeds meer een database, waar mensen gewoon een stem of bericht neerzetten. The One Ring is wel duidelijk in zijn inleiding geweest en daarna heb ik ook nog wel het één en ander gevraagd. Dus zoals gezegd ik weet niet hoe het gaat maar ik dek me helemaal in en dan is het straks knip plak.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Dick2008 ik kan je geruststellen, het gaat er hier heel beschaafd aan toe . En top 250/500 lijsten die een beetje buiten de lijntjes kleuren worden hier juist geapprecieerd. Dat maakt deze top 1000 juist zo interessant. Een Sound of Music kan naast Hellraiser staan, en een Marvel superheldenfilm naast een zwaarmoedige arthouse klassieker of een Aziatische vechtfilm.

Dat maakt deze lijst zo speciaal. We gaan hier ook niet discussiëren of een bepaalde film wel of niet in de top 1000 thuishoort (vanaf 2017 doe ik mee, en zulke discussies zijn volgens mij echt zeldzaam). We juichen voor onze eigen films die erin komen, en voor de rest laten we iedereen in hun waarde.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

IH88 wrote:

Dick2008 ik kan je geruststellen, het gaat er hier heel beschaafd aan toe . En top 250/500 lijsten die een beetje buiten de lijntjes kleuren worden hier juist geapprecieerd. Dat maakt deze top 1000 juist zo interessant. Een Sound of Music kan naast Hellraiser staan, en een Marvel superheldenfilm naast een zwaarmoedige arthouse klassieker of een Aziatische vechtfilm.

Dat maakt deze lijst zo speciaal. We gaan hier ook niet discussiëren of een bepaalde film wel of niet in de top 1000 thuishoort (vanaf 2017 doe ik mee, en zulke discussies zijn volgens mij echt zeldzaam). We juichen voor onze eigen films die erin komen, en voor de rest laten we iedereen in hun waarde.

Dat is fijn om te weten. Ik heb ook wel al eens projecten gedaan van toplijstjes en drafts van films (horrorgenre) en eens van regisseurs. Doe ik liever niet meer want er kwamen dan users op af die ik niet zo mocht omdat ze gevoelig zijn aan kritiek op hun favorieten maar zonder schroom dan het onbekendere werk gingen afbreken. En je had er dan bij die ook verdomd betweterig konden zijn dat ik op voorhand al iets had van hopelijk doet die niet mee of houdt die zich een beetje gedeisd.

Gelukkig dat Theunissen er dan was om die gastjes af en toe een hak te zetten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Officieel is het meen ik "Caligula", maar op MovieMeter is het "Caligola" (Caligula is dan de alternatieve titel).

Film heeft vroeger indruk op me gemaakt. Destijds in de videotheek gehuurd (waren 2 videobanden), en 's avonds gekeken met mijn ouders, maar volgens mij hebben we het einde niet gezamenlijk gehaald

Cast was best indrukwekkend met o.a. een jonge en naakte Helen Mirren.

Oei als het die ongecensureerde versie was met expliciete seks dan snap ik het wel dat dit choquerend moet zijn geweest (vooral voor je ouders dan).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

IH88 wrote:

Fijn IH88dat je weer reageert maar ik laat het toch staan misschien is er iemand die heeft hetzelfde probleem dan heeft die weer een steuntje in de rug.

En over stemmen, ik vind het wel juist grappig dat ieder zijn eigen systeem heeft, we zullen het wel niet eens worden met elkaar maar dat hoeft ook niet. Die Toplijsten zijn van de site niet van ons. Wel is het in het begin onduidelijk naarmate je langer op de site bent wordt het steeds duidelijker.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

Vandaar mijn wens dat Theunissen en Alexspy mee doen, dan weet je dat je een vernieuwde blik in je lijst krijgt. O.a. door horrorfilms en het genre waar Theunissen goed in is.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Kondoro wrote:

Vandaar mijn wens dat Theunissen en Alexspy mee doen, dan weet je dat je een vernieuwde blik in je lijst krijgt. O.a. door horrorfilms en het genre waar Theunissen goed in is.

En daarom vind ik leuk dat bijvoorbeeld Movsin meedoet en ook knap want ik ken toch een heleboel mensen, zullen we een account aanmaken en vervolgens op wat films stemmen dan is al het gauw, eerst maar een kopje koffie/thee of laat maar zitten te moeilijk.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Deze week een heel andere film dan Dune. Met een betoverende actrice.

Manon des Sources (Film, 1986) - MovieMeter.nl

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZWMxMmNjOWMtYjYyZS00NmNlLThmMDktMzg4MzYyMTkzY2M1XkEyXkFqcGdeQXVyNjkwNDM2NjU@._V1_.jpg

Emmanuelle Béart, wat een actrice. Manon of the Spring is de wraak van Manon op de mensen in het kleine dorpje die haar, en haar familie, onrecht hebben aangedaan. De bekrompen, corrupte en meelijwekkende dorpsbewoners die haar vader van haar hebben afgenomen. Béart zorgt ervoor dat Manon een mysterieus en intrigerend personage blijft, en dat Franse dorpje en het landschap zorgen ervoor dat je (ondanks de bewoners) gelijk in zomerse sferen komt. De wraak smaakt zoet, zoals het hoort. Of voorganger Jean de Florette ook in mijn top 500 terecht komt weet ik nog niet zeker, maar de kans is wel groot.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

In kader van JM's nieuwe topic "Naar welke film(s) kijk jij eigenlijk juist NIET uit?" is dat altijd een film geweest die ik expres heb vermeden. Drama; bah! Maar, als IH zegt dat ik hem moet kijken, dan moet ik hem kijken. Staat in de pindakaasmachine.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Ik vond die ook wel de moeite. En wat een knappie he.

Vermijd jij drama, Kondoro? Mis je dan niet een hoop moois? Voor mij is dat juist mijn favoriete genre, blijkt.

https://i.ibb.co/1zH5jKp/genres.jpg

Wel een shocker dat ik kennelijk meer Romance kijk dan Sci-Fi. Thing MUST be broken

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik vond de Zweedse variant best leuk maar houd het daar dan ook bij

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

John Milton wrote:
Vermijd jij drama, Kondoro? Mis je dan niet een hoop moois? Voor mij is dat juist mijn favoriete genre, blijkt.

Ja, zoals ik ook al aangaf in jouw topic. Vroeger toen ik ooit hier op deze website kwam heb ik drama en vooral romantische films systematisch vermeden. Goed, toen was ik vijftien, en was Dwayne Johnson mijn favoriete acteur. In de aflopen paar jaren ben ik wel achter de beauty van drama gekomen, en heb al een paar waanzinnig mooie films gezien. O.a. films als 'The Green Mile' (je moet ergens beginnen).

Ik wil nu wel meer drama's gaan kijken, vooral omdat het meestal toch aardig op de feiten van het echte leven weet te drukken. En veel verhalen zijn erg mooi om te volgen. Door die interesse zet ik wel steeds vaker drama films op hoor, alleen ik moet er nog wel even in komen soms, gezien het niet allemaal dood en verderf is met vliegende auto's. En stiekem haal ik altijd wel een traantje weg, en blijk ik toch een gevoelig persoon te zijn. Dat is niet stoer aangezien ik een brede booskijkende man ben ....

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

tbouwh wrote:

Ik vond de Zweedse variant best leuk maar houd het daar dan ook bij

Daar heb ik veel over gehoord, is tie goed?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Milton wrote:

Gek hè, ik heb toch meer gemeen met Kondorodan gedacht. Ik heb voorgenomen zo min mogelijk drama te kijken. Nu is dit wel een heel groot en ruim genre (eigenlijk zijn alle films in de eerste plaats drama maar goed). Het nieuws zit vol ellende dus vervolgens ook nog films te kijken met een "treurig karakter" die mijd ik als de pest. Maar het luchtig drama, met wat kleine tegenslagen die kijk ik best.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Nou ja, ik kijk er niet naar uit, en heb hem (dus) ook nog niet gezien;)

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ah, op die fiets.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Ik snap dat niet hoor, na de gamechanging performances van Hanks in Elvis en Pinocchio dit jaar. Hij is juist zo goed bezig, deze past daar precies bij!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Gelukkig dacht de organisatie van de Razzies daar ook zo over

robertinho

• 1512 messages
  • 2935 votes

Ik heb prachtige dramafilms gezien, maar het 'probleem' met dat genre, voor mij, is dat je het niet 'effe lekker op zet'. In tegenstelling tot een horror-, komedie-, of avonturenfilmpje.

In eerste instantie zou ik daarom zeggen dat het niet mijn favoriete genre is, maar als ik in mijn stemmen zou duiken, zou waarschijnlijk het tegendeel bewezen worden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat ook vaak goed verhaal maar vraagt ook concentratie dan maar beter weer een verstand op nul film, dit is voor mij de laatste tijd vroeger keek ook graag naar een romantisch drama maar daar heb nu geen fut meer voor. Bovendien zijn we nu gehaast, we hebben minder tijd dat speelt allemaal weer een rol.

Bijvoorbeeld All That Heaven Allows (Film, 1955) dat was in de jaren 80 één van mijn lievelingsfilms, niet veel meer van over.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Solide 3,5* wat mij betreft, net als Written on The Wind. Nooit laaiend enthousiast over geweest, maar ik kan Sirk best waarderen.

Maar smaak verandert gelukkig. Anders zou ik nu nog steeds denken dat Braveheart de beste film allertijden is.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

Maar smaak verandert gelukkig. Anders zou ik nu nog steeds denken dat Braveheart de beste film allertijden is.

Haha ja, Braveheart. Wat was ik een fan van die film. Net zoals Robin Hood: Prince of Thieves (Film, 1991) - MovieMeter.nl. Blijft weinig meer van over (nog steeds een solide 3.5*). Maar geen meesterwerk, wat ik er vroeger wel in zag.

Flavio

• 4893 messages
  • 5224 votes

John Milton wrote:

Solide 3,5* wat mij betreft, net als Written on The Wind. Nooit laaiend enthousiast over geweest, maar ik kan Sirk best waarderen.

There's Always Tomorrow (1955), nog even kijken voor je een lijst inlevert.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Ik ben daar met mijn vriendjes naar toe geweest voor op mijn twaalfde verjaardagsfeestje, in de bios. Je kunt je misschien voorstellen hoezeer we onder de indruk waren.

De Alan Rickman bewondering is nooit meer over gegaan. Because it's DULL, you twit. It'll hurt more...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John MiltonWaar staat trouwens een review over Casablanca (Film, 1942) van jou. (Misschien heb je die nergens). Die zou als het nu 1980 was wel in mijn top 100 hebben gestaan. Die film is niet traag maar wij zijn sneller geworden. Hetzelfde verhaal dus eigenlijk. Ik heb hetzelfde als wibro niet zozeer bij deze film maar dat je zeer streng oordeelt over een film en later er dan weer van terugkomt. Het probleem is dat we dat niet allemaal hebben en dat leidt tot botsingen. En als dat veel gebeurt dan is het voorlopig maar weer even geen Moviemeter.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

John MiltonWaar staat trouwens een review over Casablanca van jou. (Misschien heb je die nergens).
Kennelijk nergens, idd. ik heb er wel wat over gezwamd, maar geen review

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

robertinho wrote:

Ik heb prachtige dramafilms gezien, maar het 'probleem' met dat genre, voor mij, is dat je het niet 'effe lekker op zet'. In tegenstelling tot een horror-, komedie-, of avonturenfilmpje.

Dit herken ik wel. Ik heb die films vaak ook geplaats in mijn lijstje genaamd "Films voor vrijdag- en zondagavond". Gelegenheden dat ik vaak wel wat meer tijd heb en er dus even voor kan gaan zitten.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bobbejaantjedoe je mee/wil je meedoen, mag maar hoeft niet. Zie eerste bericht van dit topic. En jijMescaline mijn eerste ruilvriendje op de site.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.