- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Film Pegasus of iemand anders. Vraag: kun je als het project is afgelopen ook je lijst op de site plaatsen. Ik heb nu een link bij mijn naam van ingeleverde lijst (ICM) maar wil dan weer link van mijn huidige lijst (IMDb) neerzetten.
Na de eindlijst mag iedereen gerust zijn/haar lijstje hier plaatsen als die dat wil. Dat kies je zelf natuurlijk. Liever niet op voorhand natuurlijk voor de verrassing van de eindlijst.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Dat wordt hoogstens een eervolle vermelding dan. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Na de eindlijst mag iedereen gerust zijn/haar lijstje hier plaatsen als die dat wil. Dat kies je zelf natuurlijk. Liever niet op voorhand natuurlijk voor de verrassing van de eindlijst.
Ok. Zodra het project is afgelopen zal ik hem hier neerzetten.
Tanguy
-
- 455 messages
- 2051 votes
Mijn lijst begint vorm te krijgen. Dat is blijkbaar ook broodnodig want Mysterious Skin op een schamele 1000e plek is natuurlijk veel te laag. 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Als we een top 100.000 maken mag 'ie er van mij wel in. Op 100,000 
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Het was mijn doel om vóór de komende editie van de top 1000 alle films te hebben gezien met een notering in de top 100 (alle edities + totaallijst). Vanaf oktober 2022 hier echt mee aan de slag gegaan.
Inmiddels 15/16 gekeken. Voornamelijk 3,5-jes kunnen uitdelen. Alleen Eyes Wide Shut (1999) en Before Sunset (2004) krijgen met een 4,0 een welverdiende plek in mijn top 500. Sátántangó (plaats 69 editie 2017) schuif ik met z’n speelduur van bijna 7,5 uur nog even verder door.
Deze en komende week nog wat films in de planning die mogelijk mijn persoonlijke toplijst nog kunnen halen. Daarna zal ik mijn lijst ook versturen!
origineelhe
-
- 60 messages
- 1291 votes
Le Passé (Film, 2013) - MovieMeter.nl
(afbeelding)
Film die in 2019 wel in de top 1000 stond, maar twee jaar geleden niet. Jammer, want dit echt een heerlijke film zoals alleen Farhadi die kan maken. Een menselijk drama (hier vooral een relationeel drama) met uiteraard weer herkenbare personages met herkenbare problemen. Ik kende Bejo alleen van haar rol in The Artist, maar wat een fantastische actrice. Rahim en Mosaffa zijn ook uitstekend.
De tips in dit forum zijn niet voor niks, want ook deze film heb ik bekeken en komt zeker in mijn lijstje. Bedankt! Voor mij is de top 1000 nu al een succes, nog voordat de lijst bekend is!
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Langs alle taarten heb ik vandaag niet echt door kunnen werken aan mijn hobby's, morgen pak ik de lijst weer op. Nog ff honderd toevoegen, en maandagavond is er zelfs nog een nieuwkomer in gekomen.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Langs alle taarten heb ik vandaag niet echt door kunnen werken aan mijn hobby's, morgen pak ik de lijst weer op. Nog ff honderd toevoegen, en maandagavond is er zelfs nog een nieuwkomer in gekomen.
Je mag altijd een taart meesturen met de lijst. 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Welke smaak heb je graag FP?
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Een actiefilm van zachte biscuit, een komedie met slagroom en een musical met chocolade. 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8913 votes
Vandaag weer eens wat tijd voor een tip uit mijn lijstje. Tja komedie is niet direct mijn grootste favoriet, toch hebben 60 van de 450 films het genre comedy als aanduiding. Regisseurs als Wes Anderson en Quentin Dupieux zijn hofleverancier van mijn lijst met meerdere films. Maar de tip komt van regisseur Jim Hosking, met het wat minder bekende maar zeer goede The Greasy Strangler (Film, 2016)
Het is hilarisch grappig, voor de horrorfans was het soms zelfs vies en smerig en er is een plot dat zeer origineel is. Kan niet zeggen dat ik ooit zoiets eerder heb gezien als The Greasy Strangler Ja deze film heeft zoveel WTF-momenten dat je hem in ieder geval niet snel zal vergeten. Het is enorme borrelende kookpot van walgelijke naakt-scenes, groteske scenes met eten, foute kleding (gedragen door lelijke mensen) en bizarre personages die gekke dialogen verkondigen. Verpakt in een kleurrijke art-house-achtig-filmstijl en met een soundtrack die misschien nog wel het meest klinkt als het geluid van een gameboy-spelletje en ook net zo catchy. Oh en vergeet natuurlijk de iconische oneliner; “bullshit artist” niet! Echter is dit ook een film waar sommige bij zullen afhaken!
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dan doe ik ook nog een extra tip.
Les Petits Mouchoirs (Film, 2010) - MovieMeter.nl
Heerlijke film. Een op het eerste gezicht hechte vriendengroep wordt op de pijnbank gelegd. Iedereen heeft wel zo zijn geheimen, en we vertellen allemaal wel eens een leugentje. Maar een noodlottig ongeval zorgt ervoor dat deze geheimen en leugentjes een destructieve uitwerking hebben op de relatie tussen deze personages. Met een excellerende Cotillard en Cluzet.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
Ik ga me vanavond wagen aan 2 films die al een tijdje op de watchlist staan en waarvan ik verwacht dat ze wel eens een notering kunnen krijgen in mijn top-250.
Memorias del Subdesarrollo (1968) - geen notering in 2021.
Marketa Lazarová (1967) - plek 478 in 2021.
Toch wel benieuwd naar, zijn wel films die vaak via zo'n lijst op de radar komen.
mezzanine
-
- 398 messages
- 2939 votes
Hier al volop voorpret voor de top 1000. Laatste maanden in rustig tempo verschillende kijklijstjes aan het afwerken om richting een mooie top 500 te komen.
Allereerst de top 1000 van vorige editie, heb er denk ik in afgelopen 2 jaar ruim 100 van bekeken, zit nu op 670. Afgelopen maand werk gemaakt van laatste 5 films die ik nog uit top 100 moest bekijken, eerste omissie is nu max and mary op 117.
Ik heb in het bijzonder een aantal echte klassiekers bekeken. Ik ben wel echt meer van hedendaagse cinema, maar wel leuk om de geschiedenis een beetje te kennen. Via Amazon prime kon ik een gratis proefabbonementje scoren op arthouse box, op die manier nu late spring, third man, Ikiru, battleship Potekim, Nosferatu en M- ein Stadt sucht... bekeken, 2 hebben zelfs mijn lijst gehaald.
Daarnaast probeer ik rustig mijn eigen top 500 eens te herzien (duurt jaren). Van sommige films is het bijna 20 jaar geleden dat ik ze zag, dat kan natuurlijk niet met een echte topper. Leuk om te zien of ze overeind blijven, vaak wel, soms helaas niet (Ex-drummer opnieuw fantastisch, Leon viel me eerder dit jaar echt tegen, weet niet zeker of die de lijst nog haalt, in ieder geval de grootste zakker).
Vervolgens de speciale re-watchlijst voor de twijfelgevallen onderin mijn toplijst, die krijgen voorrang. Marie Antoinette mag blijven, Lazzaro felice moet er helaas uit.
Dan nog de films die je al jaren op je wachtlijst staan, maar die je nu toch echt wel eens wil zien voor je je lijstje instuurt (Last life of the Universe bijvoorbeeld). En dan nog de nieuwste releases (gaan er drie van dit jaar inkomen).. ach je kunt bezig blijven. Maar nogmaals, ik heb nu al maanden plezier van deze verkiezing en weet dat dat straks alleen maar weer meer tips gaat opleveren.
Vandaag het grootste deel van de lijst gemaakt, nu nog twee weken schaven en stuivertje wisselen. Zin in.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2725 votes
Toplijst vandaag in google spreadsheets aangemaakt. is een top 385 geworden ten opzichte van de top 350 die ik in 2021 inleverde.
Ome henk
-
- 30 messages
- 0 votes
Ben je ook Sjaak uitstel als je gewoon rustig aan je lijst werkt en dan keurig op 30 mei klaar bent?
Maar goed, (weet niet of dit de juiste plek is, maar) ik ben op zoek naar een film. Naar ik dacht heet de film The Bill, met acteur James Mcavoy. Het gaat over een bankroof, helaas kan ik 'm niet vinden.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2725 votes
Ben je ook Sjaak uitstel als je gewoon rustig aan je lijst werkt en dan keurig op 30 mei klaar bent?
Maar goed, (weet niet of dit de juiste plek is, maar) ik ben op zoek naar een film. Naar ik dacht heet de film The Bill, met acteur James Mcavoy. Het gaat over een bankroof, helaas kan ik 'm niet vinden.
Deze?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat niet maar je zult toch blijven houden dat zodra je je lijst hebt ingeleverd dat je toch weer films tegenkomt waarvan je denkt die had er ook in gekund, zie linkerbovenhoek hoeveel films er al op de site staan, nog steeds worden toegevoegd en jaarlijks worden gemaakt.
Tenzij je na het inleveren helemaal geen films meer kijkt al betwijfel ik dat want je bent nooit helemaal "klaar" met films. (Ik heb zelf sinds 2010 voorgenomen zo min mogelijk onbekende films te zien, maar dit jaar toch alweer zo'n ? 30 films gezien, waar zelfs kanshebbers tussen zitten).
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik denk dat je deze bedoelt? The Bill (TV Series 1984–2010) - IMDb Is een tv serie. Staat inderdaad niet op de site.
Emma!
-
- 30 messages
- 468 votes
Mijn lijst is inmiddels ook verzonden. Een top 500 deze keer.
Per decennium:
1910 - 1
1920 - 15
1930 - 22
1940 - 45
1950 - 43
1960 - 60
1970 - 38
1980 - 35
1990 - 66
2000 - 81
2010 - 76
2020 - 18
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Zo, dat was weer een bevalling, maar uiteindelijk is mijn lijst klaar (en gemaild)! Het is een top 316 geworden. 
1920-1929: 2
1930-1939: 3
1940-1949: 7
1950-1959: 15
1960-1969: 21
1970-1979: 27
1980-1989: 16
1990-1999: 51
2000-2009: 109
2010-2019: 47
2020-2029: 18
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Was het inleveren voor 30 mei of op 30 mei en dan mag bijvoorbeeld 23:59 ook?
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Was het inleveren voor 30 mei of op 30 mei en dan mag bijvoorbeeld 23:59 ook?
30 mei mag ook nog.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Oke
Je hoeft uiteraard niet tot 23.59 te wachten hé
.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Nee, maar, uitstelgedrag.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik zal net op de klok te kijken. Tijd begint een beetje te dringen he. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Wat jullie zelf willen natuurlijk maar ik zou nooit tot het laatste moment wachten zie bericht stephan-0115 in toevoegtopic er nu nog wel tijd om wat anders te zoeken maar het zou maar 30 mei zijn, dan wordt het wel stressen
(je zou die dag maar te ziek, te zwak, te misselijk zijn maar goed zoek het maar uit
)