• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.154 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Oh joh, ik dacht dat je al bijna klaar was met je lijst haha. Maar doe rustig aan, mentale gezondheid is belangrijk.

Ik heb mijn lijst tot zoverre uitgewerkt op Letterboxd maar, ik moet alles nog verplaatsen naar een excel bestandje, alleen moet ik eerst ff excel fiksen

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Ik heb mijn lijst tot zoverre uitgewerkt op Letterboxd maar, ik moet alles nog verplaatsen naar een excel bestandje, alleen moet ik eerst ff excel fiksen

Ok. Mocht het echt niet lukken, dan kan je je lijst wel naar mij doorsturen. Of Pegasus lief aankijken of het ook via een DM kan . Je kan natuurlijk ook een bericht naar mij sturen met je films en de MM code. Dan hoef ik hem alleen te knippen/plakken in Excel. Zie maar.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ok. Mocht het echt niet lukken, dan kan je je lijst wel naar mij doorsturen. Of Pegasus lief aankijken of het ook via een DM kan . Je kan natuurlijk ook een bericht naar mij sturen met je films en de MM code. Dan hoef ik hem alleen te knippen/plakken in Excel. Zie maar.

Komt goed. Anders hoor je nog van me IH

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Voila, mijn lijst is eindelijk verstuurd

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

https://images.tvmovie.de/760x430/North/af8b23de12e0caabe542030baf39e8af-1.jpg

III (Film, 2015)

Ditmaal een highlight uit mijn ingestuurde lijst van een Russische horrorfilm over twee zussen, Mirra en Ayia, wezen omdat hun moeder bezweek aan een mysterieuze ziekte die in de stad rondwaart. Mirra wordt ook getroffen door de ziekte en Ayia roept de hulp in van de plaatselijke priester. Echter moet het meisje een gevaarlijk Heidens ritueel uitvoeren om haar zus van de ziekte te redden. Melancholieke, Sfeervolle en angstaanjagende Russische horrorfantasie over een reis naar het onderbewustzijn. Iets waar ik blijkbaar erg van smul want ook Horsehead (Film, 2014) staat net als deze hoog in mijn lijst!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Jeetje Jool, ik wist nog wel toen die in 2015 een kleine hype veroorzaakte. Ik heb de film nog niet gezien maar, ik heb hem weer terug gestopt in mijn kijklijst!

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Via DM kan als noodoplossing ook nog. Iets meer werk, maar komt ook wel goed.

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2252 votes

Ik heb een lijstje in elkaar weten te draaien. Film Pegasus, hoe krijg ik die Excel jouw kant op?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Le Passé (Film, 2013) - MovieMeter.nl

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTk3NTY0NzkzOF5BMl5BanBnXkFtZTgwMzA1Mzg3MDE@._V1_.jpg

Film die in 2019 wel in de top 1000 stond, maar twee jaar geleden niet. Jammer, want dit echt een heerlijke film zoals alleen Farhadi die kan maken. Een menselijk drama (hier vooral een relationeel drama) met uiteraard weer herkenbare personages met herkenbare problemen. Ik kende Bejo alleen van haar rol in The Artist, maar wat een fantastische actrice. Rahim en Mosaffa zijn ook uitstekend.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Karl van H. wrote:

Ik heb een lijstje in elkaar weten te draaien. Film Pegasus, hoe krijg ik die Excel jouw kant op?

Emailadres staat in zijn profiel.

Ome henk

• 30 messages
  • 0 votes

Ik ben ook weer van de partij, alhoewel dit wel 2 hele slechte filmjaren waren. Zoals het er nu voor staat ga ik m'n lijst vooral aanvullen met oudere films. Waar dan wel weer relatief veel Europese en Aziatische films tussen zitten, dus het glas is halfvol zullen we maar zeggen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik ga deze week mijn lijst compleet maken. Ik ga denk ik niet zo bijzonder veel geks nog kijken waarvan ik verwacht dat het in mijn lijst moet komen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Badalamenti wrote:

Of deze monumentale noir Sweet Smell of Success (Film, 1957)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dit was ook één van mijn aanbevelingen. Hoef ik het niet meer te doen . Staat voor het eerst in mijn top 500.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

En hup, mijn lijstje is ook verstuurd

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Karl van H. wrote:

Je mag een mailtje sturen naar mijn persoonlijk adres (dat heb ik tijdelijk in mijn profiel openbaar gezet).

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

On the waterfront?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

IH88: 1 punt

Wat mij betreft een film die vaker genoemd zou mogen worden als 'dramaklassieker'. De waarderingen zijn hoog, de regisseur en lead acteur zijn gerenommeerd maar in lijstjes kom ik hem zelden tegen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Moet de film nog zien. Maar Burt Lancaster kende ik natuurlijk wel.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Hopelijk heeft iedereen een fijne Koningsdag gehad. Ik heb mijn lijst inmiddels doorgestuurd. Een top 500, het klinkt als veel werk. Maar het viel deze keer reuze mee, vooral door het voorbereidend werk van de afgelopen jaren. Aardig wat nieuwe films, maar mijn lijst is ook weer niet compleet op z'n kop gegaan.

En lekker een vrije dag vandaag, dat verdient twee extra tips deze week.

https://lumiere-a.akamaihd.net/v1/images/eu_moana-movie-article_social_m_dae32d1d.jpeg

https://4.bp.blogspot.com/-MrzSTZRf50Y/Wj5-3YsK7LI/AAAAAAAAYIE/AMkHZR73d_skMhbJjcuSKH2SInju0AGrQCK4BGAYYCw/s1600/maxresdefault.jpg

Moana (Film, 2016) - MovieMeter.nl en Nelyubov (Film, 2017) - MovieMeter.nl zouden niet meer van elkaar kunnen verschillen. Humor en plezier versus naargeestige droefenis. Allebei twee jaar geleden ook al tips van mij. Zeker Moana zal niet iedereen kunnen bekoren maar hé, iedereen heeft zijn eigen eigenaardige filmsmaken. Niet alles hoeft 'highbrow' te zijn. Loveless moet je niet gaan kijken als je een vrolijke en opbeurende film wilt zien, maar zeker voor de mensen met kinderen onder ons kan dit best een opbeurende film zijn. Zo slecht doe je het nog niet .

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Volgens mij zijn er in dit topic nog geen Nederlandse tips voorbij gekomen! Laat ik dan een duit in het zakje doen met het sterke Zee van Tijd (2022).

Komt met een 4,0 in mijn (nog op te stellen) top 500. Altijd leuk om ook wat werk van eigen bodem in de lijst te zetten. Ervan uitgaande dat ik de docu’s even laat voor wat het is, zullen verder alleen De Tweeling en Karakter een plekje krijgen. Het bekijken van Wilde Mossels en een inhaalslag Van Warmerdam (Abel, De Noorderlingen, Borgman) staat nog wel spoedig op het menu. Wie weet komt daar nog wat moois uit.

Zee van Tijd is ‘gewoon’ te zien op Netflix, absoluut een aanrader.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Die wil ik ook binnenkort nog zien

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

IH88 wrote:

Zeker Moana zal niet iedereen kunnen bekoren maar hé, iedereen heeft zijn eigen eigenaardige filmsmaken.

Auli’i!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

oup wrote:

Volgens mij zijn er in dit topic nog geen Nederlandse tips voorbij gekomen! Laat ik dan een duit in het zakje doen met het sterke Zee van Tijd (2022).

Komt met een 4,0 in mijn (nog op te stellen) top 500. Altijd leuk om ook wat werk van eigen bodem in de lijst te zetten. Ervan uitgaande dat ik de docu’s even laat voor wat het is, zullen verder alleen De Tweeling en Karakter een plekje krijgen. Het bekijken van Wilde Mossels en een inhaalslag Van Warmerdam (Abel, De Noorderlingen, Borgman) staat nog wel spoedig op het menu. Wie weet komt daar nog wat moois uit.

Zee van Tijd is ‘gewoon’ te zien op Netflix, absoluut een aanrader.

Ik heb een Top-400 doorgestuurd en daar staat welgeteld één Nederlandse film in (raar maar waar, wetende dat ik niet echt warm loop voor een Nederlandstalige of Vlaamstalige film) nl. De Illusionist (1983)

Een tip waard

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

robertinho

• 1512 messages
  • 2935 votes

Volgens mij heb ik wel 10 Nederlandse films in mijn top 250, dus op mij kun je rekenen oup.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

23 Nederlandse films tenminste in de lijst die ik heb ingeleverd (er zijn 3 alweer uit. Dat krijg je als je op gevoel een lange lijst gaat maken, films die behoorlijk leuk/goed leken, waren toch wat minder leuk/goed maar andersom ook, dat eigenlijk nog veel vaker. Maar ja films kijken het kost tijd, heel veel tijd).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.