• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.086 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Cultuurbarbaar .

Had oprecht wel verwacht dat ik die serie leuk ging vinden, not.

robertinho

• 1512 messages
  • 2935 votes

Ik moet de lijst nog maken. Ik heb er wel zin in, maar zie er ook tegenop...

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

robertinho wrote:

De eerste keer dat ik een lijst maakte (2017) zag ik er ook tegenop. Maar het valt echt reuze mee. Gewoon eerst je 5*/4.5*/4* rangschikken. Dan zit je al bijna op 200 films. Niet al te pietlutterig zijn en gewoon een beetje op gevoel je films rangschikken, dan ben je best snel klaar met die 200 films. De ongeveer 50 films uit je 3.5* worden wel wat lastiger, maar dat is een zorg voor later. Gewoon gaan beginnen (lijk wel een politicus die over stikstof praat ).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

robertinho wrote:

Dat begrijp ik wel. Zelfs toen ik ja had gezegd had ik daar ook wel spijt van, want ja het kostte wel veel tijd. Maar goed, is eenmaal het project af krijg je misschien nog meer spijt.

robertinho

• 1512 messages
  • 2935 votes

Ik ben maar begonnen. Nu kan het nog in etappes, haha.

Even voor de duidelijkheid, de MM-code is gewoon het getal dat in de URL staat, toch?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

IH88 wrote:

Maar het valt echt reuze mee. Gewoon eerst je 5*/4.5*/4* rangschikken. Dan zit je al bijna op 200 films. Niet al te pietlutterig zijn en gewoon een beetje op gevoel je films rangschikken,

Dat is niet zo en het gevoel is vaak fout. Nooit meegemaakt dat je bij aanvang met veel zin aan een film begon en na afloop dat je enige teleurstelling had.

Mijn lijst is ook echt heel raar, stel het was nu 2008, dan was hij compleet anders.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Film Pegasus

robertinho wrote:

I

Even voor de duidelijkheid, de MM-code is gewoon het getal dat in de URL staat, toch?

(Ik denk het wel maar heb het zelf via IMDb gedaan en toen export)

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

robertinho wrote:

Ik ben maar begonnen. Nu kan het nog in etappes, haha.

Klopt elke film op MM heeft een eigen code en die vind je terug in de url.

robertinho

• 1512 messages
  • 2935 votes

Thanks! Ik ben al een end, maar je komt dan toch ook weer dingen tegen waarvan je denkt: "tsja... wat moet ik hier nu mee...". Documentaires die toen veel indruk maakten, maar nu waarschijnlijk de moeite niet meer waard zijn, een Roemeense film die ik 15 jaar geleden zag maar geen idee meer waar ie over ging, en die film die ik een 3,5 scoorde, was die niet veel leuker dan die ene film met 4? Existentiële vragen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

robertinho succes en nog tijd zat. In etappes zoals je zelf al aangaf, dat is het beste.

origineelhe

• 60 messages
  • 1291 votes

Ik heb ook redelijk wat trailers terug moeten kijken. Meestal viel het dan weer op z'n plek, maar soms ook niet. In dat geval heb ik vooral vertrouwd op het cijfer dat ik de film destijds heb gegeven, maar 'm dan wel iets meer naar onder geplaatst. Maar blijft lastig natuurlijk

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Een Paas-tussenstand, nog dikke anderhalve maand te gaan. We zitten aan 12 lijstjes met enkele nieuwe spelers en comebacks. Dus we hebben sowieso een andere lijst dan vorige edities.

Beavis

Dick2008

Dopke

Film Pegasus

Gish

joachimt

joolstein

MovieMind

SimonSav

Soom

Theunissen

wendyvortex

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Die zijn er vroeg bij. Ik gebruik deze maand nog ff om wat hoog genoteerde films te kijken en probeer hem rond 1 mei te versturen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Polytechnique (Film, 2009) - MovieMeter.nl

https://assets.mubicdn.net/images/notebook/post_spotlight_images/5722/images-w1280.jpg?1647270566

Polytechnique staat altijd wel in de top 1000, maar dat heeft vooral te maken met een vaste groep gebruikers die de film altijd in zijn/haar lijst heeft staan (John Milton, ik reken weer op je). Want de film heeft hier maar 114 stemmen.

Daarom wil ik Polytechnique hier onder de aandacht brengen, want het is één van Denis Villeneuve's beste films. Iedereen kent Sicario, Blade Runner 2049 en Dune, maar ik zie graag dat hij dit soort films blijft maken in de toekomst. Een schietpartij op een middelbare school is verschrikkelijk en dat laat Villeneuve hier ook zien, maar door de zwart-wit beelden en de regie heeft het ook iets poëtisch. Hoe raar dat ook klinkt. De nasleep van de schietpartij maakt ook indruk.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Dat dus.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Toch liever Enemy (Film, 2013)

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Polytechnique is inderdaad een knappe film, laatst gezien. Ik heb 'm met een ruime 3,5* heb beoordeeld, wat ook zo een 4* had kunnen zijn. Maar Polytechnique zal de lijst niet halen daardoor. Enemy al helemaal (2,0*). Prisoners daarentegen kan wel op mijn stem rekenen (top-20).

Nu is de vraag, wie brengt de volgende Villeneuve ter sprake en zegt 'toch liever (..)'?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Zullen we er gewoon een stuk of drie van hem instemmen en dan Dune even vergeten?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Sicario en Dune erin wat mij betreft.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Even tussendoor

doe je ook mee Justinvdk want door jouw bericht ben ik uiteindelijk over de streep getrokken om mee te doen

Justinvdk wrote:

Leuk idee, twijfel al jaren om mee te doen. Is er een reden dat het minimaal een top 250 dient te zijn ipv bijvoorbeeld een top 100?

en jij madmadder

madmadder wrote:

Jaaaaa, ik doe mee! Ben ook weer redelijk op dreef met het film kijken de laatste maanden dus zin om weer met deze lijst aan te slag te gaan.

De vorige keer echt spijt gehad dat ik niet had meegedaan dus dat gaan we deze keer voorkomen.

hoe gaat ie?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Of de eindlijst ook tips gaat opleveren voor mij betwijfel ik, ik zoek meestal mijn eigen films uit. (In de to do lijst staat wel het idee, users met dezelfde smaak wat dichter bij elkaar te brengen, maar ja )

Ik lees trouwens hier:

Filmtips voor bepaalde users - Gebruikers: Algemeen - filmforum

Onderhond wrote:

(quote)

Er is ooit een soortgelijke test geweest (maar dan eerder het automatisch linken van gebruikers met een gelijkaardige smaak). Die is toen niet zo geweldig goed afgelopen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Ik heb vandaag mijn lijst opgestuurd. Onder mijn naam staat een link van Letterboxd van die lijst.

Ik zie vandaag ‎List of my favorite movies, a list of films by HoiHoi2x • Letterboxd (249 films)

Sprookjesboom de Film (Film, 2012) staat daar niet in, komt niet voor op die site. Daarom ICM link.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Vandaag is het tijd voor... 'I feel the need... The need for speed!

Top Gun: Maverick (Film, 2022) - MovieMeter.nl

https://www.slashfilm.com/img/gallery/the-best-and-worst-moments-in-top-gun-maverick-ranked/intro-1653925125.jpg

Als je me vorig voorjaar had gezegd dat Top Gun: Maverick niet alleen één van mijn favoriete films van het jaar zou worden, maar ook in mijn top 500 terecht zou komen, dan had ik je voor gek verklaard. Maar dit is hoe je een sequel maakt. De liefde voor het origineel (en zijn personages) spat van het scherm, maar ook als op zichzelf staande film maakt Maverick indruk.

De makers begrijpen dat het verhaal van ondergeschikt belang is en dat het gaat om de actiescenes, de onderlinge rivaliteit, wat romantiek, en de heerlijke muziek. Met Tom Cruise als absolute superster. Ook de andere acteurs doen het goed, en de scene tussen Cruise en Kilmer (zeker als je weet wat Kilmer in zijn persoonlijke leven heeft moeten doorstaan) blijft emotioneel. Dit soort films worden helaas te weinig meer gemaakt.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ja, heel vet. Eén van de beste films van vorig jaar in mijn ogen.

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Mijn lijstje komt eraan, hij is bijna klaar!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ja, ik ga mijn lijst ook volgende week inleveren. Heb wat nieuwe films gezien (oude klassiekers vooral), maar die komen niet in aanmerking voor mijn top 500. Ga aankomende week nog één of twee films bekijken, en dan gaat mijn lijst op de brievenbus .

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik heb een paar dagen vrij, dus zal er ook weer even aan gaan zitten deze week

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Ik ook van plan om spoedig mijn lijst in te dienen. Een 37 tal nieuwe films sinds de vorige lijst die ik nog ergens moet inpassen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik ben op het moment weer even wat aan het knooien met de mentale gezondheid, dus merk dat ik de afgelopen dagen/weken weer wat minder actief ben.

Ik hou 1 mei nog als streefdatum mijn lijst in te leveren, al heb ik nog geen motivatie gevonden er verder aan door te werken.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Kondoro wrote:

Ik ben op het moment weer even wat aan het knooien met de mentale gezondheid, dus merk dat ik de afgelopen dagen/weken weer wat minder actief ben.

Ik hou 1 mei nog als streefdatum mijn lijst in te leveren, al heb ik nog geen motivatie gevonden er verder aan door te werken.

Oh joh, ik dacht dat je al bijna klaar was met je lijst haha. Maar doe rustig aan, mentale gezondheid is belangrijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.