- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
jordidj1 Gaat gewoon lekker meedoen dit jaar. Niet vergeten
.
Dat is hij gewoon verplicht vind ik.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Waarom staan bij alfabetische volgorde Film Pegasusniet bij alle titels een jaartal?
MovieMeter Top 1000 Project uitslag - Editie 2021 - Gebruikers: Toplijsten en favorieten - filmforum MovieMeter Top 1000 Project uitslag - Editie 2019 - Gebruikers: Toplijsten en favorieten - filmforum
Geen idee, maar ik pas sowieso niets meer aan bij de vorige jaren. Ik zal het meenemen bij de uitslag van 2023. 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Se, Jie (Film, 2007) - MovieMeter.nl
https://images8.alphacoders.com/806/thumb-1920-806729.jpg
Ik heb het nog even dubbel gecheckt, maar Lust, Caution stond echt niet in de top 1000 twee jaar geleden. Een grote omissie als je het mij vraagt. Wat een pareltje van een film. Spannend, sensueel, romantisch en met genoeg drama, Lust, Caution heeft het allemaal. Het verhaal op zich is al interessant, en de regie en het acteerwerk doen de rest. Tony Leung is altijd een meerwaarde in dit soort rollen, en Tang Wei is een schoonheid met een scherp en ongrijpbaar randje (net zoals in Decision To Leave). Een actrice waar je naar blijft kijken.
In 2017 en 2019 stond Lust, Caution wel in de top 1000, dus hij staat in ieder geval op de radar. Hopelijk dit jaar een mooie terugkeer.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Uiteraard weer van de partij!
Hulde, prachtig initiatief Film Pegasus 
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb het nog even dubbel gecheckt, maar Lust, Caution stond echt niet in de top 1000 twee jaar geleden
De film stond in 2015, 2017 en 2019 in de lijst maar verdween idd vorige editie uit de lijst. Wie weet of het de lijst van 2023 haalt. 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
al het werk is al gedaan dit weekend, maar JM heeft alsnog nachtdienst. What does one do with al that time? Ah!
https://media.tenor.com/6Igas8ss6BAAAAAC/let-us-begin-lets-start.gif
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
al het werk is al gedaan dit weekend, maar JM heeft alsnog nachtdienst. What does one do with al that time? Ah!
(afbeelding)
Hier wou ik wat fouts op reageren. Enfin, lijstje afgemaakt dus? Ik moet eerst nog ff ergens een excel pindakazen, ik heb geen office meer sinds ik van school ben.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
?? hoe kijk je nu films dan?
Hij heeft het over excel hé. Met excel kan je geen films kijken
.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
nee ik bedoel apparaat, smartphone, tablet, pc, tv....
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ah ok. Als ik voor mezelf spreek, laptop (17 inch) en tv (plus bioscoop uiteraard). Tablet heel soms, en mensen die films via een smartphone kijken moeten zich schamen
.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nou de eerste tv was anders ook niet zo geweldig
https://eindhovenfotos.nl/1/televisie_eindhoven.htm
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Enfin, lijstje afgemaakt dus? Ik moet eerst nog ff ergens een excel pindakazen, ik heb geen office meer sinds ik van school ben.

Ik heb ca. 150 4,5* titels (from scratch) gerangschikt. Veel titels kwamen op een heel andere plek terecht dan 2 jaar geleden, zonder ze herzien te hebben overigens.
Ik heb een keer een Office licentie gekocht voor een habbekrats via het werk. Je kunt ook open Office gebruiken, meen ik?
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Vandaag wat tijd om een highlight uit mijn lijst te plaatsen. Dit keer een vreemde en schokkende film; in 2020 kwam deze film pas in Amerika beschikbaar voor streaming en is zover ik weet nog steeds niet uitgebracht op fysieke media.
https://i.pinimg.com/originals/e2/d7/9f/e2d79f93a1b1b65f5dc10214a997d607.jpg
The Baby of Mâcon (Film, 1993)
Het is een film in de vorm van een gestileerde toneelvoorstelling dat wordt opgevoerd in het 17e-eeuwse Florence. Het vertelt het verhaal van een kind dat wordt geboren uit een bejaarde vrouw. De dochter van de oude vrouw beweert de maagdelijke moeder van het kind te zijn terwijl de zoon van de plaatselijke bisschop haar argwanend observeert. Naast dat de wreedheid van de kerk, de frivoliteit van de adel en de gevoeligheid van de toeschouwers aan de kaak wordt gesteld, zijn er twee scenes die ophef veroorzaken. Dat zijn de veiling van lichaamsdelen van het jonge kind en de groepsverkrachting met dood tot gevolg van de mooie Julia Ormond (Ze kunnen de 'moeder' niet executeren, aangezien de wet de executie van een maagd verbiedt.) Die is echt moeilijk om te zien, het is niet grafisch, maar haar kwellende geschreeuw is behoorlijk overtuigend. De film is vreemd maar ook duister mooi en daarom één van de twee films van Peter Greenaway in mijn lijst! Oh die naakte man op de foto is steracteur Ralph Fiennes!
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ik koop ieder jaar een Microsoft 365 Family (kunnen 6 gebruikers gebruik van maken) licentie, zo heet Office tegenwoordig, waar ik ongeveer 60 t/m 70 euro voor betaal (dit jaar aangeschaft voor 63 euro bij "Nandu", oftewel circa 5 euro per maand). Gebruik je maar één licentie, dan kan je natuurlijk ook Microsoft 365 Personal aanschaffen voor circa 40 euro.
Met die gratis vervangers is opzicht ook niets mis (ik gebruikte vroeger Open Office), maar toch kunnen die allemaal niet tippen aan Microsoft 365. Daarbij gaat het me niet eens zozeer om Excel (gebruik ik vooral voor het bijhouden van mijn aandelen), Word, Powerpoint en OneNote. Maar vooral om Outlook en OneDrive (1 TB per gebruiker) en die krijg je nooit bij een gratis vervanger.
Microsoft 365 Family, Windows en Internet Security (die ik ook jaarlijks koop), in dit geval Norton 360 Deluxe, zijn ook de enige software producten waar ik voor betaal (en die ik ook legaal wil hebben) en waar ik niet op wil bezuinigen.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Kondoro Ik gebruik zelf Libre Office. Gratis en ook prima.
Ik zou hier eens naar kijken, ik gebruik elke keer Word Web, dat vind ik fijner om meningen in te typen en is het enige wat ik nog kan gebruiken. Maar daarmee kan ik dus geen excel bestanden versturen naar FP, volgensmij.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Hebben jullie trouwens ook last van "erfenis van vroeger". Ik zal wat voorbeelden geven.
Op tv vroeger was The Third Man (Film, 1949) en als klein jochie is het laatste gedeelte in mijn hoofd blijven zitten en daarom vind ik het nu een mooie film maar ik zou deze nu niet zo snel meer bekijken, stel ik had hem nog nooit gezien.
Op school gezien Der Blaue Engel (Film, 1930) en Cartouche (Film, 1962) en precies hetzelfde verhaal. Dus ze staan erin maar komt dus eigenlijk door vroeger.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Zo oud ben ik nog niet Dick, dat ik die films op school heb gezien
!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nou ja de oorsprong kan alles zijn bijvoorbeeld je hebt met je ouders een film op tv gezien en met vrienden een film in de bioscoop en daarom staat hij nu in je lijst maar stel je had de film nooit gezien zou je hem dan nu wel kijken
trouwens Kondoronog geen antwoord gehad
?? hoe kijk je nu films dan?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik snap je vraag niet Dick? IH heeft het trouwens al zo goed als beantwoord voor mij? Je kunt niet pindakazen met Excel, als je dat vraag is.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Tv abonnement heb ik allang niet meer, dvd's kijk ik op tv, pindakaas meestal op laptop maar kijk ook wel eens films op pc in de bibliotheek en een short op smartphone.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik weet dat deze film waarschijnlijk nooit de top 1000 gaat halen (er doen te weinig James Bond fans mee), maar ik zal nooit stoppen met het 'pushen' van deze JB klassieker
.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik gok dat jij hem niet in de bios hebt gezien met jouw bouwjaar, of heb ik dat fout? Vijftienjarig JM-etje zat met grote ogen te kijken naar die openingsscène, en de resurrection van de Franchise voor mijn gevoel. Ik was met de videobanden opgegroeid, en dit voelde heel anders dan de drie films ervoor!
Maar idd, je zult hem niet in mijn lijst terugvinden, ondanks het speciale plekje in mijn filmliefhebbershart.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb Goldeneye nog in de bioscoop gezien. Mijn eerste Bondfilm en de eerste film die ik zag in het toen vernieuwde UGC (toen nog Gaumont) in Antwerpen. Er doen idd niet veel Bondfans mee helaas voorbije edities. De recentere doen het wel goed, maar de klassiekers voor de Craig-films doen het niet zo goed in de MM top 1000.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik gok dat jij hem niet in de bios hebt gezien met jouw bouwjaar, of heb ik dat fout? Vijftienjarig JM-etje zat met grote ogen te kijken naar die openingsscène, en de resurrection van de Franchise voor mijn gevoel. Ik was met de videobanden opgegroeid, en dit voelde heel anders dan de drie films ervoor!
Maar idd, je zult hem niet in mijn lijst terugvinden, ondanks het speciale plekje in mijn filmliefhebbershart.
Klopt, niet in de bioscoop gezien inderdaad. Door mijn vader opgegroeid met de Roger Moore films (Timothy Dalton was fout
). Ik heb volgens mij zelfs eerst het computerspel GoldenEye gespeeld voordat ik de film zag. Zeer populair toen der tijd.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Er doen idd niet veel Bondfans mee helaas voorbije edities. De recentere doen het wel goed, maar de klassiekers voor de Craig-films doen het niet zo goed in de MM top 1000.
Dat idee had ik vooraf al. Ik heb ze eigenlijk ook lang niet in mijn lijst willen opnemen. Dr.No staat bij mij het hoogste maar dat komt ook omdat dat een film is waarmee het allemaal begon. (en was dat geen succes hadden ze er misschien wel niet mee doorgegaan).
Verder nog A view to a kill, Octopussy, For your eyes only, Goldfinger (From Russia with love net niet). Maar ja dat komt ook omdat die lijst in de loop der jaren van top 30 steeds langer is geworden. Roger Moore is mijn generatie, Sean Connery dan weer net niet en mijn ouders vonden zulke films helemaal niks.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
In mijn ogen vind ik de serie voor de Craig films ook niet zo boeiend.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
In mijn ogen vind ik de serie voor de Craig films ook niet zo boeiend.
Cultuurbarbaar
.