• 178.008 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.231 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Nou ja, dat is ook zo'n ding. Bij muziek neem ik alleen albums/nummers op die ik goed ken. Als ik nu een toplijst zou maken is de kans dat deze over een paar maanden noemenswaardig verandert. Terwijl als ik nu een 4,5*-film zou zien, deze direct in de lijst gaat.

Dat is onvermijdelijk gewoon. Ik blijf bij muziek vaak hangen bij het zelfde, films ontdek ik constant. Neemt niet weg dat bij beide gewoon nog verborgen parels liggen, je kunt niet sturen wanneer je wel of geen film vervangt in een lijst als dit. Dat maakt het denk ik ook leuk, elke editie lever ik wel een andere top 250 in, met wel de basis films in de top 10-50.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Film Pegasus wrote:

We staan met de top 1000 op de voorpagina van de MM krant.

Doe ook mee aan de vijfde editie van de MovieMeter Top 1000 - MovieMeter.nl

Wie weet trekken we nieuwe namen voor de lijst.

MM krant nog wel. Dagelijks in de brievenbus?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Film Pegasus wrote:

We staan met de top 1000 op de voorpagina van de MM krant.

Wie weet trekken we nieuwe namen voor de lijst.

Heel mooi! (Dit werkt toch beter, is te hopen, dan alleen het forum )

peterlam

• 4 messages
  • 51 votes

Dit vind ik geweldig, wist niet dat het bestond, terwijl ik hier minstens wekelijks kom !

Wel even een vraagje, hoe maak ik een export van MM, zoals je aangeeft bij punt 3?

Na 2 jaar ga ik opnieuw voor een top 1000, samengesteld met iedereen die maar mee wil doen. Deze lijst begon 10 jaar geleden in 2013 met dank aan The One Ring. In 2015 nam beavis over en vanaf 2017 zorg ik voor de honeurs. Met dank aan iedereen die verder nog heeft meegeholpen aan dit zeer mooie project. Als je verder scrolt onder de foto geef ik de uitleg nog eens. Principe blijft het zelfde. En voor mensen die voor het eerst meedoen: elk lijstje maakt absoluut impact in deze lijst. En als er iets niet duidelijk is, vraag je het gerust.

Gish

• 1445 messages
  • 6901 votes

Ik ga me er ook maar aan wagen. Mag ik wel een excel bestand opsturen met de lijst? Gebruik ik zelf namelijk jaren. Ik zal dan een aparte URL lijst erbij doen (dat is voor mij het meeste werk)

En dan de lijst mailen als bijlage naar Film Pegasus?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

peterlam wrote:

Dit vind ik geweldig, wist niet dat het bestond, terwijl ik hier minstens wekelijks kom !

Wel even een vraagje, hoe maak ik een export van MM, zoals je aangeeft bij punt 3?

(quote)

Als je op je naam klinkt in het menu, zie je onder 'Mijn account' onder andere de mogelijkheid 'Filmdata exporteren'.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Gish wrote:

Ik ga me er ook maar aan wagen. Mag ik wel een excel bestand opsturen met de lijst? Gebruik ik zelf namelijk jaren. Ik zal dan een aparte URL lijst erbij doen (dat is voor mij het meeste werk)

Excel is het beste. Ik verwerk alle lijstjes ook in excel. De URL zelf heb ik op zich niet nodig, wel de MM-code van de films. Je ziet maar wat het gemakkelijkste is. Om die code gewoon toe te voegen in de excel of de URL zelf mee te sturen.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Gish wrote:

Mooi, kan Ci Ke Nie Yin Niang (Film, 2015) misschien terug in de lijst

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Leuk om al dat enthousiasme te zien! The Assassin moet ik nodig eens herzien. Niet dat de film opeens in mijn top 500 terecht komt, maar weet nog wel dat ik behoorlijk onder de indruk was.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ja indd ook erg leuk om te zien dat de adv. nuttig is geweest. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Hier is de eerste grove schets van de eerste 71 titels (5,0* en 4,5*) klaar. Gaat nog wel in geschoven worden, maar in hoofdlijnen staat het.

Een film die bij mij hoog scoort is Systemsprenger (2019). Dit vind ik nou typisch zo'n film die verrassend hoge ogen kan gooien in de lijst. Benieuwd waar deze gaat eindigen. En als rasechte Tukker hoop ik natuurlijk ook dat De Beentjes van Sint-Hildegard (2020) het goed gaat doen. Zo'n beetje de enige fatsoenlijke Nederlandse film van de afgelopen jaren, en sowieso de enige goede film van Nijenhuis, die helaas weer terug gevallen is in zijn oude patroon: meuk waar ik niet eens aan denk om te proberen.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Tof! Ik ga eens proberen mee te doen!

Vorige week dit pareltje ontdekt, die sowieso in mijn lijst komt.

https://screenmusings.org/movie/blu-ray/Revenge/images/Revenge-101.jpg

Revenge (Film, 2017)

Audiovisueel spektakel. Regelmatig is het echt genieten deze Revenge. Sfeervolle locaties, schitterend kleurgebruik, een heerlijke soundtrack en een uitstekend gebruik van bloed en gore. Uiteraard neemt de film het niet zo nauw met de wetten van de natuur en is het plot weinig verassend…(…)….Maar dit pareltje is zoveel meer dan een standaard wraakfilmpje

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Er doen wel een aantal mee maar als jullie vrouwen Elineloves Linn en iedereen die ik ben vergeten mee wil doen, dan lees het eerste bericht van dit topic en daarna maak je gewoon een lijst en die stuur je in simpel

(Het blijft toch wel een mannenwereld, de filmwereld. Hier op de site ook weer, de nieuwe eigenaar zegt wel het evenwicht mannen en vrouwen is ongeveer gelijk maar is helemaal niet zo, altijd meer mannelijke dan vrouwelijke users geweest hier)

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

schram101 wrote:

Tof! Ik ga eens proberen mee te doen!

Vorige week dit pareltje ontdekt, die sowieso in mijn lijst komt.

(afbeelding)

Revenge (Film, 2017)

Audiovisueel spektakel. Regelmatig is het echt genieten deze Revenge. Sfeervolle locaties, schitterend kleurgebruik, een heerlijke soundtrack en een uitstekend gebruik van bloed en gore. Uiteraard neemt de film het niet zo nauw met de wetten van de natuur en is het plot weinig verassend…(…)….Maar dit pareltje is zoveel meer dan een standaard wraakfilmpje

Ik had verwacht dat je die al wel kende. Kwam er ook achter dat hij niet in mijn top is opgenomen, zometeen eventjes weer gaan puzzelen welke ik ga vervangen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

ik kom jullie naam regelmatig tegen Roger Thornhill Dutchfan mrklm movie acteurs

bij films die ik ook heb gezien dus mochten jullie zin hebben lees het eerste bericht van dit topic en daarna maak je gewoon een lijst en die stuur je in.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Misschien begin mei nog een keer het artikel op de hoofdpagina zetten Film Pegasus? Plus wat mensen nog een keer 'taggen' (maar dat doe je volgens mij sowieso).

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het artikel wordt deze zondag nog eens in de kijker gezet. En ik wil mensen niet te veel taggen, maar van wie ik weet dat ze normaal zeker meedoen, stuur ik op tijd wel eens een herinnering. En eens we dichter komen, geef ik zelf af en toe een update hier zodat het topic levendig blijft.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Film Pegasus wrote:

Het artikel wordt deze zondag nog eens in de kijker gezet. En ik wil mensen niet te veel taggen, maar van wie ik weet dat ze normaal zeker meedoen, stuur ik op tijd wel eens een herinnering. En eens we dichter komen, geef ik zelf af en toe een update hier zodat het topic levendig blijft.

Nee, dat bedoelde ik ook inderdaad. Alleen begin mei nog even wat mensen een herinnering sturen. Niet stalken uiteraard .

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Ste*, misschien leuk eens mee te doen?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

April misschien nog met Pasen, dan zijn er veel mensen vrij en kijken ze misschien wat (meer) films.

Maar inderdaad met dat taggen, ik heb er nog een aantal gedaan maar daarnaast zijn ook veel users niet meer actief, om diverse redenen. Ook zijn veel mensen alleen actief bij films en niet/nauwelijks actief in het forum. Ik doe zelf daar nu ook zo min mogelijk alleen naslag en hier dus.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Dk2008 wrote:

April misschien nog met Pasen, dan zijn er veel mensen vrij en kijken ze misschien wat (meer) films.

Maar inderdaad met dat taggen, ik heb er nog een aantal gedaan maar daarnaast zijn ook veel users niet meer actief, om diverse redenen. Ook zijn veel mensen alleen actief bij films en niet/nauwelijks actief in het forum. Ik doe zelf daar nu ook zo min mogelijk alleen naslag en hier dus.

Precies. Er zijn trouwens ook wat mensen die nauwelijks actief zijn op dit forum/films en dan opeens op het laatst toch nog een lijst inleveren.

Ste*

• 2070 messages
  • 1386 votes

mjk87 wrote:

Ste*, misschien leuk eens mee te doen?

Lijstjes maken vind ik altijd leuk, maar ik kom echt niet aan 250 films, daarvoor heb ik er niet genoeg gezien vrees ik (die ook een notering verdienen). Vind een top 100 soms al lastig.

• 31148 messages
  • 5448 votes

IH88 wrote:

(quote)

Nee, dat bedoelde ik ook inderdaad. Alleen begin mei nog even wat mensen een herinnering sturen. Niet stalken uiteraard .

Ik bel bij de mensen thuis aan om het woord van MM te verkopen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Ste* wrote:

(quote)

Lijstjes maken vind ik altijd leuk, maar ik kom echt niet aan 250 films, daarvoor heb ik er niet genoeg gezien vrees ik (die ook een notering verdienen). Vind een top 100 soms al lastig.

250 films moet je wel lukken, je hebt er sowieso meer met 4,0* of hoger. Dat had ik in 2013 ook en ongeveer eenzelfde aantal stemmen ook. Tenzij je echt alleen 4,5* of hoger per se wil geven.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

IH88 wrote:

Er zijn trouwens ook wat mensen die nauwelijks actief zijn op dit forum/films en dan opeens op het laatst toch nog een lijst inleveren.

Ik ben benieuwd. Het zal vermoed ik vooral aan het begin verrassingen opleveren en daarna steeds minder, zoals jullie al hebben opgemerkt.

Ik hoop wel dat er ook wat onbekendere oude films in de lijst voorkomen, want ja Hitchcock, bijvoorbeeld er staan er bij mij 4 in de lijst, dat weet ik nou wel. Of de eindlijst ook tips gaat opleveren voor mij betwijfel ik, ik zoek meestal mijn eigen films uit. (In de to do lijst staat wel het idee, users met dezelfde smaak wat dichter bij elkaar te brengen, maar ja )Ik kwam deze week wel leuke tip tegen in updates via joolstein La Battaglia d'Inghilterra (Film, 1969) en gelijk bekeken.

(mrklm was trouwens al genoemd want die heeft zelfs al meegedaan, sorry )

Gish

• 1445 messages
  • 6901 votes

Die URL nummers zijn monnikenwerk, maar ik ben al boven de 300. Iedere dag een pluk. Totaal 500 stuks. Zonder The Godfather en The Shawshank Redemption maar verder van Zerkalo tot Let It Snow

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Die haal je toch gewoon uit de export

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Dk2008 wrote:

Ik kwam deze week wel leuke tip tegen in updates via joolstein La Battaglia d'Inghilterra (Film, 1969) en gelijk bekeken.

Die heb ik bekeken voor de 'Out of your comfort zone video' challenge, een challenge waar ik geen Oscarwaardig-materiaal kijkt, zeg dus maar de betere film Wat mij ook doet herinneren dat ik nog een favoriet uit mijn lijst zal posten.

https://i0.wp.com/psychodrivein.com/wp/wp-content/uploads/2018/07/humanoids4.jpg?w=1000&ssl=1

Humanoids from the Deep (Film, 1980)

Dit keer dus een film die nauw op de challenge aansluit! Een horrorfilm maar wel eentje die werd geregisseerd door een vrouw! Barbara Peeters. (alhoewel Roger Corman niet helemaal blij met eindresultaat, extra's liet opnemen en monteren zonder haar medeweten) Veel films heeft ze ook niet op haar naam maar deze werd een zeer bevredigende monsterfilm. In de film plegen visachtige onderzeemonsters met een voorkeur voor bikini-dragende strandbezoeksters verkrachting en richten andere grafische wanorde aan in een klein kustplaatsje. De stijl en sfeer van deze film zijn dwaas, het geweld is expliciet en het plot doet denken aan verschillende andere genreklassiekers. Echter het resultaat is origineel en absoluut vermakelijk!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

jordidj1 Gaat gewoon lekker meedoen dit jaar. Niet vergeten .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.