- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Was het inleveren voor 30 mei of op 30 mei en dan mag bijvoorbeeld 23:59 ook?
Tot en met 30 mei. Ik zit die avond bij een optreden van The Pretenders, dus het uur maakt iets minder uit. En 31 mei nog een extra dagje verlof. Dan kan ik de laatste lijstjes verwerken.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Heb hem denk ik deze week wel af hoor, moet nog honderd films in mijn lijst verwerken en dat is niet zo heel veel werk meer gelukkig. Heb alleen niet echt veel motivatie, dus ik doe elke dag een klein stukje.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik zal net op de klok te kijken. Tijd begint een beetje te dringen he.
Dronken, was het maar zo’n feest 
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Tot en met 30 mei. Ik zit die avond bij een optreden van The Pretenders, dus het uur maakt iets minder uit.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
The Farewell (Film, 2019) - MovieMeter.nl
https://variety.com/wp-content/uploads/2019/01/the-farewell-movie-sundance.jpg
Heerlijke film. Je kan je verbazen over hoe er in een andere cultuur met een kankerdiagnose wordt omgegaan, maar aan de andere kant zijn ook veel situaties zeer herkenbaar. Het geruzie en gekibbel tussen de familieleden, maar toch ook de liefde die duidelijk voelbaar is. Awkwafina speelt de Chinese-Amerikaanse Billi, die het ook maar vreemd vindt dat de kankerdiagnose verborgen wordt gehouden voor haar oma. Humor, verdriet, familieperikelen, ongemakkelijke situaties en uiteindelijk de liefdevolle band tussen de familieleden, alles komt langs in deze zeer fijne film.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
We zitten al aan 29 deelnemers. Voorlopig staat Titane nu op nr 1.000. Met 1 lijstje geraak je alvast niet meer in de top 1.000. Maar veel films hebben wel genoeg aan die ene stem om in de eindlijst te geraken. Dus elk lijstje is nog van belang. 
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Net mijn top 260 verstuurd.
Hoogste nieuwkomer: Falcon Lake (Film, 2022)
Oudste nieuwkomer: Letyat Zhuravli (Film, 1957)
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Hopelijk haalt "Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)" het niet 
Ome henk
-
- 30 messages
- 0 votes
Ik hoop met je mee Theunissen!
Bedankt voor het beantwoorden van m'n vraag nathaniel en IH88. Ik denk dat het wel die film kan zijn, ik zal eens kijken. Het is sowieso geen serie, want ik zag een kort stukje ergens op tv en als het een serie was had ik het wel vaker langs zien komen.
Klopt Dick, ik heb nog wel een paar mooie films gezien deze maand, maar die voeg ik eventueel toe op het laatste moment. Moet alleen nog de top 150 op de juiste volgorde zetten verder, dus heb ruim de tijd.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Hopelijk haalt "Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)" het niet
Hoeft voor mij ook niet, maar voor mij is dit niet het slechtste deel uit de trilogie.
MCU deed het nooit echt sterk in de top 1.000. Nog te zien wat dit jaar brengt zeker? 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Hopelijk lukt het om op de laatste of voorlaatste dag mijn lijst op te stellen en in te sturen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Zo heb ik wel het idee dat ik mijn lijst te vroeg heb ingeleverd want nadien heb ik films gezien die ik er veel beter in had kunnen zetten.
Verder blijf ik gewoon bezig met mijn lijst, veel films die ik kijk maken een kans op een plaatsje, alleen 3 maanden terug was ik wel erg inspannend bezig en nu is het gewoon relaxed.
Dit idee klopt gisteren ook weer gemerkt. Films die ik lang ken en daarom al vaak heb gezien die blijven stabieler in de lijst terwijl films die ik maar 1 of 2 keer heb gezien of erin heb gezet om het aantal van 250 te halen die doen het minder goed. Niet erg verder, voor de gemeenschappelijke lijst zal het niet veel uitmaken en voor een volgende keer zal het veel gemakkelijker gaan dan als je voor het eerst meedoet.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Zojuist mijn top 500 ingestuurd. Heerlijk om zo'n lijst te maken al merk ik dat het vrij willekeurig is, ik heb geen volgorde van favoriete films en de ene dag zou ik een bepaalde film die ik 4* heb gegeven liever kijken dan een andere die ik 4,5* heb gegeven. Ach ja, het is gewoon super leuk om mee te doen aan deze Top 1000 lijst
.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik heb de vorige keer naar ik mij herinner relatief eenvoudig mijn stemmen kunnen ordenen vanuit de excel-export, maar nu lukt het me niet. Heeft iemand een 'stappenplan' bij de hand? Ik ben zover dat je in je bestand voor 'tekst naar kolommen' kunt gaan, maar het ziet er nog steeds bij lange na niet uit zoals ik het vorige keer had.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Ik weet niet waar je precies op stukloopt, maar via geavanceerde opties kun je scheidingstekens invoeren. Als je daar komma of puntkomma invoert (welke in jouw export ook maar van toepassing is) wordt alles keurig in de juiste kolommetjes en rijtjes gezet.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Via Gegevens -> tekst naar kolommen -> Gescheiden -> komma heb ik inderdaad een scheiding kunnen bewerkstelligen van de verschillende 'informatiecategorieën (mm-code, titel, etc.), maar die scheiding zie ik vervolgens alleen in de eerste rij/regel terug. De rest ziet er nog steeds zo uit als voorheen. Maw het lukt me niet de info-categorieën effectief als 'kopjes' van het bestand in te stellen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
in plaats van de eerste cel moet je de hele eerste kolom hebben geselecteerd voor je de tekst naar kolommen doet, dat moet het goed gaan
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
héhé. Moest wel nog de kolommen 'oprekken' (zodat alles leesbaar werd) en nog een keer opslaan als Excel-werkmap (ipv CSV), maar nu ben ik er.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
héhé. Moest wel nog de kolommen 'oprekken' (zodat alles leesbaar werd) en nog een keer opslaan als Excel-werkmap (ipv CSV), maar nu ben ik er.
Perfect! Nu nog opsturen. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Mijn eindlijstje zou ingeleverd moeten zijn als alles goed verlopen is. En het is een top 250 geworden (wat al meer dan genoeg films zijn).
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
Zaterdagochtend ga ik een laatste keer door mijn lijst en dan dien ik hem in. Perfect op het voorlaatste moment.
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Klopt het dat we La Meglio Gioventù wél mogen selecteren (want staat als film op MM) en Unsere Mütter, Unsere Väter, The Queens Gambit en Chernobyl niet (alle drie aangeduid als serie op MM)? Ze staan alle vier namelijk wél in mijn CSV met stemmen op films.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ben bijna bij de 200ste film. Nog vijftig, en dan ben ik eindelijk klaar. Morgen maak ik hem af, nu snel pitten.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Klopt het dat we La Meglio Gioventù wél mogen selecteren (want staat als film op MM) en Unsere Mütter, Unsere Väter, The Queens Gambit en Chernobyl niet (alle drie aangeduid als serie op MM)? Ze staan alle vier namelijk wél in mijn CSV met stemmen op films.
Klopt. Discussie is al zo vaak gevoerd hier dat Film Pegasus er waarschijnlijk grijze haren van heeft gekregen
.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Lap, weer een grijs haar!
Van mij hoeft La Meglio Gioventù ook niet, maar dat is eerder omdat ik het geen goeie film vind. 
Op zich is er inderdaad weinig verschil, maar het is om praktische redenen dat ik het enkel hou op alles wat op Moviemeter als film staat genoteerd. Miniseries zijn ondertussen afgevallen, maar we hebben sinds enkele jaren dan wel weer de kortfilms er bij. Ik ga niet beginnen met te oordelen wat nog wel toegelaten is en wat niet. Chernobyl en The Queens Gambit ken ik wel, maar minder bekende titels is toch elke keer weer vastnemen en zien of het geen gewone serie is of een miniserie.
Uit ervaring doen kortfilms en miniseries het nooit goed in de top 1.000. Net als documentaires of concertfilms trouwens. Die paar pareltjes moeten het maar houden op een eervolle vermelding.
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Haha ik ben zeker niet uit op een (nieuwe) discussie! Was meer even een vraag voor de zekerheid. Het is ook zonde als ik ‘films’ selecteer die helemaal niet in de lijst mogen. Ik zal nog eens met de welbekende stofkam door m’n lijst gaan.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
We zitten nu aan 35 deelnemers! Met voorlopig The Little Mermaid op nr 1.000.
Er komen ongetwijfeld nog enkele lijstjes, dus het is maar de vraag of ze volgende week de eindmeet gaat halen.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
We zitten nu aan 35 deelnemers! Met voorlopig The Little Mermaid op nr 1.000.
Er komen ongetwijfeld nog enkele lijstjes, dus het is maar de vraag of ze volgende week de eindmeet gaat halen.
Kunnen we niet al wat eerder beginnen?
'k Zit vol ongeduld te wachten 
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Zoals bij elke editie, ik stuur mijn lijstje vlak voor de deadline en geen dag vroeger 
RimbaudArthur
-
- 23 messages
- 899 votes
Zo, hij is op de bus!
Verdeling per decennia is dit keer:
1900's: 2
1910's: 0
1920's: 6
30's: 14
40's: 23
50's: 38
60's: 37
70's: 49
80's: 63
90's: 88
00's: 78
10's: 85
20's: 17
Zo was het twee jaar geleden. Benieuwd of ik tegen volgende editie mijn smaak nog wat verder zal hebben kunnen verfijnen. En of ik dan eindelijk eens een lijstje zal kunnen inleveren zonder 3,5*s en lager. En of ik dan eindelijk een film uit de jaren '10 gekeken zal hebben 
Maar bovenal ben ik benieuwd naar de eindlijst natuurlijk! Nog een klein weekje geduld...
Onderverdeling per decennium:
1900s: 2
1910s: 0 (oei, best wel een hiaat! Meeste films uit dit decennium spreken mij gewoon niet zo aan)
1920s: 6
30s: 8
40s: 19
50s: 27
60s: 34
70s: 37
80s: 59
90s: 79
2000s: 102
2010s: 123
2020s: 4