• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Bij een top 500 zou Japan ook bij mij zeker op 1 staan. In de absolute top zijn ze helaas ondervertegenwoordigd.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Tsukamoto, Yoshida, Miike, Sono?

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Bij mij staan de meeste Amerikaanse titels juist in de onderste helft van m'n lijst. Bij een top 250 had de VS misschien niet eens de 2e plek gehaald.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

En terecht! Muhahah

Een paar uitzonderingen daargelaten. Altman, Cassavetes, Hartley, Cronenberg, Van Sant, Kubrick, Lynch, 2× Anderson, Welles, Schrader, Stone, De Palma, Coppola, Korine, Dominik, Schlesinger, Allen, Peckinpah, Cox, Coen, Leigh, Solondz, Morrison, Gilliam, Zombie. Dat zijn ze ongeveer XD

Jesus!

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Naast de namen die jij noemt zijn Ozu, Oshii, Shinoda, Imamura, Ôshima, Kawase, Miyazaki, Takahata en nog wat namen ook allemaal met meerdere films in de bovenste helft de vinden. Er zijn gewoon te veel goede Japanse regisseurs.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Hoe meer hoe liever. Iets met meer zielen meer vreugd ;p

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja, Japan loopt bij mij een beetje achter op Zuid-Korea, maar dat zal wel nog komen.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Bij mezelf net andersom. Moet er werk van maken en snel.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9722 votes

McSavah wrote:

Bij een top 500 zou Japan ook bij mij zeker op 1 staan. In de absolute top zijn ze helaas ondervertegenwoordigd.

Ik heb mijn complete lijst niet geteld, maar in mijn top 10 staan 5 Japanse films.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9722 votes

Worden de resultaten hier geplaatst of komt er een nieuwe topic? In dat laatste geval hier graag even een link plaatsen, anders mis ik het waarschijnlijk.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

De traditie is de resultaten in een apart nieuw topic, maar discussie blijft hier. Zo blijven de resultaten overzichtelijk en een fijn naslagwerk.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Dat had Film Pegasus ook al met zoveel woorden aangegeven. De vorige twee lijsten zou je ook moeten kunnen vinden, heb je gelijk een idee hoe zoiets eruit ziet.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

kevin_vp wrote:

En terecht! Muhahah

Een paar uitzonderingen daargelaten. Altman, Cassavetes, Cronenberg, Van Sant, Kubrick, Lynch, 2× Anderson, Welles, Schrader, Stone, De Palma, Coppola, Korine, Dominik, Schlesinger, Allen, Peckinpah, Cox, Coen, Leigh, Solondz, Morrison, Gilliam, Zombie. Dat zijn ze ongeveer XD

Jesus!

Terecht? Ik snap die lage dunk naar de US niet zo. In mijn lijst is de US hofleverancier (250 op 500 films). Is toch gewoon de grootste en belangrijkste filmindustrie? Dus logischerwijs ook de meeste meesters? (in aantal iig, misschien niet procentueel). Dat jouw voorkeuren elders liggen; best. Maar de US is toch geen kattenpis?

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Misschien eerder Hollywood dan VS in het algemeen. Zijn bij mij ook veruit het beste vertegenwoordigd (136/400) maar een groot deel zijn natuurlijk indies en independents.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

SimonSav wrote:

Misschien eerder Hollywood dan VS in het algemeen. Zijn bij mij ook veruit het beste vertegenwoordigd (136/400) maar een groot deel zijn natuurlijk indies en independents.

Okay. Maar ik ben 't er natuurlijk ook mee eens dat Hollywood/US procentueel de meeste crap produceert. Maar dan moet je als filmliefhebber die nieuwe Marvel film of die klassieker met Doris Day maar achteraan in de agenda zetten, en dan ga je op zoek naar N. Ray en Fuller, Huston , De Toth, Rafelson, Friedkin, Ashby, Schatzberg... Er is toch genoeg moois te ontdekken in de US?

joolstein

• 10828 messages
  • 8912 votes

En hier mijn statistiek van de jaren:

jaren '20: 05

jaren '30: 07

jaren '40: 05

jaren '50: 08

jaren '60: 19

jaren '70: 34

jaren '80: 53

jaren '90: 34

jaren '00: 53

jaren '10: 42

Bij elkaar 260 films.

De jaren '10 lopen van 10 tot 16. Aangezien ik 2017 te recent vond.

Verder zijn het Verenigd Koninkrijk en Verenigde Staten het meest vertegenwoordigd, gevolgd door Japan, Zuid-Korea en Italië met direct daar achter Spanje en Frankrijk.

In mijn lijst zijn de regisseurs die de vorige keer de meeste films in de top 1000 hadden, niet sterk vertegenwoordigd: Martin Scorsese 1x Stanley Kubrick 2x Steven Spielberg 1x

Joel Coen en Alfred Hitchcock 4x zijn daar echter een uitzondering op.

Op vier regisseurs na zijn er eigenlijk weinig die oververtegenwoordigd zijn met films:

David Cronenberg 8x

Dario Argento 8x

John Carpenter 6x

Hayao Miyazaki 6x

Quentin Tarantino, Alejandro Amenábar, Rob Zombie, Terry Gilliam,Guillermo del Toro, Wes Anderson, Roger Corman, Takashi Miike,Lars von Trier, Spike Jonze,Sam Raimi, Tobe Hooper

staan alle in de lijst met meer dan 1 of 2 films.

Met een beetje geluk ga ik dus aan de haal met de titel: "minst succesvol"

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Ook leuk om vast een voorspelling voor de Top 10 te doen, nietwaar?

1. 2001: A Space Odyssey

2. C'era una Volta il West

3. Mulholland Dr.

4. Il Buono, il Brutto, il Cattivo

5. Apocalypse Now

6. Taxi Driver

7. Stalker

8. The Godfather

9. Tree of Life

10. Eyes Wide Shut

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Met absolute top bedoelde ik de top van mijn lijst, dus mijn grootste favorieten. Daar scoort Japan minder dan de VS en ook iets minder dan Frankrijk. Yoshida is naast de regisseur van Noisy Requiem de enige Japanse regisseur aan wie ik 5* heb gegeven. De meeste films die ik 4* en 4.5* heb gegeven vind ik ook helemaal geweldig, maar je moet toch ergens een onderscheid maken.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Nieuws van het lijstjesfront. We hebben een winnaar!!!

Alle lijstjes zijn verwerkt en de eindlijst is nagekeken op dubbele titels en formules. Dat geeft een lijst van maar liefst 6791 films. De lat ligt hoog en 'maar' 1000 zullen straks de eer krijgen om hier op MM in de echte eindlijst te mogen verschijnen. De nummer 1000 start met 1006,68 punten. Als je weet dat je maximum 500 punten kan krijgen met je nummer 1, heb je dus minstens 3 stemmen nodig om in de eindlijst te geraken. Alle titels zijn dus favorieten van verschillende gebruikers hier.

Als opwarming toch een eervolle vermelding voor 3 pechvogels:

De nummer 1001: In Search of a Midnight Kiss (2007) Deze film strandt met 1006,15 punten net buiten de top 1000. Terug te vinden in 6 lijstjes, wat nog maar eens laat zien dat je niet zomaar in deze mooie lijst geraakt.

De meeste lijstjes van de films buiten de top 1000: Network (1976) en Fantastic Mr. Fox (2009) waren 9 keer terug te vinden in jullie lijstjes, maar kwamen beiden te kort aan punten om in de top 1000 te geraken. Network staat met 979,02 punten op plaats 1029 en Fantastic Mr. Fox staat met 970,90 punten op plaats 1041. Een hogere positie had hen misschien wel kunnen redden, maar dat gaat dan weer ten kosten van andere films natuurlijk.

Ik ga me nu komende dagen bezig houden nog met de voorbereiding van de presentatie. Het loopt allemaal volgens planning, zodat ik woensdag met de top kan starten. Er komt net als bij vorige edities een apart topic voor de lijst zelf, zodat je hier verder kan discussiëren.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

7x - Brian De Palma

7x - Claire Denis

7x - Hsiao-Hsien Hou

7x - Michelangelo Antonioni

6x - Andrei Tarkovsky

6x - Terrence Malick

5x - Alfred Hitchcock

5x - Béla Tarr

5x - David Lynch

5x - Joel Coen

5x - Kar-wai Wong

5x - Martin Scorsese

5x - Michael Mann

5x - Paul Thomas Anderson

5x - Stanley Kubrick

5x - Xavier Dolan

4x - Andrey Zvyagintsev

4x - Francis Ford Coppola

4x - Ingmar Bergman

4x - Jean-Pierre en Luc Dardenne

4x - Ki-duk Kim

4x - Luchino Visconti

4x - Nuri Bilge Ceylan

4x - Rainer Werner Fassbinder

4x - Robert Altman

4x - Shin'ya Tsukamoto

4x - Quentin Tarantino

4x - Yimou Zhang

3x - Alejandro González Iñárritu

3x - Bernardo Bertolucci

3x - Douglas Sirk

3x - Edward Yang

3x - Hirokazu Koreeda

3x - Hiroshi Ishikawa

3x - Jean-Pierre Jeunet

3x - John Cassavetes

3x - Kaneto Shindô

3x - Krzysztof Kieslowski

3x - Lars von Trier

3x - Nicolas Roeg

3x - Sam Peckinpah

3x - Shôhei Imamura

3x - Orson Welles

2x - Abbas Kiarostami

2x - Alain Resnais

2x - Alfonso Cuarón

2x - Andrea Arnold

2x - Asghar Farhadi

2x - Atom Egoyan

2x - Billy Wilder

2x - Cristian Mungiu

2x - Darren Aronofsky

2x - David Cronenberg

2x - Fabrice Du Welz

2x - Gakuryû Ishii

2x - Gaspar Noé

2x - Hiroshi Teshigahara

2x - Howard Hawks

2x - Jean-Pierre Melville

2x - Jim Jarmusch

2x - John Huston

2x - Jules Dassin

2x - Julio Medem

2x - Luis Buñuel

2x - Michael Haneke

2x - Mikhail Kalatozov

2x - Naomi Kawase

2x - Neil Jordan

2x - Nicolas Winding Refn

2x - Paolo Sorrentino

2x - Robert Bresson

2x - Roman Polanski

2x - Sergio Leone

2x - Todd Haynes

2x - Tran Anh Hung

2x - William Friedkin

2x - Yorgos Lanthimos

2x - Yoshishige Yoshida

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Complimenten voor de organisatie, Film Pegasus en andere betrokkenen! Erg leuk gedaan (tot nu toe).

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Je hebt ook binnen de Verenigde Staten interne stromingen. Je hebt de filmindustrie die zich vooral bezig houdt met cashen, en daarin weinig ambitieus in, en je hebt ook daar de kleinere budgetfilmpjes. Het is een heel divers land. Iedereen vindt er wel zijn geding. In Search of a Midnight Kiss lijkt me een prima voorbeeld daarvan, op de watchlist ermee

luukve

• 247 messages
  • 658 votes

Kan niet wachten om alle mooie stills te bekijken en heel wat films op de watchlist te zetten

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Terecht? Ik snap die lage dunk naar de US niet zo. In mijn lijst is de US hofleverancier (250 op 500 films). Is toch gewoon de grootste en belangrijkste filmindustrie? Dus logischerwijs ook de meeste meesters? (in aantal iig, misschien niet procentueel). Dat jouw voorkeuren elders liggen; best. Maar de US is toch geen kattenpis?

Uiteraard. Maar lage dunk? Met een dikke 2e plaats achter mijn hofleverancier is toch ook niks mis? Alsof ik daarmee ontken dat het de grootste filmindustrie is. Dat is gewoon een resultaat van zowel mijn kijkpatroon (waaronder de vele films die ik op filmfestivals zie bijvoorbeeld) als mijn voorkeuren.

En 250 op 500 vind ik wel wat aan de hoge kant hoor. Ik snap die lage dunk naar andere landen niet zo.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Hangt er ook een beetje vanaf hoe je "grootste" definieert. De US is in ieder geval al een tijdje niet meer het land dat het meeste (professionele) films produceert.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Film Pegasus wrote:

De nummer 1001: In Search of a Midnight Kiss (2007) Deze film strandt met 1006,15 punten net buiten de top 1000. Terug te vinden in 6 lijstjes, wat nog maar eens laat zien dat je niet zomaar in deze mooie lijst geraakt.

Voor de statistiekjes, in 2013 stond deze nog op plaats 796, en haalde in de laatste editie de lijst niet. Rare pendulumbeweging.

Network en Fantastic Mr. Fox haalden vorige keer gemakkelijk de lijst met respectievelijk plaatsje 708 en 676.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

De tien regisseurs die bij mij het vaakst voorkomen (op totaal 450 titels): Fassbinder (10x), Kore’eda en Cassavetes (7x), Sokurov, Hou en Bergman (6x), Antonioni, Imamura, Kurosawa (K) en Tarkovskiy (5x)

(en 4x: Anno, Ceylan, Denis, Dolan, Jarman, Kubrick, Lynch, Miike, Miyazaki, Muratova, Oshii, Ozu, Powell/Pressburger, Sirk, Tarr, Tsukamoto en Wong)

En vooruit, de landen die ik heb geteld:

VS: 103

Japan: 94

Frankrijk: 33

SU/Rusland: 25

Italië: 23

Duitsland: 22

De rest: 150

En tot slot de decades:

Jaren '20: 6

Jaren '30: 14

Jaren '40: 15

Jaren '50: 29

Jaren '60: 61

Jaren '70: 70

Jaren '80: 45

Jaren '90: 77

Jaren '00: 78

Jaren '10: 55

maxcomthrilla wrote:

Ook leuk om vast een voorspelling voor de Top 10 te doen,

Met dit deelnemersveld verwacht ik toch wel minimaal 1 film van Winding Refn in de Top 10.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Ook mijn statistieken dan maar:

jaren '20: 06

jaren '30: 13

jaren '40: 15

jaren '50: 40

jaren '60: 67

jaren '70: 52

jaren '80: 40

jaren '90: 67

jaren '00: 122

jaren '10: 78

Landen:

Japan 112

USA 104

Tsjechoslowakije/Tsjechië/Slowakije 47

Groot China 46

Italië 28

Frankrijk 24

Groot Brittannië 18

Zuid-Korea 16

Duitsland 12

Spanje 9

Overig 84

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ik heb 55 japan en 149 usa... toch is japan mijn favoriete filmland

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.