- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Opvallend, als ik naar mijn eigen lijst kijk, hoeveel keuzes van mij gekoppeld zijn aan de muziek ook. Of dat heel bewust is van me of heel toevallig als je achteraf naar je lijst kijkt... Maar De Palma had 't bij mij echt niet gered (denk ik) zonder Donaggio en Morricone. Dat geeft die films toch echt een eigen karakter mee.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Was erg blij toen ik vanochtend mijn nr.1 Hetun op plek #600 zag verschijnen! En vanmiddag ook nog Aoi Haru. Vond gisteren een wat mindere dag, maar vandaag maakt veel goed.
1000 - 500: 234/500 gezien, zelf 81 geselecteerd.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Opvallend, als ik naar mijn eigen lijst kijk, hoeveel keuzes van mij gekoppeld zijn aan de muziek ook. Of dat heel bewust is van me of heel toevallig als je achteraf naar je lijst kijkt... Maar De Palma had 't bij mij echt niet gered (denk ik) zonder Donaggio en Morricone. Dat geeft die films toch echt een eigen karakter mee.
Dirty Harry is mede beroemd geworden door de soundtrack, leek me ook iets voor jou dan, maar heeft het toch niet gehaald op jouw lijst...?
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Veel ontzettend mooi spul nu.
Millenium Mambo, What Time Is It There? en A Casa als absolute uitschieters. A Casa is de hoogste notering uit mijn lijstje tot nu toe (#16). Surrealistische, mystieke parel met een tergend traag tempo maar zo ontzettend fascinerend.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dirty Harry is mede beroemd geworden door de soundtrack, leek me ook iets voor jou dan, maar heeft het toch niet gehaald op jouw lijst...?
Nope. Ik koos oa voor een andere Eastwood film (die de lijst niet gaat halen) met een coole soundtrack: The Gauntlet. Maar ik bedoelde verder enkel te zeggen dat de soundtrack bij mij, vooral in de onderste regionen en bij bepaalde 'B-cinema of 'imperfecte cinema', het zetje gaf ze toch in de lijst op te nemen.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
laatste blokje van 10:
Gezien: 9/10
Gestemd: 7/10 (dat gaat hard)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik ben het niet altijd met je eens maar ik mag je korte besprekingen graag lezen en ze geven bovendien regelmatig aanvullende informatie.
Dank je. Ik vraag me soms af of mensen mijn berichten in dit topic niet te veel van het goede vinden, maar ik vind het leuk om te schrijven, dus het is altijd fijn om te weten dat er mensen zijn die lezen.
Nee, ik sla soms films over die ik gezien heb en zeg zo nu en dan iets over die ik nog moet zien. In het laatste geval komt dat vaak door de still. Wel schrijf ik altijd iets bij films die ik in mijn top 500 plaatste. Verder is de keuze vooral gebaseerd op of ik denk iets interessants te schrijven heb. Als ik ze allemaal zou doen zou ik te veel in herhaling vallen ("deze moet ik nog zien", "deze was best oké", "te lang geleden gezien, moet ik nog eens een kans geven"). Niet boeiend voor mij of iemand anders. Daarbij doe ik al ongeveer anderhalf uur over zo'n lang bericht. Als het nog langer zou duren zou ik hier salaris eisen. Of een Ozu-dvd-box 
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ik vraag me soms af of mensen mijn berichten in dit topic niet te veel van het goede vinden, maar ik vind het leuk om te schrijven, dus het is altijd fijn om te weten dat er mensen zijn die lezen.
Met een inleiding als
Deel 3 van: The One Ring Spuugt Op Jouw Favoriete Films en Prijst Zijn Eigen Smaak.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Morte a Venezia is blijkbaar nieuw, het leek me van zelfsprekend dat hij ook in de vorige lijst stond 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Gezien: 243/500
Gestemd: 61/500
En er is de entree van de tweede titel, naast La Meglio Gioventù, waarvan ik heb gezegd 'm nooit te zullen gaan zien: As It Is in Heaven.
Die laatste komt vanzelf wel een keer op de EO (of NCRV, of KRO of één of andere tv-zender van zo'n tv-dominee).
Matige dag wat mij betreft. Bovenstaande film vind ik het meest hopeloos en ik ben blij met Nebraska, Aoi Haru, Au Revoir les Enfants, Tekkonkinkreet en Castaway on the Moon (mijn tweede top 10 film!).
Ik verwacht op nummer 4, 9 en 10 na alle andere films van mijn top 10 wel in de top 1000.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Nog 10 te gaan vandaag Baggerman
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Wauw. Nooit gedacht dat ik Mua He Chieu Thang Dung zou mogen tegenkomen in de eindlijst, had uberhaupt niet verwacht dat er nog anderen deze ook in hun lijstje zouden hebben. Tof hoor 
Zie verder ook A Casa, dat is nog steeds de meest pretentieuze film die ik ooit heb gezien 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Oh! Oeps. Maar dan kan het dus nog meevalllen! 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
zet je schrap Baggerman, de laatste tien van vandaag komen er zo aan!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Mijn favoriete Bond, een meesterlijke noir en een meesterlijke Visconti! 3 maal gestemd, 10/10 gezien. Love Liza vond ik destijds niet zo goed maar zal ik eens in de herziening gooien. Met After Life heb ik ook nooit zoveel gehad (maar is zeker niet slecht).
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes

Le Feu Follet! Had ik niet op durven hopen!
Gezien: 247/500
Gestemd: 63/500
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Wow dat laatste blokje kan tellen ! 4/10 gestemd 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Noorderlingen, Breakfastclub en Eros Plus Massacre vind ik erg welkome grote stijgers!
(maar ze behoren nog niet eens tot de top10 van grootste stijgers)
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Halfweg....
270/500 gezien
51/500 gestemd
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Dag 1: 15/100 uit mijn top 500
Dag 2: 12/100
Dag 3: 22/100
Dag 4: 13/100
Dag 5: 15/100
Totaal: 77/500 (waarvan 18 uit mijn top 100)
Vandaag begon en eindigde sterk, met een wak in het midden. De echte verrassingen zullen nu wel voorbij zijn.
Vanaf morgen is het mogelijk dat een film hoger staat in de officiële lijst dan in je eigen lijst. Benieuwd welke als eerste die eer te beurt valt.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
De laatste 10 van vandaag. 8/10 gezien, op 4 films gestemd en een mooie positie in de lijst voor Le Feu Follet die op #8 in mijn Top 10 staat. De beste klassieke film die ik de afgelopen jaren gezien heb. Raakte me diep. Kan geen Satie meer luisteren zonder aan deze film te denken.
Vandaag,
Gezien: 91/100
Gestemd: 32/100
Totaal gezien: 428/500
Totaal gestemd: 95/500
Dus die voorspelde '200 films in de Top 1000' ... dat gaat wel uitkomen denk ik.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
En een nieuwe nummer één...... ik denk uiteindelijk toch van niet.
Halfweg de lijst en ik denk van wel 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Komt veel moois voorbij. Ik ben waarschijnlijk de enige die al 4 titels uit zijn/haar top 5 voorbij heeft zien komen. Maar nogmaals, beter nu dan niet.
Gestemd: 80/500
Gezien: 457/500
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Noorderlingen, Breakfastclub en Eros Plus Massacre vind ik erg welkome grote stijgers!
(maar ze behoren nog niet eens tot de top10 van grootste stijgers)
Arrow (UK) komt met een blu-ray box van Yoshishige Yoshida.... of wisten jullie dat al? Kan ik eindelijk kennismaken...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
heb em al een tijdje in pre-order inderdaad!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Vanaf morgen is het mogelijk dat een film hoger staat in de officiële lijst dan in je eigen lijst. Benieuwd welke als eerste die eer te beurt valt.
En het is dus ook mogelijk dat je een film preciés op dezelfde plek hebt staan in je lijst! ... heb overigens niet gecheckt of dat ergens het geval is... houd het ook voor mij weer wat verrassender 
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
En het is dus ook mogelijk dat je een film preciés op dezelfde plek hebt staan in je lijst! ... heb overigens niet gecheckt of dat ergens het geval is... houd het ook voor mij weer wat verrassender
Daar zit ik stiekem op te hopen, maar de kans is vrij klein. Ik heb wel al een anagramnotering:
654 Zelig was bij mij 465. Die weet zich natuurlijk altijd aan te passen.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Exotica! Mooi dat die vrij hoog in de lijst staat. Sowieso flink wat films tegengekomen in de 100 van vandaag. Zit nu rond de 40 in totaal. Het blijft leuk.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Halfweg de lijst, tijd voor een voorspelling 
Aanvankelijk had ik het idee dat de nummer 1 positie van 2001 onaantastbaar was maar intussen heb ik het gevoel dat veel (gelukkig niet allemaal) oudere, klassiekere films terrein moeten prijsgeven.
Daarnaast krijg ik ook een beeld van de users die gestemd hebben en in welke richting hun smaak gaat.
Nieuwe nummer 1 wordt The Tree of Life (2011)