• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.674 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

Stoux

• 84 messages
  • 644 votes

Rush; eentje uit mijn top 25 waar ik over twijfelde of hij het zou halen, mooie positie!

Ik vond de gehele film ook een rush. Mooi verhaal (ook al is het verhaal bekend), sterk acteerwerk vooral van Brühl en toffe inkijk in de F1 in de jaren '70.

Ook erg tof om Nightcrawler zo hoog te zien als nieuwe binnenkomer!

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Beyond the Black Rainbow!

Tekkonkinkreet had ik wat hoger verwacht nog. Mijn favoriete anime!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ja, dankzij mijn herziening flink gestegen .

Zoveel films waar ik ook wel een stem op had willen plaatsen, maar dan had ik een top-1000 moeten inleveren.

Hehe, dat sceenshot van Body Double. Moet ook nog veel De Palma zien, waaronder deze. Sowieso nog veel te veel te zien .

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Tekkonkinkreet staat al langer op mijn to see lijstje. Zal er toch eens werk van moeten maken; Jin-Rô had ik zelf ingezonden, maar is zo'n film die ik misschien nog hoger zou score. Heb ik nu op 4* staan. Ook maar eens opnieuw bekijken.

En blij met de eerste Bondfilm. Blijven blockbusters waar iedereen hier niet mee tevreden zal zijn, maar een top 1.000 zonder 007 kan gewoon niet. Hopelijk volgen er nog!

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

McSavah wrote:

Hehe, dat sceenshot van Body Double.

Machtige still. Complimenten beavis.

'Body Double' is de 2e titel uit mijn top 10 die voorbij komt. Erg leuk dat-ie in de lijst staat!

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Bir Zamanlar vond ik eigenlijk wat teleurstellen. Ik geraakte moeilijk in de film en enkel de geweldige kaarsscene vond ik echt indrukwekkend.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Leland Palmer wrote:

(quote)
Machtige still. Complimenten beavis.

'Body Double' is de 2e titel uit mijn top 10 die voorbij komt. Erg leuk dat-ie in de lijst staat!

Heb de film te lang geleden gezien om in te kunnen schatten of dit misschien een spoiler is of niet, maar hij was te grappig om niet te nemen inderdaad!

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

beavis wrote:

Heb de film te lang geleden gezien om in te kunnen schatten of dit misschien een spoiler is of niet, maar hij was te grappig om niet te nemen inderdaad!

Niet echt een spoiler hoor, geen grote iig.

Wel een aanleiding om de film te gaan zien, voor mensen die 'm nog niet gezien hebben.

Insignificance

• 3220 messages
  • 5588 votes

Finisterra wrote:

Tekkonkinkreet had ik wat hoger verwacht nog.

Ik pleit schuldig. Net als The Sky Crawlers gezien na de deadline. Beiden hadden een mooi plekje gekregen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

zeer sterk blokje nu, met name voor de harde kern van liefhebbers van Japanse cinema.

waaronder ikzelf dus

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

De Palma voor de tweede maal vandaag, en toch Ceylan met Once upon a Time in Anatolia

Nog geen enkele Altman zien passeren, of vergis ik mij?

Zowel Shara, Millennium Mambo als Blue Spring staan al een tijd op mijn kijklijst

Voor Noisy Requiem ben ik eerder wat terughoudend.....

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Badalamenti wrote:

Nog geen enkele Altman zien passeren, of vergis ik mij?

nóg niet, komt vandaag nog langs!

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Mooie films vandaag, al een hoop inzendingen zien passeren en in het laatste blok zaten maar liefst zes inzendingen van mij. Doordat ik vakantie heb kan ik niet zoveel reageren, maar ik houd het topic in de gaten.

beavis erg goede keuze trouwens om het over de gehele dag te verspreiden. Iedere keer als in op mijn telefoon kijk, hoop ik stiekem dat er al weer tien nieuwe films op staan.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Mooi blokje weer ja, drie films uit mijn top 50, waaronder de allerbeste .

Fijne afwisseling nog steeds. Geen Afrikaanse productie alleen nog volgens mij, maar daar heb ik zelf ook schuld aan. Ook weinig Zuid-Amerika en opvallend weinig Rusland/Sovjet-Unie. Dat laatste betreur ik uiteraard . Australië ben ik overigens ook nog weinig tegengekomen, maar die willen door het Angelsaksische karakter soms minder opvallen in de lijst.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Veel scandinavie, dat juich ik toe, weinig zuid-amerika vind ik jammer. Aziatische cinema nog nooit een film v. gezien, maar geloof me dat ik zeer binnenkort enkele Japanse films zal zien . Maar alles op zijn tijd. En Rusland/Sovjet Unie spreekt me ook wel aan, maar zal nog niet voor direct zijn.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Na Bresson viel me ook voor Apichatpong Weerasethakul een toegenomen support op

Het nieuwe blokje liegt er weer niet om!

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Finisterra wrote:

Beyond the Black Rainbow!

Alsjeblieft voor de stijging.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

'Joe' Apichatpong is dan ook een held. Naast Blissfully Yours had ik misschien ook voor Tropical Malady kunnen stemmen. Die zag ik beide voor Syndromen and a Century, Uncle Boonmee (die krijg we vrees ik niet meer te zien) en Mysterious Object at Noon. Die ik alle drie geweldig vond. Die eerste twee zijn daarmee wat weggezakt, maar eigenlijk misschien minstens zo goed - ze haalden echter mijn lijst dus niet.

Verder is Beyond the Black Rainbow een titel van de vorige editie die van de 50 titels die ik niet had gezien hoog op mijn kijklijst stond. Dus dat moet nu toch écht eens gaan gebeuren.

En er is de entree van de tweede titel, naast La Meglio Gioventù, waarvan ik heb gezegd 'm nooit te zullen gaan zien: As It Is in Heaven. Dus 1000/1000 ging al niet lukken, maar nu worden het er hoogstens 998/1000... Zit na 470 titels op 43 niet gezien, dus ik ga wel oven de 50 uitkomen, maar daar is natuurlijk niks mis mee - zijn zeker een paar dingen die ik graag wil gaan zien.

O ja, en de binnenkomst van Zabriskie Point , een titel waarvan ik vanmorgen nog de (kleine) vrees uitsprak dat we die niet meer zouden gaan zien...

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Opvallen dat Salò o Le 120 Giornate di Sodoma hier staat. Heeft op MM amper 2,57* gemiddeld. Een cultfilm met bepaald publiek?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

cult zou ik het niet willen noemen, maar het is gewoon geen film voor iedereen

de eerste keer dat ik em zag vond ik het de meest vreselijke film die ik ooit had gezien

het feit dat die beoordeling zo om kan slaan, geeft misschien wel aan dat het een bijzondere film is die je toch erg kan raken / aan het denken zetten

zeer expliciete film ook wel, wou dat niet gelijk met een still weergeven, maar deze kop heeft hopelijk ook al iets 'onaangenaams' dat de sfeer wel weergeeft...

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Nondedju, Salo in de top 1000. Gisteren lag ik maar te vloeken op Antonioni, maar werkelijk elke film van Pasolini is beter dan die (letterlijke) strontfilm. Onvoorstelbaar ook dat dit hoger is geraakt dan Mama Roma.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Twee keer gezien en blijft... Ehm... Stront?

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Gemengde gevoelens over dat laatste blokje: dat Minority Report (als ik me niet vergis reeds de 4e Spielberg in de lijst) zo'n gigantische sprong voorwaarts maakt, is super. Maar wat Skyfall in de lijst ligt te doen is een raadsel? Dan zijn er toch een hoop betere Bondfilms gemaakt.

JT Chinaski

• 94 messages
  • 107 votes

They Shoot Horses, Don't They? opvallend hoog, nice .

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

inhoudelijk komen ze niet veel sterker dan Salo. Alleen Stalker gaat daar misschien nog overheen wat mij betreft. Maar ik snap die sentimenten dus wel, zoals gezegd

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

En er is de entree van de tweede titel, naast La Meglio Gioventù, waarvan ik heb gezegd 'm nooit te zullen gaan zien: As It Is in Heaven.

Je doet jezelf 2x tekort.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Wauw! Dat laatste blok van 40! 2x 5,0*, 5x 4,5* en maar liefst 16x 4,0* uitgedeeld!

Gezien: 37/40

Gestemd: 12/40

Rio Bravo (mijn favoriete Amerikaanse western), Salò (2e beste van Pasolini vind ik; Mamma Roma staat 3e bij mij), 2 geweldige Weerasethakul's, Shara + Noisy Requiem (2 Japanse meesterwerken), mijn favoriete Tsukamoto, favoriete Jeunet... geweldig debuut van Shane Black....

Body Double is voor mijzelf een verrassende keuze geweest; die beschouwde ik na mijn eerdere kijkbeurten als mislukte Hitchcock kloon. Kwartje viel pas veel later, na herziening van bijna alle De Palma's.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Zeer terecht dat Castaway on the Moon veel hoger staat dan Cast Away

Volgens mij ook de hoogst genoteerde (#18) uit mijn lijst die ik tot dusver heb gezien

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ramon K wrote:

Salò (2e beste van Pasolini vind ik; Mamma Roma staat 3e bij mij),

Wat heb je als eerste staan, als je dat al wilt verklappen?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Metalfist wrote:

(quote)
Wat heb je als eerste staan, als je dat al wilt verklappen?

Dat evangelie - ding!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.