- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
1000-0901: 56/100 gezien - 13/100 ingezonden
0900-0801: 59/100 gezien - 18/100 ingezonden
0800-0701: 66/100 gezien - 18/100 ingezonden
0700-0601: 65/100 gezien - 22/100 ingezonden
Totaal: 246/400 gezien - 71/400 ingezonden
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Nieuwe De Palma op #596, altijd fijn
Perfecte still weer !
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Bij het screenshot van Potemkin had ik geen idee uit welke film het kwam. Ik zocht in de richting van een gangsterfilm.
Uit De Maagdenbron heb je meteen de beste scène gekozen: het gevecht met de jonge berk.
Een goed begin van de dag, inderdaad ook met een van de betere De Palma's.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Bij het screenshot van Potemkin had ik geen idee uit welke film het kwam. Ik zocht in de richting van een gangsterfilm.
Serieus? Vind het echt een iconisch beeld uit die film. Een van de meest herkenbare uit de hele lijst tot nu toe. En ik vind de film zelf maar zo-zo..
Bij het gaan door deze lijst, krijg ik bijzonder veel zin om dingen te (her)kijken. Bij sommige films stel ik ook mijn - soms al wat oudere - waardering in de vraag.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik zal Marathon Man nog eens moeten zien. Staat bij mij op 4*, maar kan er mij te weinig van herinneren.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Hoe gaat het in het algemeen met de 'quiz'? Je speelt natuurlijk vooral tegen jezelf, maar toch 
Spoorloos moet een hele lastige geweest zijn, door afwezigheid van ter Steege... als ik zelf niet echt een beeld heb bij een film, was de keuze soms lastig in te schatten
De Potemkin still is inderdaad wel een iconische, maar goed, dat moet je ook maar net op je netvlies hebben natuurlijk...
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Een beeld los van zijn context kan je soms op het verkeerde been plaatsen. Toen ik de titel zag, had ik wel een aha-erlebnis. Over het algemeen gaat het wel vrij goed met de quiz. Soms zitten er doordenkertjes tussen, vooral wanneer de hoofdpersonages niet in beeld zijn.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
volgens mij heb ik mijn werk dan goed gedaan

Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
De stills zijn sowieso erg goed ja. Lijkt me een van de grootste redenen waarom ik zoveel wil (her)zien. Krijg echt weer een filmboost na lange tijd wat meer series te hebben gezien.
The Sky Crawlers bijvoorbeeld. Mooie still, mijn lage waardering en mijn doorgaans hoge beoordeling van andere Oshii's...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Still van Jacob's Ladder lijkt wel uit Harry Potter te komen 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Waarom heb ik Blissfully Yours niet in mijn eigen lijst staan!?
Dit soort dingen zijn te verwachtten natuurlijk, heb zeker wel andere flms van deze regisseur in mijn lijst gezet en wellicht is deze daarom komen te vervallen, maar toch...
Ook zonder mij gelukkig al een flinke stijging in de lijst!
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Net als Marathon Man is Jacob's Ladder ook zo'n film die ik 4* geef, maar toch eens moet herzien. Wie weet binnen 2 jaar in mijn top 500.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Dit soort dingen zijn te verwachtten natuurlijk, heb zeker wel andere flms van deze regisseur in mijn lijst gezet en wellicht is deze daarom komen te vervallen, maar toch...
Een van de meest rustgevende films die ik ken (deel 2 in de natuur dan). De beste van Joe voor mij.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
ik kan moeilijk kiezen, maar die rust is erg fijn inderdaad. bijzondere film!
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Mijn titels komen nu wat minder voor. Hoop niet dat dat zo blijft.
Ik ben overigens wel blij met de goede smaak van een redelijk aantal deelnemers.
Ik had ook wel verwacht dat veel relevante films (ook die niet in mijn lijst stonden) de top 1000 zouden halen. Vandaag Dead Man en Blissfully Yours van de geziene films die eruit springen.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Mijn 1e top tien film is gepasseerd zie ik.
'Manhunter' op #637. Benieuwd waar de andere 9 zullen staan, als ze al in de lijst opgenomen zijn natuurlijk. 
Heb in ieder geval een verzoek bij m'n baas neergelegd om een paar maand verlof te krijgen, om alle tips die ik hier op doe te kunnen zien. Pfff. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Serieus? Vind het echt een iconisch beeld uit die film. Een van de meest herkenbare uit de hele lijst tot nu toe.
Opvallend inderdaad, dat is wat mij betreft ook een vrij iconisch beeld 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Veel titels die bij mij tussen 500 en 600 zouden (kunnen) staan deze worp: Blissfully Yours, AI, Perks of Being a Wallflower. Leuk.
Nu nummer 1, 2 en 3 al zijn langsgekomen benieuwd of de rest van mijn Top 20 (met uitzondering van nummer 9 en 19 - die zien we met zekerheid niet terug) er nog langskomen. Bij nummer 4 twijfel ik erover, 7 en 10 ook een beetje. Van de rest ben ik zeker.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
La stanza del figlio terecht in de top 1.000. Had ik vorige editie ook al in gestuurd, maar zonder succes. Dit keer wel gelukt.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Haze en vooral Honey Pupu (hoewel gedaald) 
Suspiria zou ik eigenlijk eens moeten herzien.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Een van de meest rustgevende films die ik ken (deel 2 in de natuur dan). De beste van Joe voor mij.
Geldt ook voor mij! Fijn dat hij zoveel gestegen is.
En Hetun, Suspiria & Honey Pupu 
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Het gaat met deze lijst helemaal de verkeerde kant uit.
Bij de laatste 70 films (#580 - #650) zijn er maar drie, waarop ik gestemd heb. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Honey Pupu
Zeg dat wel!
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Heerlijke still van Beauty & The Beast trouwens; Niet de meest voor de hand liggende. 
Stoux
-
- 84 messages
- 644 votes
Toch bijzonder hoe Lat Sau San Taam exact op dezelfde positie uitkomt
Andere stemmers, logischerwijs veel hoger aantal punten, wederom op 573. Mooi!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ontzettend hoog gehalte aan nieuwe binnenkomers nog steeds.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
27/30 gezien. En 6X bijgedragen aan de lijst: Blow Out (favoriete De Palma), Dazed and Confused (tienerfilm die maar blijft groeien), Battleship Potemkin, Songs from the Second Floor (favoriete Andersson, op de hielen gezeten door 2 andere films uit zijn oeuvre oa You, the Living die ik pas afgelopen week zag), Suspiria (giallo) en...
Hard Boiled, nummer 9 in mijn Top 500 en de ultieme actiefilm (pur sang). Elk jaar minstens 1 herziening.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Hier hetzelfde. Regelmatig films op de lijst tegengekomen van regisseurs die met andere films vertegenwoordigd worden op mijn eigen lijst. De keuzes, de keuzes...
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Rush? Niet gezien, maar lijkt me echt compleet niks. Iemand?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Rush? Niet gezien, maar lijkt me echt compleet niks. Iemand?
Kan er best mee door, voor een keertje.