• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.168 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik heb al 5 van die 18 'afvallers' ingediend, waaronder The Killer. Ik heb mijn werk gedaan.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Hebben jullie dat ook. Als ik niet ben ingelogd zie ik die afbeeldingen niet, alleen links. Bij die van TOR, zie ik die wel. (Stel je bent bezoeker zonder account..... )

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Klopt ja, was me ook al een keer opgevallen. Zou het een bug zijn?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik denk het niet, zie het in andere topics ook wel. Hier bijvoorbeeld Film >> Toplijsten en favorieten >> De top 100 van... Heeft het met het nieuwe design te maken?

(Van TOR blijft het er erg mooi uitzien. Ook dus als je niet bent ingelogd.)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dick2008

Dat heeft te maken met het zoveel mogelijk voorkomen van mogelijke rechtenkwesties.

Er zijn in het verleden wel eens peperdure rekeningen bij MM binnengekomen vanwege onrechtmatig gebruik van foto's (en teksten). Gebruikers plaatsen namelijk plaatjes die overal vandaan gehaald zijn terwijl er vaak copyright op zit.

Zodra een rechthebbende fotograaf (of een instantie die optreedt namens die fotograaf) dit opmerkt, krijgt MM de rekening.

Een mogelijk alternatief was helemaal geen plaatjes meer op MM, of alleen nog plaatjes met CC licentie.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Al 4 films uit mijn Top 500 gesneuveld! En de meeste moeite heb ik met The Killer. Uit welke film uit de lijst moet ik dan mijn actiekick halen? Ik reken nu op Bloodsport.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

kappeuter wrote:

Dat heeft te maken met het zoveel mogelijk voorkomen van mogelijke rechtenkwesties....

niet eens over nagedacht. aannemende dat het gebruik van stills uit films op de manier zoals hier wel onder 'fair use' zal vallen. maar zeer begrijpelijk dat jullie MM toch ook in bescherming nemen

zal voor de buitenstaander dan wel een minder fraai resultaten topic worden

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Wie wil er nu buitenstaander zijn op deze leuke website.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

kappeuterdaar ligt het aan. Is inderdaad ook al eens ter sprake gekomen ergens op de site. Het valt in die projecten wel erg op al die links.

Nou ja, een account is zo aangemaakt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

beavis wrote:

niet eens over nagedacht. aannemende dat het gebruik van stills uit films op de manier zoals hier wel onder 'fair use' zal vallen. maar zeer begrijpelijk dat jullie MM toch ook in bescherming nemen

zal voor de buitenstaander dan wel een minder fraai resultaten topic worden

Ja ik voorzie bij stills / posters e.d. sowieso geen problemen inderdaad, maar we hebben het voor de veiligheid gewoon voor alle topics ingesteld.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Al 8 films (Persepolis, Knife in the Water, La Pianiste, Easy Rider, Inside Llewyn Davis, Being There, Gomorra, Brick) van mij bij 18 net nieters.

Gomorra als #151 mijn hoogst genoteerde. Jammer dat ze out zijn maar ze zijn in ieder geval wel genoemd

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Dances With Wolves die 750 plaatsen achteruit tommelt? Als er al zo'n grote verschuivingen plaatsvinden, weet ik al helemaal niet meer wat te verwachten van de echte top 1000.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Met enkel Knife in the Water en Easy Rider blijft voor mij de schade toch beperkt. Eens benieuwd.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

mooi. Gomorra en knife in the water op mijn watchlist gezet. Easy Rider tonen ze donderdagavond op canvas, dus misschien (afhankelijk of ik zin heb) neem ik hem ook wel mee.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dit voorproefje van 18 films die de lijst niet haalden geeft ook al meteen weer dat de lijst ook flink opgeschud kan worden, te zien aan de enorme val die Dances With Wolves en The Killer maakten. Je zou bijna niet denken dat een film meer dan 700 plaatsen kan vallen, maar dus toch. Vraag me af of ook iets uit de vorige top 100 zo enorm gekelderd is.

Zelf had ik bij die 18 op 7 films gestemd. Puur alleen door de still baal ik het meest van de afwezigheid van Inside Llewyn Davis. Kijk eens hoe simpel, maar mooi die eruit ziet.

Overigens, voeg mij bij die mensen die het stiekem jammer vindt dat de titel nu boven de still gezet wordt. Bij die 18 liet ik de afbeelding langzaam in beeld glijden en probeerde ik te raden om welke film het ging. Maakt het alleen nog maar wat leuker. Geen ramp verder.

Ook typisch: zo geef ik bijna een jaar geen film vijf sterren, zo gebeurt dat precies tussen de stemperiode en de onthulling. Nu maar hopen tegen hopen in dat anderen flink op Sans Soleil gestemd hebben.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Wat is het hier stil

Beetje aftellen tot zondag........ ik verwacht redelijk wat verschuivingen en nieuwkomers. Ik gok op zo'n 10%. En een nieuwe nummer één...... ik denk uiteindelijk toch van niet.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Stilte voor de storm, zoals dat heet.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Worden we al zenuwachtig? Ik gok dat 200 films uit mijn Top 500 de uiteindelijke lijst gaan halen. Misschien wel meer.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Het zou mij meevallen als 200 films van mijn Top 500 de lijst halen, maar ik denk het niet.

Achteraf had ik het geloof ik wel leuk gevonden wanneer op deze eerste weekenddag als opwarmertje plaats 975-1000 bekend waren gemaakt. En dan morgen de overige 75.

Hadden de reacties langzaam kunnen starten.

Maar ik kan best wachten tot morgen!

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Ik zal enorm verbaasd zijn als die ene blockbuster uit mijn top tien de lijst zal halen. Er staan er een paar in maar Transformers ben ik toch wel benieuwd naar.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Om een al bekende reden dit jaar geen lijst kunnen aanleveren. Zal dit toch weer met plezier gaan volgen. Iig mooi om te zien dat dit project verder is gaan groeien gezien het aantal deelnemers nu .

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Nog een slordige twintig minuten en dan gaan we eindelijk los

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Als 50 films uit mijn lijst het halen ben ik al heel tevreden. Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat. Ik hoop toch op een paar gekke uitbijters die omhoog komen vallen en die zo tips opleveren en het boeit me niet hoe hoog pakweg The Godfather of Citizen Kane staan.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ik verwacht ook maar weinig films uit mijn lijst die het hebben gehaald. Jammer trouwens dat Naomi Watts geen lijst heeft aangeleverd, had weer een grotere kans betekend op een mooie klassering van Spring Breakers

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Mooi hoor, nu de lijst begonnen is (ik kan ook niet wachten tot 12u00 Eerste Kerstdag). Ziet er ook prima uit, en leuk afwisselend met die still i.p.v. foto's zoals de eerste keer.

En het is gelijk duidelijk of een film in 4:3, 16:9 of 2.35:1 is opgenomen.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Inderdaad we zijn los!

En nogmaals beavis het ziet er prachtig uit.

Mooi dat Mysterious Skin erin staat! Ik weet niet of eerder een film van Gregg Araki de top 1000 heeft gehaald.

En bijna allemaal nieuwe vermeldingen.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ja mooi hoor! Last Days is de eerste film die het heeft gered. Als we zo doorgaan komen er dus 100 van mijn films in de lijst terecht

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

ik houd het voor vanavond (ochtend ) even bij de eerste 20

dank alvast weer voor de eerste reacties en complimentjes!!

het was de eerste Araki inderdaad... en een film die ik nog steeds niet gezien heb, terwijl ik toch aardig bekend ben met zijn werk, shame on me

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

De 1 per 10 gaat in de tweede batch meteen al niet meer op helaas . Maar niet minder leuk daarom.

De positie van de film per lijst staat trouwens wel gerangschikt. Ik dacht dat dat te veel werk zou worden? Of ik had het toch weer verkeerd begrepen .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.