• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.270 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

En ik ken India Song niet.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

McSavah

Omdat ik er aanvankelijk wel mee begonnen was, is dit voor de eerste 21 entries wel het geval. En de laatste 21 ook. Daarbuiten zal het slechts in enkele gevallen op volgorde staan (bij weinig lijsten, of als er een #1 of #2 positie te melden is), maar in de meeste dus helaas niet, inderdaad nét even te veel werk voor wat dat verder nog oplevert...

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

gauke wrote:

En ik ken India Song niet.

Stond ook al in de vorige lijst

Maar is verder lastig te verkrijgen. In Italië, Frankrijk en Canada zijn DVD's verschenen voor zover ik weet, maar allemaal zonder Engelse subs. Nu is het Frans van Duras relatief eenvoudig om te volgen met een basis/schoolkennis, maar ik kan me toch voorstellen dat de meesten daar op af zullen haken.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Mijn Frans is minder dan om over naar huis te schrijven. Maar ik ga toch op zoek. Je weet nooit.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

We zijn van start gegaan!

Van de eerste 20 titels heb ik er slechts 1 'aangeleverd': Invasion of the Body Snatchers. De Kaufman versie uit 78. Terwijl ik die van Don Siegel eigenlijk amper vind onderdoen, heb ik enkel de '78 'remake' in mijn top 500 opgenomen voornamelijk vanwege het einde; beeld plus geluid duiken nog regelmatig op in mijn dromen. Overigens is het einde van de '56' versie ook gewoon sterk hoor. Misschien komen we die film nog wel tegen?

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Bij de eerste groep geen enkele film uit mijn lijst. Wel een aantal die er net niet instonden (Invasion of the Body Snatchers, Mysterious Skin, My Darling Clementine met name, die tweede staat in mijn voorlopige indeling zelfs in het lijstje 301-350).

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Al 2 films uit mijn lijst gepasseerd: het ondergewaarde "Inherit The Wind" en "Cloud Atlas". Overigens 2 films die vorige keer niet de top 1000 haalden.

Dievegge

• 3172 messages
  • 8195 votes

Waarom zijn lijstjes toch zo verslavend? De verrassingen zullen vooral in de onderste helft staan. Ik haal 4 op 20, in de regio 988-993 zelfs 4 op 6. Op mijn #100 ,My Summer of Love, had ik niet gerekend!

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

De presentatie ziet er bijzonder fraai uit, beavis. Bedankt voor het vele werk.

Als ik de andere commentaren lees, mag ik met mijn 3 op 20 vooralsnog niet ontevreden zijn. Wanneer ik dat extrapoleer kom ik op een totaal van 150 van mijn titels in de lijst, maar dat is volgens mij wishful thinking.

My Summer of Love en Close Encounters (...) waren bij mij twijfelgevallen.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Yip man is zo een film die ik pas na insturen lijst had gezien en er wel ingekomen was.

Cloud Atlas leuk om erbij te hebben.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Grappig, My Summer of Love staat bij mij denk ik ook niet heel ver weg van de Top 500, dus dat is wel een aangename verrassing - die had echt hoger kunnen staan als het (in tot nu toe drie lijstjes) de andere kant was opgevallen. Verder Invasion of the Body Snatchers (vooral ook deze versie) ook wel bij mij favoriet. Dus dat zijn naast de twee (precies 1 per blokje van 10) waarop ik zelf heb gestemd in deze serie (Last Days erin!!) de twee beste films. Toch wel meerdere keren 4.0* dus ondanks dat ik maar 10% scoor toch wel een mooie eerste serie.

Verrassend dat The Garden of Words erin staat. Die kreeg toch wel wat kritiek in mijn Japanse lijst, waar hij best een hoge notering had. Maar niet bij de eerste 80 - want dat was het aantal Japanse films dat in mijn Top 500 staat. 5 Centimeters verwacht ik dan toch ook nog wel.

edit, bij het derde blokje: Ah, kan gelijk even een update doen. Kamen - hoeveel titels waren er ook weer met drie stemmen?

1000/1000 gezien gaat trouwens niet lukken, het ging zelfs bij nummer 1000 al mis Sta nu op 25/30 gezien - een een in de kijkvoorraad (Exiled).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Staat er een Fassbinder in de lijst, is het er eentje waar gauke (4 (of waren het er nu 6?) Fassbinders) en ik (10 Fassbinders) beiden niet op gestemd hebben Maar deze titel vind ik wel heel tof in de lijst!

Dit tempo kunnen we niet bijhouden op de zondag ochtend, hoor! Ziet er inderdaad wel fijn uit met die stills. Deze Terayama had ik nog niet gezien denk ik. Wel heel tof dat-ie er in staat. Alle vier Japanse entries heb ik niet op gestemd, drie van stonden wel (hoog) in mijn Top 300.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

hoeveel titels waren er ook weer met drie stemmen?

Dat had ik nog niet vermeld, maar het zijn er 7 geworden

In het net geplaatste 4e blokje vinden we overigens de enige titel die met 2 stemmen de lijst heeft gehaald!!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja 2 stemmen, ongelofelijk. Dat moet toch wat bekendheid opleveren.

En nog met mijn favoriete hedendaagse acteur ook!

Finisterra

• 15532 messages
  • 4693 votes

3 uit 40 titels uit mijn lijst. Verrassend weinig, maar ik verwacht er nog heel wat veel hoger.

The Garden of Words had ik misschien nog wel wat hoger kunnen plaatsen. Crank 2 had ik nog wat hoger verwacht in de lijst. Leuk dat Kamen de lijst ook heeft gehaald.

Welt am Draht ligt al een tijdje op de plank.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Deze Terayama had ik nog niet gezien denk ik. Wel heel tof dat-ie er in staat

? Je hebt er zelfs nog vrij recent op gestemd!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja te recent Toen had ik mijn lijst denk ik al ingeleverd?

edit: 2 april gezien, 21 mei lijst ingeleverd, dus ik had m al wel net gezien, maar ik heb die andere Terayama die ik recent had gezien er al ingezet.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Met 8 films tot nu toe waarvan 3 uit mijn top 100 ben ik niet ontevreden ook al had ik vooral Running Scared en Crank ( High Voltage ) niet verwacht.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Aha, we zijn van start gegaan Nu al duidelijk dat dit een lijstje is waar ik het merendeel niet van gezien ga hebben, maar tot nu toe lijkt het me al een erg mooie mix te zijn. Alleen Match Point? Voor mij één van de zwakste Woody Allen films, maar bon.

Had The Avengers eigenlijk niet verwacht, tof dat dit soort nonsens blockbusters toch ook een plaatsje krijgen.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Erg mooie stills Zeker een verbetering in vergelijking met vorige editie !

Erg veel nieuwkomers, benieuwd of dat gaat aanhouden als we verder in de lijst duiken....

Tot nu één film zien passeren uit mijn eigen lijst Dressed to Kill (1980)

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Net wakker (goede morgen) en er is al weer heel wat gepasseerd.

Ik scoor tot nu toe 3 op 40.

Geweldig dat Un amour à taire (regisseur Christian Faure) het dankzij BBarbie en mij gehaald heeft. Ik vermoed dat wij ook de enigen van de 51 stemmers zijn die deze productie gezien hebben. Ik hoop maar dat deze notering nieuwsgierig maakt en aanleiding geeft om 'm te bekijken!

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ja 2 stemmen, ongelofelijk. Dat moet toch wat bekendheid opleveren.

En nog met mijn favoriete hedendaagse acteur ook!

Wie van de twee (denk ik tenminste)?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Brave-Neo wrote:

ook al had ik vooral Running Scared en Crank ( High Voltage ) niet verwacht.

Metalfist wrote:

Had The Avengers eigenlijk niet verwacht, tof dat dit soort nonsens blockbusters toch ook een plaatsje krijgen.

Dat was ook al een kenmerk van de vorige MovieMeter Top 1000 lijst in vergelijking met veel andere lijsten, er was relatief veel plek voor recente misdaad/actie films (en minder voor 'classics' uit Hollywood. Dat is dus nog steeds zo. Het is nog steeds de groep films waar ik in de vorige en de huidige lijst waarschijnlijk de grootste gaten zal hebben.

gauke wrote:

Ik hoop maar dat deze notering nieuwsgierig maakt en aanleiding geeft om 'm te bekijken!

Nou eigenlijk nog steeds niet echt , maar ik zie dat de Engelse DVD heel weinig kost. Als ik 'm kijk is dat toch vooral vanwege Jérémie Rénier (gelijk het antwoord op je vraag, zie ik). Querelle en maxcomthrilla hebben er ook op gestemd als ik dat in de gauwigheid zo check.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Metalfist wrote:

Zeker! En dit is ook wel de beste van Marvel's overload aan blockbusters wat mij betreft

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

28 van de 40 zijn nieuw genoteerd; als dat zo door blijft gaan wordt het een totaal andere lijst.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Metalfist wrote:

Alleen Match Point? Voor mij één van de zwakste Woody Allen films, maar bon.

Verbaasde me ook wel, maar ik weet natuurlijk ook niet welke Allens er nog komen. Misschien dat deze de grootste consensus geeft, want bij Allen heeft iedereen andere favorieten lijkt wel.

Heb de vorige lijst blijkbaar toch niet zo scherp Hier staat de vorige lijst en die heb er nog even op nageslagen. Match Point was vorig keer de nummer 3 van Allen, op een totaal van 7 noteringen.

Dus de terugval van deze zou ook kunnen betekenen dat de andere Allen-films het moeilijk krijgen. Hoewel kappeuter nu bijvoorbeeld heeft meegedaan. Die heeft toch wel enkele Allens erin gezet denk ik. Dus dan komen naast Annie Hall en Manhattan Radio Days of Hannah and her Sisters misschien ook nog wel.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Leuk dat we vertrokken zijn. Complimenten aan beavis voor al het werk!

Van de 40 eerste titels stonden er 6 in mijn lijstje. En 5 daarvan stonden vorig jaar niet in de lijst. Wel een klap voor Yip Man, maar gezien de grote verschuivingen ben ik al blij dat die er nog wel in staat.

In totaal van de 40 titels toch al 19 gezien, dat is zo goed als de helft. Waarvan grotendeels eigen scores rond 3.5* en 4*. En verder is het goed om tips op te doen. En gelukkig niet alleen nieuwe films, maar een mooie mix van oude en nieuwe titels.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Mooie opmaak. Toch al flinke verschuivingen met een aantal titels die flink zijn gezakt in de lijst. Kun je toch zien hoe zo'n invloed een stem kan hebben, Ook zeker een aantal mooie en interessante nieuwkomers. Al zal dat naarmate de lijst vordert toch een stuk minder gaan worden denk ik. Weer veel variatie in de lijst iig.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

gauke wrote:

28 van de 40 zijn nieuw genoteerd; als dat zo door blijft gaan wordt het een totaal andere lijst.

Dat mag wat mij betreft, films die de lijst halen komen zo toch een beetje in de spotlights. Vaak zijn het films die je wel kent maar niet direct blijft bij stilstaan. Op deze manier is de kans toch groter dat je bepaalde films wel gaat zien.

Ik had gegokt op 10% nieuwkomers maar daar gaan we zeker over.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Moeilijk in te schatten, maar in de onderste regionen van zo'n lange lijst zijn sowieso veel verschuivingen. Benieuwd of we ook bovenaan zoveel verrassingen gaan tegenkomen. Wat me gezien de vernieuwde groep inzenders best wel mogelijk lijkt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.