- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Leuke variatie in films! Van mijn lijst 4 films, waarvan ik het meest blij ben met de Johnnie To. Slechts 17 heb ik er gezien. Zelf vind ik Yip Man nogal een oetlullig personage, dus die film is voor mij de negatieve uitbijter. Welt am Draht en The Garden of Words staan hoog op mijn ´to see´ lijst.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dus de terugval van deze zou ook kunnen betekenen dat de andere Allen-films het moeilijk krijgen. Hoewel kappeuter nu bijvoorbeeld heeft meegedaan. Die heeft toch wel enkele Allens erin gezet denk ik. Dus dan komen naast Annie Hall en Manhattan Radio Days of Hannah and her Sisters misschien ook nog wel.
In mijn lijst toch wel ruim 20 ja. 
Er zullen toch nog wel meer Allens terecht zijn gekomen in de lijst. Welke daar ben ik ook erg benieuwd naar. Match Point zag ik in de bioscoop en vond ik toch wel verfrissend binnen het oeuvre van Allen.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Annie, Hannah en d'r zussen kunnen ook op mij rekenen
. Voor de eerstgenoemde binnenkort gelegenheid tot herziening vanuit de tv-stoel; hoop niet dat dat tegen gaat vallen. Met de kennis van nu had Blechtrommel het bij mij niet gehaald.
Ik loop 1 op 10 nu.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
3 titels van mij in de laatste 10. Vooral Westworld is leuk om te zien. Ik had die niet zo lang getipt aan Spetie en blijkbaar heeft het geholpen, want hij heeft de film ook ingezonden en daarmee is Westworld terecht in de top 1.000 geraakt. 
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Het werkt wel zo'n lijst: ik schrijft titels op van films die ik niet heb gezien en die zeker mijn interesse hebben.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Zeker! En dit is ook wel de beste van Marvel's overload aan blockbusters wat mij betreft
Je komt er zelf in bijdragen ook nogal bekaaid vanaf beavis? Of staan al jouw noteringen hoger?? 
Laatste update 10/10 gezien 0/10 op gestemd.
Als ik het afzet tegen de vorige editie waar ik er uiteindelijk 950 van had gezien zit ik nog wel ongeveer op schema om tussen 900 en 950 te eindigen. Van de vorige lijst had ik er van de 50 ongeziene films ook 14 bij de onderste 100.
BBarbie heeft trouwens enkele van zijn Top 10 film die toch in weinig lijsten staan in de eindlijst. Knap.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
9/50 gestemd, 24/50 gezien. Da's best veel, maar meestal moet ik het ook wel hebben van de onderkant van zulke lijsten. Veel nieuwe films waar ik weinig mee heb (Avengers, Body Snatchers), maar dat blijf je toch wel houden. Zullen ook wel evenveel van dat soort films uit de lijst geflikkerd zijn, dus dat houdt zich dan wel in evenwicht.
Fijne presentatie trouwens, stills toch leuker dan posters!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
25 van de 50 gezien. Van de vorige top 1.000 heb ik er ondertussen 587 gezien, dus ik zit wel op schema met ongeveer de helft gezien.
Dievegge
-
- 3172 messages
- 8195 votes
Dit worden weer rampzalige dagen voor mijn kijklijst. Het voorbije half jaar was die afgeslankt van 100 tot ca. 50 titels.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Je komt er zelf in bijdragen ook nogal bekaaid vanaf beavis? Of staan al jouw noteringen hoger??
We zijn nog maar net onderweg!
Ik mag zeker niet klagen met uiteindelijk 171 uit 350 films die de 1000 hebben gehaald. Zoals ik al eerder heb laten doorschemeren is de sterke mix, het karakter, van de vorige lijst, ook met een sterk gestegen aantal deelnemers, geheel behouden. En zelfs de wat apartere uitwassen van mijn smaak zie ik voldoende terug. Fijn om India Song en Kamen te zien bijvoorbeeld!
Ik probeer dit soort berichten van mijn kant echter een beetje te beperken, voor het geval dat mijn persoonlijke smaak en mening als een stempel wordt gezien die op de lijst is gedrukt. Maar mijn enthousiasme voor deze lijst is even groot, zo niet groter dan voor de vorige! Blij dat ik het karwei op me heb genomen!!
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Toch ook al straf: Zowel Following als Bonnie & Clyde tommelen elk zo'n 500 plaatsen naar beneden.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Mooi werk Beavis! Stills zijn prima.
Blij dat het ondergewaardeerde Shadows in de lijst staat. Bij mij op plek 70.
Gezien: 24/50
In mijn lijst: 7/50, Une Femme Est une Femme, Atlantic City, Winter's Bone, Bonnie and Clyde, Serpico, Shadows, The Man Who Wasn't There
Kamen, Only Yesterday en Shock Corridor gaan op de kijklijst
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Slechts 2 uir 30 (3/50) in mijn lijst. Mamma Roma (die verbazend laag staat) en Fong Juk (het 'nieuwe' Hong Kong voor mij) Waar gaat dit heen?
Ik zag verder 42/50 films. Veel goede films in de lijst, paar goede tips, maar ook al een paar vreselijke titels in de lijst tegengekomen. Match Point (1,5*) zal ik mezelf aanrekenen en maar eens in de herziening gooien. Stem was uit de tijd dat ik nog niet zo into Woody Allen was. 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4694 votes
22/50 gezien, slechts 3/50 films hebben mijn lijst gehaald. Heel wat 3.5*'en en ben maar tot de 4* gegaan in mijn eigen lijst. Maar dan nog zijn het weinig echt sterke 3.5*'en.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
1000-951
22/50 gezien, op 8/50 gestemd met Memorîzu (1995) als hoogst genoteerde uit mijn lijst (104). Negatieve uitschieters: Close Encounters of the Third Kind (1,0*) en Toy Story 2 (2,0*).
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Wat een coole still trouwens van Shock Corridor. Die Fuller heeft toch wel echt coole, ooit controversiele cinema gemaakt. Deze film viel er voor mij nèt buiten.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
deze dekte de lading van de titel wel mooi vond ik 
Mijn favoriete still tot nu toe is die van #958 Bonnie and Clyde... schitterende belichting daar, lijkt net een schilderij
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
23 van de 50 gezien, 5 van de 50 komen ook op mijn lijst voor.
Uitermate tevreden over het feit dat Un Amour à Taire (#966) én Darbareye Elly [a.k.a. About Elly] (#956), die beide veel te weinig stemmen hebben op MM, uiteindelijk toch de lijst gehaald hebben. 
Met uitzondering van "Shock Corridor" eigenlijk nog geen titels tegengekomen, die ik hoognodig zou moeten zien. 
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Mijn favoriete still tot nu toe is die van #958 Bonnie and Clyde... schitterende belichting daar, lijkt net een schilderij [/quote]
Deze romantische tragedie is ook een pracht van een gangsterballade. Mooi dat ie, ook al is ie gigantisch gezakt, toch de lijst gehaald heeft.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
23 van de 50 gezien, 5 van de 50 komen ook op mijn lijst voor.
Uitermate tevreden over het feit dat Un Amour à Taire (#966) én Darbareye Elly [a.k.a. About Elly] (#956), die beide veel te weinig stemmen hebben op MM, uiteindelijk toch de lijst gehaald hebben.
Je kunt je wel voorstellen dat ik je vooral voor Un amour à taire eeuwig dankbaar ben
. En je hebt gelijk: onvoorstelbaar zo weinig stemmen.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Of onvoorstelbaar zoveel stemmen, het is maar waar je het mee vergelijkt.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Of onvoorstelbaar zoveel stemmen, het is maar waar je het mee vergelijkt.
Je hebt de film gezien?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
150 stemmen voor een Iraanse films is gewoon veel, los van de feitelijke kwaliteit van de film 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
De film(s) niet gezien, maar ik bedoel er zijn maar weinig films in mijn ingeleverde lijst die meer dan 150 stemmen op MM hebben 
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5588 votes
M'n eerste vijfje is al gevallen, zie ik. Fong Juk. Had 'm graag wat hoger gezien, maar stond vorige keer volgens mij niet eens in de lijst, dus vooruit maar. Benieuwd of we To nog een keer tegenkomen..
Bonte verzameling films tot nu toe. Stuk of 23 gezien, 8 van m'n lijstje opgenomen. Van de rest alvast een paar genoteerd voor m'n watchlist, dat schiet zo lekker op. Gave stills trouwens. Lekker bezig, beavis!
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
De film(s) niet gezien, maar ik bedoel er zijn maar weinig films in mijn ingeleverde lijst die meer dan 150 stemmen op MM hebben
Sorry, ik dacht dat je de film gezien had en was, in het licht van je opmerking, nieuwsgierig naar je reactie.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Uit de MM Top 1000 van 2013 zag ik er 764. Ben benieuwd hoeveel het er nu zullen zijn.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
150 stemmen voor een Iraanse films is gewoon veel, los van de feitelijke kwaliteit van de film
Dat is wellicht zo, maar ik vind het wel jammer dat zo veel leden van dit forum (hardnekkig ?) weigeren hun blik te verruimen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
nieuwe update, met op 947 de grootste verschuiving in de hele top1000