- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Van de eerste 50 zag ik er slechts 16/17/18, waarbij ik Interview with the Vampire ondanks mijn stem misschien niet helemaal heb gezien en Rabbits ondanks geen stem juist wel heb gezien.
De 4 Japanse films heb ik in ieder geval wel gezien, maar helaas ook twee onvoldoendes. Memories is hier de anime die geen onvoldoende scoort.
Wil vooral nog de Amerikaanse Hollywood new wave films zien als Bonnie and Clyde, Serpico en Invasion of the Body Snatchers. Shock Corridor hoort daar niet bij, maar vooruit die ook.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Leuk dat de Disney klassieker The Jungle Book weer in de lijst staat (al heb ik er niet op gestemd). Code Unknown van Haneke viel me tegen.
Dievegge
-
- 3172 messages
- 8195 votes
The Wrestler is de grootste daler. Als fan van Black Swan wilde ik die zien, maar hij viel me tegen.
Blij dat Giulietta degli spiriti erin staat, een Fellini die vaak over het hoofd gezien wordt.
Op Deux jours, une nuit zou ik gestemd hebben, maar ik heb hem na de deadline leren kennen.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
nieuwe update, met op 947 de grootste verschuiving in de hele top1000
Geweldig! Bijzonder overgewaardeerde film in mijn boekje.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
nieuwe update, met op 947 de grootste verschuiving in de hele top1000
Allicht nog wel dat er een nieuwe film hoger dan plek 377 binnenkomt? Ik zie wel enkele films die hoger kunnen eindigen. Ik denk aan een La Vie d'Adèle, Whiplash of Interstellar. Misschien zelfs The Wolf of Wall Street, al lijkt me die vooral door de stemmers voor deze lijst niet zo hoog gewaardeerd als ger gemiddelde MoMe-publiek,
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Allicht nog wel dat er een nieuwe film hoger dan plek 377 binnenkomt? Ik zie wel enkele films die hoger kunnen eindigen. Ik denk aan een La Vie d'Adèle, Whiplash of Interstellar. Misschien zelfs The Wolf of Wall Street,
Prisoners lijkt me daarvoor ook een goede kanshebber, staat bij mij in ieder geval hoog genoeg daarvoor!
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Je kan wel 'ns gelijk hebben daarin. Ik dacht van niet, dat die film veel hoge stemmen zou hebben bij de lijst van 51, maar als ik snel zo de stemmen bij Prisoners bekijk kan die best eens in de bovenste 300 eindigen.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4894 votes
Zie nog niet heel veel uit mijn lijst terugkomen, maar dat gaat zeker nog gebeuren. Voor nu genoeg tips alweer die ik voorbij zie komen. Mooi dat we begonnen zijn! Goed werk beavis!
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik kom er 5 tegen waaraan ik punten heb gegeven. Ben ook blij dat About Elly door is, achteraf zou ik het meer punten gegeven hebben, onlangs naar 4* opgewaardeerd. Alleen Following en Die Blechtrommel hadden van mij niet in de lijst hoeven belanden, beiden erg overgewaardeerd wat mij betreft.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Les Misérable gevolgd door Misery. Poetic justice!
Wel leuk dat Postman Blues het gehaald heeft. Die twee nieuwe Dardennes hadden dan weer niet gehoeven.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Dat personage uit Postman Blues lijkt wel weggelopen uit een andere film......
Spetie
-
- 38871 messages
- 8150 votes
Mooi werk Beavis!
Leuk om de titels zo voorbij te zien komen. Ook al best wel wat van mij titels trouwens. Zo'n 85 a 90% van de films gezien tot nu toe, maar Kamen en La Piscine zijn denk ik wel prima tips voor mij.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
21/70 titels gezien (7/70 gestemd) voorlopig. Bij de vorige editie had ik er een hoop minder gezien na de eerste 70, dus dat stemt hoopvol.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4693 votes
Toen ik de still vluchtig zag, dacht ik ook meteen aan Chunking Express. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Dat lijkt niet alleen zo ... Léon komt er ook in voor 
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Ah, de eerste Denis, en wat mij betreft (voor zover ik de films die tot nu toe langsgekomen zijn, gezien heb natuurlijk) de eerste echte topper in de lijst.
Eén Godard tot nu toe? Ik hoop nog een weesgegroetje te kunnen uitspreken, maar dat zal wel wat teveel gevraagd zijn.
Ik probeer er in te blijven geloven 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4693 votes
Vendredi Soir is mijn favoriete Denis dus wat dat betreft staat hij te laag (de eerste film uit mijn top-100). Verwacht veel andere Denis' er ook nog in.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4693 votes
Nieuwe top-100 film met Yume no Ginga!
Balade Triste had ik eigenlijk nog een stuk hoger in de lijst verwacht. Vorige keer een pak hoger inderdaad...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Argh! Daens!
Yume no Ginga wél een erg mooie nieuwe toevoeging. Verbaasd dat die er de vorige keer nog niet instond. Niet dat het zo'n bekende film is, maar toch wel populair onder de mensen die aan dit soort dingen meedoen denk ik.
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
Had zelf nog wel voor 'Our Beloved Month of August' mogen stemmen, mooi dat die de lijst heeft gehaald!
Opvallend zijn ook de twee Benelux krakers De Aanslag en Daens als nieuwe binnenkomers... zoals Onderhond terecht opmerkt 
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
Niet dat het zo'n bekende film is, maar toch wel populair onder de mensen die aan dit soort dingen meedoen denk ik.
Is waarschijnlijk een randgeval geweest, als veel van de stemmen lager dan de 200ste plek uitvallen, dan is er altijd het risico dat een film niet voldoende punten haalt...
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Van de laatse 30 titels zag ik er 8 niet. En slechts 1 enkele bijdrage; The Incredible Shrinking Man, 1 van de beste sci-fi films uit de jaren 50.
Ik hoop dat ik verderop (hogerop) toch iets meer uit mijn eigen lijst terugzie. 
Bijdrages: 4/80
Gezien: 64/80
Du Levande staat nog klaar (misschien vanavond).
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Argh! Daens!
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
(…) Die twee nieuwe Dardennes hadden dan weer niet gehoeven.
Je hebt blijkbaar iets tegen Belgische films of denk ik dat alleen maar.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Dardenne is sowieso overroepen en de stijl van Daens is niet iets dat ik aan Onderhond zou tippen. 
Ik heb tot en met 921 nu al 16 titels van mijn lijstje mogen aanvinken. Hoogste notering is van Balada triste de trompeta. Maar grootste verrassing was Les misérables. Ik hou wel van musicals, maar weet dat dit niet breed gedragen wordt. Dat geeft hoop voor nog enkele ander muzikale titels die ik nog wel zie passeren.
Van de 80 titels die al gevallen zijn heb ik er 38 gezien. Net niet de helft. Dat zal nog wel meevallen naar gelang de lijst vordert, gezien een titel toch in meerdere lijstjes moet voorkomen om genoteerd te zijn. En dat zorgt voor bekendere titels volgens mij.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Na drie batches zonder nominaties twee stuks in de laatste, met de Miguel Gomes die hoog in mijn lijst stond. Mijn nummer drie Welt am Draht is tot nu toe het hoogtepunt
.
vinnypassy
-
- 20 messages
- 12 votes
Voorlopig een leuke, gevarieerde lijst. Goed bezig beavis!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Je hebt blijkbaar iets tegen Belgische films of denk ik dat alleen maar.
Dat denk je alleen maar. Ik heb wel iets tegen Belgische sociale dramas.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Mmm, met een beetje goede wil heeft Alléluia (2014) ook wel iets van een sociaal drama 
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Eerst en vooral dank aan Beavis voor het werk. Ziet er prachtig uit.
En veel plezier aan alle deelnemers. Hopelijk ontdekken we nog nieuwe pareltjes.
#1000-951
De eerste 50 zijn al erg leuk.
Heb 29/50 gezien waarvan 7 zelf op gestemd met als (mijn) hoogste notering #7 "Den-En ni Shisu". Ben blij dat hij er in staat als men bedenkt dat slechts 23 mensen de film gezien hebben. Van Shûji Terayama heb ik ook nog extra voor deze top1000 "Kusa-Meikyû" herzien, want na "Sho o Suteyo Machi e Deyou" (4.5*) dacht ik dat die nog hoger zou kunnen. Hoop beiden hier nog tegen te komen. Trouwens de kortfilms van Terayama zijn ook erg goed.
En verder nog leuk om Lynch's "Rabbits" uit mijn persoonlijke top 100 (#98) (ook in Onderhond's en Alastor's top 100) terug te zien.
Ook de eerste Fassbinder staat erin. Mooi zo.
Ook alweer 11 films voor het "tezien" lijst(je) waarvan er 3 reeds opstonden.
Vooral enkele animaties, wat eigenlijk niet mijn eerste keuze is als ik film ga kijken. En het word ook wel eens tijd om wat van "Johnnie To" te zien alhoewel Hongkong niet echt mijn favoriet filmland uit Azië is. Ook van Gregg Araki, een naam die ik al een eeuwigheid ken, word het hoog tijd om eens iets van te zien.
Wat ook weer leuk is aan deze lijst is dat ik sommige films totaal vergeten was en zelfs niet op gestemd heb. Hoe kon ik nu een film als "Die Blechtrommel" vergeten
. Schandalig! Die moest zeker in mijn Top500 en dan was hij zeker nog een stukje hoger geraakt.