- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Variatie lijkt vooralsnog inderdaad behouden en tegelijkertijd een hoop andere titels. Ben benieuwd naar het vervolg.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Lost and delirious stond vorige editie op 821, niet op 903. Wel blij dat de film terug is. 
Edit: Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie 2 stond op 601 en in dit overzicht komt die van 883. Ben ik nu verkeerd of zit hier iets fout??
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
shit, daar is dus ergens iets verschoven... ben op onderzoek uit...
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Under the Volcano (1984) had ik niet verwacht in de vorige editie en blijkt stand te houden.......
Ben over het algemeen wel fan van Huston, maar deze spreekt me niet echt aan. Lijkt me zo'n typisch '80 product waar ik meestal een beetje op afknak.
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Tot zover:
gezien 52/80
gestemd 13/80
#950-921
Met weer een hoge uit mijn lijst (#30) "Europa"
Toch ook weer een deel films die ik zelfs (vroeger) meerdere malen gezien heb (o.a. The Incredible Shrinking Man, Pinocchio, Ben-Hur) maar nooit op heb gestemd.
Ook leuk om "Posutoman Burusu" en "Yume no Ginga" terug te zien!
Beasts of the Southern Wild heeft mijn lijst nipt gemist.
Verder zitten er in dit gedeelte ook enkelen bij die ik niet zo goed vond, Office Space + Ils. Dan toch liever Belgische sociale dramas 
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Ik had het vergelijk van de 2 top1000-lijsten nog een 2e keer na moeten kijken voordat ik deze naar de finale lijst kopieerde, want daar ging aan het begin al iets fout blijkbaar... moet dat vanavond even herstellen!
Zal de laatste tien van vandaag nog wel posten straks, dan is dat in ieder geval even uit de weg voor nu, en kan ik me op het probleem focussen. Vanaf morgen is alles correct wat betreft die info
Zal ook posts van vandaag corrigeren waar nodig uiteraard en het even melden als de schade toch opvallender is dan ik nu hoop... 
damn... shit happens zullen we maar zeggen... deze info staat overigens geheel los van de top1000 lijst opzich, en de berekeningen daarvan, en daar heb ik wel dagelijks van alles gecontroleerd... dit schoonheidsfoutje sloop daar de hele tijd een beetje ongemerkt langs.
Hoe bevallen de posts qua tempo overigens? Is het verspreid over de dag prettig, of toch liever zoals de vorige keer wat dichter op elkaar binnen een bepaald dagdeel (overdag of in de avond?)? De reacties zijn gedurende de hele dag wel fijn eigenlijk 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Verspreid is wel goed. Als iemand een avond of middag niet kan is de kans groot dat je meteen 100 films achter staat. Zo is het mooi verdeeld. Gaat goed zo. 
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Inderdaad goed bezig en zeker mooi met die stills.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Voor 13 van de 100 gestemd; Aquele Querido Mês de Agosto heeft het gehaald!!
88 van 100 gezien, inmiddels.
Daens, tsjonge, wat moet ik daar nu mee?? Ach het is een toplist check zullen we maar zeggen 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ben de laatste maanden lang niet meer dagelijks op MovieMeter, maar in ieder geval deze periode probeer ik iedere dag toch even langs te komen en wat commentaar te leveren bij enkele films. Misschien moet ik ook even van de gelegenheid gebruik maken om mijn schandelijke recensie-achterstand in te halen.
1000. Yip Man
Een flinke daling. Ik ben niet helemaal de juiste persoon om dit soort films te beoordelen. Ik waardeer de actie, maar trek de narratieve clichés niet altijd. Zeker niet als het vergezeld gaat met opgeklopt sentiment als hier. Niettemin snap ik wel dat actieliefhebbers met Yip Man weglopen.
999. Close Encounters of the Third Kind
De laagst genoteerde film in deze lijst waarop ik hier gestemd heb. Een opvallende afwezige in de vorige editie (al leeft deze Spielberg op deze site niet zo als elders), dus een welkome toevoeging. Ik vroeg me eerst af waarom Beavis bij een sciencefictionfilm uitgerekend koos voor een shot van een man die wat dromerig opzij staart. Echter, dat is natuurlijk een belangrijk onderdeel van de film. Toch wel leuk dat Beavis lang niet overal kiest voor de meest voor-de-hand liggende still en kennelijk graag een andere kant van de film vangt dan gebruikelijk is. Hier dus geen ufo's, maar een glazige Richard Dreyfuss. Of zie ik te veel in je selectieprocedure, beavis?
998. Running Scared
Op een bepaalde manier dacht ik dat die er de vorige keer in stond. Kennelijk niet. De film heeft een eigen smoelwerk, maar vond ik niet helemaal geslaagd.
991. Lethal Weapon
Nooit gezien, maar de still-keuze is interessant. In plaats van actie, zoals verwacht, een shot van Danny Glover die kaarsen op een taart uitblaast. Ik weet het belang ervan in de film niet, maar zelfs dit shot is erg druk en bijna actie-vol.
989. Invasion of the Body Snatchers
Deze versie heb ik al een tijdje op dvd liggen. Hopelijk staat het origineel uit de jaren '50 er ook in. Die heeft mijn stem gekregen.
988. Spellbound
Ik zag meer dan 30 Hitchcocks, maar deze nog steeds niet. Als ook nog een fan van Salvador Dali best schandalig, zo bewijst ook deze still.
987. The Avengers
Moderne blockbusters zijn altijd net wat meer omstreden dan andere films, wat kwaliteit betreft dan. Dit is één van de betere Marvelfilms vind ik, maar geen een daarvan komt in de buurt van mijn persoonlijke top 500. Leuk weetje: dit was in de vorige editie #1001.
986. Cloud Atlas
Na het zien van deze film voorspelde ik bij mezelf dat dit in de toekomst een klassieker zou worden; de enige keer dat ik dat deed bij een film die ik zelf niet zo bijzonder vond. De reden is dat films met een schaal en (wat mij betreft oppervlakkige) ambitie als deze makkelijk veel verdedigers krijgt. Zie ook het zeer vergelijkbare Intolerance van D.W. Griffith, die een even simplistische en drammerige boodschap naar vele tijdperken verplaatste. De status van deze film lijkt inderdaad te groeien en er zijn al stellige verdedigers opgedoken. Wie weet stijgt hij ook hier in de volgende editie nog wel meer.
985. Un Femme est un Femme
Het leukst van deze lijsten is als een persoonlijke favoriet opduikt die ik eigenlijk geen kans van aanwezigheid gaf. Dit is de eerste die ik zo tegen kom. Top!
983. The Garden of Words
Afgelopen Imagine baalde ik enorm dat deze alleen geprogrammeerd stond op tijden dat ik niet kon. Nu baal ik nog meer. Mooie still. Dit is ook de eerste film die we tegenkomen die nog niet bestond tijdens de vorige editie van dit spel. Nipt echter, want hij zo een paar weken na de finale in Japan uitkomen.
982. My Darling Clementine
Jammer dat deze persoonlijke favoriet 195 plaatsen daalt. Aan de andere kant ben ik ook weer blij dat een western zo understated en lyrisch als deze gewoon weer een plekje heeft weten te veroveren. Originele still-keuze ook weer. Ik zou waarschijnlijk niet de verleiding hebben kunnen weerstaan om het befaamde shot waarin Wyatt Earp achterover leunt in zijn stoel te gebruiken, maar dit moment waarop de kapper wat parfum sprayt op de nietsvermoedende Earp is een mooi voorbeeld van de kleine gebeurtenisjes die deze western zo uniek maken. Het is één van de momenten die het eerst bij mij naar boven komt als ik aan de film denk.
977. Following
Nolans eerste keldert. Wat mij betreft verdient. De vorige editie stond iedere film van Nolan buiten, gek genoeg, Batman Begins erin. Ik vermoed dat Insomnia dit keer ook niet opduikt, maar we zullen zien.
975. Match Point
Ik ben een groot fan van Woody Allen, maar ondanks een briljant einde vind ik dit één van zijn mindere films. Allen die compleet in serieuze modus werkt is toch net iets minder dan als hij alleen humor of beter humor gecombineerd met drama gebruikt. Ik hoop dat Match Point deze editie voorbijgestreefd is door vele anderen.
974. The Hurt Locker
Nog steeds de film over de huidige war-on-terror wat mij betreft, zelfs al gaat het meer om individuele verslaving aan oorlog dan om dat conflict. Een erg spannende film en één van de beste Oscarwinnaars van de laatste 10 jaar wat mij betreft.
971. Only Yesterday
De enige Ghibli die bij mij een onvoldoende scoort... Hopelijk belandt de rest dan ook gewoon hierboven 
970. Die Blechtrommel
Haalde de vorige keer mijn lijst, maar nu niet. Jammer, maar in tegenstelling tot 2 jaar geleden staat hij nu wel in de gezamenlijke lijst.
969. Shock Corridor
Gave still. Een film die ik al lang will zien.
968. Winter's Bone
Ah, de doorbraak van Jennifer Lawrence. Toen wist ik al dat ik naar een bijzondere actrice zat te kijken. Inmiddels is ze mijn favoriet van de jonge generatie. Het is ook een goede film om mee door te breken.
967. Un Amour à Taire
De eerste film die ik tegen kom waarvan ik nog nooit gehoord heb. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het er interessant uit ziet, maar wie weet?
964. Shoah
Een van de meest geprezen films die ik nog niet zag. De lengte is het probleem, al lijkt hij me verder zeker wel boeiend.
963. Pastoral: To Die in the Country
Ook nooit van gehoord. Films al deze kunnen bij mij makkelijk alle kanten uitschieten qua beoordeling, maar de still spreekt alvast aan. Lijkt wel een Japanse Fellini.
961. Memories
Dit was één van de eerste echte animes die ik zag, buiten dingen als Pokémon en Dragon Ball Z om. Hij viel toen niet goed, maar nu ik wat meer gewend ben geraakt aan de stijl en het ook veel meer waardeer, verdient dit een herkansing. Hij staat op Netflix, dus dat komt mooi uit.
960. Westworld
Deze had ik nooit zien aankomen in deze lijst. Ik heb er niet op gestemd, maar ik geef hem wel vier sterren, dus het is wel een leuke, alternatieve toevoeging hier. Ik weet alleen niet of ik deze still nu suf of juist komisch gekozen vind. Een beetje van beide denk ik.
958. Bonnie & Clyde
Een grote klassieker die keldert hier. Viel mij indertijd best tegen, maar misschien verdient hij een herziening.
957. Serpico
Ik heb het nu al een paar keer gehad over herzieningen en dit is er nog eentje die er een verdient. Staat me vooral bij als een vrij eenzijdig portret van Serpico, maar Lumet weet er toch vaak wel meer van te maken, dus wie weet heb ik iets gemist.
955. Shadows
Nog een klassieker die flink daalt. Jammer, want de film was niet alleen enorm invloedrijk op de opkomst van onafhankelijke cinema, maar is wat mij betreft nog steeds vitaal. Als je Shadows niet zag: grijp nu je kans en stem erop voor de volgende editie!
954. Toy Story 2
De eerste Pixar hier. Een voorbeeld van hoe je een vervolg moet maken. Hopelijk komen we de andere twee delen ook nog tegen. Ik vermoed van wel.
953. Mr. Deeds Goes to Town
Wat een aparte keuze voor een still, maar wederom erg scherp gekozen. Het is alweer een aardig tijdje geleden dat ik deze zag en ik krijg hier er weer spontaan zin door.
952. The Man Who Wasn't There
Ik stem veel op de Coens (mijn favoriete regisseurs), maar niet op deze. Staat op vier sterren, maar is ook iets minder blijven hangen dan veel van hun andere werk moet ik toegeven. Je raadt het al: tijd voor een herziening.
951. Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles
Oef! De eerste diepe onvoldoende (1*) van mij die we tegenkomen. Ook al lang geleden dat ik deze zag, maar hij staat me beter bij dan me lief is. Geen herziening hier, alsjeblieft.
950. Deux Jours, Une Nuit
Een zeer recente film en een prachtige keuze. Dardenne zijn de laatste tijd uitgegroeid tot persoonlijke favorieten in sociaal realisme en dit is een prachtig voorbeeld ervan. Marion Cotillard is daar een belangrijke reden van: ze leverde mijn favoriete acteerprestatie van 2014.
948. Kiki's Delivery Service
Deze haalde de vorige editie niet tot mijn verbazing. Nu dus wel. En terecht! Een mooi sprookje met een losse vertelstijl, zoals alleen Miyazaki ze kan maken.
947. The Wrestler
Ik dacht dat Aronofsky zo'n fanatieke fanclub had op MovieMeter dat zijn films immuun zouden zijn voor harde dalingen. Kennelijk niet. Dit vind ik denk ik zijn beste, maar ik ben geen uitgesproken fan van de man.
945. Code Inconnu: Récit Incomplet de Divers Voyages
Als ik deze film ergens vermeld zie staan moet ik meteen denken aan een ietwat zinloos onderdeel van mijn studie Media & Cultuur waar deze film vier keer shot-voor-shot geanalyseerd moest worden. Ik vond hem daarvoor niet goed en daarna nog minder. Er zitten enkele intense scènes in, maar verder heb ik weinig bewondering voor films die liever een cryptogram dan emotioneel of anders wel entertainend willen zijn.
944. Office Space
Een film die even vaak hit als miss is wat betreft grappen als je het mij vraagt. Deze still is echter perfect gekozen en representeert de betere humor van Office Space.
943. The Jungle Book
Ik stem niet snel voor jeugdsentiment, maar The Jungle Book ontstijgt dan ook jeugdsentiment voor mij. Een zeldzame film waar ik nu nog net zo veel plezier aan beleef als toen ik nog een klein kind was. Ook de eerste film die ik ooit in de bioscoop zag overigens, via een rerelease.
942. Du Levande
Haha, waarschijnlijk is iedere still van Roy Andersson uit willekeurig welke film ook even vrolijk. Een regisseur waarbij ieder shot zijn hand verraad. Ik mag het wel.
940. L'Enfant
Indertijd mijn kennismaking met Dardenne. Ik vond hem goed, maar niet compleet geslaagd. Nu ik ze meer waardeer is het tijd voor een herziening.
937. Ben-Hur
Een extreem christelijke film volgens de meest kitscherige Hollywoodtraditie. En toch onweerstaanbaar voor mij. Vooral omdat het gewoon een fantastische avonturenfilm is.
936. Lucky Number Slevin
Nog een sterke daler. Terecht volgens mij. Het is jammer dat een film met zo'n geweldige eerste helft zo als een kaartenhuis instort in de tweede helft. Ik zie de aantrekkingskracht hiervan nog wel in, maar van mij hoeft niet iedere goedgebekte gangsterfilm tot meesterwerk verklaart te worden, dus ik verwelkom deze daling ietwat.
934. A Few Good Men
Nooit gedacht deze hier tegen te komen. Leek me ergens een beetje een langzaam vergeten product van zijn tijd. Ach, hij is ook wel leuk.
933. Les Misérables
Deze is nog minder verwacht dan A Few Good Men. En deze vind ik niet leuk. Niet omdat ik musicals haat, maar wel dit soort sentiment. Ik had de indruk dat de film al weggezakt was uit het collectieve geheugen, maar kennelijk niet.
931. Postman Blues
Deze heb ik niet gezien (wel benieuwd), maar ik wil even inhaken op de opmerking dat deze still verwijst naar Chungking Express, want daar was precies die look van de vrouw een verwijzing naar Gloria van John Cassavetes. Een verwijzing naar een verwijzing dus.
930. Mildred Pierce
Een erg mooie klassieker met een fantastische Joan Crawford. Wees echter gewaarschuwd: niet gaan kijken als je net van plan bent om een kind te gaan krijgen. Deze bedenkt je wellicht op andere gedachte.
929. Dallas Buyers Club
Deze zag ik ook niet aankomen. Matige Oscarbait wat mij betreft met een belachelijk slechte Jennifer Garner. Echter, hier geldt ook weer: ieder z'n ding en ik denk dat dit soort films ook gewoon vertegenwoordigt moeten worden. In ieder geval is Matthew McConaughey wel echt goed.
928. The Incredible Shrinking Man
Nog altijd niet gezien tot mijn spijt. Hier heb ik erg veel zin in. Gave still weer.
926. Pinocchio
Dit is een geval van jeugdsentiment die het niet meer helemaal voor mij waar maakte toen ik hem als volwassene weer eens terug zag. Echter, die still brengt toch wat van de magie terug.
924. Labyrinth of Dreams
Ook nooit van gehoord. Ziet er intrigerend uit.
923. Aquele Querido Mês de Agosto
Meteen daarna nog een volstrekt onbekende film voor mij. Schandalig, want ik stemde wel op Tabu van dezelfde regisseur. Mijn interesse is gewekt.
921. Daens
Nooit meer dan een stukje van gezien, maar toen ik de titel hier zag verschijnen dacht ik dat Onderhond zich wel zou ergeren. Ik kreeg gelijk 
918. Smoke
Viel net buiten mijn lijst. Een goed voorbeeld van een mooi klein filmpje. Het verhaallijntje rond de foto's is altijd blijven hangen.
914. Vengeance is Mine
Deze wil ik al lang zien. De still is alvast hilarisch.
912. Zero Dark Thirty
Hoger dan The Hurt Locker? Niet verdient wat mij betreft, maar bij vlagen nog steeds erg sterk. Opvallend dat een toch op z'n zachtst controversiële film als deze een plaats weet te verwerven. Misschien is er nu toch meer consensus?
909. Moon
Sterke, moderne science-fiction met een tour-de-force performance van Sam Rockwell. Hopelijk kan Duncan Jones deze film ooit nog evenaren, al vind ik Warcraft niet zo veelbelovend.
906. White Nights
Een in principe mooie film (3,5*) die voor mij ietwat verpest wordt vanwege de miscasting van de vrouwelijke liefde. Ik ben benieuwd of ik hem nu meer waardeer, maar ik vermoed eigenlijk van niet, want films over mensen die verliefd worden op iemand ongeacht hun karakter spreken mij niet zo aan, tenzij juist die blindheid verhaaltechnisch onderkent wordt, wat hier niet zo het geval leek. Misschien herinner ik het me verkeerd. Wel mooie scènes in de sneeuw.
904. Dead Ringers
Kleine correctie aan Beavis: deze is niet nieuw in de lijst, want hij stond voorheen op #823. De dvd ligt allang klaar, maar nog steeds niet gezien. Schandalig allicht.
902. Das Cabinet des Dr. Caligari
Een fikse daling voor deze trendsetter. Jammer en hopelijk geen voorteken van dat we niet veel andere stomme films moeten verwachten. Het gebruik van de sets hier is nog steeds uniek.
Goed werk, Beavis. Die stills zullen veel werk zijn geweest, maar het is 't waard.
Noot: dit bericht is bewerkt. Ik klikte per ongeluk op posten voor ik klaar was.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ben de laatste maanden lang niet meer dagelijks op MovieMeter, maar in ieder geval deze periode probeer ik iedere dag toch even langs te komen en wat commentaar te leveren bij enkele films.

Dat wordt even lezen.... 
Ik kan Onderhond sowieso de Portugese sociale drama's ook afraden 
Grappig om te zien dat er nog steeds veel (niet alle) Japanners voorbij komen waar ik niet op heb gestemd, maar ik wel van hou, zoals Yume no Ginga.
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Goed tempo. Voor mij althans want we zitten hier met +- 25 man en slechts 1 pc (met internet).
Ben zelfs eigenlijk verrast dat ik het kan volgen want de laatste 2 weken is het moeilijk om op de PC te geraken en dan is de connectie ook nog klote.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Van de laatste 20 films voor vandaag zag ik er 15, en ja, 4! (jazeker!) titels uit mijn ingezonden lijst nu. Throne of Blood en Le Notti Bianche komen wat mij betreft veel te vroeg, en verder ben ik blij dat Moon (1 van de beste sci fi's van de laatste jaren) en Smoke (een hele mooie tragisch/komische wegkijker uit de tijd dat mijn filmsmaak echt aan het veranderen was) het gered hebben!
De eerste (of laatste) 100;
Gezien: 80/100
Gestemd: 8/100
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
963. Pastoral: To Die in the Country
Ook nooit van gehoord. Films al deze kunnen bij mij makkelijk alle kanten uitschieten qua beoordeling, maar de still spreekt alvast aan. Lijkt wel een Japanse Fellini..
Strafpunten natuurlijk, dan heb je eerder niet opgelet. De still keuze van beavis is hier ook heel goed, maar de jongen met witte gezicht is ook niet mis. Mijn Pale Flower vond ik toch net een tikkie mooier, beavis, maar dat is wel een film die hoog op mijn herkijk lijst staat - ook als ik deze still zie 
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Ik vroeg me eerst af waarom Beavis bij een sciencefictionfilm uitgerekend koos voor een shot van een man die wat dromerig opzij staart. Echter, dat is natuurlijk een belangrijk onderdeel van de film. Toch wel leuk dat Beavis lang niet overal kiest voor de meest voor-de-hand liggende still en kennelijk graag een andere kant van de film vangt dan gebruikelijk is. Hier dus geen ufo's, maar een glazige Richard Dreyfuss. Of zie ik te veel in je selectieprocedure, beavis?
Het was helaas niet mogelijk om voor élke film de perfecte still te vinden... en zelf maken was uiteraard ondoenlijk qua tijd e.d. Maar in veel gevallen heb ik wel gezocht naar een still die ik én zelf mooi/opvallend vond en die ook nog wel op een bepaalde manier iconisch voor de film is (makkelijker te bepalen als ik de film ook zelf gezien heb, maar ik kom een heel eind
).... Soms bevat de still een visuele pun of een minder belangrijk bij-personage, die ik dan blijkbaar interessanter vond dan een meer gebruikelijke still... En soms moest ik het gewoon doen met wat er was
In dit geval vond ik het een mooie still die, inderdaad, toch ook wel de film goed weergeeft
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
967. Un Amour à Taire
De eerste film die ik tegen kom waarvan ik nog nooit gehoord heb. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het er interessant uit ziet, maar wie weet?
Oei. De meest hartverscheurende film over de Tweede Wereldoorlog, die ik ken.
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Ondertussen
gezien 64/100
gestemd 17/100
# 920-901
Wederom 2 x 5* in dit blok (Tsuburo no Gara (#74) + Karakter (#77))
En weer eentje die ik totaal vergeten was en eigenlijk in mijn top kon "Smoke (1995)"
Ook "Kûki Ningyô" had er bij mij eigenlijk in ook mogen in staan.
Denk dat ik bij heb maken van mijn top 500 toch enkele films overzien heb. Had namelijk mijn 4-5* csv-lijstjes op mijn tablet gezet en dan heb je slechts de originele titel en vooral bij die Aziaten (of Russen en Scandinaven) moest ik dan steeds terug op deze pc (met internet) om te zien welke film dat dan was en dan kan er wel al eens iets tussen de mazen glippen.
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5588 votes
De dagafsluiter: gezien 44/100, gestemd 12/100 en een aantal aardige tips opgedaan. Net als de bovenbuurman had ik Smoke nog wel een duwtje willen geven, maar eerder niet op gestemd, dus helaas.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Pas op: ik ben geneigd om dat wel te doen 
Maar serieus: alleen alle films waarop ik stemde en waarover ik nog specifiek iets te zeggen heb krijgen commentaar. Ik wilde eerste ook alle films doen die ik zag, maar bij Exiled en A Simple Plan merkte ik al niet te weten wat ik moest schrijven en dan kan ik het beter maar laten.
Strafpunten natuurlijk, dan heb je eerde niet opgelet.
Oef, ik kan vrees ik niet iedere titel onthouden die langskomt op deze site 
Het was helaas niet mogelijk om voor élke film de perfecte still te vinden... en zelf maken was uiteraard ondoenlijk qua tijd e.d. Maar in veel gevallen heb ik wel gezocht naar een still die ik én zelf mooi/opvallend vond en die ook nog wel op een bepaalde manier iconisch voor de film is (makkelijker te bepalen als ik de film ook zelf gezien heb, maar ik kom een heel eind
).... Soms bevat de still een visuele pun of een minder belangrijk bij-personage, die ik dan blijkbaar interessanter vond dan een meer gebruikelijke still... En soms moest ik het gewoon doen met wat er was
Ik vermoedde al zoiets. Het pakt goed uit in ieder geval.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
heb nu ook de rest van je lange stuk gelezen, met nog veel meer complimenten over de stills...
goed dat je de puns iig oppikt
leuke respons. en leuke stukjes schrijf je ook! veel te herzien 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
933. Les Misérables
Deze is nog minder verwacht dan A Few Good Men. En deze vind ik niet leuk. Niet omdat ik musicals haat, maar wel dit soort sentiment. Ik had de indruk dat de film al weggezakt was uit het collectieve geheugen, maar kennelijk niet.
Ik heb hem mee in de lijst gestemd. Dit is geen typische musical die vanwege sentiment een editie de lijst induikt. Wel een gedurfde musical, gezien het echt alles heel de tijd gezongen is. Maar voor liefhebbers als ik is dit genieten. Al verschoot ik zelf ook dat hij de lijst gehaald heeft. Teken dat ik toch niet alleen ben.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Tussenstand na 100 films:
Gestemd: 18
Gezien: 43
Mooie lijst alvast met weer wat tips voor de toekomst. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Tempo lijkt me ook goed. Morgen gaan we dan toch écht vertrekken - naar een plek met elektriciteit, maar geen WiFi geloof ik. Maar wie weet zijn we eerder terug dan verwacht.
Duimen dat er in elk geval nog wat Top 100 titels voorbij komen (vandaag waren het er 4), want oppotten geloof ik niet in, ik ben al blij als ze erin staan.
Benieuwd wie van de 51 uiteindelijk het hoogste percentage van zijn/haar eigen lijst terugziet in de Top 1000.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Tsuburo no Gara erin. Dát geeft een lijst karakter 
Met Suzhou He, Air Doll, Dog Bite Dog en Patlabor 2 nog een paar persoonlijke favorieten. Fijn fijn.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
37/100 gezien
9/100 gestemd
Uit mijn top 100: Vendredi Soir, Kûki Ningô
Genoteerd: Welt Am Draht, Kamen
Die stills zijn erg mooi. Dat mag ook wel eens gezegd worden 
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Tsuburo no Gara erin. Dát geeft een lijst karakter 
Met Suzhou He, Air Doll, Dog Bite Dog en Patlabor 2 nog een paar persoonlijke favorieten. Fijn fijn.
Tsuburo stond reeds lang op mijn "nog te zien lijstje" heb hem gelukig nog voor het inleveren van mijn lijst gezien en dat was goed raak. Vette aanrader!!!
Dog Bite Dog stond ook klaar maar is er toch niet van gekomen. Staat nu wel hoog in mijn "nog te zien lijstje" 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik tel 14 films, buiten mijn eigen 8 stemmen om, die in theorie mijn eigen Top 500 hadden kunnen halen (4,0* is op het moment bij mij al een Top 1000 notering); ook niet verkeerd. Wel verkeerd: ook aan 17 films 2,5* of minder gegeven met als absolute dieptepunt Cloud Atlas (0,5*).