- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
mijn favoriete stills (901-1000)
Tsuburo no Gara (2004)
Phone Booth (2002)
The Incredible Shrinking Man (1957)
Den-En ni Shisu (1974)
Shock Corridor (1963)
Die Blechtrommel (1979)
Fong Juk (2006)
Welt am Draht (1973)
Koto no Ha no Niwa (2013)
Spellbound (1945)
Yip Man (2008)
Mooi werk beavis.
Dievegge
-
- 3172 messages
- 8194 votes
Gestemd: 15/100
Gezien: te lui om te tellen.
Vorige keer haalde ik ca. 10% in de onderste helft, uiteindelijk ca. 160/1000. In de bovenste helft stijgt het gemiddelde natuurlijk wegens meer stemmen per film.
Mooie presentatie. De screenshotquiz kun je gewoon spelen door van onder naar boven te gaan. Bij Spellbound had ik het wel even moeilijk: bij zo'n surrealistisch beeld denk je niet meteen aan Hitchcock, maar het is natuurlijk een van die droombeelden van Dalí.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik heb 50 van de 100 films gezien.
Tot nu toe staan er 12 uit mijn Top 500 genoteerd en ik ben het meest content over Un Amour à Taire (A Love to Hide) (2005) en De Aanslag (1986).
Ik ben vooral nieuwsgierig en ga op zoek naar: India Song (1975), Shadows (1959), Interview with the Vampire (1994), Under the Volcano (1984), Smoke (1995) en The Incredible Shrinking Man (1957).
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Over het algemeen toch veel sterke films (van wat ik zelf gezien heb). Veel 4* die mijn lijst niet haalden en nog enkele 3.5. Tussen de eerste honderd slechts 2 films die ik persoonlijk slecht vond (2 X 2*). En heb toch alweer een deel aan mijn "nog te zien" lijstje kunnen toevoegen.
Leuk!
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Tot nu toe zag ik 56 van de 100 films en plaatste ik zelf 16 films in mijn persoonlijke top 500. Aangezien de onderkant van een lijst vaak wat obscuurder is dan de bovenkant verwacht ik eigenlijk veel meer films gezien te hebben deze editie dan daarvoor, als ik nu al op meer dan de helft uit kom.
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Bij Spellbound had ik het wel even moeilijk: bij zo'n surrealistisch beeld denk je niet meteen aan Hitchcock, maar het is natuurlijk een van die droombeelden van Dalí.
Hier hetzelfde.
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
904. Dead Ringers
Kleine correctie aan Beavis: deze is niet nieuw in de lijst, want hij stond voorheen op #823.
Er wordt aan gewerkt. Het is me blijkbaar niet opgevallen dat ik ergens iets verschoven heb, waardoor de berekening niet meer klopt voor deze en meerdere films... best een beetje suf... heb een middagje met beide lijsten gestoeid en ben daarna direct doorgegaan naar de stills en daarna weer door naar het maken van de linkjes e.d. .... en dus vergeten om nog eens terug te gaan en de vergelijking te controleren.
Dat was dus blijkbaar niet mijn meest scherpe middag geweest... maar goed. Ben vanavond nog een beetje druk geweest met mails, berichtjes lezen en beantwoorden en andere zaken, dus kan nog niet echt concreet melden hoe of wat. Beschouw alle info over de verschuivingen en nieuwkomers tot nu toe maar even als 'ongewis'. Alle correcties geef ik morgen door, en dan is alles weer helder.
Nogmaals voor de duidelijkheid: dit heeft verder niets te maken met de top1000 zoals hij nu is, alleen met de vergelijk met de vorige top1000 (gelukkig!)
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik heb hem mee in de lijst gestemd. Dit is geen typische musical die vanwege sentiment een editie de lijst induikt. Wel een gedurfde musical, gezien het echt alles heel de tijd gezongen is. Maar voor liefhebbers als ik is dit genieten. Al verschoot ik zelf ook dat hij de lijst gehaald heeft. Teken dat ik toch niet alleen ben.
Les Mis. doet heel veel goed, ik vond musicals niet veel aan tot ik deze tegenkwam. Mooi trouwens dat het met slechts drie stemmen door is, één hoge rating met wat bijval was dus genoeg voor een goede film om in de top1000 te belanden. Onmisbare film in een goede toplijst 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Strafpunten natuurlijk, dan heb je eerder niet opgelet. De still keuze van beavis is hier ook heel goed, maar de jongen met witte gezicht is ook niet mis. Mijn Pale Flower vond ik toch net een tikkie mooier, beavis, maar dat is wel een film die hoog op mijn herkijk lijst staat - ook als ik deze still zie
Nou, ik vind beavis' still van Pale Flower erg mooi met lekker veel muur. Bovendien was jouw still in de verkeerde beeldverhouding wat natuurlijk echt niet kan
. Mijn lijst heeft hij niet gehaald, maar met herziening de volgende keer misschien wel. Staat al wel op 4*.
Leuke laatste twee rondes weer en ben vooral aangenaam verrast door de laatste entry van vandaag/gisteren! Niet verwacht dat die het zou redden. Toch jammer dat ik die prachtige blu-ray Rohmer box niet bezit, want ik krijg meteen zin om er weer eentje van hem op te zetten.
En de eerste A. Kurosawa is ook binnen zie ik. Ook in mijn lijst is Throne of Blood de laagst geplaatste Kurosawa, maar stilistisch gezien zou hij zeker ergens bovenaan terechtkomen! Nu wil ik meteen een immens gat weer opvullen, want na High and Low zag ik schokkend genoeg helemaal niks van onze Akira. Een rode baard heb ik wel een beetje, dus die moet binnenkort eens worden opgezet, waarschijnlijk ergens in de winter gezien de lengte.
Suzhou River is de film waar ik hier de hoogste verwachtingen van heb, maar ik hoop steeds dat hij op blu-ray uitkomt, of nog eens in de bioscoop terecht raakt. Toch maar eens niet moeilijk doen en gewoon de dvd gaan bekijken.
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
Ok, nog een laatste update 'vanavond' over de verwisselingen die opeens opdoken in het vergelijk van de 2 lijsten:
de schade valt mee. ik was geen titels vergeten zoals eerder in de verwarring even vermeld, de 5 titels uit de oude top1000 die ik even niet kon vinden, had ik verplaatst naar de 18 runners up, omdat die daar in voor kwamen 
maar heb dus in de vergelijking wel wat titels verwisselt waardoor verwarring is ontstaan. de eerste verwisseling vind plaats bij 919. "lost and delirious", en vanaf die titel lopen de zaken dus scheef, wat eigenlijk toen ook gelijk op ging vallen. Ik kan de foutjes echter makkelijk terugvinden (nu ik er echt even rustig naar gekeken heb
) en corrigeren. no problemo!
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
Leuke laatste twee rondes weer en ben vooral aangenaam verrast door de laatste entry van vandaag/gisteren! Niet verwacht dat die het zou redden. Toch jammer dat ik die prachtige blu-ray Rohmer box niet bezit, want ik krijg meteen zin om er weer eentje van hem op te zetten.
Ook zeer blij met deze nieuwe Rohmer in de lijst!
Het is een regisseur die ik met elke film steeds meer tot mijn absolute favorieten wil gaan rekenen. En dit is er zo eentje die best breder gezien mag (en kan) worden.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Wel jammer dat L'éden et après niet de lijst gehaald kan hebben. De stem van beavis kan nooit genoeg zijn naast die van mij. Enkele hoge stemmers op de film zijn ook behoorlijk actieve forumgebruikers (wibro, Jesper187, Naomi Watts), maar hebben helaas geen lijst aangeleverd. Anders had hij het wel gered... Geen enkele Robbe-Grillet is toch wel betreurenswaardig. Hij stond vier keer in mijn lijst. Vijf als we Marienbad meerekenen, die zal de 1000 in ieder geval zeker wel gekraakt hebben.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Inmiddels 42 gezien en 9 van mijn lijst staan er in. Ik ben benieuwd of er nog Tsjechoslowaakse producties de lijst hebben gehaald, daar er zo'n 30-40 films uit die omstreken in mijn lijst stonden.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Onvoorstelbaar, heb ik blijkbaar zelf Le Notti Bianche niet in mijn top 250 gezet
Met gemak top 30 materiaal, al goed dat er toch nog andere mensen zijn die die ingeving wel hebben gehad.
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
laatste update over de verwisselingen in de lijst-vergelijk-data
Het kwam neer op drie kleine vergissinkjes waar ik een titel die zowel in de oude als de nieuwe lijst voor kwam in een verkeerde kolom had geplaatst in het eerste tab-blad waarin ik de vergelijking maakte. Dit resulteerde uiteindelijk in drie relatief kleine gebieden in de lijst waarbij één verschil-berekening foutief was en de rest verschoven.
Gisteren kwamen we zo'n gebied tegen vanaf #919 (lost and delirious) t/m 903 (throne of blood)
Inmiddels staat de correcte data bij deze films. En met maar drie echte foutjes in de totale lijst van de vergelijking, hoef ik gelukkig geen lange lijst aan nieuwigheden te melden. -623 is nog steeds de grootste verschuiving in de lijst.
Door dit onaangename schoonheidsfoutje zijn er gisteren wel 4 films onterecht NIEUW genoemd en eveneens 4 films te vinden die wél nieuw gemeld hadden moeten worden.
onterecht nieuw genoemd waren:
912 Zero Dark Thirty
909 Moon
906 Le notti bianche
904 Dead Ringers
maar wel degelijk nieuw zijn:
916 Karakter
910 Gau Ngao Gau
907 Suzhou He
905 The Devil's Advocate
Ook hebben we gisteren door de verwisseling in dit gebied gemist dat de eerste film die STIJGT op de lijst (eindelijk) is langs gekomen! Throne of Blood is 17 plaatsen gestegen!
Nogmaals, deze data is nu aangepast en correct terug te vinden in het resultaten topic!
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Mooi beavis !
Toch blijft het percentage nieuwkomers hoger dan ik had verwacht.
Wat die nieuwkomers betreft, ben je van plan om ergens een tip van de sluier te lichten over het aantal ?
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
Het percentage ligt inderdaad hoger dan je had ingeschat, met 218 nieuwkomers op 21,8 om precies te zijn. denk dat ik dat op dit moment wel kan melden. Relatief meer nieuwkomers onderaan in de lijst uiteraard, dus ook vandaag zullen we er weer een boel gaan tegenkomen, maar een aantal is ook best hoog terecht gekomen!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Mmm, met een beetje goede wil heeft Alléluia (2014) ook wel iets van een sociaal drama
Als ze allemaal meer in die lijn waren geweest had ik er vast geen hekel aan gehad 
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
Ik zal zo de volgende tien uit de lijst in het resultaten topic plaatsen
en de dag begint gelijk goed met op #900 de eerste persoonlijke nummer 1 die we gaan tegenkomen
stay tuned 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4693 votes
1000-901: 56/100 gezien en 13/100 komen uit mijn lijstje waaronder reeds 3 top-100 noteringen: Vendredi Soir, Yume no Ginga, Patlabor 2.
In het nieuwe stukje zit het geweldige Mon Seung. De beste film tot nu toe.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De eerste nummer 1 inderdaad, en wat voor één!
Zelfs een Cassavetes zonder de steun van Spetie
En een van de twee Woody Allens waar ik voor heb gestemd. Het was nipt, maar zonder die 66,nogwat puntjes had-ie zo weer wat lager gestaan. 957e om precies te zijn.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Raar dat ik Vals im Bashir nog niet gezien heb......
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
In het nieuwe stukje zit het geweldige Mon Seung. De beste film tot nu toe.
Fijn om die te zien inderdaad. Zijn vaak films die niet in lijstjes opduiken.
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
Love Streams staat voor dit jaar relatief hoog op mijn kijklijst, o.a. omdat het een Cannon produktie is, maar het is er nog niet van gekomen. Deze top-notering geeft me alvast weer een extra duwtje in de rug!
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Gezien: 48/100
Gestemd: 14/100
mijn kijklijst is groeiende
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Bij de laatste 10 weer 2 films mogen aanvinken met Vals im Bashir en Das Experiment. Cube is aan herziening toe, had misschien ook wel in mijn lijstje gemogen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
Met Pusher II nu een tweede stijger in de lijst, ze beginnen te komen, dus we komen aan op iets 'vastere grond'
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4693 votes
Memories of Matsuko ligt al een hele tijd klaar. Misschien maar eens werk van maken. Al moet ik de nieuwe (Kawaki) ook nog steeds zien.
Geen van mijn inzending erbij deze keer.
Dievegge
-
- 3172 messages
- 8194 votes
Het screenshot van The Lady Vanishes is weer zo'n doordenker, totdat je doorhebt dat het vanuit een trein geschoten is.
Het verschil tussen een screenshot en een still is trouwens dat een still voor promotionele doeleinden gemaakt is. Hier moeten we dus van screenshots spreken.