• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.188 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Finisterra wrote:

Memories of Matsuko ligt al een hele tijd klaar. Misschien maar eens werk van maken. Al moet ik de nieuwe (Kawaki) ook nog steeds zien.

Uiteraard gewoon doen, want een zeer interessant regisseur

maar deze heeft dus niet echt aan populariteit gewonnen sinds de vorige MMtop1000 notering, en de nieuwe viel mij persoonlijk ook wat tegen...

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

het zijn inderdaad meer screenshots/screengrabs... ik denk dat ik ze toch 'still' blijf noemen voor nu dat is er een beetje ingesleten. 'plaatje' zou ik ook nog wel een aardig alternatief vinden

heb in de meeste gevallen geprobeerd een blu-ray bron te vinden voor het screenshot

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

In ieder geval weer twee producties aan mijn nog te zien lijst toegevoegd:

Great Expectations en A Matter of Life and Death, beide uit 1946.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

33/120 gezien en al 12 films uit mijn persoonlijk lijstje gepasseerd. Opmerkelijk: voorlopig nog geen enkele echte "klimmer" in de lijst.

Wat een prachtige still van Great Expectations btw!

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

In het nieuwste blokje met Tokyo Twilight de hoogst genoteerde film met 3 stemmen

Vanaf nu hebben alle films dus 4 stemmen of meer

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Der Name der Rose stond vorige editie op 933 en is niet nieuw. Wel leuk dat de film gestegen is.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

dat meen je niet....

zie al dat dit niet iets met de vorige foutjes te maken heeft

heb deze blijkbaar over het hoofd gezien tussen de 218 film die ik uniek dacht te hebben... zijn er dus iig 217, maar ik moet er nog écht eens goed door heen dus... wordt een beetje genant zo...

• 31148 messages
  • 5448 votes

De rest zat blijkbaar wel juist. Viel me op, omdat die in mijn lijst zat. En kan beter ineens melden, niet waar? Komt wel goed, het is nu eenmaal een huzarenwerkje. Goed bezig!

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

zeker! dank

Heb de oorzaak ook alweer ontdekt. Bij de twee lijsten die ik naast elkaar heb gelegd heb ik de mijne met lidwoord vooraan en TOR (meestal) met lidwoord achteraan. De meeste van deze gevallen had ik er dacht ik wel uitgehaald, maar deze is blijkbaar over het hoofd gezien.. en wellicht ook nog een enkele andere...?

ik corrigeer het straks en loop ook de rest nog even langs...

Finisterra

• 15532 messages
  • 4693 votes

De still van Eli Eli doet me vermoeden dat die film nog hoger kon in mijn eigen lijst. Erg bijzonder werkje.

Die Tokyo Twilight still nodigt uit om de film te gaan zien. Ozu nog eens een kans geven denk ik. Voorlopig wilde het nog niet echt klikken.

Micmacs in veel lijstjes maar nergens echt heel hoog. Fijn filmpje.

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

De eerste nummer 1 inderdaad, en wat voor één! Zelfs een Cassavetes zonder de steun van Spetie

Ja klopt, vind ik de minste Cassavetes die ik op vier sterren heb staan. Ik had ook niet verwacht dat die de lijst zou halen, maar ben wel erg blij dat het gelukt is, al hoop ik stiekem nog een paar anderen van hem te verwelkomen.

Wat een heerlijk blok is het trouwens vandaag. Met Tokyo Twilight, A Matter of Life and Death en Children of Heaven zie ik drie geweldige nieuwe binnenkomers, die echt een mooie aanvulling zijn in de lijst.

De lijst is tot nu toe ook erg gevarieerd. Veel verschillende landen, genres en decennia tot nu toe.

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

Finisterra wrote:

Die Tokyo Twilight still nodigt uit om de film te gaan zien. Ozu nog eens een kans geven denk ik. Voorlopig wilde het nog niet echt klikken.

Zeker doen, is de meest vreemde eend in zijn oeuvre. Somber, duister en heel anders van toon, dan zijn andere films en misschien daardoor ook wel zo goed.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

heb het nieuwe foutje weer gecorrigeerd in het presentatie topic

en heb ook de set van 218 'nieuwe' titels nogmaals vergeleken met de 218 die ik over had uit de vorige top1000, en heb daar geen andere titel gevonden dan Der Name der Rose die in beide sets voor komt. pfew ... dus wederom, en fingers crossed, vanaf hier klopt alles weer met dat vergelijken van de twee lijsten

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Een combinatie van een meesterklus en mensenwerk, dan zijn foutjes niet te vermijden.

En ze worden vliegensvlug hersteld. Waauw!

En tot nu toe ben ik vandaag blij met C.R.A.Z.Y.: nieuw binnen op no 875.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4693 votes

Met Herutâ Sukerutâ, een van mijn absolute favorieten. Maakte echt veel indruk. Audiovisueel erg sterk met een interessante thematiek.

Verder veel goede 3.5'en: Road to Perdition, Naissance des Pieuvres, Angel Heart.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

ik heb dat vergelijken gewoon te snel gedaan en te weinig gecontroleerd

maar nu, na twee controles verwacht ik niet dat daar nóg iets fout kan gaan... afkloppen uiteraard

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Finisterra wrote:

Met Herutâ Sukerutâ, een van mijn absolute favorieten. Maakte echt veel indruk. Audiovisueel erg sterk met een interessante thematiek..

eigenlijk greep deze titel me nu pas, bij het zoeken naar de stills, eerder me nooit echt aangetrokken gevoeld door die thematiek, maar het ziet er fantastisch uit... de regisseur schijnt ook fotografe te zijn, en je kan wel zien dat ze inderdaad oog heeft voor mooie plaatjes!

Haar eerste film Sakuran zag ik overigens pas vrij recent. Zeker ook een mooie film, maar verhaal-technisch behoorlijk zwak, dus ik houd wel een slag om de arm

Finisterra

• 15532 messages
  • 4693 votes

beavis wrote:

(quote)

eigenlijk greep deze titel me nu pas, bij het zoeken naar de stills, eerder me nooit echt aangetrokken gevoeld door die thematiek, maar het ziet er fantastisch uit... de regisseur schijnt ook fotografe te zijn, en je kan wel zien dat ze inderdaad oog heeft voor mooie plaatjes!

Haar eerste film Sakuran zag ik overigens ook pas recent. Zeker ook een mooie film, maar verhaal-technisch behoorlijk zwak, dus ik houd wel een slag om de arm

Het audiovisuele past bijzonder goed bij de thematiek dus vond het ook zeker geen vorm boven inhoud maar eerder een mooi samengaan van vorm en inhoud. Zoals het hoort. De film raakte mij in ieder geval op alle fronten.

Maar goed, afgaande op de recensies zijn er velen die struikelen over het plot (redelijk typisch rise and fall eigenlijk) en diepgang bij de personages. Had er zelf helemaal geen last van. Misschien was ik te overrompeld door de audiovisuele kracht.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Helter Skelter

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

# 870 Angel Heart (1987)

Kon de kans niet laten lopen om Lisa Bonet een still te geven!

Rond deze film herinner ik me vaag dat Bill Cosby protesteerde, omdat de film niet paste bij het imago van zijn show waar zij een van de hoofdrolspeelsters was... daar kan hij nu niet meer mee aankomen

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Zitten weer geweldige screenshots tussen, chapeau!

Mijn tweede top-10 film nu ook gepasseerd. Flink gedaald, maar hij staat erin en dat telt.

Lekker afwisselende lijst ook tot nu toe, al komen we nog niet echt exotische landen tegen. Ik haal trouwens altijd Winter's Bone en The Lovely Bones door elkaar. Beide nog niet gezien maar trekken me wel aan. Hier iets meer dan 100 plekken uit elkaar.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Beide zeker aardig, maar geen hele dringende aanraders als ik jouw smaak inschat. Ik denk dat je sowieso beter voor Winter's Bone kan gaan dan Lovely Bones...

• 31148 messages
  • 5448 votes

2 Harry Potter films, maar grotendeels via verschillende mensen ingestuurd. Ik had zelf Prisoner of Azkaban met 4.5* maar Deathly Hallows had geen kans met slechts 3*. Toch verschillende films blijkbaar.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Slechts 2 keer bijgedragen aan het laatste blok van 40 titels: The Long Good Friday (1 van mijn favoriete Britste gangsterfilms) en Angel Heart (heerlijke occulte thriller met broeierig New Orleans sfeertje).

Verder zag ik 32 uit 40 films. Veel goede films verder (regelmatig 3,5*, zelfs een aantal 4,*-en die het bij mij net niet gered hebben), maar ook een aantal films die wat mij betreft de lijst ontsieren (we komen toch niet al die HP's tegen?).

Ik zag 901/1000 films uit de vorige lijst (2013). Denk niet dat ik dat nu ga redden.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Finisterra wrote:

Met Herutâ Sukerutâ, een van mijn absolute favorieten. Maakte echt veel indruk. Audiovisueel erg sterk.

Dat is geen garantie heb ik al gemerkt, maar deze toch maar een kans geven.....

Deze lijst heeft zo toch een behoorlijke invloed op je kijkgedrag

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Ramon K wrote:

maar ook een aantal films die wat mij betreft de lijst ontsieren (we komen toch niet al die HP's tegen?).

...Mensen hebben nu eenmaal verschillende smaken

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Film Pegasus wrote:

2 Harry Potter films, maar grotendeels via verschillende mensen ingestuurd. Ik had zelf Prisoner of Azkaban met 4.5* maar Deathly Hallows had geen kans met slechts 3*. Toch verschillende films blijkbaar.

gauke en norma zitten bij beide wel op één lijn.

ze voelen zeker als andere films, maar beiden hebben wel kwaliteiten die ik persoonlijk binnen de HP serie bovengemiddeld zou noemen. Bij Azkaban duidelijk de regie van Cuaron, en bij Hallows part 1 de ingetogen toon van het afscheid nemen. Beide dus wel fijne films... al ben ik verder geen heel groot fan van de serie (vooral deel 1 was opvallend matig!)

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

beavis wrote:

Beide zeker aardig, maar geen hele dringende aanraders als ik jouw smaak inschat. Ik denk dat je sowieso beter voor Winter's Bone kan gaan dan Lovely Bones...

Na korte inspectie spreekt Winter's Bone me inderdaad een stuk meer aan dan The Lovely Bones. Winter's Bone lijkt een beetje in het hoekje van Night Moves en de recente Australische wave van donkere poëtische films te liggen.

Het screenshot van The Lovely Bones lijkt alleen net ook in het verlengde daarvan te liggen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Film Pegasus wrote:

Grappig, bij mij is het (bijna) omgekeerd. Deathly Hallows kreeg 4.5* terwijl Prisoner of Azkaban het moet doen met 3.5* Vooral die minieme dansscène (een scène die zelfs niet in het boek staat!) maakt dit deel af vind ik.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

McSavah wrote:

Winter's Bone lijkt een beetje in het hoekje van Night Moves en de recente Australische wave van donkere poëtische films te liggen.

Klopt, mooi donker werkje. John Hawkes is erg sterk hierin.

De lijst. Ligt het aan mij op is het aantal Japanse titels groter dan de vorige keer? Heb niet geteld, maar lijkt wel zo. Van de 140 titels tnt 56 gezien en 16 in de eigen lijst gezet. De HP's kunnen mij persoonlijk gestolen worden, maar het is toch geinig dat de lijst zo divers is dat bijna elk genre een afgevaardigde heeft.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.