• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.111 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Nb: Screenshot van Lisa Bonet is het hoogtepunt van de lijst tnt

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

TheBunk wrote:

Nb: Screenshot van Lisa Bonet is het hoogtepunt van de lijst tnt

zelfde generatie waarschijnlijk?

Lv92

• 278 messages
  • 0 votes

Ah, mooi om zowel deel 1 als deel 2 van Pusher te zien. Goede shots ook!

Ga denk ik maar eens wat meer Aziatische films kijken, die titels zeggen me namelijk bar weinig.

Er zijn tot nog toe 7 van de 140 gepasseerd uit mijn lijst. Ik hou het in de gaten.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

gauke wrote:

(quote)

...Mensen hebben nu eenmaal verschillende smaken

Dat snap ik ook wel! Maar we mogen hier toch wel uiten wat we wel of niet mooi vinden aan de lijst? Ik heb zelf genoeg titels in mijn top 500 gezet waarbij andere users de wenkbrauwen zullen ophalen. Die HP's en Avengers zouden bij mij vervangen worden door 80's fantasy oa.

En ik mis juist wat variatie. Had juist gehoopt dat we in de 'onderste regionen' wat meer genrewerk tegen zouden komen.

Dievegge

• 3172 messages
  • 8194 votes

Het allerergste is dat bij de initialen H.P. niemand nog aan Hercule Poirot denkt.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Gan er eigenlijk nog shorts passeren beavis? Of hou je dat liever nog geheim

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

ik kan zeggen dat er shorts zullen zijn!

als ik geen aantallen noem, blijft ook dat nog lekker speculeren verder

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Dievegge wrote:

Het allerergste is dat bij de initialen H.P. niemand nog aan Hercule Poirot denkt.

Ik moet aan Lovecraft denken, of De Tijd, of die printer hier in de woonkamer.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik dacht juist aan andere films. Maar Deep Throat zal de lijst niet gehaald hebben.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Deep Throat is niet hard genoeg .

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

McSavah wrote:

Lekker afwisselende lijst ook tot nu toe, al komen we nog niet echt exotische landen tegen. Ik haal trouwens altijd Winter's Bone en The Lovely Bones door elkaar. Beide nog niet gezien maar trekken me wel aan. Hier iets meer dan 100 plekken uit elkaar.

Toevallig dat ik deze allebei wel heb gezien. Uitzonderlijk gezien het (in verhouding) weinig aantal films dat ik heb gezien met de meeste hier.

Kan beide films aanraden. Winter's Bone is rauwer/realistischer. Uiteraard twee heel verschillende verhalen ook.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Erg mooie toevoeging met Di Si Zhang Hua. Grappig, ik heb altijd gedacht dat Paco een anime was (wellicht door de poster)...

Argo vond ik tegenvallen qua spanning vooral. Dan vond ik Captain Philipps veel geslaagder, maar die staat toch lager hier in de lijst.

O Thiasos ligt hier al jaren klaar, maar duurt natuurlijk erg lang.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Finisterra wrote:

O Thiasos ligt hier al jaren klaar, maar duurt natuurlijk erg lang.

Hier van hetzelfde..... had me voorgenomen onder mijn verlof dit soort van lange films te kijken maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen Naast deze ook Kis Uykusu (2014), Erosu Purasu Gyakusatsu (1969) en Vale Abraão (1993) op het programma.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Ondertussen

gezien 65/150

gestemd 84/150

900-951

Ook in dit blok weer enkele persoonlijke favorieten:

"Pako to Mahô no Ehon", staat nu op #13 in mijn lijst, is een dikke maand geleden uit mijn Top 10 verdwenen voor eentje die ik (véél) hoger hoop tegen te komen. En nog eentje van Tetsuya Nakashima "Kiraware Matsuko no Isshô", toch een van mijn fav. regisseurs. Hoop nog meer van hem in de top te zien.

"Dai-Nihonjin" das pas lekker lachen!

Seul contre Tous tuimeld zwaar naar onder.

Duel, Spielberg's beste!

Ook de eerste docu is aangekomen "Celestial Subway Lines/Salvaging Noise (2005)". Of is het eerder een experimentele film? staat trouwens al een tijdje in mijn lijst.

En "Herutâ Sukerutâ" ligt hier al een tijdje klaar, daar verwacht ik toch veel van!

De "nog te zien" lijst word weer een stukje langer. Ook tijd om eens iets van Oxide Pang Chun te bekijken.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Cellulord wrote:

Ook de eerste docu is aangekomen "Celestial Subway Lines/Salvaging Noise (2005)". Of is het eerder een experimentele film? staat trouwens al een tijdje in mijn lijst.

Is inderdaad een experimentele film en geen documentaire. Helaas hebben we op MM geen genre experimenteel, dus moeten we het maar met documentaire doen. Die toevoeging zou overigens wel wenselijk zijn wat mij betreft. Muziek als tweede genre zou trouwens ook kunnen, als bijvoorbeeld Umfeld dat ook heeft. Daar is het wel mee te vergelijken, alleen is het geen animatie. De beelden zelf zijn overigens niet geprojecteerd via film maar via magische lantaarns. Voor de dvd is het echter wel met een camera opgenomen, net als dat je van die achterlijke camversies van films hebt. Op het einde zie je ook het publiek applaudisseren en vertrekken omdat ze net dezelfde sessie hebben ervaren .

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Met 160 films achter de rug haal ik net geen 1/5 van films die ik had ingezonden: 31 op 160. Van die 160 heb ik er 71 al gezien. Niet slecht!

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

43/160 gezien en 15 uit mijn eigen lijstje. Dat laatste blok zei me weinig: Argo hoefde zeker niet en die 2 HP's helemaal niet.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Er is WiFi maar alleen in het hoofdgebouw - daar hebben ze ook ijs van paardenmelk - je kunt ook een voetenbad in paardenmelk krijgen. Ik hou jullie op de hoogte

Anyway, dat is niet wat jullie willen weten, ik zie in de updates, die ik eerst las, dat we Tokyo Twilight en Eli Eli kunnen verwachten. Dat is leuk nieuws (en veel ander moois waarschijnlijk).

Ik zie dat naast mijn bijdrage aan de Japanse films (maar zeker lang niet allemaal!) ik ook juist o de hele klassieke dingen als Great Expectations heb gestemd. Grappig.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Eerste bijna 200 zijn erg fijn. Vooral in de zin dat er veel interessant materiaal tussen staat, want het gros ken ik het niet en van de meeste daarvan heb ik ook nog nooit gehoord.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

zo komt er een hele dag niets uit mijn eigen lijst langs, en zo zitten er daar opeens drie in één blokje!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Bij mij nu ook zelfs drie achterelkaar en vijf in de laatste twee blokjes .

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Er is WiFi maar alleen in het hoofdgebouw - daar hebben ze ook ijs van paardenmelk - je kunt ook een voetenbad in paardenmelk krijgen. Ik hou jullie op de hoogte

Anyway, dat is niet wat jullie willen weten, ik zie in de updates, die ik eerst las, dat we Tokyo Twilight en Eli Eli kunnen verwachten. Dat is leuk nieuws (en veel ander moois waarschijnlijk).

Ik zie dat naast mijn bijdrage aan de Japanse films (maar zeker lang niet allemaal!) ik ook juist o de hele klassieke dingen als Great Expectations heb gestemd. Grappig.

Misschien wordt er na het voetbad wel ijs gemaakt.......... >

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Erg mooie stills, om nog maar eens een veer te steken in de daarvoor bestemde holte!

Die close-up van Romy Schneider vooral.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Van de laatste 40 titels zag ik er 34 en patsboem (!): 9 films uit mijn eigen lijst, waarvan 6 veel te vroeg (4x top 200, 2X top 50).

Les Choses de la Vie (meesterlijke Sautet), Murder, My Sweet (mijn favoriete classic noir), Close Up (favoriete Kiarostami en 1 van de beste films over de kracht van cinema), Husbands (mijn tweede favoriet van Cassavetes), Russian Ark (meesterlijke one-take-tocht door de Hermitage van St. Petersburg) en Early Summer (1 van de 4 Ozu's in mijn lijst),..... verder Jeux interdits (een goede, oprechte film door de ogen van een kind), Assault on Precinct 13 (coole Carpenter met simpele synthesizer soundtrack die ik nooit meer uit mijn hoofd kreeg) en Electric Dragon 80.000V (gewoon cool en maf).

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Met Copie Conforme de beste van Kiarostami. Sterke poëtische film met opvallend camerawerk. Ma Nuit Chez Maud had ook best in mijn lijstje gemogen. Misschien eens ophogen naar 4*.

Electric Dragon recent nog herzien en blijft een stevige 4*. Meer zit er toch niet in. Dan vond ik Tetsuo bij herziening nog indrukwekkender.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Il Gattopardo (1963)

Visconti wordt vaak over het hoofd gezien..... beavis met 4.5* niet op gestemd ?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Inmiddels 22/180 films op gestemd en 90/180 gezien. Leuk dat er zoveel Powell & Pressburgers inzitten. Heb ik zelf niet op gestemd, maar vind ik wel leuk.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Badalamenti wrote:

Il Gattopardo (1963)

Visconti wordt vaak over het hoofd gezien..... beavis met 4.5* niet op gestemd ?

Het flauwe antwoord zou zijn dat ik em over het hoofd heb gezien

Maar met 149x5 en 427x4.5 sterren en een bij mezelf ingeleverde lijst van 350 titels, gaat er gewoon heel wat ontbreken! Leopard vind ik qua productie-design een van de mooiste films ooit, en het verhaal raakte me uiteindelijk ook zeker nog, maar het is tóch niet mijn favoriete Visconti en ook de top350 heeft hij deze keer niet gehaald. Maar ik begrijp je enthousiasme voor deze titel wel!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

beavis wrote:

Maar met 149x5 en 427x4.5 sterren en een bij mezelf ingeleverde lijst van 350 titels, gaat er gewoon heel wat ontbreken!

Waarom heb je eigenlijk maar een top 350 ingeleverd (bij jezelf)?

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Dogville zag ik volgens mij al in 2006/07. Manderlay ligt dus ook gewoon al sinds toen op de stapel. Vreemd want Dogville is gewoon erg goed.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.