- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik heb ook al enkele films waarbij ik mezelf ook afvroeg waarom ik die niet mee in mijn top 500 had gezet. Tijd voor enkele herzieningen.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Vergis ik mij of hebben we Kill Bill 1 nog niet gehad. Enkel 2 blijkbaar... Al zit ik op dat eerste deel niet helemaal te wachten. Al heeft Tarantino wel z'n fans en zullen verder ook Pulp Fiction, Reservoir dogs en Sin City nog wel komen...
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Hoe zit het eigenljk met documentaires?
Ik vrees met grote vrezen voor Nuit et Brouillard, When the Levees Broke, Hearts and Minds, Lake of Fire, Paradise Lost en Dont Look Back. Die staan allemaal in mijn top 100..
Met Do the Right Thing en Fanny och Alexander pas twee films uit mijn top 10 langs zien komen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Even een shout-out richting His Girl Friday van mijn kant. Die film had ik in mijn dromen nog niet zo hoog verwacht. Hawks is wat ondergewaardeerd hier, dus erg mooi om toch één van zijn films hier nog in de top 250 te vinden. Hebben we ook meteen een screwball comedy. Ik zie er ook wat stemmen bij staan van gebruikers die niet meteen geneigd zijn op klassiek Hollywood te stemmen, dus dat is extra mooi.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Perfect Blue had ik toch nog hoger ingeschat. Net de top 150 niet gehaald. Wel leuk dat hij mee in de lijst staat.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Opvallend dat zelfs The Master in de top 200 staat. Dat belooft nog wat voor de rest van de PTA-films (ik verwacht nog vier stuk).
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
had Nostalghia op een of andere manier niet meer zo verwacht, goed om te zien dat die film toch ook zijn fans heeft. De Tarkovsky film die ik het vaakst zag; een goede om mee te beginnen aan deze regisseur, maar hij blijft ook sterk, dat is best bijzonder!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Perfect Blue is het dus ook niet geworden ... dan toch maar Mary & Max? Misschien was TOR was meer verrast dan de rest hier?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Hard Eight zal er zeker niet bij zitten, over PDL heb ik mijn twijfels. De rest wel. En TWBB, zal die top 25 gaan halen? Vooral geliefd onder enkele stemmers hier.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik denk trouwens dat Beeswax het niet heeft gehaald. Is toch zeer populair hier, maar veel van de liefhebbers hebben niet meegedoen. Sowieso klinkt de mumblecore niet zo door in de lijst.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Ik heb slechts zes films tussen 151 en 200, waarvan drie bij mijn onderste honderd en nul bij mijn bovenste honderd.
Een aangename verrassing is "His Girl Friday": mijn nummer 123 staat op 159.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Mooie positie trouwens voor Ai no Mukidashi [Love Exposure].
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
#154 Ai no Mukidashi 
En ook schitterende posities voor Perfect Blue, His Girl Friday & Werckmeister Harmonies. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Nou, dat waren de films van Star Wars en ik denk ook de musicals.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Gladiator in de top 150. 
Misschien 5 Centimeters als hoogste animatie, of misschien zit de verrassing in het feit dat de hoogste animatie wel heel erg hoog staat (top 10?).
The Cook... zo hoog. 
Puntenverschillen tussen de entries lopen nu ook wel snel op, zelfs 20 pt. verschil tussen 141 en 142.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Gaat mooi zo, dan zit op SL ook Spielberg er op denk ik? Ik mis nog zeker één van Wilder (wellicht zelfs twee) zeker vijf van Hitchcock. En Fucking Amal ook mooi, dat dat soort films nog zo hoog kunnen eindigen.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Jammer dat Martyrs nu al voorbij komt. Had ik wel in de top 50 verwacht. Er zitten dus ook nog 2 LOTR-films aan te komen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Gladiator in de top 150.
Amen.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Gaat mooi zo, dan zit op SL ook Spielberg er op denk ik? Ik mis nog zeker één van Wilder (wellicht zelfs twee) zeker vijf van Hitchcock.
Ik vermoed dat er ook nog twee Woody Allens zullen komen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Annie Hall en? Manhattan? Match Point?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Jammer dat Martyrs nu al voorbij komt. Had ik wel in de top 50 verwacht. Er zitten dus ook nog 2 LOTR-films aan te komen.
je had serieus gedacht dat Martyrs kans had bij de 50 all-time favorieten te komen? wow
ik had em eerlijk gezegd niet eens meer in de lijst verwacht...
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Annie Hall en? Manhattan? Match Point?
Match Point is reeds voorbijgekomen. Dat Annie Hall nog langskomt lijkt me een zekerheid. Het zou me verbazen mocht Manhattan niet de lijst halen, wanneer andere Allens zoals Hannah & Her Sisters, Crimes & Misdemeanors dat wel doen.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
ik had em eerlijk gezegd niet eens meer in de lijst verwacht...
Toch dé horror van de laatste 10 jaar. Volgens mij ook een blijvertje.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
je had serieus gedacht dat Martyrs kans had bij de 50 all-time favorieten te komen?
Ik haak net in, maar ik dacht dat die film een aantal trouwe aanhangers had. Misschien is dat een beetje verminderd de laatste jaren.
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
Gladiator op nr 148
dat is even slikken.
Mijn nr 1 hmm.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Ik mis nog zeker één van Wilder (wellicht zelfs twee) zeker vijf van Hitchcock.
Wilder: The Apartment en Double Indemnity
Hitchcock: Psycho, Vertigo, Rear Window, North by NW en misschien Strangers on a Train.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
mijn blik is iets vertekend omdat ik em zelf wat vond tegenvallen
nu is er de laatste jaren veel érg goede horror gemaakt,,, [Rec] hebben we o.a. al voorbij zien komen... dus ik hoop eigenlijk dat dit niet echt DE horrorfilm is
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Wilder: The Apartment en Double Indemnity
Hitchcock: Psycho, Vertigo, Rear Window, North by NW en misschien Strangers on a Train.
Apartment is net geweest. Sunset Blvd. lijkt mer eerder. En bij Hitch dacht ik ook aan die vijf ja (en Strangers zal genoeg stemmen hebben voor de top 1000 lijkt me, dus als die nog niet is geweest moet hij vast nog komen)
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Daar is Strangers dus, de eerste Pyhton, en die film die ik niet mag noemen, en gelukkig al de laatste van LotR 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.