- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Nog zeker drie van PTA, als Reinbo Boogie Nights zo hoog heeft heb je al snel veel punten. Vast nog genoeg anderen die ook punten geven, genoeg voor de top 1000 an sich en aangezien die nog niet langs gekomen is...
Chinatown toch wel wat hoger geschat, Höstsonate mooi maar had die niet per se hoger verwacht. (En zeker kijken Reinbo, mooie kleuren en goed spel en niet zo filosofisch of vaag als zijn andere films soms zijn). Bergman verder alleen nog met Persona in de lijst?
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
A Woman under the Influence, Pierrot le Fou en Naked
Had niet verwacht dat ik die laatste al hoogste zou hebben staan.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Underground (1995)
Black Cat, White Cat dus (vermoedelijk) hoger 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Is ook beter. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Klopt, ben idd niet de eerste die het opmerkt. Excuses 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Makkelijker. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Seppuku had nog iets hoger gemogen wat mij betreft, maar is opzich ook niet een hele makkelijke, dus wel begrijpelijk
Zouden we de laatste Antonioni echt al gehad hebben??
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vooral leuker!
Maar ook veel minder bijzonder en episch.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Professione Reporter, Blow - Up, La Notte, L Eclisse & Il Deserto Rosso zijn eerder allemaal al voorbij gekomen.
Al zou het wel gaaf zijn als Zabriskie Point plotseling zo hoog opduikt in de lijst en voor een stunt zorgt.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Seppuku had nog iets hoger gemogen wat mij betreft, maar is opzich ook niet een hele makkelijke, dus wel begrijpelijk
Seppuku is mij helaas niet bevallen. Misschien ooit eens herzien.
Zie niet in welke Antonioni nog kan komen. De grote 3 zijn geweest. ZP zou wel verrassend zijn en Rokuro deed niet mee...
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Vooral leuker!
Klopt. Maar toch ook wel makkelijker, desalniettemin vind ik BCWC fantastisch.
Underground heeft wat meer te vertellen, maar Black Cat, White Cat is zo'n film die je ook na 6 of 7 keer kijken geweldig blijft vinden en net zo makkelijk nog een paar keer opzet.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Antonioni komt niet meer, zijn er ook al vijf van hem geweest. Zabriskie Point kan het nooit meer halen, en ook Blowup niet.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
misschien is de kans niet al te groot... 
ik had Antonioni sowieso hoger verwacht/gewild dan 
en nooit goed om een regisseur als Antonioni te beperken in wat zijn beste films zouden zijn
Ik zag laatst Oberwald, meestal genegeerde film, en zelfs die was boven verwachting
Identificazione di una Donna moet ik nog steeds zien, maar verwacht ik ook veel van
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
@ McSavah: Blowup zit er al in, op 546.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Net even aangenaam opgemerkt dat de Pythonfilms nog niet voorbijgekomen zijn (Holy Grail en Brian). Dat worden hoge plaatsjes voor de Pythons.
Een hoop Tarantino's (inclusief Sin City) moet ook nog eens voorbijkomen, vermoed ik.
.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
@ McSavah: Blowup zit er al in, op 546.
Ah, dan zijn er al zes stuks van zijn hand gepasseerd.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
En daar is GitS 2 dus. En Tokyo Story, door critici steevast in een top 10 aller tijden gezet zo ongeveer.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Wauw, mooi blokje. Vivre Sa Vie als hoogste Godard. 
Tokyo Story lager dan Seven Samurai, helaas, maar wel volgens verwachting.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
2046, Zerkalo, Vivre sa Vie: heerlijk stukje. Mijn 2e top-10 film ook, met 2046. Verwacht de rest nog allemaal. Hopelijk in de top-100.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Innocence met maar 7 lijsten en toch zo hoog. Mooi!
't was een matig begin van de top 200, maar met Kikujiro, 2046 en Innocence toch betering. Dolls zal wel uit de bus komen als beste Kitano, heb ik niks tegen in te brengen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
wow, in dat laatste blokje komen even wat namen voorbij zeg
zou op zichzelf al een heel mooi top10 blokje zijn!
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Possession (1981) ook nog niet voorbij gekomen :unsure:
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Moet toch nog flink wat klassiekers zien. Godard, Bergman, Bunuel, Tarkovski, Casavettes.... Allemaal weer op de to see lijst.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
En Cloverfield verwacht ik eigenlijk ook nog wel in de lijst.
Verder inderdaad een schitterend blok van nr. 161 t/m 170.
2046, Kikujiro No Natsu, Vivre Sa Vie, Hiroshima Mon Amour, Ghost in The Shell: Innocence. 
En ook erg blij met de zeer hoge notering van Cashback!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
heb ook nog veel moois uit deze lijst te zien!
ben benieuwd hoeveel "checks" ik heb in totaal...
en vooral ook te her-zien
Hana-bi is echt weer zo'n titel die ik zag toen de film uitkwam en daarna nooit meer waardoor hij een beetje weggedrongen is geraakt in mijn geheugen
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Vergis ik mij of hebben we Kill Bill 1 nog niet gehad. Enkel 2 blijkbaar... Al zit ik op dat eerste deel niet helemaal te wachten. Al heeft Tarantino wel z'n fans en zullen verder ook Pulp Fiction, Reservoir dogs en Sin City nog wel komen...
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Krijg ook de indruk dat ik veel moet herzien (maar dat komt er nooit echt van). Niet zo heel lang geleden maar mijn kijk op film is de laatste 7-8 jaar toch wel hard geëvolueerd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.