- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Wees gerust, heb die expres niet opgenomen in de lijst. Scheelt al weer een aantal plaatsen. Zal overigens best top 100 worden, zolang ze maar niet in de top 35 komen hebben we het met ons alleen goed gedaan.
Expres? Dus je vindt ze wel goed maar omdat de films in kwestie te mainstream (?) zijn heb je ze niet opgenomen...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Zijn er trouwens meer mensen die hun inzendingen hebben aangepast aan verwachtingen van de finale lijst? Ik heb gewoon m'n favoriete films gerangschikt.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat was toch ook een eis (kan het niet meer zo snel terugvinden)
Edit: hier staat het ongeveer
Ik kan dit niet voor jou beslissen, want ik ken de waarde van jou sterren niet. Bij de meeste gebruikers lijkt 4* de grens te zijn tussen écht goede films en gewoon goede films, maar aangezien jij nauwelijks films een 4,5* of 5* hebt gegeven lijk je een strenger oordeel te hebben. Daarmee zijn je 3,5*-films misschien meer waard dan die van anderen, maar dat is slechts een aanname. De enige eis die ik stel is dat je de films die je in je lijst zet écht goed vind, maar daar kan ik verder geen controle op uitvoeren, dus ik vertrouw iedereen maar. Ik wil misschien wel graag lange lijsten, maar wel alleen van mensen die ook echt zo'n lijst kunnen verantwoorden (figuurlijk dan, je hoeft me geen tekst en uitleg te geven).
Dus als je iets goed vindt hoor je het er gewoon in te zetten.
Begin dan maar opnieuw... 
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5825 votes
Ik heb gewoon m'n favoriete films gerangschikt.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Heb ook mijn favoriete films gerangschikt. Wat ik wel heb is dat ik nu goede films heb gezien/herzien die ik na het insturen van mijn lijst graag nog had toegevoegd of wat hoger in de lijst had willen zetten. Achteraf toch ook wel een beetje spijt dat ik geen top 500 heb ingestuurd. Kom veel films nu tegen waar ik ook graag op had willen stemmen. Misschien voor de volgende keer als die er komt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wees gerust, heb die expres niet opgenomen in de lijst. Scheelt al weer een aantal plaatsen. Zal overigens best top 100 worden, zolang ze maar niet in de top 35 komen hebben we het met ons alleen goed gedaan.
Nou, zie ze toch liever niet in de top 250 (Verwacht overigens dat de Green Mile dat zeker niet haalt) SSR zou ook buiten de top 100 moeten vallen lijkt me. Is toch meer de knuffelfilm van mainstreamkijkers.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb gewoon m'n favoriete films gerangschikt.
Idem, blij ook dat ik tot de 500 ben gegaan, meer heb dan ook heel veel films die ik een warm hart toedraag.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Lijkt me sterk dat The Green Mile er niet in staat.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Expres? Dus je vindt ze wel goed maar omdat de films in kwestie te mainstream (?) zijn heb je ze niet opgenomen...
Ik hield een vijftiental films over van 4* en ik had geen zin er 265 in te sturen. Dus dan moet je kiezen. En The Shawshank zat sowieso buiten de beste 200 in mijn lijst, maar ik heb inderdaad besloten die er helemaal uit te halen onder het mom van: die zal er toch wel inkomen en hoog zat. Rond die plekken zijn de films qua plaatsing redelijk inwisselbaar.
The Green Mile heb ik overigens beduidend lager staan dus die kwam er hoe dan ook niet in.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Moest er een volgende keer zijn (hopelijk...) zal mijn lijst ongetwijfeld ook licht gewijzigd zijn. Het moet al lukken dat ik in die tijd geen enkele sterke film (4* - 5*) tegenkom. De lijst die ik heb opgestuurd is zoals iedereen hier, gewoon mijn favoriete 500 films gestuurd.
Ik zal zoals velen hier ongetwijfeld wel wat tips kunnen opdoen. 
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Verwacht SSR en Green Mile toch echt wel buiten de top 100, maar lastig om te voorspellen.
Ik schat de kansen van Sátántangó niet zo heel hoog in trouwens. Verwacht eigenlijk dat Werckmeister hoger in de lijst staat.
Van Cómo Pasan las Horas (2005) had ik werkelijk waar nog nooit gehoord, maar klinkt erg interessant.
Na de #1000 voor mij ook de 2e titel die ik nog niet eerder was tegen gekomen. Gaat op de lijst.
Is er toevallig al iemand van plan de lijst op icheckmovies in te voeren?
Hm, ook een flinke karwei, maar dat wil ik wel op me nemen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Kinderfilm
Ja, Toy Story werkt prima als een kinderfilm. Deel 1 was ook een favoriet van mij als 8-jarige toen ie uitkwam en in mijn jeugd vaak gezien. Maar waar veel kinderfilms me tegenvallen op latere leeftijd blijft Toy Story prima overeind en zijn de vervolgen ook ijzersterk. Ze werken uitstekend als avontuurlijke kinderfilms, maar hebben ook een opvallend volwassen kern. Dan bedoel ik niet grapjes die alleen de oudere kijkers snappen. Het klinkt wat onzinnig als je het zo zegt, maar er zit een melancholische ondertoon in de reeks, die in feite gaat over het leren omgaan met verandering, ouder worden en het accepteren van de dood. Ja, Pixar doet Ozu, in geheel eigen stijl. En nee, ik overanalyseer niet, aangezien de metaforen vrij duidelijk zijn. Het knappe is dat deze subtekst erin zit zonder dat het de fun verpest of de kinderen vervreemd. Ik vind dat toch een prestatie. Het is moeilijk een favoriet te kiezen in de drie. Deel 1 is inderdaad het meest fris, maar ik ga toch net voor deel 3 doordat die deze thema's tot hun logische conclusie brengt en er een ontroerend einde aan weet te breien. Sentimenteel misschien, maar verdient sentiment.
Maar goed, genoeg over existentialisme in Toy Story, voordat ik alle krediet als organisator verdien 
Verder heb ik er ook geen moeite voor om op pure kinderfilms te stemmen. The Jungle Book is zo'n film die ik als kind geweldig vond en nog steeds zeer goed kan kijken, maar diepere lagen kan ik er niet in vinden. Kinderfilms zijn nogal eens betuttelend en daardoor vervelend of anders slecht uitgewerkt, maar soms zijn ze duidelijk met liefde gemaakt en dan zijn ze net zo goed te genieten als volwassen films.
Zijn er trouwens meer mensen die hun inzendingen hebben aangepast aan verwachtingen van de finale lijst? Ik heb gewoon m'n favoriete films gerangschikt.
Ik heb ook gewoon mijn favorieten gerangschikt. Ik zou het ook niet anders willen doen.
Ik heb een groot deel van de middag vrij, dus ga nu weer mooi verder posten. Al zal ik soms misschien even een uurtje verdwijnen, maar daar moeten jullie maar mee leren leven 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wacht maar even, ga nu eerst zwemmen en heb vanavond een diner van 19-23 uur. Dus even afstemmen? 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Na de #1000 voor mij ook de 2e titel die ik nog niet eerder was tegen gekomen. Gaat op de lijst
Had je toch al eerder moeten zijn opgevallen, staat namelijk in die andere lijst waar we onze lijstjes hebben opgestuurd 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Ik heb een groot deel van de middag vrij, dus ga nu weer mooi verder posten. Al zal ik soms misschien even een uurtje verdwijnen, maar daar moeten jullie maar mee leren leven
Als we allemaal 50 cent doneren kunnen we pizza bij je laten afleveren. Scheelt weer winkel- en kooktijd 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes

DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Southland Tales is wel een heel grote verassing. Had gedacht dat deze de lijst absoluut niet ging halen
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Hmm die heeft toch juist altijd wel een aardig groepje aanhangers.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Vind het trage tempo van uitslag-posten trouwens helemaal niet erg. Zou nog wel een tijdje door kunnen met 100 films/dag. Zo blijft het wat langer hangen. 
Heb ook gewoon mijn favoriete films gerangschikt natuurlijk. Como Pasan las Horas is overigens echt wel een emotioneel en contemplatief pareltje. Verdient misschien toch wel 4.5* bedenk ik me nu. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Klopt het dat mijn stem niet vermeld staat bij Post Tenebras Lux?
Die zou bij mij toch in de top 250 moeten staan?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
en daar istie dan, "mijn" India Song 
gelijk daar achteraan een eerste titel waarvan ik nog niet eerder had gehoord Dear Zachary: A Letter to a Son about His Father (2008)
interessant blokje dat
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Was blijkbaar met het opstellen van mijn lijst in een anti-Dolan bui.. Les Amours Imaginaires en Laurence Anyways hadden er best in gemogen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Klopt het dat mijn stem niet vermeld staat bij Post Tenebras Lux?
Die zou bij mij toch in de top 250 moeten staan?
Die is per ongeluk uit mijn lijst verdwenen zo lijkt het. Zonde, had veel hoger moeten staan. Mijn fout. 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Was blijkbaar met het opstellen van mijn lijst in een anti-Dolan bui.. Les Amours Imaginaires en Laurence Anyways hadden er best in gemogen.
Jammer hoor, McSavah...
Al moet ik die tweede nog steeds zien.
Post Tenebras Lux is trouwens dé film waar ik het meest naar uitkijk tout court. Helaas kwam/komt hij hier precies niet in de cinema in België?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Die is per ongeluk uit mijn lijst verdwenen zo lijkt het. Zonde, had veel hoger moeten staan. Mijn fout.
ik zou em ondertussen zelf denk ik ook nog iets hoger inschatten, echt een van de meeste bijzondere films van de laatste jaren!! maar ben altijd voorzichtig met nieuwe films direct hoog in te schatten (en er sloop ongemerkt toch al best wel veel recente cinema mijn lijst op... heel veel titels die ik nu langs zie komen waar ik niet op heb gestemd zouden met een recentere stem, verser in het geheugen liggend, waarschijnlijk ook meer credits van me gekregen hebben... maar aan de andere kant denk ik ook altijd, als een film niet meer helemaal vers in het geheugen ligt, dan maakte die op de lange termijn misschien ook gewoon te weinig indruk om verantwoord op een all-time favorieten lijst te mogen voorkomen
)
misschien een titel die een volgende editie de grootste stijger zal blijken te zijn!?!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar bij mij is het echt een foutje. Scoort 4,5, zou ergens rond 150 moeten staan. Is klaarblijkelijk per ongeluk gedelete bij het sorteren oid.
Baal er flink van. Denk dat alles nu over moet..... 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
echt weer een hele fijne afwisseling in deze laatste paar blokjes
nu ook een eerste echt grote tip voorbij zien komen Shinkokyû no Hitsuyô (2004)
de titel rinkelt wel een belletje, maar had er niet een zo (relatief) breed gedragen film achter verwacht... de commentaren even vluchtig doornemend, de plot spreekt inderdaad niet echt aan, maar de enthousiaste opmerkingen van enkele users des te meer!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.