- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
maar dat Death Race daarin verzeild is geraakt (en boven Mad Max 2), is wel zorgelijk.
Ik dacht het ook! maar ja.... verder doet L'Instinct de Mort (2008) op 872, mij wel pijn
(stond op 12 van de 350)
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Nadeel van deze lijsten is alleen dat ik eraan herinnerd word hoeveel films ik nog wil zien.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Mmm, ik word niet echt vrolijk van sommige titels.
Maar ik kan niet ontkennen dat het vooralsnog wel een zeer afwisselende lijst is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vind toevoegingen als Death Race nog best oké. Als tips voor hersenloos vermaak best te doen.
Ik zie dat ik 'm op 4* heb (dacht 3,5*), zo is die me niet bij gebleven.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Haha, mijn nummer 499 staat er ook bij. Niet voor niets dus. 
JT Chinaski
-
- 94 messages
- 107 votes
Hoi, ik ben een van de van de mensen die een lijstje heeft ingestuurd zonder dat ik heel erg actief ben als poster. Ben meer een lezer/stemmer dan een poster zullen we maar zeggen
. Was me idd al eens eerder opgevallen dat bepaalde films die ik hoog beoordeel ook een positief stukje van Reinbo te vinden was
.
Complimenten voor de presentatie van de lijst!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Deze lijst is enorm spannend, als de puntenuitreiking van een verkiezing of Eurosong maar dan met een boeiender onderwerp.
En vooral de gevarieerde lijst is interessant. Zitten vast een hele hoop tips in voor de toekomst.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik heb er al 4 opgepikt. Ik dacht dat ik alle films van Kitano zo een beetje gezien had. Niet dus. Takeshis' komt erbij 
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Bring me the Head of Alfredo Garcia vorige week gezien. Zeker top 100-materiaal voor mij, zal dus de volgende keer hoger staan
...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Oef Guy Ritchie's Sherlock Holmes. Dat lijkt me op voorhand de slechtste film uit de gehele lijst te zijn voor mij.
De teller van nieuwe aanwinsten blijft nog even op 1. Ben net op een blu-ray van Dream Home overboden op eBay.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Bij de laatste reeks veel inzendingen van mij met enkel Bambi als echt hoog genoteerde.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Veel titels die voorbij komen stonden al bij mij op de to see lijst, maar door deze lijst toch wel zin gekregen om een aantal films eens snel te gaan zien. Zo ligt bijvoorbeeld Samaria al een jaar stof te verzamelen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Van de eerste 100 heb ik er 28 niet gezien, maar geen echte tips kunnen ontdekken.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Regie: Hal Hartley
Punten: 740,3107146, 4 lijsten
MM-gem.: 3,69, 79 stemmen
Stemmers: Beavis (348) The One Ring (100) Poisonthewell (456) Jesper187 (30)

Blow (2001) op #838 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Had hij er van jouw niet Inge Hoeven dan?
Love Liza (2002) op 822
(persoonlijk een van de beste rollen van PSH)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Tsjonge, veel Peckinpah en Sokurov in de lijst zeg. Daar was ik dus niet eens voor nodig. Ik heb nu zo'n 4 a 5 titels op mijn lijst gezet van de 30 die ik niet heb gezien (tot nu toe).
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Had hij er van jouw niet Inge Hoeven dan?
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
@t Jesper187: Tja, zit op zich wel wat in en ik begrijp je standpunt ook, maar in dat jaar vond ik het een geweldige film (denk er wel aan dat ik net 18 werd of was) De films moet je ook beoordelen hoe jij ze destijds ervaren hebt hé 
@ Mister Blonde: Trouwens een hilarische quote (discussie) én tip bij de film Le Rayon Vert (1986) 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De films moet je ook beoordelen hoe jij ze destijds ervaren hebt hé
Nou ...... Als mensen dat doen, prima, ik doe het niet, levert boze reacties heb ik sch**t aan. 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Sorry, ik vat dit ff niet.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Fijn dat Beasts of the Southern Wild er in zit. Had ik niet verwacht. Jammer dat het er voor vanavond weer op zit. Volg het met plezier.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die had van mij ook nog een stem gekregen als ik bijtijds gezien had. Zou ergens rond plek 250 zijn uitgekomen.
JT Chinaski
-
- 94 messages
- 107 votes
Ik doe dat eerlijk gezegd ook niet, ik beoordeel alleen films die ik gezien heb sinds ik hier lid ben. Films die ik ooit al eens eerder gezien heb beoordeel ik dus pas bij herkijk.
Edit: om preciezer te zijn beoordeel sinds ik lid ben van whatiwatch, en die beoordelingen heb ik vervolgens hier ingevoerd.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Van de tweede 100 33 niet gezien. Mooie notering Man who fell to the earth.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Als de films mij nog bijstaan (bewijze van de dag als gisteren) dan breng ik oprecht mijn stem uit. Tuurlijk heb ik bepaalde films 2 of 3x herzien om een goed oordeel te kunnen geven, maar met sommige films is/was dit voor mij niet nodig.
Anyway, @t TOR: Bedankt voor de updates van vandaag

Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Ik doe dat eerlijk gezegd ook niet, ik beoordeel alleen films die ik gezien heb sinds ik hier lid ben. Films die ik ooit al eens eerder gezien heb beoordeel ik dus pas bij herkijk.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
@ Movie-Addicted. Vrij normaal dat als films jaren later weer bekijkt dat niet meer zo zijn als je dacht ze waren. Hierdoor lagere beoordeling dan als je vast gaat houden aan je gedachte van destijds. Als je dat wel doet, zoals jij al aangeeft dan profiteren sommige films daar enorm van ten nadele van andere films. Op zich niet erg maar wel bij toplijsten.
Ik vind het leuk dat je er ook van die bekende animatie-films in de lijst ziet staan Ice Age, etc. Ik zou niet weten waarom ook niet. Erg spannend gepresenteerd zoals Film Pegasus ook al aangeeft. Ik hoop op nog meer verrassingen, hoog of laag maakt me niet uit als ze er maar in staan.
Deze lijst is enorm spannend, als de puntenuitreiking van een verkiezing of Eurosong maar dan met een boeiender onderwerp.
En vooral de gevarieerde lijst is interessant.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
weer een hele mooie mix vandaag inderdaad, ook voor het eerst een enkele titel waar ik persoonlijk weinig mee kan, maar de eerste indruk dat dit eigenlijk wel een hele sterke all-round lijst gaat worden blijft voorlopig gewoon staan... vermoed dat een lijst als deze informatiever en gewoon beter is om te volgen/checken dan een Imdb of MM top 250 en een goede indruk geeft wat er in de volledige breedte van de filmgeschiedenis te vinden is aan interessante pareltjes.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
TOR bedankt weer, ondanks die leuke wedstrijd op tv toch maar weer werk er ingestoken.
12 films van de 200 nu, deze ronde erg weinig van mijn films.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.