• 178.048 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.727 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2013

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Onderhond wrote:

Of een heel mainstream smaak.

Daar kan je je nog wel eens in vergissen

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

mar007 wrote:

(quote)

Leuk, ik verwacht dat west side story er ook in staat...

Ik heb een aantal musicals in mijn lijst staan,ben benieuwd.

Die kans is groot, West Side Story staat bij mij zeer hoog.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Movie-Addicted wrote:

Ik zal wel een aparte smaak hebben. Bij mij tot nu toe 2 films in mijn top 350 die voorkomen in de 100 geplaatsten

Die komen nog. Paar nachtjes slapen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nou, waar blijven de volgende 100? Zit er klaar voor.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

beavis wrote:

een ander ding waar ik benieuwd naar ben is in welke mate recente cinema de lijst bevolkt. in sommige top lijsten is er een oude garde die de stemming bepaald en dringt recente cinema te weinig door, op fora als deze is het vaak de waan van de dag die bepaald wat goed is en wordt ouder werk juist weer te veel genegeerd... het meest interessant zou dus misschien een evenredige spreiding van beide insteken zijn... ook daarvoor zou het panel dat we hier bij elkaar gekregen hebben misschien garant kunnen staan...?

De verdeling van de jaren is ook goed in balans, al denk ik dat de 2000's de overhand hebben en het aandeel van ieder vroeger decennia wat afneemt. Ik heb dit echter niet gecontroleerd, maar ik zag geen storend opvallende overheersing van enige periode. Alleen het stomme tijdperk is niet enorm stevig vertegenwoordigt en komen we slechts sporadisch tegen, maar dat viel te verwachten.

Reinbo wrote:

Leuke lijst, al vind ik het wel erg jammer dat Dutchtuga niet heeft ingezonden. Sta er nu met vrij veel horror titels alleen voor. Hoop erg dat ik vanuit andere hoek nog de benodigde steun krijg. Films als The Toxic Avenger en Bad Taste mogen niet ontbreken en ook Carpenter zie ik graag nog vaak terug. Hardcore arthouseliefhebbers lijken te overheersen, wat juist goed is overigens.

Jordandejong en Chainsaw hebben veel horror gestemd. Het horrorgenre is ook zeker nog niet uitgespeeld...

Ik ga nu beginnen met 900 tot 801.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mmmm had They Live toch wel hoger verwacht, maar schijnbaar moet je toch al een flink aantal stemmen hebben nu....

Wel fijn dat Blood Diamond 853 plaatsen lager staat dan in de top 250 van MM.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Kijk kijk, Blood Diamond nu al aan de beurt. Op 44 in de top 250, niet eens bij de beste 850 in deze lijst.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

En handig dat we de mensen die gezondigd hebben, door op Blood Diamond te stemmen, gemakkelijk kunnen identificeren.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

Wel leuk ook dat we de zondaars die op Blood Diamond hebben gestemd gemakkelijk kunnen identificeren.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Guilty! Wist overigens niet dat die zo hoog stond in de top 250.

Verder niet zo heel verrassend dat die film (en wellicht andere mainstreamfilms) zo laag komt te staan. Beperkt aantal lijstjes en mensen met een wat meer afwijkende/alternatieve filmsmaak.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Reinbo wrote:

schijnbaar moet je toch al een flink aantal stemmen hebben nu....

Under the Volcano redt het nog met 2 (hele hoge).

• 31148 messages
  • 5448 votes

Aaargh... al één top 10 film geweest: 37°2 Le Matin. Niet goed genoeg voor de anderen of kwestie van onbekend is onbemind? Hopelijk komt de rest van de top 10 nog op hogere plaatsen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Film Pegasus wrote:

Aaargh... al één top 10 film geweest: 37°2 Le Matin. Niet goed genoeg voor de anderen of kwestie van onbekend is onbemind? Hopelijk komt de rest van de top 10 nog op hogere plaatsen.

Voeg anders gelijk een grotere poster toe

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Rumble Fish op 893. Én terecht Overigens ook leuk dat Funny Games (niet de remake!) ook de top 1000 heeft behaald

• 31148 messages
  • 5448 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Voeg anders gelijk een grotere poster toe

Het is wat laat om nog promotie te maken he.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Zou die idd ook hoger verwachten. Was indertijd ook een enorme arthouse hit. Vergelijkbaar met Amelie. Ook heeft de film de tand des tijds best goed doorstaan, maar is toch ik een soort vergetelheid geraakt. Slechts 228 stemmen op MM.

Ik heb overigens sterk het vermoeden dat twee top 10 films het niet gaan redden. (Baby Snakes en Eureka 1983)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Rocky Horror

Staat eigenlijk veel te laag.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Leuk om Yuke Yuke Nidome no Shojo te zien, niet op gestemd maar een vergeten pareltje.

37°2 Le Matin is aardig maar zeker geen hoogvlieger.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Reinbo wrote:

Ik heb overigens sterk het vermoeden dat twee top 10 films het niet gaan redden. (Baby Snakes en Eureka 1983)

Bij Eureka is er nog wel kans met JT Chinaski. Niet een user die ik ken trouwens. Zo te zien heeft hij wel een vergelijkbare smaak (zelfde nummer 1 in elk geval en Wild at Heart in de Top 10).

Zappa-liefde kun je beter op MusicMeter beoefenen.

Betty Blue draaide jaren aaneen in The Movies weet ik nog en was jaren achtereen standaard uitverkocht in de Filmzomer (een toernee langs Nederlandse theaters in de zomer - elke avond een andere recente klassieker - daar is het bij mij met mijn filmliefde begonnen - in het Molenstraattheater in Wageningen).

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Rumble Fish fijnste Coppola als je 't mij vraagt.

Jammer dat Putney Swope buiten de boot valt; had vooraf toch wel gedacht dat de drempel om in de top 1000 te komen ietsje lager zou liggen qua punten, en had dus nog enige hoop dat die erin zou komen met twee noteringen, maar schiet er met 515 punten toch dik 100 tekort.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

Bij Eureka is er nog wel kans met JT Chinaski. Niet een user die ik ken trouwens. Zo te zien heeft hij wel een vergelijkbare smaak (zelfde nummer 1 in elk geval en Wild at Heart in de Top 10).

Zappa-liefde kun je beter op MusicMeter beoefenen.

Dus toch Eureka

JT Chinaski ga ik inderdaad nog vaak tegenkomen, verrassend veel overeenkomsten idd.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Heb wel betere Roegs gezien dan Eureka. Bad Timing is vreemd genoeg dan al geweest.

Tsja, áls ik had meegestemd had die de Top 100 wel gehaald bij mij.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Heeft er ook mee te maken dat ik door Eureka Roeg heb leren kennen. Bad Timing staat bij mij ook in de top 20-25, is objectief gezien wel de strakkere film. Maar ik hou ook juist wel van het eclectische van Eureka. Beetje drie films in een.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Doe mij maar die andere "Eureka" (meegenomen in mijn top 350). Tevens is mijn 3e tip al binnen: Le Locataire (1976)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Voorlopig blijven Ghibli, Angelopoulos en Schwarzenegger elkaar gezellig afwisselen.

L'Illusioniste ook niet direct een titel die ik hier had verwacht...

Reinbo wrote:

Heeft er ook mee te maken dat ik door Eureka Roeg heb leren kennen.

De sentiment/sympathy-vote speelt bij dat soort dingen mee. Dat heb ik met titels van 'vroeger' als Betty Blue en Birdy. Dat waren ooit mijn nummers 1 en 2 aller tijden - en zou ik nog altijd in een ranglijst opnemen om die reden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ja, het is wel een lekker afwisselende lijst, maar dat Death Race daarin verzeild is geraakt (en boven Mad Max 2), is wel zorgelijk.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Ben benieuwd of de originele Death Race dan ook in de lijst is beland.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ben ook wel benieuwd wat de titel is met het laagste MoMe-gemiddelde die de lijst heeft gehaald. Voorlopig is dat Killing Them Softly met 2,87* (en er zijn er vier onder de 3* gemiddeld).

DVD-T wrote:

Ben benieuwd of de originele Death Race dan ook in de lijst is beland.

Of zijn die door elkaar gehaald? (even TOR zenuwachtig maken).

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Haha. True Lies. Guilty Pleasure! En Kitano `s Zatoichi had ik wel wat hoger ingeschaald eigenlijk.....

Nog steeds een zeer afwisselende lijst om het even voorzichtig uit te drukken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Vind toevoegingen als Death Race nog best oké. Als tips voor hersenloos vermaak best te doen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.